Biztonságban vagy online? Íme a kéttényezős hitelesítési statisztikák az Ön számára

Peter

A digitális korszakban egyre terjednek a kibertámadások, ezért létezik a kéttényezős hitelesítés. A Google bebizonyítja, hogy a szöveges üzenetekben küldött kétlépcsős azonosítás növeli a biztonságot. 100%-ban képes leállítani az automatizált és A tömeges adathalász támadások 96%-a.

Mindig a „biztonságról” számítanak, amikor az interneten tartózkodik. Kibertámadások szinte mindenkivel előfordulhatnak. Elsősorban ezért van az, hogy a vállalkozások, szervezetek és magánszemélyek különböző eszközökkel küzdenek ellene. Az egyik ilyen eszköz a – kéttényezős hitelesítés (2FA).

Ha többet szeretne megtudni, itt találja a szükséges legkritikusabb kéttényezős hitelesítési statisztikák listáját.

A szerkesztő választása

  • Zippia szerint 2017-ben csak A fiókok 28%-a megbízható MFA-ban.
  • Microsoft és Google A 2FA megvédheti a felhasználókat -tól automatizált támadások 100% az idő.
  • Minden 10 000 alkalmazott 87%-a nagy cégektől vannak szükséges az MFA használatához.
  • Az alkalmazottak oktatási vállalkozások ossza meg a legjelentősebb százalékot, aki használja 2FA 33%-kal.
  • Az Adroit Market Research szerint Az MFA piaci részesedése 20 milliárd dollár lesz 2025-re ezzel a népszerűségnövekedéssel.
  • Az Egyesült Államokban A cégek 95%-a ma már MFA-t igényel.
  • A legkényelmesebb A 2FA módszer az emberek 73%-a számára az okostelefon.
  • A vállalkozások inkább szoftver alapú hitelesítők a legtöbb, amelynek 95% a többi hitelesítőhöz képest.

Mennyire hatékony a többtényezős hitelesítés?

A figyelemreméltóan hatékony többtényezős hitelesítés (MFA) hatékonyságának köszönhetően az évek során megnőtt a felhasználók száma. 2017-ben a fiókok mindössze 28%-a bízott az MFA-ban. A kibertámadások riasztó növekedésével azonban az elfogadási arány 2021-ben 78%-ra emelkedett.

A kezdeti bevezetés óta az MFA ereje sok embert felkeltett. Ahogy a technológia fejlődik, úgy nő a kiberbűnözés, különösen az adatszivárgás elterjedése is. Mivel több mint 5 milliárd ember használja az internetet, az adatvédelmi incidensre jutó incidensek globális átlagos költsége 3,92 millió dollárra nőtt 2019-ben. Ezek a riasztó események arra késztették a világot, hogy bízzon az MFA-ban.

🎉 Érdekes tény:
A Multi-Factor Authentication (MFA) az Ön titkos fegyvere a felhasználói identitás biztonságának fokozására. Tudjon meg többet az identitásbiztonságról itt:
A személyi védelem fontosságának megértése az identitásbiztonságban

Ma lehetősége nyílik megismerni a kéttényezős hitelesítés különböző felhasználási módjait és trendjeit.

Kéttényezős hitelesítés használati statisztika

A 2FA és az MFA megvédheti fiókját a számítógépes támadóktól. Sokan felismerik, hogy a 2FA megegyezik az MFA-val e cél miatt. Ez az elismerés túlmutat az egyéneken, hiszen számos szervezet is felismerte a 2FA előnyeit. Egy lényeges a nagy szervezetek 57%-a most kulcsfontosságú biztonsági intézkedésként alkalmazza az MFA-t.

Sok vállalat, ügynökség és iroda most ezt az eszközt részesíti előnyben. A használati statisztikáját az alábbi listánk elolvasásával tekintheti meg:

1. A Microsoft és a Google 2FA az esetek 100%-ában meg tudja védeni a felhasználókat az automatizált támadásoktól.

(Google)

A Microsoft és a Google is bízik a többtényezős hitelesítésben. Szerintük biztonsági eszközeik akár 100%-ban megvédik a felhasználókat az esetlegesen tapasztalt automatizált támadásoktól. Előfordulhat, hogy a hackerek a hitelesítőjük miatt még akkor sem tudják befejezni a folyamatot, ha ismerik a felhasználó jelszavát és felhasználónevét.

Ezek a statisztikák egyértelműen megmutatják, hogy ez a két vállalat hogyan helyezte előtérbe a biztonságot felhasználóik számára. Ez nagyobb hitelességet és bizalmat teremt az általuk nyújtott szolgáltatások iránt.

2. A nagyvállalatok minden 10 000 alkalmazottja 87%-ának MFA-t kell igénybe vennie.

(Zippia)

A nagyvállalatok minden 10 000 alkalmazottja 87%-ának MFA-t kell igénybe vennie

Sok vállalat fontolóra veszi alkalmazottai biztonságát, mert ez hatással lesz az adatvédelemre is. A kutatás szerint a nagyvállalatoknál minden 10 000 alkalmazott 87%-ának MFA-t kell igénybe vennie. Míg a kis- és középvállalkozások esetében az alkalmazottak mindössze 13%-a alkalmaz MFA-t követelményként.

Ezek a számok azt mutatják, hogy a nagy cégek költségvetést különítenek el a biztonságuk érdekében. Sok olyan alkalmazottjuk is van, aki rendelkezik MFA-val, mert a kisvállalkozásokhoz képest ki tudják fizetni ezt az eszközt.

3. Az oktatási vállalkozásokban dolgozó alkalmazottak aránya a 2FA-t használók legjelentősebb aránya 33%.

(Zippia)

Sok iparág 2FA segítségével próbálja megvédeni adatait. A kutatás megállapította, hogy a 2FA-t használó vállalkozások legjelentősebb százaléka az oktatási ágazatban van, 33%. Az egyéb statisztikák a következők:

  • Bank- és pénzügyi szektor (32%)
  • Távközlési ipar (31%)
  • Szoftveripar (27%)
  • Kormányzati ipar (27%)

A fenti adatok alapján a kormány 27%-os részesedése riasztó lehet. Ennek a statisztikának azt kell jeleznie, hogy a kormánynak a biztonságra kell összpontosítania, hiszen a nyilvánosság szinte minden adata is náluk van.

A 2FA ma már népszerű, és valóban alkalmazkodnak a digitális korszak trendjeihez. Szerint Ügyes piackutatásaz MFA 2025-re 20 milliárd dolláros piaci részesedést fog elérni ezzel a népszerűségnövekedéssel. Ez a hatalmas növekedés arra készteti az MFA-szállítókat, hogy fedezzenek fel biztonságosabb és új szolgáltatási funkciókat.

✅Pro tipp:
A kéttényezős hitelesítés kulcsfontosságú a felhasználóbarát adatvédelmi élmény megteremtéséhez.
Fedezze fel a legnépszerűbb adatvédelmi trendeket itt, hogy további betekintést kapjon.
2023-as globális online adatvédelmi és biztonsági trendek

Ha kíváncsi, nézze meg ezeket a kéttényezős hitelesítési trendeket:

4. Az Egyesült Államokban a vállalatok 95%-a ma már MFA-t igényel.

(THALES, Microsoft)

Az Egyesült Államokban a vállalatok 95%-a ma már MFA-t igényel

A COVID-19 világjárvány sok életét megváltoztatta, beleértve a vállalatokét is. Sok alkalmazott váltott a helyszíni munkavégzésről az otthoni munkavégzésre, ami arra késztette a munkáltatókat, hogy fokozzák a biztonságukat.

Ma az Egyesült Államokban a vállalatok 95%-a igényel MFA-t. A Microsoft 2019-ben azt mondta, hogy várhatóan 2020 végéig bővítik MFA-jukat.

Ezek a statisztikák megmutatják, hogy a jelentős események hogyan változtathatják meg a vállalkozások működését. A munkabeállítások hirtelen változása arra késztette őket, hogy felfedezzék a 2FA-t adataik és erőforrásaik védelme érdekében.

5. Az emberek 73%-a számára a legkényelmesebb 2FA módszer az okostelefon.

(Zippia)

Az emberek különböző 2FA módszereket használhatnak, de 73%-uk az okostelefonokat részesíti előnyben. Ez a százalék óriási eltérést mutat a második 2FA módszerhez képest, a beépített hitelesítőhöz képest, 17%-kal. Ugyanakkor az intelligens kártyák és az U2F aránya azonos, 5%.

Az okostelefonok jelentős aránya a mai világban növekvő népszerűségüket tükrözi. Mivel 2025-re több mint 311,53 millió okostelefon-felhasználó várható Amerikában, nyilvánvaló, hogy ma már szinte mindenki használja ezeket az eszközöket. Ennek eredményeként megugrott a 2FA módszer kedveltsége, mivel jól illeszkedik az okostelefonok széles körben elterjedt használatához.

🎉 Érdekes tény:
Van valami, amit 3FA-nak hívnak. Ez különbözik a 2FA-tól, mert több hitelesítési tényezőt használ. A 2FA két tényezőt használ, míg a 3FA három. További információért kattintson ide:
Háromfaktoros hitelesítés kezdőknek

6. A vállalkozások a szoftver alapú hitelesítőket részesítik előnyben leginkább, 95%-kal a többi hitelesítőhöz képest.

(LastPass)

A kiberbűnözés térnyerése miatt az új hitelesítők biztonságossá teszik az adatokat az interneten. A LastPass legfrissebb jelentése szerint a vállalkozások a szoftveralapú hitelesítőket preferálják leginkább, 95%-ban. Ehhez képest az alkalmazottak mindössze 4%-a használ arcfelismerést vagy ujjlenyomatot. A válaszadók fennmaradó 1%-a a hardver alapú hitelesítést választotta.

Az ebben a százalékban mutatkozó nagy különbség azt mutatja, hogy sok alkalmazott elsősorban a mobilalkalmazások letöltését részesíti előnyben. Úgy látják, hogy ez egy kényelmesebb és biztonságosabb módja adataik védelmének.

Végső gondolatok

Ezek a megdöbbentő statisztikák rávilágítanak ennek a kiegészítő biztonsági intézkedésnek a fontosságára az érzékeny információk védelme érdekében. A fenti adatok azt mutatják, hogy a 2FA jelentősen csökkenti a hackelés és az adatszivárgás esélyét.

Ennek a módszernek a szervezetek, vállalkozások és magánszemélyek általi egyre növekvő elterjedése azt sugallja, hogy sokan felismerik előnyeit.

E pozitív tendenciák ellenére az embereknek továbbra is meg kell fontolniuk, hogy a 2FA-n kívül hogyan védekezhetnek más módon. Ez az eszköz nem lehet egy a sok közül, amire az összes online feltöltött információnál támaszkodhat, különösen a digitális korszakban.

GYIK

  1. Mennyire jó a kétfaktoros hitelesítés?

    Az egyik legjobb. Bízhat a 2FA-ban a további biztonság terén. Ennek ellenére fontolóra kell vennie más intézkedéseket, hogy jobban megvédje magát a hackerektől.

  2. Melyik kettőt használják leggyakrabban a 2-faktoros hitelesítéshez?

    A két leggyakoribb 2FA a szoftver alapú hitelesítő és a biometrikus adat.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.