A SEO szerepet játszik az Automattic WP Engine elleni viszontkeresetében. A jogi dokumentum hatszor említi a keresőoptimalizálást és egyszer a SEO-t a viszontkeresetek részeként, amelyek azt állítják, hogy a WP Engine túlzottan használt olyan szavakat, mint a „WordPress”, hogy a keresőmotorokban rangsoroljon egy „jogsértési” kampány részeként, amely a WordPress védjegyeit használja a kereskedelemben. Az állítások alapos vizsgálata azt mutatja, hogy a bizonyítékok egy része elfogult lehet, és a SEO-val kapcsolatos állítások elavult információkon alapulnak.
Az Automattic SEO-val kapcsolatos állításai
Az Automattic viszontkeresete azt állítja, hogy a WP Engine a SEO-t használta a WordPresshez kapcsolódó kulcsszavak rangsorolására, és ez zavart okoz.
A viszontkereset kifejti:
„A WP Engine az elmúlt években zavart keltett azáltal, hogy drámai módon megnövekedett a viszontperelős védjegyek megjelenésének száma a webhelyein. 2021-től kezdődően a WP Engine erőteljesen növelte a WordPress védjegyek használatát, és 2022 körül elkezdte a WooCommerce Marks használatát.
Az Automattic ezután azzal érvel, hogy a kulcsszavak megismétlése egy weboldalon a WP Engine SEO stratégiája. Itt válik állításaik ellentmondásossá azok számára, akik tudják, hogyan rangsorolják a keresőmotorok a webhelyeket.
A viszontkereset a következőket állítja:
„A WordPress Marks megnövekedett száma a WP Engine webhelyén különösen nagy valószínűséggel okoz zavart az internetes környezetben.
Az információkat és a hiedelmet illetően az internetes keresőmotorok figyelembe veszik, hogy egy kifejezés hányszor jelenik meg a webhely szövegében, hogy értékelje a webhely „relevánsságát” azokhoz a kifejezésekhez, amelyeket a felhasználó a keresőmotorba ír, amikor webhelyeket keres.
Úgy tűnik, hogy a WP Engine azon döntése, hogy növelje a WordPress jelölések megjelenésének számát a WP Engine webhelyén, egy tudatos „keresőmotor-optimalizálási” stratégia annak biztosítására, hogy amikor az internetezők olyan cégeket keresnek, amelyek a WordPress-hez kapcsolódó szolgáltatásokat kínálnak, akkor zavaróan megírt és formázott hivatkozások jelenjenek meg, amelyek a WordPress.org vagy a WordPress.com helyett a WP Engine webhelyére vezetik őket.
A WP Engine stratégiáját agresszívnek nevezik:
„A WP Engine stratégiája magában foglalta a keresőoptimalizálás agresszív használatát a WordPress és a WooCommerce védjegyek rendkívül gyakori használata érdekében, és megzavarja a WordPress és WooCommerce szoftverek hivatalos szolgáltatóit kereső fogyasztókat;
A használt kulcsszavak száma rangsorolási tényező?
Huszonöt éves tapasztalattal rendelkezem a keresőoptimalizálás terén, és ezzel párhuzamosan mélyen ismerem azt, hogy a keresők hogyan rangsorolják a tartalmat. Az a tény, hogy az Automattic azon állítása, miszerint a keresőmotorok „a kulcsszavak számát figyelembe veszik” egy webhely tartalmában, elavult és téves.
A modern keresőmotorok nem veszik figyelembe, hogy egy kulcsszó hányszor jelenik meg egy weboldalon, mint rangsorolási tényezőt. A Google algoritmusai olyan modelleket használnak, mint a BERT, hogy szemantikailag megértsék a keresési lekérdezésekben és a tartalomban használt kulcsszókifejezések jelentését és szándékát, aminek eredményeként olyan tartalmakat is rangsorolhatnak, amelyek nem is tartalmazzák a felhasználó kulcsszavait.
Ezek nem csak az én véleményeim; A Google keresés működéséről szóló weboldala kifejezetten azt mondja, hogy a tartalmat a felhasználó szándéka szerint rangsorolják, függetlenül a kulcsszavaktól, ami egyenesen ellentmond az Automattic WPE SEO-val kapcsolatos állításának:
„A releváns találatok visszaadásához először meg kell határoznunk, hogy mit keres – a lekérdezés mögött meghúzódó szándékot. Ehhez nyelvi modelleket építünk, amelyek megpróbálják megfejteni, hogy a keresőmezőbe beírt viszonylag kevés szó hogyan illeszkedik az elérhető leghasznosabb tartalomhoz.
Ez olyan egyszerűnek tűnő lépéseket tartalmaz, mint a helyesírási hibák felismerése és kijavítása, és kiterjed a kifinomult szinonimarendszerünkre is, amely lehetővé teszi számunkra, hogy megtaláljuk a releváns dokumentumokat akkor is, ha azok nem pontosan az Ön által használt szavakat tartalmazzák.”
Ha a Google dokumentációja nem elég meggyőző, vessen egy pillantást a „Managed WordPress Hosting” kifejezés keresési eredményeire. A WordPress.com a 2. helyen áll, annak ellenére, hogy a kifejezés teljesen hiányzik a weboldaláról.
Képernyőkép a WordPress.com-ról a keresési eredmények között
Mi a bizonyíték?
Az Automattic egy grafikont mutat össze, amely összehasonlítja a WP Engine által a „WordPress” szó havi átlagos említését 18 másik webtárhely említésével. Az összesen 19 webtárhely összehasonlítása látványosan szemlélteti, hogy a WP Engine jóval gyakrabban említi a WordPress-t, mint bármely más tárhelyszolgáltató.
Képernyőkép a Graphról

Íme egy közeli grafikon (beszúrt értékekkel), amely azt mutatja, hogy a WP Engine havi „WordPress” említése jóval meghaladja a WordPress-t tartalmazó szavakat a többi gazdagép weboldalain.
Képernyőkép Vértes grafikonról

Az emberek azt mondják, hogy a számok nem hazudnak, és a grafikon meggyőző bizonyítékot mutat arra, hogy a WP Engine agresszív kulcsszavakat alkalmaz, amelyekben a WordPress szó szerepel. Ha eltekintünk attól a megcáfolt elképzeléstől, hogy a kulcsszavas spamelés valóban működik, a grafikon-összehasonlítás alapos vizsgálata azt mutatja, hogy a bizonyítékok nem olyan erősek, mert elfogultak.
Az Automattic összehasonlítása vitathatatlanul elfogult
Az Automattic viszontkeresete tizennyolc webtárhelyet hasonlít össze a WP Engine-nel. A tizennyolc gazdagép közül csak öt (beleértve a WPE-t is) kezelt WordPress tárhelyplatform. A fennmaradó tizennégy általános tárhely platform, amely felhőtárolást, VPS-t (virtuális privát szervereket), dedikált tárhelyet és domain név regisztrációkat kínál.
Ennek a ténynek az a jelentősége, hogy az összehasonlítás elfogultnak tekinthető a WP Engine-hez képest, mivel a WordPress átlagos említése természetesen alacsonyabb lesz egy több szolgáltatást (például VPS-t, dedikált tárhelyet és domain név regisztrációkat) kínáló cég teljes webhelyén, mint egy olyan webhelyen, mint a WP Engine, amely csak egy szolgáltatást, felügyelt WordPress tárhelyet kínál.
Az összehasonlításban felsorolt gazdagépek közül kettő, a Namecheap és a GoDaddy elsősorban domain név regisztrátorként ismert. A Namecheap a második legnagyobb domain név regisztrátor a világon. Nem kell azon túlmennie, hogy az Automattic összehasonlításában szereplő két vállalat elfogult választás lehet a WP Engine-hez képest.
A WordPress tárhelyet kínáló öt gazdagép közül kettő plugin platform: az Elementor és a WPMU Dev. Mindkettő a saját beépülő moduljaira épülő platform, ami azt jelenti, hogy a WordPress említésének átlagos száma alacsonyabb lesz, mert az átlagot felhígíthatják a bővítményekről szóló dokumentáció és blogbejegyzések. Ez a két vállalat vitathatatlanul elfogult választás az ilyen összehasonlításhoz.
Az Automattic által a WP Engine-nel való összehasonlításhoz használt tizennyolc gazdagép közül csak kettő hasonlítható össze a WP Engine-nel: a Kinsta és a Rocket.net.
A felügyelt WordPress gazdagépek összehasonlítása
Az Automattic összehasonlítja a kifejezések havi említését a „WordPress” kifejezéssel, és nyilvánvaló, hogy az összehasonlításban a gazdagépek kiválasztása torzítja az eredményeket a WP Engine-hez képest. Igazságosabb összehasonlítás az, ha összehasonlítjuk a legjobb helyen lévő weboldalt a „menedzselt WordPress-tárhely” kifejezéssel.
Az alábbiakban az Automattic összehasonlító listáján szereplő három menedzselt WordPress-tárhely legjobban rangsorolt weboldalának összehasonlítása látható, egy-egy egyszerű összehasonlítás. A „menedzselt WordPress tárhely” kifejezést, valamint a keresési lekérdezéshez hozzáfűzött domain nevet használtam annak érdekében, hogy az egyes webhelyek legmagasabb rangú oldalát felmutassam, majd összehasonlítottam, hogy a „WordPress” szót hányszor használják ezeken az oldalakon.
Íme az eredmények:
Rocket.net
A Rocket.net kezdőlapja az első helyen áll a „rocket.net által kezelt wordpress hosting” kifejezés tekintetében. A Rocket.net honlapja 21-szer tartalmazza a „WordPress” szót.
Képernyőkép a Google keresési eredményeiről

Kinsta
A legjobb helyen rangsorolt Kinsta oldal a kinsta.com/wordpress-hosting/, és ez az oldal 55 alkalommal említi a „WordPress” szót.
WP motor
A WP Engine első helyezettje a wpengine.com/managed-wordpress-hosting/, amelyen 27 alkalommal szerepel a „WordPress” szó.
Az Automattic saját listájáról kiválasztott felügyelt WordPress gazdagép-szolgáltatók egy-egy összehasonlítása azt mutatja, hogy a WP Engine nem használja gyakrabban a „WordPress” szót, mint versenytársai. Használata közvetlenül a tisztességes egy-egy összehasonlítás közepébe esik.
Ahányszor az oldal említi a WordPresst
- Rocket.net: 21 alkalommal
- WP motor: 27-szer
- Kinsta: 55 alkalommal
Mi a helyzet a többi felügyelt WordPress gazdagéppel?
Az összehasonlítás kedvéért további öt menedzselt WordPress-tárhelyet hasonlítottam össze, amelyeket az Automattic kihagyott az összehasonlításból, hogy megtudjam, milyen gyakran szerepel a „WordPress” szó a WP Engine közvetlen versenytársainak legjobban rangsorolt weboldalain.
Íme az eredmények:
- WPX hosting: 9
- Lendkerék: 16
- InstaWP: 22
- Nyomható: 23
- Oldalszám: 28
Nyilvánvaló, hogy a WP Engine 27 említése a felső szint közelébe került ebben az összehasonlításban, de közel sem ahhoz a szinthez, amelyen Kinsta a „WordPress”-t említi. Egyelőre csak a történet egy részét látjuk. Amint látni fogja, más webtárak sokkal gyakrabban használják a „WordPress” szót, mint a Kinsta, és ez nem fog kiugrónak tűnni az általános webtárhelyekkel összehasonlítva.
Összehasonlítás a Generalist Web Hostokkal
Ezután összehasonlítjuk az Automattic összehasonlításában felsorolt általános webtárhelyeket.
Ugyanilyen típusú keresést végeztem az általános webtárhelyekkel, hogy a „menedzselt WordPress-tárhely” lekérdezésre, valamint a webhely nevére a legjobban rangsorolt oldalaikat jelenítsem meg, ami egy az egyben a WP Engine összehasonlítása.
Egyéb webtárak a WP Engine-hez képest:
- InMotion Hosting: 101 alkalommal
- Greengeeks: 97 alkalommal
- Jethost: 71 alkalommal
- Verpex: 52 alkalommal
- GoDaddy: 49 alkalommal
- Felhős utak: 47 alkalommal
- Namecheap: 41 alkalommal
- Liquidweb: 40 alkalommal
- Pár: 40 alkalom
- Hostwinds: 37 alkalommal
- KnownHost: 33 alkalommal
- Mochahost: 33 alkalommal
- Panthen: 31 alkalommal
- Helyszín: 30 alkalommal
- WP motor: 27-szer
Őrült, igaz? A WP Engine ritkábban használja a „WordPress” szót, mint bármely más általános webtárhely. Ez az egy-egy összehasonlítás ellentmond az Automattic grafikonjának.
És csak a rekord kedvéért: a WordPress.com első helyezettje, a wordpress.com/hosting/ 62-szer használja a „WordPress” szót, több mint kétszer olyan gyakran, mint a WP Engine weboldala.
Megcáfolják az Automattic SEO állításait?
Az Automattic állításai a WP Engine SEO használatával kapcsolatban ingatag alapokon nyugszanak. A kulcsszavak SEO-hoz való működésére vonatkozó állítások ellentmondanak a Google saját dokumentációjának, és az a tény, hogy a WordPress.com saját webhelye a „Managed WordPress Hosting” kifejezést kapja, annak ellenére, hogy nem pontosan ezt a kifejezést használja, úgy tűnik, megcáfolja azt az állításukat, miszerint a keresőmotorok figyelembe veszik, hányszor használják a felhasználó kulcsszavait egy weboldalon.
Az Automattic viszontkeresetében bemutatott grafikon nem reprezentálja a közvetlen versenytársak összehasonlítását, ami hozzájárulhat ahhoz az elfogult benyomáshoz, hogy a WP Engine gyakrabban használja a „WordPress” kulcsszavakat, mint a versenytársak. A „Managed WordPress Hosting” kifejezésért egymással versengő tényleges weboldalak egy-egy összehasonlítása azonban azt mutatja, hogy az Automattic saját listáján szereplő webtárak közül sok sokkal gyakrabban használja a „WordPress” szót, mint a WP Engine, ami egyenesen ellentmond az Automattic narratívájának.
A WP Engine Managed WordPress hosting URL-jét egy kulcsszósűrűség eszközben futtattam, és ez azt mutatja, hogy a WP Engine weboldala az esetek mindössze 1,92%-ában használja a „WordPress” szót, ami SEO szempontból szerény mennyiségnek és korántsem túlzónak tekinthető. Érdekes lesz látni, hogyan dönt a bíró az Automattic SEO-val kapcsolatos követeléseinek megalapozottságáról.
