Danny Sullivan, a Google elmagyarázta a legutóbbi frissítést, a webhely-helyreállításokkal foglalkozva, és óva intett attól, hogy radikális változtatásokat hajtsanak végre a rangsorolás javítása érdekében. Tanácsokat is adott azoknak a kiadóknak, amelyeknek a helyezése nem javult a legutóbbi frissítés után.
A Google még mindig fejleszti az algoritmust
Danny elmondta, hogy a Google még mindig dolgozik a rangsorolási algoritmuson, jelezve, hogy további változások várhatók (a pozitív irányba). A fő gondolat, amit átadott, az, hogy még mindig próbálják pótolni a független webhelyekről származó kiváló minőségű tartalmak felbukkanásának hiányosságait. Ami jó, mert a nagy márkák webhelyei nem feltétlenül adják meg a legjobb válaszokat.
Azt írta:
„…a munka, hogy az embereket „egy sor kiváló minőségű webhelyhez, köztük kisméretű vagy független webhelyekhez, amelyek hasznos, eredeti tartalmat hoznak létre”, összekapcsolják ezzel a legújabb frissítéssel. Továbbra is vizsgáljuk ezt a területet, és azt, hogy miként javíthatunk tovább a jövőbeli frissítésekkel.”
Üzenet azoknak, akik lemaradtak
Üzenetet küldtünk azoknak a kiadóknak, akiknek a munkája nem állt helyre a legutóbbi frissítéssel, hogy tájékoztassák őket arról, hogy a Google továbbra is dolgozik a független tartalom további megjelenésén, és a következő lépésben enyhülést lehet elérni.
Danny azt tanácsolta:
„…ha nem érzi, hogy mit tegyen a rangsorolás terén… ha tudja, hogy nagyszerű tartalmat állít elő olvasói számára… Ha tudja, hogy maga állítja elő, tegye ezt tovább… nekünk kell tovább dolgoznunk rendszereinket, hogy jobban megjutalmazzuk.”
A Google figyelmeztet a webhelyek „javítására”.
Valami igazán érdekes, amit említett, az az óvatosság, hogy ne próbáljanak javítani valaminek, ami már az első oldalon van, annak érdekében, hogy még magasabb helyezést érjen el. A webhely módosítása, hogy a hatodik pozícióból valami magasabbra jussunk, mindig is kockázatos dolog volt, sok okból, amelyeket itt nem részletezünk. Danny figyelmeztetése azonban növeli a nyomást, hogy ne csak kétszer gondolkozzon, mielőtt megpróbálja optimalizálni az oldalt a keresőmotorok számára, hanem háromszor, majd még néhányszor.
Danny felhívta a figyelmet arra, hogy a SERP-k élére kerülő oldalaknak ezt győzelemnek kell tekinteniük, és hagyniuk kell, hogy azonnali változtatásokat hajtsanak végre a helyezésük javítása érdekében. Ennek az óvatosságnak az az oka, hogy a keresési eredmények továbbra is változnak, és ebből az következik, hogy egy webhely mostani megváltoztatása negatívan befolyásolhatja az újonnan frissített keresési index rangsorát.
Azt írta:
„Ha a lekérdezések legjobb találatai között jelenik meg, az általában annak a jele, hogy valóban jól látjuk a tartalmat. Néha az emberek azon töprengenek, hogyan léphetnek feljebb egy-két hellyel. A rangsorok természetesen változhatnak és változnak is az idő múlásával. Azt javasoljuk, hogy ne hajtson végre radikális változtatásokat, és próbáljon egy-két helyet feljebb lépni.”
Hogyan kezelte a Google a visszajelzéseket
Valamilyen fény derült arra is, hogy a Google mit tett a helyezéseket vesztett kiadóktól kapott visszajelzésekkel. Danny azt írta, hogy a kapott visszajelzéseket és webhelypéldákat példákkal összegezték, és elküldték a keresőmérnököknek felülvizsgálatra. Továbbra is felhasználják ezeket a visszajelzéseket a következő fejlesztési körben.
Elmagyarázta:
„Kézzel végigmentem az egészen, hogy megbizonyosodjon arról, hogy az összes beküldött oldalt valóban meghallják. Te voltál, és továbbra is az vagy. …Összefoglaltam a visszajelzéseket, kiemelve néhány lenyűgöző példát arra vonatkozóan, hogy a rendszereink hol végezhetnének jobb munkát, különösen a nyílt webes alkotók jutalmazása tekintetében. Keresőmérnökeink felülvizsgálták és folyamatosan vizsgálják, valamint a kapott egyéb visszajelzéseket, hogy megtudják, hogyan tehetjük jobbá a keresést mindenki számára, beleértve az alkotókat is.”
Maga a visszajelzés nem vezetett a helyreállításhoz
Danny arra is rámutatott, hogy azok a webhelyek, amelyek visszaszerezték helyezésüket, nem tették ezt, mert visszajelzést küldtek a Google-nak. Danny nem volt konkrét ebben a kérdésben, de ez megfelel a Google algoritmusaira vonatkozó korábbi kijelentéseknek, amelyek szerint azok nagyszabású javításokat hajtanak végre. Tehát ahelyett, hogy azt mondanánk, hogy „Hé, javítsuk ki ennek az egy webhelynek a rangsorát”, inkább annak kiderítéséről van szó, hogy a probléma valami széles körű tünet-e, és hogyan változtassuk meg a dolgokat mindenki számára, aki ugyanazzal a problémával küzd.
Danny írta:
„Egyébként senki sem kapott visszaállítást a Keresésben, mert benyújtotta. A mi rendszereink nem így működnek.”
Ez a visszajelzés nem vezetett helyreállításhoz, de felhasználták, mivel az adatok nem lehetnek meglepőek. Matt Cutts még a 2004-es floridai frissítésig visszajelzéseket gyűjtött az emberektől, beleértve magamat is, és én nem láttam felépülést egy hamis pozitív eredmény miatt, amíg mindenki más is vissza nem kapta a helyezést.
Elvitelre
A Google jelenleg is dolgozik az algoritmusukon:
A Google folyamatosan hangolja algoritmusait, hogy javítsa a minőségi tartalom rangsorolásának képességét, különösen a kisebb kiadóktól. Danny Sullivan hangsúlyozta, hogy ez egy folyamatos folyamat.
Mire kell összpontosítaniuk a tartalomkészítőknek:
Danny nyilatkozata arra ösztönözte a kiadókat, hogy a következetesen jó minőségű tartalom létrehozására összpontosítsanak, és ne az algoritmusokra való optimalizálásra. A minőségre való összpontosítás legyen az elsőbbség.
Mit tegyenek a kiadók, ha jó minőségű tartalmaikat még nem jutalmazzák jobb helyezésekkel?
A tartalmaik minőségében biztos kiadókat arra biztatjuk, hogy tartsák ki magukat, és folytassák a megjelenést, mert a Google algoritmusait még finomítják.
Olvassa el a bejegyzést a LinkedIn-en.