Hogyan használják az emberek valóban az LLM -eket, és mit jelent ez a kiadók számára

Peter

Az Openai a mai napig kiadta a legnagyobb tanulmányt arról, hogy a felhasználók hogyan használják a CHATGPT -t. Szívesen szintetizáltam azokat, amelyekre és én meg kell számolnom, így nem kell átmennie a hasznos és értelmetlen betekintés sokaságán.

Tl; dr.

  1. Az LLMS nem helyettesíti a keresést. De megváltoztatják, hogy az emberek hogyan férnek hozzá és fogyasztanak információkat.
  2. A kérdés (49%) és a (40%) elvégzési kérdések dominálnak a piacon, és növelik a minőséget.
  3. A három legfontosabb felhasználási eset – gyakorlati útmutatás, információk keresése és írása – az összes beszélgetés 80% -át teszi ki.
  4. A kiadóknak összekapcsolható eszközöket kell felépíteniük, amelyek hozzáadott értéket képviselnek. Ez nem csak a cikkek forgalmának üldözéséről szól.

Chatbot 101

A chatbot egy statisztikai modell, amelynek célja a szövegválasz generálása, a szöveges bemenetek alapján. Majom lásd, majom.

A fejlettebb chatbotok két vagy több színpadi képzési folyamattal rendelkeznek. -Ben első szakasz (kevésbé a köznyelven „előképzés” néven ismert), az LLM-eket arra képzik, hogy előre jelezzék a következő szót egy karakterláncban.

Mint a világ legjobb könyvelője, kiszámítható és unalmas is. És ez nem feltétlenül rossz dolog. Azt akarom, hogy a szakácsok kövér, a pilótáim józanul és a pénzem olyan unalmasak, hogy a következő sorban vezessék a zöld partit.

Második szakasz Ahol a dolgok válnak egy kicsit kedvesebbé. A „képzés utáni” szakaszban a modelleket arra képzik, hogy „minőségi” válaszokat generáljanak egy promptra. Finoman hangolják őket a különböző stratégiákra, például a megerősítés tanulására, hogy segítsék a válaszokat.

Az idő múlásával az LLM -eket, akárcsak Pavlov kutyáját, vagy jutalmazzák vagy megrovják a válaszuk minősége alapján.

Az első szakaszban a modell „megérti” (határozottan fordított vesszőkben) a világ látens ábrázolását. A második szakaszban a tudásának a legjobb minőségű választ generálva.

Hőmérsékleti beállítások nélkül az LLMS pontosan ugyanazt a válaszidőt generálja, mindaddig, amíg az edzési folyamat megegyezik.

A magasabb hőmérsékletek (az 1,0 -hez közelebb) növelik a véletlenszerűséget és a kreativitást. Az alacsonyabb hőmérsékletek (a 0 -hoz közelebb) a modell (ek) sokkal prediktívebbé és pontosabbá teszik.

Tehát a felhasználási eset meghatározza a megfelelő hőmérsékleti beállításokat. A kódolást a nullához közelebb kell beállítani. A kreatív, több tartalomra összpontosító feladatoknak közelebb kell lenniük az egyikhez.

Erről már beszéltem a márka hozzászólásának AI -jének felépítéséről szóló cikkemben. De nagyon ajánlom, hogy olvassa el ezt a nagyon jó útmutatót arról, hogy a hőmérsékleti skálák hogyan működnek az LLM -ekkel, és hogyan befolyásolják a felhasználói bázist.

Mit mondanak nekünk az adatok?

Hogy az LLMS nem a közvetlen keresés helyettesítése. Még a közeli IMO sem. Ez a Semrush -tanulmány kiemelte, hogy az LLM szuper felhasználók megnövekedett A hagyományos keresések mennyisége. Úgy tűnik, hogy a terjeszkedés elmélete igaz.

De alapvető változást hoztak abban, hogy az emberek hogyan férnek hozzá és kölcsönhatásba lépnek az információkkal. A beszélgető interfészek hihetetlen értékkel bírnak. Különösen munkahelyi formátumban.

Ki tudta, hogy annyira lusták vagyunk?

1. Útmutatás, információk keresése és írása uralkodik

Ez a három legfontosabb felhasználási eset az összes humán-robot beszélgetés 80% -át teszi ki. Gyakorlati útmutatás, információk keresése, és kérem, segítsen nekem valami unalmas dolgot írni, és nincs bármilyen szenvedély vagy betekintés, csodálatos robot.

Elismerem, hogy az írási lekérdezések többsége a meglévő munka szerkesztésére szolgál. Még mindig. Ha elolvastam valamit, amit az AI írt, becsapódni fogom. És a megtévesztés nem vonzó minőség.

2. A nem munkával kapcsolatos használat növekszik

  • A nem munkával kapcsolatos üzenetek az összes használat 53% -áról növekedtek több mint 70% 2025 júliusáig.
  • Az LLMS szokásossá vált. Különösen akkor, ha a megfelelő döntések meghozatalában kell segíteni. Mind a munkán kívül, mind a munkán kívül.

3. Az írás a leggyakoribb munkahelyi alkalmazás

  • Az írás a leggyakoribb munkahasználati eset, elszámolás A munkával kapcsolatos üzenetek 40% -a átlagosan 2025 júniusában.
  • Körülbelül Az összes író üzenet kétharmada olyan kérések, amelyek a meglévő felhasználói szöveg módosítására szolgálnak, ahelyett, hogy új szöveget hoznának létre a semmiből.

Tudok elegendő embert, aki csak az LLMS -t használja, hogy segítsen nekik jobb e -mailek írásában. Szinte sajnálom a tech brosokat, hogy ezeknek az eszközöknek az elsődleges felhasználási esetei hiányoznak a kreativitásban.

4. Kevesebb ilyen kódolás

  • Számítógépes kódolás A lekérdezések csak viszonylag kis részesedések, csak Az összes üzenet 4,2% -a.*
  • Ez nagyon ellentmondásosnak érzi magát, de a speciális robotok, mint például a Claude vagy az olyan eszközök, mint a Love, jobb alternatívák.
  • Ez egy megjegyzés. Az LLM speciális használata növekedni fog, és valószínűleg uralja az egyes iparágakat, mert képesek lesznek jobb minőségű eredményeket fejleszteni. A Specialized Stage két stílusú edzés sokkal kiváló terméket eredményez.

*A munkával kapcsolatos Claude-beszélgetések 33% -ához képest.

Fontos megjegyezni, hogy más tanulmányok nagyon eltérőek, amelyek az LLM -ek számára használják. Tehát ez nem olyan vágott és száraz, mint gondolnánk. Biztos vagyok benne, hogy a dolgok továbbra is változnak.

5. A férfiak már nem dominálnak

  • A korai alkalmazók aránytalanul férfiak voltak (körül 80% tipikusan férfias nevekkel).
  • Ez a szám elutasította 48% 2025 júniusáig az aktív felhasználóknak kissé nagyobb valószínűséggel rendelkeznek tipikusan nőies nevekkel.

Persze, nekünk, az embereknek vannak hibáink. A történelem folyamán talán gyorsan harcoltunk és kissé uralkodunk. De jó látni a paritást.

  • Az összes kérdés 89% -a kérdezi és csinálja a kapcsolatot.
  • 49% -uk kéri és 40% -ot tesz, mindössze 11% -kal a kifejezéshez.
  • Az üzenetek kérése gyorsabban nőtt, mint az üzenetek készítése az elmúlt évben, és magasabb színvonalúak.

7. A kapcsolatok és a személyes gondolkodás nem kiemelkedőek

  • Számos tanulmány állt elő, hogy az LLMS személyes terapeutakká vált az emberek számára (lásd fent).
  • A kapcsolatok és a személyes reflexió azonban csak az Openai szerint az összes üzenet 1,9% -át teszi ki.

8.

Elvitel

Nem hiszem, hogy az LLM -ek katasztrófák a kiadók számára. Persze, nem küldenek semmilyen áttételi forgalmat, és elkezdték eltávolítani az idézeteket a fizetett felhasználókon kívül (klasszikus). De ezeknek a tech-fejeknek egyik sem ad nekünk semmit.

Ez egy verseny a Holdra, és mi vagyunk az a kutya, akit küldtek a tesztrepülésen.

De ha egy vélemény, közönség és – remélhetőleg – kiadó vagy, valamilyen márka mélységét és eszközét, akkor rendben lesz. Bár mászó viselkedésük kiszáll a kezéből.

Az egyik legpraktikusabb eredményt, amelyet kiadóként adhatunk ezekből az adatokból, a szándékok nyilvánvaló változása. Az Eons számára a navigációs, információs, kereskedelmi és tranzakciós.

Most már csinálunk. Vagy generál. És ez hatalmas.

A SEO nem halott a kiadók számára. De nem csak a tartalom közzétételét kell tennünk. Sokat kell mondani az AI értékeinek támogatásáról, miközben a kar hosszában tartja.

Gondolj arra, hogy a BBC ellenőrizze. Olyan tartalom, amelyet a gépek nem lehet szintetizálni, mert annyira értéket adnak. Eszközök és összekapcsolható eszközök. A szakértők valódi véleményei előtérbe helyezték.

De nehéz ezt a minőséget méretezni. A programozási SEO elképesztő értéket vezethet. Mint az eszközök. Azok az eszközök, amelyek válaszolnak a felhasználók „cselekedete” lekérdezésekre időről időre. Olyan dolgokat kell felépítenünk, amelyek hozzáadott értéket képviselnek a meglévő korpuszon kívül.

És ha a közönség általában fiatalabb és bizalmasabb, akkor jobban be kell hajolnia.


Ezt a bejegyzést eredetileg a SEO vezetéséről tették közzé.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.