Hogyan lehet megkülönböztetni magát az AI keresőmotorok ebben a korszakában?

Peter

A mai kérdés az FC -től származik, aki azt kérdezi:

„Mint SEO szakember már több mint 6 éve, mi és hol kell összpontosítania a SEO -ra ebben a jelenlegi mentességben.

Hogyan lehet megkülönböztetni magát és kiemelkedő SEO -szakemberként a generatív AI és AI keresőmotorok ebben a korszakában? ”

Ez egy kiváló kérdés, mert az aggodalmak középpontjába kerül, amelyet sok SEO szakembertől hallok. Sikerült egy szilárd karriert és nevét felépíteni maguknak, mint SEO -szakembernek, de most úgy érzi, hogy a játék megváltozott.

Aggódnak, hogy azok a készségek és tapasztalatok, amelyek eddig eljuttatják őket, nem lesznek elegendőek ahhoz, hogy kiemelkedjenek.

Szeretnék foglalkozni ezekkel az aggodalmakkal, mind az álláskeresők szempontjából, mind pedig azoknak, akik a jelenlegi szerepükben benyomást keltenek.

Mi változott

Néhány évvel ezelőtt úgy érezte, hogy egyértelmű karrierválasztás van a SEO szakemberek számára.

Alkalmazott vagy önálló vállalkozó? Házon belül vagy ügynökség? Műszaki SEO vagy tartalom SEO? Kisvállalkozás vagy vállalati webhelyek? Emberi menedzser vagy gyakorlati szakember?

Ezek a döntések sorozata, vagy egyszerűen körülmények között, amelyekben megtaláltuk magunkat, alakították a karrier -útjainkat.

Volt központi elem a SEO -hoz. Elsősorban a Google -val fog dolgozni. Mérni kell a kulcsfontosságú teljesítménymutatókon (KPI), például a kattintások és a konverziókon.

Az érdekelt feleket lenyűgözheti, ha munkáját közvetlenül összekapcsolja a bevételekkel.

Ugyanakkor nem tűnik olyan egyszerűnek.

LLMS és közösségi média

A közelmúltban összpontosítottak a márkák jelenlétének más keresési platformokban való optimalizálására, nem csupán a Bing, a Yandex, a Baidu és más regionális releváns keresőmotorok optimalizálására.

Most magában foglalja a platformokat, amelyeket nem hagyományosan nem gondolnak, mint a SEO: Tiktok, a PuLlexity AI és az App Stores.

KPI -k és mutatók

A Google fallal körülvett kertje egyre nagyobb, és a SEO értékének bizonyítása egyre nehezebb. Egyre nehezebb megmutatni az organikus kattintások részesedésének növekedését, amikor a fazék egyre kisebb.

További válaszokat adtak maguk a keresési eredményekben, és csökkentik a SERP -k kattintásainak szükségességét, a SEO hatásainak nyomon követése nem egyértelmű.

A potenciális-és a jelenlegi-munkáltatók továbbra is az előző évi kattintásokra, a benyomásokra és a bevételnövekedésre néznek, mint a SEO sikerének mértékét, ez meglehetősen kihívást jelent.

Azok a készségek, amelyek továbbra is fontosak

Alapvetően azt hiszem, hogy a SEO alapelvei változatlanok maradnak.

Azonban az, hogy alkalmazzuk őket, megváltozhat az LLM -ek és más keresési platformok megjelenésével.

Műszaki SEO

A feltérképezés, amely megakadályozza, hogy a GoogleBot okostelefon hozzáférjen a webhely kulcsfontosságú oldalainak elérésében, valószínűleg befolyásolja a PomplexityBotot és az Openai OAI-SearchBot-ot is.

SEO -ként képesnek kell lennünk arra, hogy azonosítsuk, hol küzdenek ezek a botok az oldalak feltérképezéséért. Meg kell találnunk olyan megoldásokat, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy elérjék azokat az oldalakat, amelyeket a keresési eredmények során kiszolgáltunk.

A kiemelkedés érdekében győződjön meg arról, hogy nem csak a Google-t gondolja a műszaki megoldásokkal.

Vegye figyelembe a forgalom többi forrását, például az LLM -eket és a közösségi médiát, amelyet befolyásolhat az Ön által hozott döntések.

Győződjön meg arról, hogy nyomon követi és jelentést kell tenni ezen változások hatásáról ezen más platformon.

Tartalom SEO

A SEO alapvető aspektusa annak megértése, hogy a tartalomkutatók mit keresnek, hogyan érzékelik a keresőmotorok, és mit választanak a keresési eredményekként. Ez nem változik.

Azonban megváltozik az, hogy megvitatja, és az Ön által elvégzett tevékenységek.

Mostantól nemcsak a Google algoritmusok fontos a tartalom létrehozásához és optimalizálásához, hanem egy sor más algoritmus is.

Meg kell fontolnia, hogy a keresők hogyan fejezik be a tartalmat más keresési platformokon keresztül. Azt is tudnia kell, hogyan lehet megbizonyosodni arról, hogy tartalmát ennek eredményeként szolgálják -e.

Győződjön meg arról, hogy elmozdul a Google -tól, mint az egyetlen algoritmus, amely optimalizálja a forgalom és a láthatóság többi mozgatórugóját.

Digitális PR

Azt javaslom, hogy a digitális PR még fontosabbá váljon.

Mint a keresőmotorok, amelyeket optimalizálunk, hogy egyre többé váljunk, a kulcsfontosságú tényező, amely úgy tűnik, hogy egyesíti őket, a „tekintély” jutalma.

Vagyis annak érdekében, hogy a tartalma esélyt adjon arra, hogy bármilyen keresőmotorhoz szolgáljon, azt a témában tekintélyesnek kell tekinteni.

Ezeknek az újabb keresési platformoknak továbbra is hasonló módszereket kell alkalmazniuk a Google -hoz a szakértelem és az autoritativitás azonosításához. A digitális PR kulcsfontosságú lesz ebben.

Úgy érzem, hogy abba kell hagynunk a linkek készítését a digitális PR fő prioritásának.

Ehelyett el kell kezdenünk arra összpontosítanunk, hogy miként jelentjük a márkákról és termékekről szóló említésekről, idézetekről és beszélgetésekről.

Például a szociális média elkötelezettségének mutatóit tekinthetjük a hatalom mutatójaként. A márkaérzékelést fórumbeszélgetések, áttekintések és megjegyzések útján lehet kialakítani a közösségi média webhelyein.

Csak azért, mert tudjuk, hogy a GoogleBOT kedvezményeket enged néhány közösségi média platformon a hatóság hozzárendelésében, még nem jelenti azt, hogy az újabb keresőmotorok megteszik. Valójában nem támaszkodnak a közösségi média webhelyeire, hogy megértsék a márkákat.

Egyelőre állítsa el magát úgy, hogy átgondolja a Digital PR céljait a SEO -ra. Nézze meg a márka egészének előnyeit, és kezdje el ezt a stratégiákba.

„Puha” készségek

Azt állítom, hogy a legsikeresebb SEO szakemberek azok, akik elsajátították a nem-specifikus készségeket, amelyek a vállalkozások működését eredményezik.

A stratégiai gondolkodás, az érdekelt felek kezelése és a vezetői képességek kritikusak a siker szempontjából, nemcsak a SEO -ban, hanem a karrierben is.

Ahhoz, hogy valóban kiemelkedjen a változó SEO -iparban, összpontosítson arra, hogyan kell ezeket a készségeket alkalmazni.

Például a közösségi médiában és az LLM -ekben a SEO stratégiáiban. Győződjön meg róla, hogy nemcsak a Google -ra összpontosít, hanem annak bevezetésével, hogy a SEO ennél szélesebb.

Ügyeljen arra, hogy kapcsolatba lépjen a fejlesztő csapatokkal, hogy az Ön ötleteibe tegye őket, hogy a webhelyet az AI botok számára elérhetővé tegye. Dolgozzon azon, hogy gondolatvezetővé váljon az LLMS -ben és a vállalat új keresési platformjain.

Az ilyen típusú készségek azok, amelyek valóban kiemelkednek, de a SEO jövőjével szem előtt tartva kell alkalmazni őket. Jövőbiztos karrierje, valamint webhelyei!

Platformok közötti ismeretek

Ez valószínűleg a legnehezebb néhány SEO -szakember számára. Ne nézze meg a Google -t, mint az összes SEO teljesítmény forrását, és kiszélesítse a hálót.

Kényelmesebbé váljon a többi AI keresési platformon, amelyek elkezdenek forgalmat küldeni a webhelyére. Használd magad, és ismerkedj meg azzal, hogy milyen tartalmat szolgálnak fel és miért.

Használjon közösségi média webhelyeket és fórumokat, amelyek ott vannak, ahol a közönség olyan márkákról tárgyalja, mint a tiéd. Győződjön meg arról, hogy tisztában van azzal, hogyan működnek, és hogyan vehetnek részt azokban a megbeszélésekben, negatív visszaesés nélkül.

Kitalálja ki, ha a keskeny „Google Is SEO” dobozán kívül nézi.

Szakértő a SEO új korszakában

Hogyan garantálhatja, hogy még mindig a SEO szakértőjeként érzékelik Önt, miközben a kapusok megváltoznak?

Mi fogja kiemelkedni, ha jelenleg új munkahelyekre jelentkezik?

Hogyan lehet bebizonyítani, hogy a készségeid továbbra is relevánsak, míg mások kijelentik, hogy a „SEO halott” (ismét)?

Mutassa be a hatást más csatornákon keresztül

Nézze meg, hogyan tud együttműködni a szomszédos csatornákkal.

Például megemlítettem, hogy a közösségi média és a fórumok kulcsfontosságú területek lesznek, ahol az LLMS megkülönbözteti a márka relevanciáját és a megbízhatóságot. Dolgozzon együtt a csapataival, akik már ezen a platformon vannak.

Segítsen nekik olyan területeken, ahol már szakértő vagy, például: az algoritmusok megértése, az optimalizált tartalom létrehozása és a márka hatalmának mérése.

Vezesse a hatást ezeken a területeken, és jelentse meg róla a hagyományosabb SEO -mutatók mellett.

Mutassa be a hatást más mutatókon keresztül, amelyek továbbra is megfelelnek a vállalati céloknak

Noha hozzászoktunk olyan mutatókról, mint a kattintások, a rangsorok és a SEO benyomásairól, előfordulhat, hogy el kell kezdenünk más mutatókat, ha továbbra is meg akarjuk mutatni a SEO értékét.

Például fontolja meg az olyan eszközök használatát, mint például Vidám és a jóság a láthatóság mérésére az AI keresési platformokon. Vagy legalábbis a hagyományosabb keresőmotorok rangsorolási eszközei szintén lefedik a Google AI áttekintő láthatóságát.

Használja ezeket az eszközöket annak bemutatására, hogy az elvégzett munka hogyan befolyásolja a márka teljesítményét az AI keresési platformokon.

Folytassa az összes munkát, amelyet visszatér a bevételhez, vagy más alapvető konverziós célokat vállalkozása számára. Ne felejtsd el megmutatni, hogy az LLM -ek forgalma hogyan alakul át a webhelyén.

Folytassa a tanulást

A SEO karrierjének jelenleg kiemelkedésének egyik legfontosabb módja az, hogy megmutatja a hajlandóságát a készségek fejlesztésére és diverzifikálására.

A SEO táj változik, és mint ilyen, fontos az új platformok tetején maradni, és hogyan működnek.

Győződjön meg arról, hogy az LLM optimalizálásán elérhető képzés használata. Használja magát a platformokat, hogy megértse, mi áll rendelkezésre a keresési ingatlanhoz.

Ossza meg eredményeit interjúkban és megbeszélésekben a kollégákkal, hogy kiemelje a megtanultakat.

Noha ez alapvetőnek tűnhet, előfordulhat, hogy nagyon sok SEO -szakember van odakint, a fejükkel még mindig a homokba temetve, amikor a fegyelem fejlődését illeti.

Állj ki azáltal, hogy alkalmazkodóképes

A nap végén a SEO változik. Ez nem azt jelenti, hogy az elmúlt években fejlesztett készségek elavultak.

Ehelyett még inkább igényt mutatnak, mivel az új platformok új lehetőségeket ígérnek a leendő közönség elérésére.

A SEO jelenlegi korszakában a legjobb módja annak, hogy kiemelkedjen SEO -ként, ha alkalmazkodóképes.

Tanulja meg, hogyan lehet alkalmazni SEO készségeit ezekre a feltörekvő platformokra, és nyomon kövesse a sikerét.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.