A Google Podcast megvitatja a SEO szakértelmét

Peter

A Google legutóbbi Search Off the Record podcastja a keresőoptimalizálási szakértelem kérdését érintette, és azt a különbséget, hogy a keresőoptimalizálók szerint a Google úgy rangsorolja a webhelyeket, ahogyan azt a Google dolgozói értelmezik. Az eltérés akkora, hogy Gary Ilyes megjegyezte, néha nem tudja, miről beszélnek a keresőoptimalizálók.

Google: A SEO guruk „Nincs értelme” kérdései

Martin Splitt arról beszélt, hogy találkozott különböző tapasztalati szintű török ​​kiadókkal és keresőoptimalizálókkal a Google egyik törökországi eseményén, amelyen a résztvevők rossz keresési eredményekre panaszkodtak. Kiderült, hogy a probléma nem a Google keresési eredményeivel volt, hanem a török ​​weboldalak létrehozásának módjával, ami közvetve megkérdőjelezte a török ​​nyelvű kiadók SEO szakértelmét.

Azt mondta:

„És aztán végül egy csoport egészeként kidolgoztuk, hogy sok probléma van azzal, ahogyan a török ​​nyelvű weboldalakon tartalom jön létre…”

Gary Illyes kibővítette Martin tapasztalati szintekkel kapcsolatos megjegyzését, hogy szubjektív dolog, hogy egyesek, akik újoncnak mondják magukat, valójában rendkívül jól ismerik az indexelés és a feltérképezés finom részleteit, míg más SEO guruk olyan kérdéseket tesznek fel, amelyek nem értelmes legyen.

Gary megosztotta:

„Amit a tapasztalatokról említettél, az elmúlt néhány évben rájöttem, hogy ez nagyon szubjektív dolog. Például amikor azt kérdezed az emberektől: „Mi a tapasztalatod?” És olyanok, mint: „Ó, én egy guru vagyok”, majd a spektrum másik végén, mint: „Teljesen újonc vagyok.”

Aztán elkezdesz beszélgetni velük, és az újonc sokkal többet tud például a HTTP-ről, mint én, és a feltérképezésről, az indexelésről és bármi másról, például arról, hogyan érzékelik ezt kívülről.

Aztán beszélsz a guruval, és a guru olyan, mint… maguknak a kérdéseknek nincs értelme. Például nem tudod értelmezni a kérdést, amit feltesznek.”

Az értelmetlen kérdésekről szóló rész azt írja le, hogy nincs kapcsolat a keresőoptimalizálók és a Google-alkalmazottak véleménye között a SEO-ról. Valljuk be, megszakad a kapcsolat.

A tudás és tapasztalat hiánya

Néha szakadék tátong attól, hogy a keresőoptimalizálók hogyan élik meg a rangsorolási algoritmust, és hogyan próbálják a Google munkatársai elmagyarázni, hogyan működik. Klasszikus példa erre a keresőoptimalizálásnak a domain jogosultság fogalmába vetett hitének megszakadása és a Google tagadása annak létezéséről. Néhány évvel ezelőtt egy Google Search Central Hangouts-beszélgetésben egy személy azt mondta John Muellernek, hogy egy alapvető frissítés megszüntette az összes kulcsszó rangsorolását.

Megkérdezték,

„Hogyan lehetséges, hogy a tekintélyünk egyik napról a másikra több mint 50%-ot csökkenhet? Milyen lépésekkel növelhetjük tekintélyünket?”

Mueller így válaszolt:

„Tehát általában a Google nem értékeli egy webhely jogosultságát. Tehát ez nem olyasvalami, ahol a tekintélyre adunk pontszámot, és azt mondjuk, hogy ez az Ön webhelyének tekintélyének általános pontszáma. Tehát ez nem olyan dolog, amit itt alkalmaznánk.”

A „domain jogosultságába” vetett hit egy példa a sok közül, ahol az, amit a keresőoptimalizálók tudni vélnek a Google-ról, teljesen eltér attól, amit a Google-munkások a keresési rangsorolás működéséről tudnak.

Mit tudnak valójában a SEO szakértők?

Martin Splitt folytatja a beszélgetést a meghatalmazottakkal, hogy az általuk kezelt webhelyek nagysága alapján ítéljék meg a keresőoptimalizálók szakértelmét, de arra a következtetésre jutott, hogy ezek a proxy-metrikák sem mondanak el sokat a keresőoptimalizálási szakértelmükről. Végül arra a következtetésre jutnak, hogy mélyebb beszélgetést kell folytatniuk a keresőmarketing és kiadói közösséggel, hogy megállapítsák, van-e valami, amit a Google jobban tudna tenni annak elmagyarázására, hogy mit kell tenniük a keresőoptimalizálóknak.

Elmagyarázta:

„Úgy értem, a tapasztalatokat úgy próbáljuk felmérni, hogy megkérdezzük tőlük, hány éve dolgozik ilyen munkát, hány éve dolgozik ebben az iparágban, és nagyjából havonta hány benyomást ér el? És ezek proxy-metrikák. És ahogy mondod, ez rendkívül szubjektív.”

Megemlíti a technikai kérdések széles skáláját, amelyeket a keresőoptimalizálónak meg kell értenie, John Mueller pedig hozzáteszi, hogy még egy adott SEO-rés specialistái is hiányozhatnak az alapvető SEO-koncepciókban. A beszélgetés lényege, hogy azon találgassunk, vajon a kapcsolat megszakadásának gyökere a Google dokumentációjában van-e, vagy csak a SEO-szakértők nem tudják.

John kommentálta:

„Olyan ez, mintha valaki nagyon a webes munkásokra koncentrálna, vagy megpróbálná őket indexelni, ugyanakkor például: „Hogyan blokkolhatom meg egy oldal indexelését?”

Martin beleegyezett, és azt mondta:

„Igen. És valószínűleg ezért olyan szubjektív. És nagyon érdekes, nagyon érdekes látni, hogyan mondják: „Igen, mindent leszögeztünk. Szoros hajót vezetünk itt. És akkor látja, hogy néhány dolog, amiről az összes kezdő dokumentációban szó van, kimarad.

És ez hagyott bennem egy kérdést. Nem tudják, hogy ez a dokumentáció létezik? Talán nehéz dolguk volt az általunk közzétett információ mennyiségével? Vagy ők nem tudják?”

Lizzi Sassman ezután megkérdezte:

„Érezted már a velük folytatott beszélgetés során, hogy tudtak-e a dokumentációról, vagy van-e valami, nem tudom, érzés vagy hangulat, hogy a fordítás rossz, vagy valami ilyesmi .”

Martin így válaszolt:

„Pontosan ezt nem tudom, mert annyira elfoglaltak voltunk az esemény alatt, hogy minden beszélgetést lebonyolítsunk, mintha mindenki beszélni akart volna velünk. És ez nagyszerű. Ez fantasztikus. Ezért tesszük.

De nem igazán ad teret arra, hogy a helyszínen gondolkodj a dolgokon. Tehát alapvetően a hazautazásom során úgy gondoltam: „Hm. kíváncsi vagyok. Dang. Fel kellett volna tennem ezeket a kérdéseket. De tudod, ez azt jelenti, hogy vissza kell mennünk, és újra meg kell kérdeznünk őket.

Mi az a SEO szakértő?

A SEO szakértelem szubjektív. Bárki, aki ragaszkodik ahhoz, hogy a SEO egy dolog, nincs kapcsolatban azzal a valósággal, hogy a SEO-nak nincs egységes meghatározása. Nem értek egyet sok keresőoptimalizálóval abban, hogy mit tartanak jó gyakorlatnak, és több tapasztalattal néhányan végül egyetértenek velem. Vannak olyan keresőoptimalizálók, akiknek a tapasztalata merőben eltér az enyémtől, én pedig alázatosan hallgatom őket, miközben vacsora közben megosztják, amit tudnak.

Sokan dolgozunk otthonról, de meg kell értenünk, hogy mindannyian a keresőmarketing közösség tagjai vagyunk, és képesnek kell lennünk arra, hogy meghallgassuk mások véleményét a SEO-ról, és ne csak udvarias nézeteltéréseink legyenek a „helyes út”-ról, hanem elvárhatjuk is. hogy mások nem értenek egyet, és ne hagyd, hogy ez polarizáljon téged, inkább maradj nyitott szemmel.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.