A Google útmutatója a rangsor legutóbbi frissítéséhez

Peter

Danny Sullivan, a Google elmagyarázta a legutóbbi frissítést, a webhely-helyreállításokkal foglalkozva, és óva intett attól, hogy radikális változtatásokat hajtsanak végre a rangsorolás javítása érdekében. Tanácsokat is adott azoknak a kiadóknak, amelyeknek a helyezése nem javult a legutóbbi frissítés után.

A Google még mindig fejleszti az algoritmust

Danny elmondta, hogy a Google még mindig dolgozik a rangsorolási algoritmuson, jelezve, hogy további változások várhatók (a pozitív irányba). A fő gondolat, amit átadott, az, hogy még mindig próbálják pótolni a független webhelyekről származó kiváló minőségű tartalmak felbukkanásának hiányosságait. Ami jó, mert a nagy márkák webhelyei nem feltétlenül adják meg a legjobb válaszokat.

Azt írta:

„…a munka, hogy az embereket „egy sor kiváló minőségű webhelyhez, köztük kisméretű vagy független webhelyekhez, amelyek hasznos, eredeti tartalmat hoznak létre”, összekapcsolják ezzel a legújabb frissítéssel. Továbbra is vizsgáljuk ezt a területet, és azt, hogy miként javíthatunk tovább a jövőbeli frissítésekkel.”

Üzenet azoknak, akik lemaradtak

Üzenetet küldtünk azoknak a kiadóknak, akiknek a munkája nem állt helyre a legutóbbi frissítéssel, hogy tájékoztassák őket arról, hogy a Google továbbra is dolgozik a független tartalom további megjelenésén, és a következő lépésben enyhülést lehet elérni.

Danny azt tanácsolta:

„…ha nem érzi, hogy mit tegyen a rangsorolás terén… ha tudja, hogy nagyszerű tartalmat állít elő olvasói számára… Ha tudja, hogy maga állítja elő, tegye ezt tovább… nekünk kell tovább dolgoznunk rendszereinket, hogy jobban megjutalmazzuk.”

A Google figyelmeztet a webhelyek „javítására”.

Valami igazán érdekes, amit említett, az az óvatosság, hogy ne próbáljanak javítani valaminek, ami már az első oldalon van, annak érdekében, hogy még magasabb helyezést érjen el. A webhely módosítása, hogy a hatodik pozícióból valami magasabbra jussunk, mindig is kockázatos dolog volt, sok okból, amelyeket itt nem részletezünk. Danny figyelmeztetése azonban növeli a nyomást, hogy ne csak kétszer gondolkozzon, mielőtt megpróbálja optimalizálni az oldalt a keresőmotorok számára, hanem háromszor, majd még néhányszor.

Danny felhívta a figyelmet arra, hogy a SERP-k élére kerülő oldalaknak ezt győzelemnek kell tekinteniük, és hagyniuk kell, hogy azonnali változtatásokat hajtsanak végre a helyezésük javítása érdekében. Ennek az óvatosságnak az az oka, hogy a keresési eredmények továbbra is változnak, és ebből az következik, hogy egy webhely mostani megváltoztatása negatívan befolyásolhatja az újonnan frissített keresési index rangsorát.

Azt írta:

„Ha a lekérdezések legjobb találatai között jelenik meg, az általában annak a jele, hogy valóban jól látjuk a tartalmat. Néha az emberek azon töprengenek, hogyan léphetnek feljebb egy-két hellyel. A rangsorok természetesen változhatnak és változnak is az idő múlásával. Azt javasoljuk, hogy ne hajtson végre radikális változtatásokat, és próbáljon egy-két helyet feljebb lépni.”

Hogyan kezelte a Google a visszajelzéseket

Valamilyen fény derült arra is, hogy a Google mit tett a helyezéseket vesztett kiadóktól kapott visszajelzésekkel. Danny azt írta, hogy a kapott visszajelzéseket és webhelypéldákat példákkal összegezték, és elküldték a keresőmérnököknek felülvizsgálatra. Továbbra is felhasználják ezeket a visszajelzéseket a következő fejlesztési körben.

Elmagyarázta:

„Kézzel végigmentem az egészen, hogy megbizonyosodjon arról, hogy az összes beküldött oldalt valóban meghallják. Te voltál, és továbbra is az vagy. …Összefoglaltam a visszajelzéseket, kiemelve néhány lenyűgöző példát arra vonatkozóan, hogy a rendszereink hol végezhetnének jobb munkát, különösen a nyílt webes alkotók jutalmazása tekintetében. Keresőmérnökeink felülvizsgálták és folyamatosan vizsgálják, valamint a kapott egyéb visszajelzéseket, hogy megtudják, hogyan tehetjük jobbá a keresést mindenki számára, beleértve az alkotókat is.”

Maga a visszajelzés nem vezetett a helyreállításhoz

Danny arra is rámutatott, hogy azok a webhelyek, amelyek visszaszerezték helyezésüket, nem tették ezt, mert visszajelzést küldtek a Google-nak. Danny nem volt konkrét ebben a kérdésben, de ez megfelel a Google algoritmusaira vonatkozó korábbi kijelentéseknek, amelyek szerint azok nagyszabású javításokat hajtanak végre. Tehát ahelyett, hogy azt mondanánk, hogy „Hé, javítsuk ki ennek az egy webhelynek a rangsorát”, inkább annak kiderítéséről van szó, hogy a probléma valami széles körű tünet-e, és hogyan változtassuk meg a dolgokat mindenki számára, aki ugyanazzal a problémával küzd.

Danny írta:

„Egyébként senki sem kapott visszaállítást a Keresésben, mert benyújtotta. A mi rendszereink nem így működnek.”

Ez a visszajelzés nem vezetett helyreállításhoz, de felhasználták, mivel az adatok nem lehetnek meglepőek. Matt Cutts még a 2004-es floridai frissítésig visszajelzéseket gyűjtött az emberektől, beleértve magamat is, és én nem láttam felépülést egy hamis pozitív eredmény miatt, amíg mindenki más is vissza nem kapta a helyezést.

Elvitelre

A Google jelenleg is dolgozik az algoritmusukon:
A Google folyamatosan hangolja algoritmusait, hogy javítsa a minőségi tartalom rangsorolásának képességét, különösen a kisebb kiadóktól. Danny Sullivan hangsúlyozta, hogy ez egy folyamatos folyamat.

Mire kell összpontosítaniuk a tartalomkészítőknek:
Danny nyilatkozata arra ösztönözte a kiadókat, hogy a következetesen jó minőségű tartalom létrehozására összpontosítsanak, és ne az algoritmusokra való optimalizálásra. A minőségre való összpontosítás legyen az elsőbbség.

Mit tegyenek a kiadók, ha jó minőségű tartalmaikat még nem jutalmazzák jobb helyezésekkel?
A tartalmaik minőségében biztos kiadókat arra biztatjuk, hogy tartsák ki magukat, és folytassák a megjelenést, mert a Google algoritmusait még finomítják.

Olvassa el a bejegyzést a LinkedIn-en.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.