A Google elleni monopóliumellenes perben a felperesek felülvizsgált javasolt végleges ítéletet nyújtottak be a bíró számára a megfontolandó ügyben. A javaslat egy korábbi határozat után érkezik, ahol a Bíróság megállapította, hogy a Google a monopóliumellenes törvényeket megsértette a monopólium illegális fenntartásával.
A felperesek, az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma és az Állami Ügyvédek által a jogi bejelentés azt állítja, hogy a Google monopóliumokat tartott fenn a keresési szolgáltatásokban és a szöveges hirdetésekben a versenyellenes gyakorlatok révén.
A bejelentés négy módszert javasol a Google monopolisztikus tartásának a keresése és a reklámozás során történő meglazítására.
- A Google megkövetelése, hogy elválasztja a Chrome -t az üzleti életétől – ez azt jelentheti, hogy eladásra vagy független társaságba forgatni.
- Korlátozza a Google fizetéseit olyan vállalatoknak, mint az Apple, hogy a Google alapértelmezett keresőmotorává váljon, csökkentve az exkluzív ügyletek biztosításának képességét.
- Megtagadva a Google -t abban, hogy a saját termékeit a versenytársakkal szemben részesítse előnyben a keresési eredmények és más szolgáltatások terén, biztosítva a jobb versenyfeltételeket.
- Az átláthatóság növelése a Google reklámozásában és az adatgyakorlatokban, így a versenytársak méltányosabb hozzáféréssel rendelkeznek a kulcsfontosságú információkhoz.
A javaslat azt kéri, hogy a Google -t kötelező jelentések révén folyamatos felügyeleten kell kilépni a Google hirdetése és adatgyakorlatainak átláthatóságának biztosítása érdekében:
„A Google -nak havi jelentést kell biztosítania a Műszaki Bizottságnak és a felpereseknek, hogy felvázolják a keresési szöveges hirdetések aukciójának változásait és a változások nyilvános nyilvánosságra hozatalát.”
Azt is javasolja, hogy a folyamatos végrehajtás garantálja, hogy a Google nem vezet be új korlátozásokat, amelyek aláássák az átláthatósági követelményeket:
„A Google nem korlátozhatja a hirdetők valós időben történő exportálását (interfészen vagy API -hozzáférésen keresztül történő letöltéssel) adatokat vagy információkat, amelyek a teljes hirdetési vagy hirdetési kampányukhoz kapcsolódnak, a Google -on keresztül, átadva vagy megvásárolva.”
A fenti szakasz célja az átláthatóság növelése a Google hirdetési rendszerében, és megkönnyíti a hirdetők számára hirdetési teljesítményük, nagyobb átláthatóságuk elemzését.
A valós idejű hozzáférés biztosítja, hogy a hirdetők azonnali kiigazítást végezzenek kampányaikban, ahelyett, hogy késleltetett jelentéseket várnának, és ez biztosítja, hogy a hirdetők ne zárjanak be a Google reklámrendszerbe azáltal, hogy túszul tartják a történelmi adataikat.
A jogi bejelentéshez a kormány által meghatározott korlátozásokat és a Google reklámozási üzleti gyakorlatainak változtatásait igénylik. Javasolja a Google szabályozását vagy szerkezetátalakítását a Bíróság korábbi határozatát követően, amelyet a Google a monopolista gyakorlatokban alkalmazott. Ez azonban nem a végleges ítélet, és a bíróságnak továbbra is el kell döntenie, hogy elfogadja, módosítja vagy elutasítja ezeket a javasolt jogorvoslatokat.