Az US DOJ monopóliumellenes bejelentése 4 módszert javasol a Google monopóliumának megszakítására

Peter

A Google elleni monopóliumellenes perben a felperesek felülvizsgált javasolt végleges ítéletet nyújtottak be a bíró számára a megfontolandó ügyben. A javaslat egy korábbi határozat után érkezik, ahol a Bíróság megállapította, hogy a Google a monopóliumellenes törvényeket megsértette a monopólium illegális fenntartásával.

A felperesek, az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma és az Állami Ügyvédek által a jogi bejelentés azt állítja, hogy a Google monopóliumokat tartott fenn a keresési szolgáltatásokban és a szöveges hirdetésekben a versenyellenes gyakorlatok révén.

A bejelentés négy módszert javasol a Google monopolisztikus tartásának a keresése és a reklámozás során történő meglazítására.

  1. A Google megkövetelése, hogy elválasztja a Chrome -t az üzleti életétől – ez azt jelentheti, hogy eladásra vagy független társaságba forgatni.
  2. Korlátozza a Google fizetéseit olyan vállalatoknak, mint az Apple, hogy a Google alapértelmezett keresőmotorává váljon, csökkentve az exkluzív ügyletek biztosításának képességét.
  3. Megtagadva a Google -t abban, hogy a saját termékeit a versenytársakkal szemben részesítse előnyben a keresési eredmények és más szolgáltatások terén, biztosítva a jobb versenyfeltételeket.
  4. Az átláthatóság növelése a Google reklámozásában és az adatgyakorlatokban, így a versenytársak méltányosabb hozzáféréssel rendelkeznek a kulcsfontosságú információkhoz.

A javaslat azt kéri, hogy a Google -t kötelező jelentések révén folyamatos felügyeleten kell kilépni a Google hirdetése és adatgyakorlatainak átláthatóságának biztosítása érdekében:

„A Google -nak havi jelentést kell biztosítania a Műszaki Bizottságnak és a felpereseknek, hogy felvázolják a keresési szöveges hirdetések aukciójának változásait és a változások nyilvános nyilvánosságra hozatalát.”

Azt is javasolja, hogy a folyamatos végrehajtás garantálja, hogy a Google nem vezet be új korlátozásokat, amelyek aláássák az átláthatósági követelményeket:

„A Google nem korlátozhatja a hirdetők valós időben történő exportálását (interfészen vagy API -hozzáférésen keresztül történő letöltéssel) adatokat vagy információkat, amelyek a teljes hirdetési vagy hirdetési kampányukhoz kapcsolódnak, a Google -on keresztül, átadva vagy megvásárolva.”

A fenti szakasz célja az átláthatóság növelése a Google hirdetési rendszerében, és megkönnyíti a hirdetők számára hirdetési teljesítményük, nagyobb átláthatóságuk elemzését.

A valós idejű hozzáférés biztosítja, hogy a hirdetők azonnali kiigazítást végezzenek kampányaikban, ahelyett, hogy késleltetett jelentéseket várnának, és ez biztosítja, hogy a hirdetők ne zárjanak be a Google reklámrendszerbe azáltal, hogy túszul tartják a történelmi adataikat.

A jogi bejelentéshez a kormány által meghatározott korlátozásokat és a Google reklámozási üzleti gyakorlatainak változtatásait igénylik. Javasolja a Google szabályozását vagy szerkezetátalakítását a Bíróság korábbi határozatát követően, amelyet a Google a monopolista gyakorlatokban alkalmazott. Ez azonban nem a végleges ítélet, és a bíróságnak továbbra is el kell döntenie, hogy elfogadja, módosítja vagy elutasítja ezeket a javasolt jogorvoslatokat.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.