A Google válaszai SEO kérdés a Cannibalization kulcsszóval kapcsolatban

Peter

A Google John Mueller válaszolt egy olyan helyzetről, amelyben több oldal rangsorolt ​​ugyanazon keresési lekérdezésekre. Mueller megerősítette a szükségtelen duplikáció csökkentésének fontosságát, de alábecsült kulcsszó kannibalizációja is.

Mi a kulcsszó/tartalom kannibalizációja?

Van egy ötlet, hogy a weboldalaknak nehézségeik lesznek a rangsorolással, ha több oldal versenyez ugyanazon kulcsszó -mondatokért. Ez kapcsolódik a Duplikate tartalom SEO félelméhez. A Canibalization kulcsszó csak egy catchall kifejezés, amelyet az alacsony rangú oldalakra alkalmaznak, amelyek hasonló témákban vannak.

Az a probléma, hogy azt mondják, hogy valami kulcsszó a kannibalizáció, az, hogy nem azonosítja valami konkrétat a helytelen tartalomról. Ezért vannak olyan emberek, akik John Muellert kérdezik róla, egyszerűen azért, mert ez egy rosszul meghatározott és haszontalan SEO koncepció.

SEO zavar

A SEO összezavarodott a legutóbbi & num = 100 változás miatt, ahol a Google blokkolja a rangsor nyomkövetőit abban, hogy a keresési eredményeket (SERP -k) egyszerre 100 eredménynél kaparják. Néhány rangsor nyomkövető lebegíti azt a gondolatot, hogy csak a 20 legjobb keresési eredmények rangsorolási adatait mutatja be. Ez befolyásolja a rangsor nyomkövetői képességét a SERP -k lekaparására, és nem befolyásolja a Google Search Console -t, csak a pontosabb eredmények megjelenítésére.

A SEO rossz benyomást keltett, hogy a keresési konzol már nem mutatott benyomást az eredményekből a húsz felső részén. Ez hamis.

Mueller nem foglalkozott ezzel a kérdéssel; Ez csak egy félreértés a SEO részéről.

Itt van a feltett kérdés:

„Ha most nem látunk adatokat a GSC -ből a 20. vagy annál idősebb pozíciókból, akkor ez azt jelenti, hogy valójában nincsenek olyan oldalak, amelyek ezen a helyen vannak rangsorolva?

Ha el akarom kerülni a kannibalizációt, honnan tudnám, hogy mely oldalakat veszik figyelembe a lekérdezéshez, ha csak az URL -eket látom a kb. 20 legjobb pozícióban? ”

Különböző oldalak rangsorolása ugyanazon lekérdezéshez

Mueller elmondta, hogy ugyanazon keresési lekérdezés különböző oldalainak rangsorolása nem jelent problémát. Egyetértek: több weboldal, hogy ugyanazon kulcsszó -mondatok rangsorolása nem jelent problémát; Ez jó dolog.

Mueller elmagyarázta:

„A keresési konzol az oldalak tényleges megjelenítésének adatait mutatja, ez nem egy elméleti mérés. Feltételezve, hogy ugyanazt a lekérdezést keresi az oldalak rangsorolását, akkor csak akkor láthatja, ha valójában megmutatnák őket. (Az IMO nem igazán„ kannibalizáció ”, ha elméleti.)

Mindezek ellenére nem tudom, hogy ez valójában az idő megfelelő felhasználása. Ha 3 különböző oldal jelenik meg ugyanabban a keresési eredményben, ez nem tűnik problematikus számomra, csak azért, mert „több mint 1”. Meg kell nézni a részleteket, ismernie kell a webhelyét és a potenciális felhasználókat.

Csökkentse a felesleges másolatot, és töltse el energiáját egy fantasztikus oldalra, biztos. De az oldalak nem másolnak csak azért, mert ugyanazon a keresési eredmények oldalon jelennek meg. Szeretem a sajtot, és sok oldal megjelenhet anélkül, hogy másolat nélkül lenne: üzletek, receptek, javaslatok, kések, ananász stb. ”

Tényleges SEO -problémák

Az ugyanazon kulcsszó -mondatok több oldalának rangsorolása nem jelent problémát; Ez jó dolog, és nem oka az aggodalomnak. A több oldal, amely nem rangsorolja a kulcsszavakat, problémát jelent.

Íme néhány valódi ok, amiért ugyanazon téma oldalak nem rangsorolhatják:

  • Az oldalak túl hosszúak, következésképpen nem koncentrálnak.
  • Az oldalak a témán kívüli részeket tartalmazzák.
  • Az oldalak nem eléggé összekapcsolódnak belsőleg.
  • Az oldalak vékonyak.
  • Az oldalak gyakorlatilag másolják a csoport többi oldalát.

A fentiek csak néhány valódi oka annak, hogy ugyanazon téma több oldala nem rangsorolható. Az oldalakra mutatva, és kijelentve, hogy egymás kannibalizálják, nem valós. Nem kell aggódni, mert a Cannibalization kulcsszó csak egy catchall -kifejezés, amely elfedi az összes tényleges okot, amelyet éppen felsoroltam.

Elvihető

A kulcsszó -kannibalizációról folytatott vita kevésbé szól a Google algoritmusáról és arról, hogy a SEO közösség hogyan hajlandó elfogadni az ötleteket anélkül, hogy valóban megkérdőjelezi, hogy az alapvető alapnak van -e értelme. Gyakran megvitatják a kulcsszó -kannibalizáció kérdését, és azt hiszem, azért van, mert sok SEO -nak van olyan intuíciója, hogy valahogy nem helyes.

Lehet, hogy a kényelmes címkékkel rendelkező rangsorolási problémák diagnosztizálásának szokása tükrözi az emberi hajlamot, hogy az egyszerű magyarázatokat részesítse előnyben a komplex válaszok helyett. De amint Mueller emlékeztet bennünket, az igazi történet nem az, hogy két vagy három oldal felszínre kerül ugyanazon lekérdezéshez. Az igazi történet az, hogy ezek az oldalak hasznosak -e, jól összekapcsoltak -e és elég koncentráltak -e az olvasó információs igényeinek kielégítéséhez.

Az, amit „tartalmi kannibalizációnak” diagnosztizálnak, akkor valószínűleg valami más. Tehát az árnyékok üldözése helyett jobb lehet, ha a weboldalakat a felhasználó szemével nézi meg, és valóban belemerüljön az oldallal vagy az egész szakasz összekapcsolási mintáival, amelyek problematikusnak bizonyulnak. A Cannibalization kulcsszó eltűnik abban a pillanatban, amikor közelebbről megnézed, és más valós okok nyilvánvalóvá válnak.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.