A digitális korszakban egyre terjednek a kibertámadások, ezért létezik a kéttényezős hitelesítés. A Google bebizonyítja, hogy a szöveges üzenetekben küldött kétlépcsős azonosítás növeli a biztonságot. 100%-ban képes leállítani az automatizált és A tömeges adathalász támadások 96%-a.
Mindig a „biztonságról” számítanak, amikor az interneten tartózkodik. Kibertámadások szinte mindenkivel előfordulhatnak. Elsősorban ezért van az, hogy a vállalkozások, szervezetek és magánszemélyek különböző eszközökkel küzdenek ellene. Az egyik ilyen eszköz a – kéttényezős hitelesítés (2FA).
Ha többet szeretne megtudni, itt találja a szükséges legkritikusabb kéttényezős hitelesítési statisztikák listáját.
A szerkesztő választása
- Zippia szerint 2017-ben csak A fiókok 28%-a megbízható MFA-ban.
- Microsoft és Google A 2FA megvédheti a felhasználókat -tól automatizált támadások 100% az idő.
- Minden 10 000 alkalmazott 87%-a nagy cégektől vannak szükséges az MFA használatához.
- Az alkalmazottak oktatási vállalkozások ossza meg a legjelentősebb százalékot, aki használja 2FA 33%-kal.
- Az Adroit Market Research szerint Az MFA piaci részesedése 20 milliárd dollár lesz 2025-re ezzel a népszerűségnövekedéssel.
- Az Egyesült Államokban A cégek 95%-a ma már MFA-t igényel.
- A legkényelmesebb A 2FA módszer az emberek 73%-a számára az okostelefon.
- A vállalkozások inkább szoftver alapú hitelesítők a legtöbb, amelynek 95% a többi hitelesítőhöz képest.
Mennyire hatékony a többtényezős hitelesítés?
A figyelemreméltóan hatékony többtényezős hitelesítés (MFA) hatékonyságának köszönhetően az évek során megnőtt a felhasználók száma. 2017-ben a fiókok mindössze 28%-a bízott az MFA-ban. A kibertámadások riasztó növekedésével azonban az elfogadási arány 2021-ben 78%-ra emelkedett.
A kezdeti bevezetés óta az MFA ereje sok embert felkeltett. Ahogy a technológia fejlődik, úgy nő a kiberbűnözés, különösen az adatszivárgás elterjedése is. Mivel több mint 5 milliárd ember használja az internetet, az adatvédelmi incidensre jutó incidensek globális átlagos költsége 3,92 millió dollárra nőtt 2019-ben. Ezek a riasztó események arra késztették a világot, hogy bízzon az MFA-ban.
🎉 Érdekes tény: A Multi-Factor Authentication (MFA) az Ön titkos fegyvere a felhasználói identitás biztonságának fokozására. Tudjon meg többet az identitásbiztonságról itt: A személyi védelem fontosságának megértése az identitásbiztonságban |
Ma lehetősége nyílik megismerni a kéttényezős hitelesítés különböző felhasználási módjait és trendjeit.
Kéttényezős hitelesítés használati statisztika
A 2FA és az MFA megvédheti fiókját a számítógépes támadóktól. Sokan felismerik, hogy a 2FA megegyezik az MFA-val e cél miatt. Ez az elismerés túlmutat az egyéneken, hiszen számos szervezet is felismerte a 2FA előnyeit. Egy lényeges a nagy szervezetek 57%-a most kulcsfontosságú biztonsági intézkedésként alkalmazza az MFA-t.
Sok vállalat, ügynökség és iroda most ezt az eszközt részesíti előnyben. A használati statisztikáját az alábbi listánk elolvasásával tekintheti meg:
1. A Microsoft és a Google 2FA az esetek 100%-ában meg tudja védeni a felhasználókat az automatizált támadásoktól.
(Google)
A Microsoft és a Google is bízik a többtényezős hitelesítésben. Szerintük biztonsági eszközeik akár 100%-ban megvédik a felhasználókat az esetlegesen tapasztalt automatizált támadásoktól. Előfordulhat, hogy a hackerek a hitelesítőjük miatt még akkor sem tudják befejezni a folyamatot, ha ismerik a felhasználó jelszavát és felhasználónevét.
Ezek a statisztikák egyértelműen megmutatják, hogy ez a két vállalat hogyan helyezte előtérbe a biztonságot felhasználóik számára. Ez nagyobb hitelességet és bizalmat teremt az általuk nyújtott szolgáltatások iránt.
2. A nagyvállalatok minden 10 000 alkalmazottja 87%-ának MFA-t kell igénybe vennie.
(Zippia)
Sok vállalat fontolóra veszi alkalmazottai biztonságát, mert ez hatással lesz az adatvédelemre is. A kutatás szerint a nagyvállalatoknál minden 10 000 alkalmazott 87%-ának MFA-t kell igénybe vennie. Míg a kis- és középvállalkozások esetében az alkalmazottak mindössze 13%-a alkalmaz MFA-t követelményként.
Ezek a számok azt mutatják, hogy a nagy cégek költségvetést különítenek el a biztonságuk érdekében. Sok olyan alkalmazottjuk is van, aki rendelkezik MFA-val, mert a kisvállalkozásokhoz képest ki tudják fizetni ezt az eszközt.
3. Az oktatási vállalkozásokban dolgozó alkalmazottak aránya a 2FA-t használók legjelentősebb aránya 33%.
(Zippia)
Sok iparág 2FA segítségével próbálja megvédeni adatait. A kutatás megállapította, hogy a 2FA-t használó vállalkozások legjelentősebb százaléka az oktatási ágazatban van, 33%. Az egyéb statisztikák a következők:
- Bank- és pénzügyi szektor (32%)
- Távközlési ipar (31%)
- Szoftveripar (27%)
- Kormányzati ipar (27%)
A fenti adatok alapján a kormány 27%-os részesedése riasztó lehet. Ennek a statisztikának azt kell jeleznie, hogy a kormánynak a biztonságra kell összpontosítania, hiszen a nyilvánosság szinte minden adata is náluk van.
Kéttényezős hitelesítési trendek
A 2FA ma már népszerű, és valóban alkalmazkodnak a digitális korszak trendjeihez. Szerint Ügyes piackutatásaz MFA 2025-re 20 milliárd dolláros piaci részesedést fog elérni ezzel a népszerűségnövekedéssel. Ez a hatalmas növekedés arra készteti az MFA-szállítókat, hogy fedezzenek fel biztonságosabb és új szolgáltatási funkciókat.
✅Pro tipp: A kéttényezős hitelesítés kulcsfontosságú a felhasználóbarát adatvédelmi élmény megteremtéséhez. Fedezze fel a legnépszerűbb adatvédelmi trendeket itt, hogy további betekintést kapjon. 2023-as globális online adatvédelmi és biztonsági trendek |
Ha kíváncsi, nézze meg ezeket a kéttényezős hitelesítési trendeket:
4. Az Egyesült Államokban a vállalatok 95%-a ma már MFA-t igényel.
(THALES, Microsoft)
A COVID-19 világjárvány sok életét megváltoztatta, beleértve a vállalatokét is. Sok alkalmazott váltott a helyszíni munkavégzésről az otthoni munkavégzésre, ami arra késztette a munkáltatókat, hogy fokozzák a biztonságukat.
Ma az Egyesült Államokban a vállalatok 95%-a igényel MFA-t. A Microsoft 2019-ben azt mondta, hogy várhatóan 2020 végéig bővítik MFA-jukat.
Ezek a statisztikák megmutatják, hogy a jelentős események hogyan változtathatják meg a vállalkozások működését. A munkabeállítások hirtelen változása arra késztette őket, hogy felfedezzék a 2FA-t adataik és erőforrásaik védelme érdekében.
5. Az emberek 73%-a számára a legkényelmesebb 2FA módszer az okostelefon.
(Zippia)
Az emberek különböző 2FA módszereket használhatnak, de 73%-uk az okostelefonokat részesíti előnyben. Ez a százalék óriási eltérést mutat a második 2FA módszerhez képest, a beépített hitelesítőhöz képest, 17%-kal. Ugyanakkor az intelligens kártyák és az U2F aránya azonos, 5%.
Az okostelefonok jelentős aránya a mai világban növekvő népszerűségüket tükrözi. Mivel 2025-re több mint 311,53 millió okostelefon-felhasználó várható Amerikában, nyilvánvaló, hogy ma már szinte mindenki használja ezeket az eszközöket. Ennek eredményeként megugrott a 2FA módszer kedveltsége, mivel jól illeszkedik az okostelefonok széles körben elterjedt használatához.
🎉 Érdekes tény: Van valami, amit 3FA-nak hívnak. Ez különbözik a 2FA-tól, mert több hitelesítési tényezőt használ. A 2FA két tényezőt használ, míg a 3FA három. További információért kattintson ide: Háromfaktoros hitelesítés kezdőknek |
6. A vállalkozások a szoftver alapú hitelesítőket részesítik előnyben leginkább, 95%-kal a többi hitelesítőhöz képest.
(LastPass)
A kiberbűnözés térnyerése miatt az új hitelesítők biztonságossá teszik az adatokat az interneten. A LastPass legfrissebb jelentése szerint a vállalkozások a szoftveralapú hitelesítőket preferálják leginkább, 95%-ban. Ehhez képest az alkalmazottak mindössze 4%-a használ arcfelismerést vagy ujjlenyomatot. A válaszadók fennmaradó 1%-a a hardver alapú hitelesítést választotta.
Az ebben a százalékban mutatkozó nagy különbség azt mutatja, hogy sok alkalmazott elsősorban a mobilalkalmazások letöltését részesíti előnyben. Úgy látják, hogy ez egy kényelmesebb és biztonságosabb módja adataik védelmének.
Végső gondolatok
Ezek a megdöbbentő statisztikák rávilágítanak ennek a kiegészítő biztonsági intézkedésnek a fontosságára az érzékeny információk védelme érdekében. A fenti adatok azt mutatják, hogy a 2FA jelentősen csökkenti a hackelés és az adatszivárgás esélyét.
Ennek a módszernek a szervezetek, vállalkozások és magánszemélyek általi egyre növekvő elterjedése azt sugallja, hogy sokan felismerik előnyeit.
E pozitív tendenciák ellenére az embereknek továbbra is meg kell fontolniuk, hogy a 2FA-n kívül hogyan védekezhetnek más módon. Ez az eszköz nem lehet egy a sok közül, amire az összes online feltöltött információnál támaszkodhat, különösen a digitális korszakban.
GYIK
-
Mennyire jó a kétfaktoros hitelesítés?
Az egyik legjobb. Bízhat a 2FA-ban a további biztonság terén. Ennek ellenére fontolóra kell vennie más intézkedéseket, hogy jobban megvédje magát a hackerektől.
-
Melyik kettőt használják leggyakrabban a 2-faktoros hitelesítéshez?
A két leggyakoribb 2FA a szoftver alapú hitelesítő és a biometrikus adat.