Hogy az AI valóban mérlegeli a linkjeit (35 000 adatlap elemzése)

Peter

Mielőtt beugrnánk:

  • Utálom dicsekedni, de azt fogom mondani, hogy rendkívül büszke vagyok arra, hogy a múlt héten a G50 SEO világbajnokságon a negyedik helyen álltam.
  • A NESS -ben, a Global News & Editorial SEO csúcstalálkozón, október 22 -én beszélek. A Growth Memo olvasók 20% -ot kapnak, amikor a „Kevin2025” kód kódja

Fokozza képességeit a Growth Memo heti szakértői betekintésével. Feliratkozás ingyen!

A történelem során a linkek mindig is a láthatóság egyik legmegbízhatóbb valuta volt a keresési eredményeknél.

Tudjuk, hogy az AI-alapú keresés láthatósága szempontjából a linkek számítanak, de az LLMS-en belül működnek- ideértve az AI áttekintést, az Ikrét vagy a Chatgpt & Co.-t- még mindig kissé fekete doboz.

Az AI keresési modellek növekedése megváltoztatja az organikus láthatóság szabályait és a Voice Of LLM eredmények versenyének versenyét.

Tehát a kérdés az, hogy a linkek továbbra is láthatóságot kapnak-e az AI-alapú keresési módszerekben … és ha igen, melyik?

Ha a backlinkek voltak a PreLM internetes pénzneme, akkor a heti elemzés az első áttekintés arról, hogy továbbra is törvényes pályázatok-e az új AI-keresési gazdaságban.

A Semrush -val együtt 1000 domént elemeztem, és azok AI megemlítése a Core Backlink mutatókkal szemben.

Az adatok négy tiszta elvihető árut feltártak:

  1. A backlink-megszerzett hatóság segít, de ez nem minden.
  2. A link minősége meghaladja a mennyiséget.
  3. A legmeglepőbb módon a nofollow linkek valódi súlyt húznak.
  4. A kép linkek mozgathatják a tűt a hatalomra.

Ezek az eredmények segítenek mindannyiunknak megérteni, hogy az AI modellek miként vannak a felszíni helyszíneken, valamint annak feltárása, hogy a Backlink Levers marketingszakemberei milyen módon befolyásolhatják a láthatóságot.

Az alábbiakban megtalálja a módszertant, a mélyebb adatfelvételeket és a prémium előfizetők számára, ajánlásokat (referenciaértékekkel), hogy ezeket az eredményeket cselekedjenek.

Módszertan

Ehhez az elemzéshez megvizsgáltam az AI megemlítések közötti kapcsolatokat 1000 véletlenszerűen kiválasztott webdoméneknél. Az összes adat a Semrush AI SEO Toolkit, a Semrush AI láthatóságának és keresési elemzési platformjáról származik.

A Semrush csapattal együtt megvizsgáltam a megemlítések számát:

  • Chatgpt.
  • Chatgpt a kereséssel aktivált.
  • Ikrek.
  • A Google AI áttekintései.
  • Zavar.

(Ha kíváncsi vagy arra, hogy a Claude.ai hol illeszkedik ehhez az elemzéshez, akkor nem vettük be, mivel a felhasználói bázis általában kevésbé koncentrál a webes keresésre és inkább a generatív feladatokra.)

A fenti platformok esetében megmérjük a hang részesedését és az AI megemlítések számát a következő backlink mutatókkal szemben:

  • Teljes linkek.
  • Egyedi összekötő domainek.
  • Kövesse a linkeket.
  • Nofollow linkek.
  • Hatóság pontszáma (egy Semrush metrika, amelyet az alábbiak szerint ascore -nak neveznek).
  • Szöveges linkek.
  • Kép linkek.

Ebben az elemzésben két különféle módszert használtam a korreláció mérésére az adatok között: a Pearson -korreláció és a Spearman korreláció.

Ha ismeri ezeket a fogalmakat, ugorjon a következő szakaszra, ahol belemerülünk az eredményekbe.

Mindenki más számára ezeket lebontom, így jobban megérted az alábbi eredményeket.

A Pearson és a Spearman egyaránt korrelációs együtthatók -a -1 és +1 közötti számok, amelyek megmérik, hogy két különböző változó milyen erősen rokon.

Minél közelebb van az együttható a +1 vagy -1 -hez, annál valószínűbb és erősebb a korreláció. (A közel 0 azt jelenti, hogy egyáltalán gyenge vagy nincs korreláció.)

  • Pearson’s R A két változó közötti lineáris kapcsolat erősségét és irányát méri. Pearson a nyers értékek felhasználásával egy lineáris korrelációt vizsgál az adatok között. Ez a mérési mód érzékeny a kiugróságokra. De ha a kapcsolat görbül vagy küszöbértékekkel rendelkezik, Pearson alulméretezi azt.
  • Spearman’s ρ (Rho) Méri a monoton kapcsolat erejét és irányát, vagy azt, hogy az értékek következetesen ugyanazon vagy ellentétes irányban mozognak -e, nem feltétlenül egyenes vonalban. Spearman az adatok rangkorrelációját vizsgálja. Megkérdezi, hogy a magasabb X hajlamos -e magasabb y -val; A Spearman korreláció azt kérdezi: „Amikor egy dolog növekszik, a másik általában is növekszik?”. Ez egy olyan korreláció, amely robusztusabb a nemlineáris, monotonikus mintákkal szembeni kiugró értékekkel és beszámoljon.

A Pearson és a Spearman korrelációs együtthatók közötti különbség azt jelentheti, hogy a nyereség nemlineáris.

Más szavakkal: van egy küszöb a keresztezéshez. És ez azt jelenti, hogy az X -nek az Y -re gyakorolt ​​hatása nem indul el azonnal.

A Pearson és a Spearman együtthatók vizsgálata megmondhatja nekünk, hogy semmi (vagy nagyon kevés) történik, amíg át nem halad egy bizonyos pontot – és ha egyszer túllépi ezt a pontot, a kapcsolat erősen megjelenik.

Íme egy gyors példa arra, hogy egy elemzés, amely magában foglalhatja mindkét együtthatót, felfedheti:

Az 500 dollár (X művelet) kiadása a hirdetésekre előfordulhat, hogy nem mozgatja a tűt az értékesítés növekedésére (Y eredmény). De ha egyszer átlépte, mondjuk, havonta 5000 USD (X művelet), az értékesítés folyamatosan növekszik (Y eredmény).

És ez a mai statisztikai leckének vége.

Az első jel, amelyet megvizsgáltunk, az a kapcsolat erőssége volt, amely a hely linkek száma között szerepel, szemben a hang AI részesedésével.

Íme, amit az adatok mutattak:

  • A Hatóság pontszáma mérsékelt kapcsolatot mutat a Voice of Voice (SOV) részéhez: Pearson ~ 0,23, Spearman ~ 0,36.
  • A magasabb hatalom magasabb SOV -t jelent, de a nyereség egyenetlen. Van egy küszöb, amelyet át kell lépnie.
  • A hatóság támogatja a láthatóságot, mégis nem magyarázza meg a variancia nagy részét. Ez azt jelenti, hogy a linkek hatással vannak az AI láthatóságára, de a történetre több van, mint például a tartalom, a márka észlelése stb.

Ezenkívül az egyedi összekötő tartományok száma több, mint a linkek teljes száma.

Nyilvánvalóan: a webhelye nagyobb valószínűséggel rendelkezik nagyobb SOV -val, ha sok különböző webhelyről linkjei vannak, mint néhány webhelyről egy hatalmas számú link.

Az összes modellben a legerősebb kapcsolat történt a hatalom pontszáma (0,65 Pearson, 0,57 Spearman) és a megemlítések száma között

Így határozza meg Semrush a hatóság pontszámának mérését:

A Hatóság pontszáma az összetett mutatónk, amely a weboldal vagy a weboldal általános minőségét osztályozza. Minél magasabb a pontszám, annál feltételezhetőbb súlya lehet a domain vagy a weboldal kimenő linkjei egy másik webhelyhez.

Figyelembe veszi a linkek számát és minőségét, az organikus forgalmat a forrásoldalak összekapcsolásához és a linkprofil spamitásának.

Természetesen az Ascore csak a minőség proxyja. Az LLM -eknek megvan a maga módja a backlink minőség elérésére. De az adatok azt mutatják, hogy a Semrush Ascore -ját jó reprezentatívként használhatjuk.

A legtöbb modell ezt a metrikát egyenlően értékeli a megemlítésekhez, de a chatgpt keresés és a zavartság a legkevésbé értékeli az átlaghoz képest.

Meglepő módon a szokásos CHATGPT (a keresés aktiválása nélkül) az ASCORE -t súlyozza az összes modell közül.

Kritikus tudni: A medián megemlítések ~ 21,5-ről a 8. decile-ről ~ 79,0-re ugornak a 9. decárban. A kapcsolat nemlineáris. Más szavakkal, a legnagyobb nyereség akkor érkezik, amikor eléri a hatalom felső határait, vagy ebben az esetben.

(Kontextushoz a dekile az adatkészlet 10 egyenlő részre osztásának egyik módja. Minden szegmens, vagy decil, az adatpontok 10% -át tartalmazza, amikor sorrendben rendezik őket.)

Talán a legjelentősebb megállapítás ebből az elemzésből az Nem számít, ha a linkeket Nofollow -ra állítják, vagy sem!

És ennek hatalmas következményei vannak.

A nofollow linkek értékének megerősítése annyira fontos, mivel az ilyen típusú linkek általában könnyebben felépíthetők, mint a linkek követése.

Az LLM -ek itt különböznek egymástól a keresőmotoroktól: egy ideje tudtuk, hogy a Google is Számolja a nofollow linkeket, de nem Mennyi és MI MI (mászás, rangsor stb.).

Még egyszer, nem fog nagy nyereséget látni, amíg a 3 legfontosabb decile -ben vagy az adatpontok 30% -ában nem áll.

Kövesse a linkeket → megemlíti:

  • Pearson 0,334, Spearman 0,504

Nofollow linkek → Megemlíti:

  • Pearson 0,340, Spearman 0.509

Ezzel szemben a Google AI áttekintései és zavartsága a legmagasabb és a NOFollow linkeket a legkevésbé linkek.

És érdekes módon az Ikrek és a Chatgpt a legmagasabb (a szokásos követő linkek felett) mérlegelje a nofollow linkeket.

Itt van a saját elméletem, hogy miért mérlegeli az Ikrek és a Chatgpt még többet:

Az Ikrek esetében kíváncsi vagyok, ha a Google a nofollow linkeket magasabb, mint azt hittük, hogy a múltban vannak. És a chatgpt segítségével hipotézisem az, hogy a Bing a Nofollow linkeket is magasabbra mérlegeli (miután a Google elkezdte ezt is). De ez csak egy elmélet, és nincs adatom, hogy támogassam ezt.

A szöveges alapú linkeken túl azt is megvizsgáltuk, hogy a képalapú linkek ugyanazt a súlyt hordozzák-e.

És bizonyos esetekben szorosabb kapcsolatban álltak a megemlítésekkel, mint a szöveges alapú kapcsolatok.

De milyen erős?

  • Képek vs megemlítik: Pearson 0,415, Spearman 0,538
  • Szöveg linkek vs megemlítik: Pearson 0,334, Spearman 0,472

A kép linkek valóban elkezdenek kifizetni, ha már van valamilyen hatalma.

  • A Decile Tiers közepétől a kapcsolat pozitívvá válik, majd megerősödik, és a legerősebb a legmagasabb decilesben.
  • Az alacsony szintű decilesekben (1. és 2. deciles) a képek → megemlíti, hogy a nyakkendő gyenge vagy negatív.

Ha megemlíti a zavarás vagy a keresési-GPT növekedését, a képkapcsolatok különösen eredményesek.

  • A képek korrelálnak a leginkább megemlítik a zavarosságot és a keresés-GPT-t (Spearman ≈ 0,55 és 0,53), majd chatgpt/gemini (≈ 0,49-0,52), majd a Google-AI (≈ 0,46).

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.