A Google tanácsai a nem kívánt indexelt URL -ek rögzítésével kapcsolatban

Peter

Egy SEO részleteket tett közzé egy olyan webhely -ellenőrzésről, amelyben kritizálja a rel = kanonikus használatát annak ellenőrzésére, hogy mely oldalak indexelnek egy oldalon. A SEO a NoIndex használatával javasolta, hogy az oldalak leesjenek a Google indexéből, majd hozzáadják az egyes URL -eket a robots.txt fájlhoz. A Google John Mueller olyan megoldást javasolt, amely más irányba halad.

A webhely -ellenőrzés feltárja a CARL URL -ek indexelt hozzáadását

Egy SEO -ellenőrzés felfedte, hogy az ügyfél 1,43K indexált oldalának több mint fele paginált és „Add a bevásárlókosár” URL -eket (az a fajta, amelynek végén kérdőjelek vannak). A Google figyelmen kívül hagyta a rel = kanonikus link attribútumokat, és indexálta az oldalakat, amelyek szemléltetik azt a pontot, hogy a rel = a kanonikus csak egy tipp, és nem egy irányelv. A paginált ebben az esetben csak a dinamikusan generált URL -eket jelenti azzal kapcsolatban, amikor egy webhely látogatói márkanév vagy méret szerint vagy bármi mást megrendelnek (ezt általában az arcú navigációnak nevezik).

A bevásárlókosár URL -ek hozzáadása így nézett ki:

example.com/product/page-5/?add-to-cart=example

Az ügyfél egy rel = kanonikus link attribútumot hajtott végre, hogy elmondja a Google -nak, hogy egy másik URL volt a megfelelő URL az indexhez.

A SEO megoldása:

„Hogyan tervezem ezt kijavítani, hogy nem indexeljünk ezeket az oldalakat, és ha egyszer megtörtént, blokkolja őket a robots.txt-ban”

A SEO döntések a részletektől függnek

Az egyik legfárbb és unalmasabb Seo apa vicc: „Ez függ”. De azt mondják, hogy „ez attól függ”, nem vicc, amikor azt követi, hogy mitől függ, és ez a döntő részlet, amelyet John Mueller hozzáadott egy LinkedIn -vitához, amelyre már 83 válasz volt rá.

Az eredeti vita egy olyan SEO által, aki éppen befejezte az ellenőrzést, foglalkozik a Google általi mászás és indexelt műszaki kihívásokkal, és miért nem a Canonical nem megbízhatatlan megoldás, mivel ez javaslat, nem pedig irányelv.

Az irányelv egy olyan parancs, amelyet a Google kötelessége követni, mint például a Meta NoIndex szabály. A rel = a kanonikus link attribútum nem irányelv, hanem a Google tippeként kezelhető, hogy eldöntse, mit kell indexelni.

Az eredeti bejegyzés által leírt probléma az volt, hogy nagyszámú dinamikusan generált hozzászólást kezelnek, amelyek a Google indexébe csúsznak.

John Mueller a nem kívánt indexelt URL -ekkel foglalkozik

Mueller a probléma felvétele az volt, hogy javasolja az URL -ek áttekintésének fontosságát olyan minták esetében, amelyek nyomot adhatnak arról, hogy a nem kívánt URL -ek miért indexelnek, majd egy szemcsésebb (specifikus) megoldást alkalmaznak.

Azt tanácsolta:

„Úgy tűnik, hogy már sok megjegyzésed van itt, tehát a 2 centem inkább véletlenszerű járókelőként…

– Áttekintem a minták URL -jeit, és a sajátosságokat vizsgálnám, ahelyett, hogy ezt véletlenszerű URL -listaként kezelnék, amelyeket kanonikalizálni kíván. Ezek nem véletlenszerűek, egy általános megoldás használata semmilyen webhelyen nem lesz optimális – ideális esetben valami konkrétat tenné az adott helyzethez. Más néven „ez függ”.

– Különösen úgy tűnik, hogy sok „add a kosárba” URL -t – ezeket csak blokkolhatja az URL -mintával a robots.txt oldalon. Nem kell kanonikalizálnia őket, ideális esetben nem szabad mászni egy normál mászás közben (ez összezavarja a mutatókat is).

– Van némi mennyiségű lapozás, szűrés az URL -paraméterekben is – nézd meg az ehhez tartozó opciók dokumentációját.

-További technikai nyúllyukakért olvassa el a https://search-ff-the-record.libsyn.com/handling-dupes-same-same-or-or-iderent “oldalt”

Miért indexálta a Google az URL -eket lekérdezési paraméterekkel?

A LinkedIn vita során több ember által felvetett téma a Google Indexing bevásárlókosár URL -ek problémája (hozzáadva a bevásárlókosár URL -jéhez). Nem adtak válaszokat, de lehet, hogy ez valami különös lehet a bevásárlókosár -platformon, és a megoldásokra korlátozódhat a fent leírt megoldásokra.

Olvassa el John Mueller tanácsát itt.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.