A HCU effektus a Google frissítésekben

Peter

Meglehetősen gyakori, hogy a Google Frissítések arra késztetik a keresőoptimalizálókat, hogy aggodalmukat fejezzék ki a hasznos tartalomfrissítéssel (HCU) kapcsolatban. Az ismert tények alapos mérlegelése feltárja, hogy lehetséges lehet megállapítani, hogy a webhelyet valóban befolyásolják-e a HCU-val kapcsolatos jelek.

Fekete doboz rendszerek

A fekete doboz-rendszerek olyan dolgok, amelyeket minden keresőoptimalizálónak meg kell fontolnia, mert segít megelőzni a félreértéseket a Google-frissítések következményeivel kapcsolatban, mind az alap-, mind a spamfrissítésekkel kapcsolatban.

A fekete doboz egy olyan rendszer, ahol valaki, aki kívülről figyeli, tudja, hogy mi megy be (a bemenet), és látja, hogy mi jön ki (a kimenet). A megfigyelő nem tehet arról, hogy a fekete doboz bemenete vagy kimenete alapján arra következtet, hogy mi történik a dobozban.

Szó szerint folyamatok ezrei zajlanak a Google fekete doboz algoritmusán belül, ami lehetetlenné teszi egyetlen tényező hatásának elkülönítését. A HCU rangsorolási hatásának azonosítása még lehetetlenebb, mert a Google eltávolította önálló rendszerként, és integrálta az alapalgoritmusba.

Mellékesen megjegyzendő, hogy a Google rangsoroló algoritmusainak feketedobozos jellege az oka annak, hogy a keresési eredmények millióira épülő SEO rangsorolási tényezők kutatása (a kimenet) megbízhatatlan. Ezek a tanulmányok jó kattintáscsalinak bizonyulnak, és mindaddig készülnek, amíg a keresőoptimalizálók nem ismerik a fekete doboz elvét.

Hasznos tartalomfrissítés (HCU)

A hasznos tartalomrendszert (közkeletű nevén HCU-t) 2024 márciusában integrálták a Google alapalgoritmusába, és a rendszer már nem létezik. Ma már a rangsorolási algoritmus összetevőjeként létezik a rangsorolással kapcsolatos algoritmusok között.

Ez azt jelenti, hogy ez nem egy önálló rendszer, amely évente néhányszor érinti a webhelyeket. Mostanra integrálva van a folyamatosan futó rangsorolási rendszerekbe.

Korábban, amikor a Google frissítette a Hasznos tartalomrendszert, egy webhely rangsorolásának csökkenése ésszerűen a rendszernek tulajdonítható. Ez már nem így van, hiszen ez már a folyamatosan futó rangsorolási algoritmus része.

Amikor a Google bejelent egy frissítést, már nem említi, hogy a korábbi HCU-t frissítették-e, mert az már nem rendszer, csak egy csomó jelzés a folyamatosan futó rangsorolási algoritmusban.

A Google így magyarázta:

„A 2022-ben „Hasznos tartalomfrissítésként” bejelentett rendszert arra tervezték, hogy az emberek jobban lássák a keresési eredmények között az emberek által írt eredeti, hasznos tartalmat, nem pedig a keresőmotorok forgalmának növelésére készült tartalmat. 2024 márciusában fejlődött, és az alapvető rangsorolási rendszereink részévé vált, mivel rendszereink különféle jeleket és rendszereket használnak, hogy hasznos eredményeket mutassanak be a felhasználóknak.”

Itt van a kivétel a szabály alól:

Ha a Google frissítési közleménye megemlíti, hogy javítják az „emberek előtti” tartalom azonosítására szolgáló jeleket, akkor meglehetősen ésszerű feltételezni, hogy a korábbi HCU egyes összetevőit frissítették.

Mit kell érteni a HCU-val kapcsolatban

Meg kell érteni, hogy szó szerint nincs mód 100%-os bizonyossággal állítani, hogy a HCU az oka annak, hogy egy adott webhely elveszítette a rangsort az alapvető algoritmus frissítése során. Nincs mód arra, hogy a HCU jelek hatását elkülönítsük a több száz vagy több ezer egyéb jeltől.

Kivéve, amikor a Google frissítési közleménye konkrétan megemlíti az egyik összetevőt, de akkor is fontos azonosítani a hatásokat az oldalon, ahelyett, hogy vállrándítással kijelentenék, hogy ez a HCU. Ez kifogás, nem diagnózis.

A HCU hatásainak diagnosztizálása

A Google azt javasolja, hogy olvassa el a dokumentációt a hasznos „emberek előtt” tartalom minden jeléről, hogy megértse a HCU-val kapcsolatos problémák hatásait. Az emberek az első olyan tartalmat jelent, amely nem a keresőmotor az első.

A dokumentáció ezt írja:

„A Google automatizált rangsoroló rendszereit úgy tervezték, hogy hasznos, megbízható információkat mutassanak be, amelyek elsősorban az emberek javát szolgálják, nem pedig a keresőmotorok rangsorolását a legjobb keresési eredmények között. Ez az oldal célja, hogy segítse az alkotókat annak megítélésében, hogy készítenek-e ilyen tartalmat.”

A Google emberközpontú tartalomról szóló dokumentációja a következő témákat ajánlja a rangsorolási problémák hibakereséséhez:

  1. Tartalom és minőség
  2. Szakértelem
  3. Oldal tapasztalat
  4. Emberek előtt tartalom
  5. Keresőmotor-első tartalom

A Google dokumentációja kitér arra, hogy a releváns weboldalak azonosítása után más jeleket alkalmaznak annak ellenőrzésére, hogy a tartalom a tapasztalat, a szakértelem, a hitelesség és a megbízhatóság (EEAT) „szempontjait” mutatja-e.

„A releváns tartalom azonosítása után rendszereink arra törekednek, hogy a leghasznosabbnak tűnő tartalmakat részesítsék előnyben. Ennek érdekében olyan tényezők keverékét azonosítják, amelyek segíthetnek meghatározni, hogy melyik tartalom mutatja meg a tapasztalat, a szakértelem, a tekintély és a megbízhatóság szempontjait, vagy mit nevezünk EEAT-nak.

Ezen szempontok közül a bizalom a legfontosabb. A többiek hozzájárulnak a bizalomhoz, de a tartalomnak nem kell feltétlenül mindegyiket demonstrálnia. Például bizonyos tartalmak hasznosak lehetnek az általuk bemutatott tapasztalatok alapján, míg más tartalmak az általuk megosztott szakértelem miatt lehetnek hasznosak.”

Elvihető

A Google emberközpontú tartalomról szóló dokumentációjából az következik, hogy a HCU-nak több összetevője van. Az embereket első helyen álló tartalom rendkívül fontos, különösen azért, mert a SEO általános gyakorlata a keresőmotor első tartalom létrehozása úgy, hogy a legjobban rangsorolt ​​kulcsszavakkal kezdi, a webhely architektúráját kulcsszavak köré szervezi, és általában kulcsszavakra optimalizál, nem pedig emberekre. Ha többet szeretne megtudni erről a témáról, olvassa el: Az AI keresés és SEO őszinte értékelése

A Google People-First dokumentációja

Hasznos, megbízható, emberközpontú tartalom készítése

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.