Az Ahrefs Tim Soulo nemrégiben közzétette, hogy az AI elavulttá teszi az Evergreen tartalmat, és már nem éri meg a beruházást, mert az AI összefoglalók kevesebb kattintást hagynak a kiadók számára. Azt állítja, hogy jövedelmezőbb lehet a trendi témákra összpontosítani, és gyors SEO -nak hívni. Az Evergreen tartalom közzététele már nem életképes tartalmi stratégia?
Az örökzöld tartalom oka
Az örökzöld tartalom alapvető téma lehet, amely általában nem változik sokat évről évre. Például a gumiabroncs cseréjére adott válasz általában mindig ugyanaz.
Az örökzöld tartalom ígérete az volt, hogy ez a forgalom folyamatos forrását képviseli. Miután egy weboldal rangsorol az Evergreen témákra, a kiadóknak alapvetően csak meg kell győződniük arról, hogy frissül -e, ha a téma valamilyen módon megváltozott.
Megszakítja az AI az örökzöld tartalom ígéretét?
Tim Soulo azt sugallja, hogy az Evergreen tartalma, amelyre az összefoglalással könnyen megválaszolható, kevésbé valószínű, hogy kattintást küld, mert az AI összefoglalja a választ, és kielégíti a felhasználót, akinek esetleg nem kell meglátogatnia egy weboldalt.
Soulo tweetelt:
„Az„ Evergreen SEO tartalom ”korszaka véget ért. Belépünk a” Fast SEO „korszakába.
Kevés értelme van írásban egy újabb „végső útmutató a ___ -hez”. A legtöbb örökzöld témát már halálra borították, és köztudássá váltak. Ezért a Google örömmel ad egy AI választ, és a keresők ezzel jól vannak.
Ehelyett az igazi lehetőség az új trendek észlelésében és fedezésében rejlik – vagy akár maga is beállítása. ”
A gyors SEO a kiadás jövője?
A Fast SEO egy másik módja a trend témák leírására. A trendi témák mindig is körül voltak; Ez az oka annak, hogy a Google feltalálta a frissesség algoritmust, hogy kielégítse a felhasználókat a legfrissebb tartalommal, amikor a „lekérdezés megérdemli a frissességet”.
A Soulo elképzelése az, hogy a trendi témák nem az a tartalom, amelyet az AI összefoglal. A zavart a kivétel; Van egy teljes tartalom -felfedezési szakasz, amelyet Pubblexity Discover -nek hívnak, amely a trendi hírcikkek bemutatására szolgál.
A Fast SEO a rövid életű tartalmi lehetőségek foltosításáról és megragadásáról szól. Ezek lehetnek új fejlemények, az iparágban bekövetkező változások vagy az észlelések, vagy a kulturális pillanatok.
Tweetje megragadja a SEO -n belüli jelenlegi érzést és a közösségek közzétételét, miszerint az AI az oka annak, hogy csökkentsék a Google forgalmát.
Az örökzöld tartalmi helyzet rosszabb, mint gondolnánk
Egy olyan technikai kérdés, amelyet a Soulo nem említett, de itt releváns, az, hogy kihívást jelent egy „végső útmutató az x, y, z” vagy a „végleges útmutató a bla, bla, bla” -hoz, és elvárja, hogy ez friss és különbözik a már közzétettől.
Az Evergreen tartalom belépésének akadálya most magasabb, mint valaha több okból:
- Több ember tesz közzé a tartalmat.
- Az emberek többféle tartalmat fogyasztanak (szöveg, audio és videó).
- A keresési algoritmusok a minőségre összpontosítanak, amely kizárja azokat, akik keményebben összpontosítanak a SEO -ra, mint az emberekre.
- A felhasználói viselkedésjelek megbízhatóbbak, mint a hagyományos linkjelek, és a SEO -k még mindig nem fogtak rá, így megnehezítve a rangsorolást.
- A Query Fan-Out hatalmas zavarot okoz a SEO-ban.
Miért zavar a lekérdezés rajongói-out?
Az Evergreen tartalma egy felfelé irányuló küzdelem, amelyet a látszólagos elkerülhetetlenség súlyosbít, amelyet az AI összefoglal a tartalomra, és a lekérdezés rajongói miatt esetleg elküldi a kattintást egy másik weboldalra, amelyre hivatkoznak, mivel a kezdeti keresési lekérdezés nyomon követési kérdésére választ ad.
A QUERY FAN-OUT Megjeleníti a kezdeti lekérdezésre adott válaszokat és a kezdeti keresési lekérdezés nyomon követési kérdéseit. Ha a felhasználó elégedett a kezdeti lekérdezés összefoglalásával, akkor érdeklődhet az egyik követő lekérdezés iránt, és ezek közül az egyik megkapja a kattintást, nem pedig a kezdeti lekérdezést.
Ez teljesen megváltoztatja, hogy mit jelent a keresési lekérdezés megcélzása. Hogyan célozza meg egy SEO egy nyomon követési kérdést? Lehet, hogy a fő, a nagy forgalmú lekérdezés megcélzása helyett értelme lehet az örökzöld tartalom nyomon követési lekérdezéseinek megcélzása.
Az Evergreen Content Publishingnek még mindig van élete
Van egy másik oldala ennek a történetnek, és a felhasználói igényekről szól. Az alapvető kérdések hosszú ideig ragaszkodnak. Az emberek mindig keresik a „Hogyan kell kötni a Bowtie -t” vagy a „Hogyan állítsuk be a WordPress -t”. Sok felhasználó inkább egy megalapozott márka által felülvizsgált és frissített útmutató stabilitását részesíti előnyben. Nem arról szól, hogy márka lenni; Arról szól, hogy az a fajta webhely, amelyben megbízható, kedvelt és ajánlott.
Egy erős erőforrás válhat egy téma kanonikus forrásává, évekig rangsorolva és olyan felhasználói viselkedési jeleket generálva, amelyek megerősítik annak hatalmát és jelzik a megbízható minőségét.
A trend-vezérelt tartalom ezzel szemben gyakran csak egy rövid tüskéket biztosít az elhalványulás előtt. A hírszoba modellt nehéz fenntartani, mivel az állandó munkához az első és a legjobb.
A harmadik út: Csináld mindent
Az örökzöld tartalom előállítása és a trend témák közötti választásnak nem kell binárisnak lennie; Van egy harmadik lehetőség, ahol mindent megtehet. Az örökzöld és a trend témák kiegészíthetik egymást, mivel mindkét fél lehetőséget kínál a másikra irányuló forgalom vezetésére. A friss, trendvezérelt tartalom visszatérhet az Evergreen-hez, és ez megfordítható, hogy az olvasókat az Evergreen friss tartalmához küldje.
A trendvezérelt tartalom néha örökzöldsé válik. Általában azonban az örökzöld tartalom létrehozása mély tervezést, minőségi végrehajtást és marketingt igényel. Valaki megkapja a kattintást az Evergreen tartalmából, valószínűleg te is te vagy.