Sundar Pichai-t, a Google vezérigazgatóját Andrew Ross Sorkin interjúvolta meg a New York Times DealBook Summit rendezvényen, ahol megvitatta, hogy mire számíthat a Google Keresés 2025-ben, de nehezen tudta megfogalmazni a Google aggodalmát a tartalomkészítők iránt.
Amikor arra kérték, hogy hasonlítsa össze, hol tart ma a Google az iparág többi részéhez képest, és hogy a Google legyen-e az „alapértelmezett győztes”, Pichai emlékeztette a kérdezőt, hogy ezek „a mélyreható váltás legkorábbi szakaszai”, és hangsúlyozta, hogy a Google vezető szerepet tölt be az AI-ban. és nem a követője. A teljes mesterségesintelligencia-ipar a Google kutatási felfedezéseire épül, amelyek később nyílt forráskódúak lettek, különösen a transzformátorokra, amelyek nélkül a mesterségesintelligencia-ipar nem létezne úgy, mint ma.
Pichai így válaszolt:
„Nézd, ez egy nagyon dinamikus pillanat az iparágban. Ha azt nézem, mi következik, egy mélyreható változás legkorábbi szakaszában vagyunk. Ilyen mély, full stack megközelítést alkalmaztunk az AI-ban.
…világszínvonalú kutatást végzünk. Mi vagyunk a legtöbbet idézett, ha megnézzük a gen AI-t, a világ legtöbbet idézett intézményét, alapkutatást, mesterséges intelligencia infrastruktúrát építünk, és ha azt mondom, hogy a mesterséges intelligencia infrastruktúrája egészen szilíciumból származik, akkor a hatodik generációban járunk. tenzor feldolgozó egységek. Említette a termékelérésünket, 15 termékünk van félmilliárd felhasználónál, alapmodelleket építünk, és belsőleg használjuk, több mint hárommillió fejlesztőnek biztosítjuk, és ez egy mély, full stack befektetés.
Készülünk a következő generációs modellekre, csak azt hiszem, hogy rengeteg innováció áll előttünk, elkötelezettek vagyunk amellett, hogy ezen a területen a legkorszerűbbek legyünk, és azt hiszem, az is. Éppen ma jelentettük be, hogy úttörő kutatást indítottunk egy szöveges és képi utasítással kapcsolatban, amely 3D-s jelenetet hoz létre. Így a határ elég gyorsan halad, úgyhogy alig várom 2025-öt.”
Blue Link Economy és AI
A kérdező rámutatott, hogy a Google volt az első lépés a mesterséges intelligencia területén, de aztán nem (utalva az OpenAI 2022-es kitörésére és az azt követő rohamos sikerre). Megkérdezte Pichait, hogy ebből mennyiben védi a Google a „kék link-gazdaságot”, hogy ne „ártsa vagy kannibalizálja azt az üzletet”, amely több százmilliárd dollárt ér.
Pichai azt válaszolta, hogy a Google projektjei közül a mesterséges intelligenciát alkalmazták a legtöbbet a Keresésre, és a BERT-re, a MUM-ra és a multimodális keresésre hivatkozott, amelyek segítik a keresési minőség hiányosságait. A keresőiparban néhányan nem értik, hogy az AI 2012 óta a Google része, amikor a Deep Neural Networks segítségével azonosította a képeket és a beszédfelismerést, és 2014 óta, amikor bemutatta a világnak a szekvencia-tanulást (PDF). szövegsorok megértéséhez. 2015-ben a Google bemutatta a RankBraint, egy mesterséges intelligencia rendszert, amely közvetlenül kapcsolódik a keresési eredmények rangsorolásához.
Pichai így válaszolt:
„Az a terület, ahol a legagresszívebben alkalmaztuk az AI-t, ha a vállalaton belül valami keresésben volt, a keresési minőség hiányosságai mind a belső Transformersen alapultak. BERT-nek és MUM-nak hívjuk, és tudod, multimodálissá tettük a keresést, javítottuk a keresés minőségét, javítottuk a keresés nyelvi megértését. Ezért építettük a Transformers-t a cégben.
Tehát, és ha megnézzük az elmúlt pár évet, az AI áttekintése alapján a Geminit több mint egymilliárd felhasználó használja csak a keresésben.”
A keresés alaposan megváltozik 2025-ben
Pichai folytatta válaszát, és egyenesen kijelentette, hogy a keresés nemcsak 2025-ben, hanem 2025 elején is gyökeresen megváltozik. Azt is mondta, hogy a haladás egyre nehezebb lesz, mivel a könnyebben megújítható dolgokat megtették (alacsonyan csüngő gyümölcsök).
Azt mondta:
„És úgy érzem, most kezdjük. Maga a keresés továbbra is alaposan megváltozik 2025-ben. Úgy gondolom, hogy minden eddiginél összetettebb kérdésekkel leszünk képesek megbirkózni. Tudod, szerintem még 2025 elején is meg fogunk lepődni, hogy a keresés milyen új dolgokat tud a mai helyzethez képest…
Pichai azt is mondta, hogy a haladás nem lesz könnyű:
„Úgy gondolom, hogy a haladás még nehezebb lesz, ha 2025-re tekintek, az alacsonyan csüngő gyümölcs eltűnt.
De úgy gondolom, hogy az áttöréseknek onnan kell származniuk, ahonnan a megkülönböztetésnek kell származnia, az az Ön képessége, hogy műszaki áttöréseket, algoritmikus áttöréseket érjen el, hogyan tudja működésre bírni a rendszereket, tudod, tervezési vagy érvelési szempontból. hogyan lehet jobbá tenni ezeket a rendszereket? Ezek az előttünk álló technikai áttörések.”
Megszűnik a keresés?
A kérdező megkérdezte Pichait, hogy a Google eléggé hajlott-e a mesterséges intelligenciára, idézve egy szerzőt, aki azt állította, hogy a Google „alaptevékenysége ostrom alatt áll”, mert az emberek egyre gyakrabban kapnak választ a mesterséges intelligencia és más, a keresésen kívüli platformokról, és hogy a keresés értéke „ romlik”, mert az online tartalom nagy része mesterséges intelligencia által generált lesz.
Azt válaszolta, hogy éppen abban az esetben válik a keresés még értékesebbé, ha az internetet elárasztják a nem hiteles tartalmak.
Pichai így válaszolt:
„Egy olyan világban, amelyben rengeteg tartalom áraszt el… ha van valami, valami, például a keresés, felértékelődik. Abban a világban, amelyben elárasztják a tartalmat, megpróbálsz megbízható tartalmat találni, olyan tartalmat, amely értelmes az Ön számára, és megbízhatóan tudja használni, és úgy gondolom, hogy értékesebbé válik.
Az előző részéhez arról szólt, hogy rengeteg információ van, az emberek sokféleképpen jutnak hozzá. Nézd, az információ az emberiség lényege. Egy ívben haladunk az információk terén… amikor megjelent a Facebook, az emberek teljesen új módon szereztek információkat, a YouTube, a Facebook, a Tik… Folytathatom és folytathatom.
…Szerintem sok ilyen konstrukcióval az a probléma, hogy eleve nulla összegűek. Egyszerűen úgy érzik, hogy az emberek bizonyos korlátozott módon fogyasztanak információt, és az emberek ezt mind felosztják. De nem ez a valóság, amit az emberek csinálnak. „
Pichai megbotlik az alkotókra gyakorolt hatásról szóló kérdésben
A kérdező ezután azt kérdezte, hogy a tartalom leértékelődik-e. Azt a példát hozta fel, aki egy könyv témáját kutatja, elolvas húsz könyvet, hivatkozik ezekre a forrásokra a bibliográfiában, majd kiadja. Míg a Google mindent bekebelez, majd egész nap „kiköpi” a tartalmat, legyőzve azt az embert, aki korábban könyvet írt.
Andrew Ross Sorkin mondta:
„Milliószor kell kiköpnie. Naponta milliószor. És csak azon tűnődöm, hogy mi legyen ennek a gazdaságossága azoknak az embereknek, akik az elején létrehozzák.”
Sundar Pichai azzal védte a Google-t, hogy a Google sok időt tölt a kiadók „ökoszisztémájára” gyakorolt hatáson és a hozzájuk küldött forgalommal. A kérdező anélkül hallgatta meg Sundar válaszát, hogy megemlítette volna a szobában lévő elefántot, a Reddittel megtömött keresési eredményeket és a valódi szakértők által készített tartalmakat kiszorító reklámokat, valamint a hírtartalom prioritásainak megszüntetését, ami negatívan befolyásolta a hírszervezetek forgalmát szerte a világon.
Pichai ezen a ponton úgy tűnt, megbotlik, miközben megpróbálta megtalálni a szavakat a válaszadáshoz. Kerüli a webhelyek említését, absztrakt módon beszél az „ökoszisztémáról”, majd amikor kifogy a mondanivalóból, megváltoztatja az irányt, és arról kezd beszélni, hogy a Google miként fizeti meg a szerzői jogok tulajdonosait, akik feliratkoznak a YouTube Content ID programjára.
Azt válaszolta:
„Nézd, én… uh… ez egy… nagyon fontos kérdés… uh… nézd, én… azt hiszem… jobban gondolom, mint bármely más cég… nézd, tudod… mi már régóta… tudod… legyen szó a keresésről … noha ezt gyakran vitatják, sok időt töltünk azzal, hogy az ökoszisztéma felé irányított forgalomra gondolunk.
Még a pillanatban is, az elmúlt pár év átmenetén keresztül. Ez fontos prioritás számunkra.”
Ezen a ponton kezdett beszélni a Google YouTube tartalomplatformjáról, és arról, hogyan használják a „Content ID”-t, amely a szerzői jog által védett tartalmak azonosítására szolgál. A Content ID egy olyan program, amely a vállalati zene-, film- és televízióipar számára előnyös, a szerzői jogok tulajdonosai számára, akik „kizárólagos jogokkal rendelkeznek a YouTube-ra gyakran feltöltött eredeti anyagok jelentős részéhez”.
Pichai folytatta:
„A YouTube-on sok erőfeszítést teszünk a tartalom megértésére, és tudod, hogy azonosítsd a tartalmat, és tartalomazonosítóval és uh-val bevételszerzést hozz létre az alkotók számára.
Azt hiszem… azt hiszem, ezek fontos elvek, igaz. Azt hiszem, hm… mindig meglesz az egyensúly aközött, hogy megértjük, mi a méltányos használat… amikor új technológia jön, és hogyan… a szellemi tulajdon értékével arányos értéket kell visszaadni, az emberek által befektetett kemény munkával.”
Éleslátó interjú az Alphabet vezérigazgatójával
A kérdező nagyszerű munkát végzett a nehéz kérdések feltevésében, de úgy gondolom, hogy a keresési marketing közösségből sokan, akik jobban ismerik a keresési eredményeket, további kérdéseket tettek volna fel azokról a tartalomkészítőkről, akik nem szerepelnek a Google YouTube platformján vagy a nem szakértő tartalommal kapcsolatban. ami lenyomja a tartalmat a tényleges szakértők.
Nézze meg a New York Times-interjút itt:
(nem iróniát akarok)