A mai kérdés az FC -től származik, aki azt kérdezi:
„Mint SEO szakember már több mint 6 éve, mi és hol kell összpontosítania a SEO -ra ebben a jelenlegi mentességben.
Hogyan lehet megkülönböztetni magát és kiemelkedő SEO -szakemberként a generatív AI és AI keresőmotorok ebben a korszakában? ”
Ez egy kiváló kérdés, mert az aggodalmak középpontjába kerül, amelyet sok SEO szakembertől hallok. Sikerült egy szilárd karriert és nevét felépíteni maguknak, mint SEO -szakembernek, de most úgy érzi, hogy a játék megváltozott.
Aggódnak, hogy azok a készségek és tapasztalatok, amelyek eddig eljuttatják őket, nem lesznek elegendőek ahhoz, hogy kiemelkedjenek.
Szeretnék foglalkozni ezekkel az aggodalmakkal, mind az álláskeresők szempontjából, mind pedig azoknak, akik a jelenlegi szerepükben benyomást keltenek.
Mi változott
Néhány évvel ezelőtt úgy érezte, hogy egyértelmű karrierválasztás van a SEO szakemberek számára.
Alkalmazott vagy önálló vállalkozó? Házon belül vagy ügynökség? Műszaki SEO vagy tartalom SEO? Kisvállalkozás vagy vállalati webhelyek? Emberi menedzser vagy gyakorlati szakember?
Ezek a döntések sorozata, vagy egyszerűen körülmények között, amelyekben megtaláltuk magunkat, alakították a karrier -útjainkat.
Volt központi elem a SEO -hoz. Elsősorban a Google -val fog dolgozni. Mérni kell a kulcsfontosságú teljesítménymutatókon (KPI), például a kattintások és a konverziókon.
Az érdekelt feleket lenyűgözheti, ha munkáját közvetlenül összekapcsolja a bevételekkel.
Ugyanakkor nem tűnik olyan egyszerűnek.
LLMS és közösségi média
A közelmúltban összpontosítottak a márkák jelenlétének más keresési platformokban való optimalizálására, nem csupán a Bing, a Yandex, a Baidu és más regionális releváns keresőmotorok optimalizálására.
Most magában foglalja a platformokat, amelyeket nem hagyományosan nem gondolnak, mint a SEO: Tiktok, a PuLlexity AI és az App Stores.
KPI -k és mutatók
A Google fallal körülvett kertje egyre nagyobb, és a SEO értékének bizonyítása egyre nehezebb. Egyre nehezebb megmutatni az organikus kattintások részesedésének növekedését, amikor a fazék egyre kisebb.
További válaszokat adtak maguk a keresési eredményekben, és csökkentik a SERP -k kattintásainak szükségességét, a SEO hatásainak nyomon követése nem egyértelmű.
A potenciális-és a jelenlegi-munkáltatók továbbra is az előző évi kattintásokra, a benyomásokra és a bevételnövekedésre néznek, mint a SEO sikerének mértékét, ez meglehetősen kihívást jelent.
Azok a készségek, amelyek továbbra is fontosak
Alapvetően azt hiszem, hogy a SEO alapelvei változatlanok maradnak.
Azonban az, hogy alkalmazzuk őket, megváltozhat az LLM -ek és más keresési platformok megjelenésével.
Műszaki SEO
A feltérképezés, amely megakadályozza, hogy a GoogleBot okostelefon hozzáférjen a webhely kulcsfontosságú oldalainak elérésében, valószínűleg befolyásolja a PomplexityBotot és az Openai OAI-SearchBot-ot is.
SEO -ként képesnek kell lennünk arra, hogy azonosítsuk, hol küzdenek ezek a botok az oldalak feltérképezéséért. Meg kell találnunk olyan megoldásokat, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy elérjék azokat az oldalakat, amelyeket a keresési eredmények során kiszolgáltunk.
A kiemelkedés érdekében győződjön meg arról, hogy nem csak a Google-t gondolja a műszaki megoldásokkal.
Vegye figyelembe a forgalom többi forrását, például az LLM -eket és a közösségi médiát, amelyet befolyásolhat az Ön által hozott döntések.
Győződjön meg arról, hogy nyomon követi és jelentést kell tenni ezen változások hatásáról ezen más platformon.
Tartalom SEO
A SEO alapvető aspektusa annak megértése, hogy a tartalomkutatók mit keresnek, hogyan érzékelik a keresőmotorok, és mit választanak a keresési eredményekként. Ez nem változik.
Azonban megváltozik az, hogy megvitatja, és az Ön által elvégzett tevékenységek.
Mostantól nemcsak a Google algoritmusok fontos a tartalom létrehozásához és optimalizálásához, hanem egy sor más algoritmus is.
Meg kell fontolnia, hogy a keresők hogyan fejezik be a tartalmat más keresési platformokon keresztül. Azt is tudnia kell, hogyan lehet megbizonyosodni arról, hogy tartalmát ennek eredményeként szolgálják -e.
Győződjön meg arról, hogy elmozdul a Google -tól, mint az egyetlen algoritmus, amely optimalizálja a forgalom és a láthatóság többi mozgatórugóját.
Digitális PR
Azt javaslom, hogy a digitális PR még fontosabbá váljon.
Mint a keresőmotorok, amelyeket optimalizálunk, hogy egyre többé váljunk, a kulcsfontosságú tényező, amely úgy tűnik, hogy egyesíti őket, a „tekintély” jutalma.
Vagyis annak érdekében, hogy a tartalma esélyt adjon arra, hogy bármilyen keresőmotorhoz szolgáljon, azt a témában tekintélyesnek kell tekinteni.
Ezeknek az újabb keresési platformoknak továbbra is hasonló módszereket kell alkalmazniuk a Google -hoz a szakértelem és az autoritativitás azonosításához. A digitális PR kulcsfontosságú lesz ebben.
Úgy érzem, hogy abba kell hagynunk a linkek készítését a digitális PR fő prioritásának.
Ehelyett el kell kezdenünk arra összpontosítanunk, hogy miként jelentjük a márkákról és termékekről szóló említésekről, idézetekről és beszélgetésekről.
Például a szociális média elkötelezettségének mutatóit tekinthetjük a hatalom mutatójaként. A márkaérzékelést fórumbeszélgetések, áttekintések és megjegyzések útján lehet kialakítani a közösségi média webhelyein.
Csak azért, mert tudjuk, hogy a GoogleBOT kedvezményeket enged néhány közösségi média platformon a hatóság hozzárendelésében, még nem jelenti azt, hogy az újabb keresőmotorok megteszik. Valójában nem támaszkodnak a közösségi média webhelyeire, hogy megértsék a márkákat.
Egyelőre állítsa el magát úgy, hogy átgondolja a Digital PR céljait a SEO -ra. Nézze meg a márka egészének előnyeit, és kezdje el ezt a stratégiákba.
„Puha” készségek
Azt állítom, hogy a legsikeresebb SEO szakemberek azok, akik elsajátították a nem-specifikus készségeket, amelyek a vállalkozások működését eredményezik.
A stratégiai gondolkodás, az érdekelt felek kezelése és a vezetői képességek kritikusak a siker szempontjából, nemcsak a SEO -ban, hanem a karrierben is.
Ahhoz, hogy valóban kiemelkedjen a változó SEO -iparban, összpontosítson arra, hogyan kell ezeket a készségeket alkalmazni.
Például a közösségi médiában és az LLM -ekben a SEO stratégiáiban. Győződjön meg róla, hogy nemcsak a Google -ra összpontosít, hanem annak bevezetésével, hogy a SEO ennél szélesebb.
Ügyeljen arra, hogy kapcsolatba lépjen a fejlesztő csapatokkal, hogy az Ön ötleteibe tegye őket, hogy a webhelyet az AI botok számára elérhetővé tegye. Dolgozzon azon, hogy gondolatvezetővé váljon az LLMS -ben és a vállalat új keresési platformjain.
Az ilyen típusú készségek azok, amelyek valóban kiemelkednek, de a SEO jövőjével szem előtt tartva kell alkalmazni őket. Jövőbiztos karrierje, valamint webhelyei!
Platformok közötti ismeretek
Ez valószínűleg a legnehezebb néhány SEO -szakember számára. Ne nézze meg a Google -t, mint az összes SEO teljesítmény forrását, és kiszélesítse a hálót.
Kényelmesebbé váljon a többi AI keresési platformon, amelyek elkezdenek forgalmat küldeni a webhelyére. Használd magad, és ismerkedj meg azzal, hogy milyen tartalmat szolgálnak fel és miért.
Használjon közösségi média webhelyeket és fórumokat, amelyek ott vannak, ahol a közönség olyan márkákról tárgyalja, mint a tiéd. Győződjön meg arról, hogy tisztában van azzal, hogyan működnek, és hogyan vehetnek részt azokban a megbeszélésekben, negatív visszaesés nélkül.
Kitalálja ki, ha a keskeny „Google Is SEO” dobozán kívül nézi.
Szakértő a SEO új korszakában
Hogyan garantálhatja, hogy még mindig a SEO szakértőjeként érzékelik Önt, miközben a kapusok megváltoznak?
Mi fogja kiemelkedni, ha jelenleg új munkahelyekre jelentkezik?
Hogyan lehet bebizonyítani, hogy a készségeid továbbra is relevánsak, míg mások kijelentik, hogy a „SEO halott” (ismét)?
Mutassa be a hatást más csatornákon keresztül
Nézze meg, hogyan tud együttműködni a szomszédos csatornákkal.
Például megemlítettem, hogy a közösségi média és a fórumok kulcsfontosságú területek lesznek, ahol az LLMS megkülönbözteti a márka relevanciáját és a megbízhatóságot. Dolgozzon együtt a csapataival, akik már ezen a platformon vannak.
Segítsen nekik olyan területeken, ahol már szakértő vagy, például: az algoritmusok megértése, az optimalizált tartalom létrehozása és a márka hatalmának mérése.
Vezesse a hatást ezeken a területeken, és jelentse meg róla a hagyományosabb SEO -mutatók mellett.
Mutassa be a hatást más mutatókon keresztül, amelyek továbbra is megfelelnek a vállalati céloknak
Noha hozzászoktunk olyan mutatókról, mint a kattintások, a rangsorok és a SEO benyomásairól, előfordulhat, hogy el kell kezdenünk más mutatókat, ha továbbra is meg akarjuk mutatni a SEO értékét.
Például fontolja meg az olyan eszközök használatát, mint például Vidám és a jóság a láthatóság mérésére az AI keresési platformokon. Vagy legalábbis a hagyományosabb keresőmotorok rangsorolási eszközei szintén lefedik a Google AI áttekintő láthatóságát.
Használja ezeket az eszközöket annak bemutatására, hogy az elvégzett munka hogyan befolyásolja a márka teljesítményét az AI keresési platformokon.
Folytassa az összes munkát, amelyet visszatér a bevételhez, vagy más alapvető konverziós célokat vállalkozása számára. Ne felejtsd el megmutatni, hogy az LLM -ek forgalma hogyan alakul át a webhelyén.
Folytassa a tanulást
A SEO karrierjének jelenleg kiemelkedésének egyik legfontosabb módja az, hogy megmutatja a hajlandóságát a készségek fejlesztésére és diverzifikálására.
A SEO táj változik, és mint ilyen, fontos az új platformok tetején maradni, és hogyan működnek.
Győződjön meg arról, hogy az LLM optimalizálásán elérhető képzés használata. Használja magát a platformokat, hogy megértse, mi áll rendelkezésre a keresési ingatlanhoz.
Ossza meg eredményeit interjúkban és megbeszélésekben a kollégákkal, hogy kiemelje a megtanultakat.
Noha ez alapvetőnek tűnhet, előfordulhat, hogy nagyon sok SEO -szakember van odakint, a fejükkel még mindig a homokba temetve, amikor a fegyelem fejlődését illeti.
Állj ki azáltal, hogy alkalmazkodóképes
A nap végén a SEO változik. Ez nem azt jelenti, hogy az elmúlt években fejlesztett készségek elavultak.
Ehelyett még inkább igényt mutatnak, mivel az új platformok új lehetőségeket ígérnek a leendő közönség elérésére.
A SEO jelenlegi korszakában a legjobb módja annak, hogy kiemelkedjen SEO -ként, ha alkalmazkodóképes.
Tanulja meg, hogyan lehet alkalmazni SEO készségeit ezekre a feltörekvő platformokra, és nyomon kövesse a sikerét.