Egy SEO részleteket tett közzé egy olyan webhely -ellenőrzésről, amelyben kritizálja a rel = kanonikus használatát annak ellenőrzésére, hogy mely oldalak indexelnek egy oldalon. A SEO a NoIndex használatával javasolta, hogy az oldalak leesjenek a Google indexéből, majd hozzáadják az egyes URL -eket a robots.txt fájlhoz. A Google John Mueller olyan megoldást javasolt, amely más irányba halad.
A webhely -ellenőrzés feltárja a CARL URL -ek indexelt hozzáadását
Egy SEO -ellenőrzés felfedte, hogy az ügyfél 1,43K indexált oldalának több mint fele paginált és „Add a bevásárlókosár” URL -eket (az a fajta, amelynek végén kérdőjelek vannak). A Google figyelmen kívül hagyta a rel = kanonikus link attribútumokat, és indexálta az oldalakat, amelyek szemléltetik azt a pontot, hogy a rel = a kanonikus csak egy tipp, és nem egy irányelv. A paginált ebben az esetben csak a dinamikusan generált URL -eket jelenti azzal kapcsolatban, amikor egy webhely látogatói márkanév vagy méret szerint vagy bármi mást megrendelnek (ezt általában az arcú navigációnak nevezik).
A bevásárlókosár URL -ek hozzáadása így nézett ki:
example.com/product/page-5/?add-to-cart=example
Az ügyfél egy rel = kanonikus link attribútumot hajtott végre, hogy elmondja a Google -nak, hogy egy másik URL volt a megfelelő URL az indexhez.
A SEO megoldása:
„Hogyan tervezem ezt kijavítani, hogy nem indexeljünk ezeket az oldalakat, és ha egyszer megtörtént, blokkolja őket a robots.txt-ban”
A SEO döntések a részletektől függnek
Az egyik legfárbb és unalmasabb Seo apa vicc: „Ez függ”. De azt mondják, hogy „ez attól függ”, nem vicc, amikor azt követi, hogy mitől függ, és ez a döntő részlet, amelyet John Mueller hozzáadott egy LinkedIn -vitához, amelyre már 83 válasz volt rá.
Az eredeti vita egy olyan SEO által, aki éppen befejezte az ellenőrzést, foglalkozik a Google általi mászás és indexelt műszaki kihívásokkal, és miért nem a Canonical nem megbízhatatlan megoldás, mivel ez javaslat, nem pedig irányelv.
Az irányelv egy olyan parancs, amelyet a Google kötelessége követni, mint például a Meta NoIndex szabály. A rel = a kanonikus link attribútum nem irányelv, hanem a Google tippeként kezelhető, hogy eldöntse, mit kell indexelni.
Az eredeti bejegyzés által leírt probléma az volt, hogy nagyszámú dinamikusan generált hozzászólást kezelnek, amelyek a Google indexébe csúsznak.
John Mueller a nem kívánt indexelt URL -ekkel foglalkozik
Mueller a probléma felvétele az volt, hogy javasolja az URL -ek áttekintésének fontosságát olyan minták esetében, amelyek nyomot adhatnak arról, hogy a nem kívánt URL -ek miért indexelnek, majd egy szemcsésebb (specifikus) megoldást alkalmaznak.
Azt tanácsolta:
„Úgy tűnik, hogy már sok megjegyzésed van itt, tehát a 2 centem inkább véletlenszerű járókelőként…
– Áttekintem a minták URL -jeit, és a sajátosságokat vizsgálnám, ahelyett, hogy ezt véletlenszerű URL -listaként kezelnék, amelyeket kanonikalizálni kíván. Ezek nem véletlenszerűek, egy általános megoldás használata semmilyen webhelyen nem lesz optimális – ideális esetben valami konkrétat tenné az adott helyzethez. Más néven „ez függ”.
– Különösen úgy tűnik, hogy sok „add a kosárba” URL -t – ezeket csak blokkolhatja az URL -mintával a robots.txt oldalon. Nem kell kanonikalizálnia őket, ideális esetben nem szabad mászni egy normál mászás közben (ez összezavarja a mutatókat is).
– Van némi mennyiségű lapozás, szűrés az URL -paraméterekben is – nézd meg az ehhez tartozó opciók dokumentációját.
-További technikai nyúllyukakért olvassa el a https://search-ff-the-record.libsyn.com/handling-dupes-same-same-or-or-iderent “oldalt”
Miért indexálta a Google az URL -eket lekérdezési paraméterekkel?
A LinkedIn vita során több ember által felvetett téma a Google Indexing bevásárlókosár URL -ek problémája (hozzáadva a bevásárlókosár URL -jéhez). Nem adtak válaszokat, de lehet, hogy ez valami különös lehet a bevásárlókosár -platformon, és a megoldásokra korlátozódhat a fent leírt megoldásokra.
Olvassa el John Mueller tanácsát itt.