Az Automattic SEO-val kapcsolatos jogi követelései… Valódi ez?

Peter

A SEO szerepet játszik az Automattic WP Engine elleni viszontkeresetében. A jogi dokumentum hatszor említi a keresőoptimalizálást és egyszer a SEO-t a viszontkeresetek részeként, amelyek azt állítják, hogy a WP Engine túlzottan használt olyan szavakat, mint a „WordPress”, hogy a keresőmotorokban rangsoroljon egy „jogsértési” kampány részeként, amely a WordPress védjegyeit használja a kereskedelemben. Az állítások alapos vizsgálata azt mutatja, hogy a bizonyítékok egy része elfogult lehet, és a SEO-val kapcsolatos állítások elavult információkon alapulnak.

Az Automattic SEO-val kapcsolatos állításai

Az Automattic viszontkeresete azt állítja, hogy a WP Engine a SEO-t használta a WordPresshez kapcsolódó kulcsszavak rangsorolására, és ez zavart okoz.

A viszontkereset kifejti:

„A WP Engine az elmúlt években zavart keltett azáltal, hogy drámai módon megnövekedett a viszontperelős védjegyek megjelenésének száma a webhelyein. 2021-től kezdődően a WP Engine erőteljesen növelte a WordPress védjegyek használatát, és 2022 körül elkezdte a WooCommerce Marks használatát.

Az Automattic ezután azzal érvel, hogy a kulcsszavak megismétlése egy weboldalon a WP Engine SEO stratégiája. Itt válik állításaik ellentmondásossá azok számára, akik tudják, hogyan rangsorolják a keresőmotorok a webhelyeket.

A viszontkereset a következőket állítja:

„A WordPress Marks megnövekedett száma a WP Engine webhelyén különösen nagy valószínűséggel okoz zavart az internetes környezetben.

Az információkat és a hiedelmet illetően az internetes keresőmotorok figyelembe veszik, hogy egy kifejezés hányszor jelenik meg a webhely szövegében, hogy értékelje a webhely „relevánsságát” azokhoz a kifejezésekhez, amelyeket a felhasználó a keresőmotorba ír, amikor webhelyeket keres.

Úgy tűnik, hogy a WP Engine azon döntése, hogy növelje a WordPress jelölések megjelenésének számát a WP Engine webhelyén, egy tudatos „keresőmotor-optimalizálási” stratégia annak biztosítására, hogy amikor az internetezők olyan cégeket keresnek, amelyek a WordPress-hez kapcsolódó szolgáltatásokat kínálnak, akkor zavaróan megírt és formázott hivatkozások jelenjenek meg, amelyek a WordPress.org vagy a WordPress.com helyett a WP Engine webhelyére vezetik őket.

A WP Engine stratégiáját agresszívnek nevezik:

„A WP Engine stratégiája magában foglalta a keresőoptimalizálás agresszív használatát a WordPress és a WooCommerce védjegyek rendkívül gyakori használata érdekében, és megzavarja a WordPress és WooCommerce szoftverek hivatalos szolgáltatóit kereső fogyasztókat;

A használt kulcsszavak száma rangsorolási tényező?

Huszonöt éves tapasztalattal rendelkezem a keresőoptimalizálás terén, és ezzel párhuzamosan mélyen ismerem azt, hogy a keresők hogyan rangsorolják a tartalmat. Az a tény, hogy az Automattic azon állítása, miszerint a keresőmotorok „a kulcsszavak számát figyelembe veszik” egy webhely tartalmában, elavult és téves.

A modern keresőmotorok nem veszik figyelembe, hogy egy kulcsszó hányszor jelenik meg egy weboldalon, mint rangsorolási tényezőt. A Google algoritmusai olyan modelleket használnak, mint a BERT, hogy szemantikailag megértsék a keresési lekérdezésekben és a tartalomban használt kulcsszókifejezések jelentését és szándékát, aminek eredményeként olyan tartalmakat is rangsorolhatnak, amelyek nem is tartalmazzák a felhasználó kulcsszavait.

Ezek nem csak az én véleményeim; A Google keresés működéséről szóló weboldala kifejezetten azt mondja, hogy a tartalmat a felhasználó szándéka szerint rangsorolják, függetlenül a kulcsszavaktól, ami egyenesen ellentmond az Automattic WPE SEO-val kapcsolatos állításának:

„A releváns találatok visszaadásához először meg kell határoznunk, hogy mit keres – a lekérdezés mögött meghúzódó szándékot. Ehhez nyelvi modelleket építünk, amelyek megpróbálják megfejteni, hogy a keresőmezőbe beírt viszonylag kevés szó hogyan illeszkedik az elérhető leghasznosabb tartalomhoz.

Ez olyan egyszerűnek tűnő lépéseket tartalmaz, mint a helyesírási hibák felismerése és kijavítása, és kiterjed a kifinomult szinonimarendszerünkre is, amely lehetővé teszi számunkra, hogy megtaláljuk a releváns dokumentumokat akkor is, ha azok nem pontosan az Ön által használt szavakat tartalmazzák.”

Ha a Google dokumentációja nem elég meggyőző, vessen egy pillantást a „Managed WordPress Hosting” kifejezés keresési eredményeire. A WordPress.com a 2. helyen áll, annak ellenére, hogy a kifejezés teljesen hiányzik a weboldaláról.

Képernyőkép a WordPress.com-ról a keresési eredmények között

Mi a bizonyíték?

Az Automattic egy grafikont mutat össze, amely összehasonlítja a WP Engine által a „WordPress” szó havi átlagos említését 18 másik webtárhely említésével. Az összesen 19 webtárhely összehasonlítása látványosan szemlélteti, hogy a WP Engine jóval gyakrabban említi a WordPress-t, mint bármely más tárhelyszolgáltató.

Képernyőkép a Graphról

Íme egy közeli grafikon (beszúrt értékekkel), amely azt mutatja, hogy a WP Engine havi „WordPress” említése jóval meghaladja a WordPress-t tartalmazó szavakat a többi gazdagép weboldalain.

Képernyőkép Vértes grafikonról

Az emberek azt mondják, hogy a számok nem hazudnak, és a grafikon meggyőző bizonyítékot mutat arra, hogy a WP Engine agresszív kulcsszavakat alkalmaz, amelyekben a WordPress szó szerepel. Ha eltekintünk attól a megcáfolt elképzeléstől, hogy a kulcsszavas spamelés valóban működik, a grafikon-összehasonlítás alapos vizsgálata azt mutatja, hogy a bizonyítékok nem olyan erősek, mert elfogultak.

Az Automattic összehasonlítása vitathatatlanul elfogult

Az Automattic viszontkeresete tizennyolc webtárhelyet hasonlít össze a WP Engine-nel. A tizennyolc gazdagép közül csak öt (beleértve a WPE-t is) kezelt WordPress tárhelyplatform. A fennmaradó tizennégy általános tárhely platform, amely felhőtárolást, VPS-t (virtuális privát szervereket), dedikált tárhelyet és domain név regisztrációkat kínál.

Ennek a ténynek az a jelentősége, hogy az összehasonlítás elfogultnak tekinthető a WP Engine-hez képest, mivel a WordPress átlagos említése természetesen alacsonyabb lesz egy több szolgáltatást (például VPS-t, dedikált tárhelyet és domain név regisztrációkat) kínáló cég teljes webhelyén, mint egy olyan webhelyen, mint a WP Engine, amely csak egy szolgáltatást, felügyelt WordPress tárhelyet kínál.

Az összehasonlításban felsorolt ​​gazdagépek közül kettő, a Namecheap és a GoDaddy elsősorban domain név regisztrátorként ismert. A Namecheap a második legnagyobb domain név regisztrátor a világon. Nem kell azon túlmennie, hogy az Automattic összehasonlításában szereplő két vállalat elfogult választás lehet a WP Engine-hez képest.

A WordPress tárhelyet kínáló öt gazdagép közül kettő plugin platform: az Elementor és a WPMU Dev. Mindkettő a saját beépülő moduljaira épülő platform, ami azt jelenti, hogy a WordPress említésének átlagos száma alacsonyabb lesz, mert az átlagot felhígíthatják a bővítményekről szóló dokumentáció és blogbejegyzések. Ez a két vállalat vitathatatlanul elfogult választás az ilyen összehasonlításhoz.

Az Automattic által a WP Engine-nel való összehasonlításhoz használt tizennyolc gazdagép közül csak kettő hasonlítható össze a WP Engine-nel: a Kinsta és a Rocket.net.

A felügyelt WordPress gazdagépek összehasonlítása

Az Automattic összehasonlítja a kifejezések havi említését a „WordPress” kifejezéssel, és nyilvánvaló, hogy az összehasonlításban a gazdagépek kiválasztása torzítja az eredményeket a WP Engine-hez képest. Igazságosabb összehasonlítás az, ha összehasonlítjuk a legjobb helyen lévő weboldalt a „menedzselt WordPress-tárhely” kifejezéssel.

Az alábbiakban az Automattic összehasonlító listáján szereplő három menedzselt WordPress-tárhely legjobban rangsorolt ​​weboldalának összehasonlítása látható, egy-egy egyszerű összehasonlítás. A „menedzselt WordPress tárhely” kifejezést, valamint a keresési lekérdezéshez hozzáfűzött domain nevet használtam annak érdekében, hogy az egyes webhelyek legmagasabb rangú oldalát felmutassam, majd összehasonlítottam, hogy a „WordPress” szót hányszor használják ezeken az oldalakon.

Íme az eredmények:

Rocket.net

A Rocket.net kezdőlapja az első helyen áll a „rocket.net által kezelt wordpress hosting” kifejezés tekintetében. A Rocket.net honlapja 21-szer tartalmazza a „WordPress” szót.

Képernyőkép a Google keresési eredményeiről

Kinsta

A legjobb helyen rangsorolt ​​Kinsta oldal a kinsta.com/wordpress-hosting/, és ez az oldal 55 alkalommal említi a „WordPress” szót.

WP motor

A WP Engine első helyezettje a wpengine.com/managed-wordpress-hosting/, amelyen 27 alkalommal szerepel a „WordPress” szó.

Az Automattic saját listájáról kiválasztott felügyelt WordPress gazdagép-szolgáltatók egy-egy összehasonlítása azt mutatja, hogy a WP Engine nem használja gyakrabban a „WordPress” szót, mint versenytársai. Használata közvetlenül a tisztességes egy-egy összehasonlítás közepébe esik.

Ahányszor az oldal említi a WordPresst

  • Rocket.net: 21 alkalommal
  • WP motor: 27-szer
  • Kinsta: 55 alkalommal

Mi a helyzet a többi felügyelt WordPress gazdagéppel?

Az összehasonlítás kedvéért további öt menedzselt WordPress-tárhelyet hasonlítottam össze, amelyeket az Automattic kihagyott az összehasonlításból, hogy megtudjam, milyen gyakran szerepel a „WordPress” szó a WP Engine közvetlen versenytársainak legjobban rangsorolt ​​weboldalain.

Íme az eredmények:

  • WPX hosting: 9
  • Lendkerék: 16
  • InstaWP: 22
  • Nyomható: 23
  • Oldalszám: 28

Nyilvánvaló, hogy a WP Engine 27 említése a felső szint közelébe került ebben az összehasonlításban, de közel sem ahhoz a szinthez, amelyen Kinsta a „WordPress”-t említi. Egyelőre csak a történet egy részét látjuk. Amint látni fogja, más webtárak sokkal gyakrabban használják a „WordPress” szót, mint a Kinsta, és ez nem fog kiugrónak tűnni az általános webtárhelyekkel összehasonlítva.

Összehasonlítás a Generalist Web Hostokkal

Ezután összehasonlítjuk az Automattic összehasonlításában felsorolt ​​általános webtárhelyeket.

Ugyanilyen típusú keresést végeztem az általános webtárhelyekkel, hogy a „menedzselt WordPress-tárhely” lekérdezésre, valamint a webhely nevére a legjobban rangsorolt ​​oldalaikat jelenítsem meg, ami egy az egyben a WP Engine összehasonlítása.

Egyéb webtárak a WP Engine-hez képest:

  1. InMotion Hosting: 101 alkalommal
  2. Greengeeks: 97 alkalommal
  3. Jethost: 71 alkalommal
  4. Verpex: 52 alkalommal
  5. GoDaddy: 49 alkalommal
  6. Felhős utak: 47 alkalommal
  7. Namecheap: 41 alkalommal
  8. Liquidweb: 40 alkalommal
  9. Pár: 40 alkalom
  10. Hostwinds: 37 alkalommal
  11. KnownHost: 33 alkalommal
  12. Mochahost: 33 alkalommal
  13. Panthen: 31 alkalommal
  14. Helyszín: 30 alkalommal
  15. WP motor: 27-szer

Őrült, igaz? A WP Engine ritkábban használja a „WordPress” szót, mint bármely más általános webtárhely. Ez az egy-egy összehasonlítás ellentmond az Automattic grafikonjának.

És csak a rekord kedvéért: a WordPress.com első helyezettje, a wordpress.com/hosting/ 62-szer használja a „WordPress” szót, több mint kétszer olyan gyakran, mint a WP Engine weboldala.

Megcáfolják az Automattic SEO állításait?

Az Automattic állításai a WP Engine SEO használatával kapcsolatban ingatag alapokon nyugszanak. A kulcsszavak SEO-hoz való működésére vonatkozó állítások ellentmondanak a Google saját dokumentációjának, és az a tény, hogy a WordPress.com saját webhelye a „Managed WordPress Hosting” kifejezést kapja, annak ellenére, hogy nem pontosan ezt a kifejezést használja, úgy tűnik, megcáfolja azt az állításukat, miszerint a keresőmotorok figyelembe veszik, hányszor használják a felhasználó kulcsszavait egy weboldalon.

Az Automattic viszontkeresetében bemutatott grafikon nem reprezentálja a közvetlen versenytársak összehasonlítását, ami hozzájárulhat ahhoz az elfogult benyomáshoz, hogy a WP Engine gyakrabban használja a „WordPress” kulcsszavakat, mint a versenytársak. A „Managed WordPress Hosting” kifejezésért egymással versengő tényleges weboldalak egy-egy összehasonlítása azonban azt mutatja, hogy az Automattic saját listáján szereplő webtárak közül sok sokkal gyakrabban használja a „WordPress” szót, mint a WP Engine, ami egyenesen ellentmond az Automattic narratívájának.

A WP Engine Managed WordPress hosting URL-jét egy kulcsszósűrűség eszközben futtattam, és ez azt mutatja, hogy a WP Engine weboldala az esetek mindössze 1,92%-ában használja a „WordPress” szót, ami SEO szempontból szerény mennyiségnek és korántsem túlzónak tekinthető. Érdekes lesz látni, hogyan dönt a bíró az Automattic SEO-val kapcsolatos követeléseinek megalapozottságáról.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.