Hogyan lehet megtervezni a tartalmat (sablonnal)

Peter

A marketingszakemberek és az üzleti tulajdonosok elrontották a választást, amikor az online közönség termesztésére rendelkezésre álló sok közösségi média platformon van.

A Bluesky-tól Tiktokig, a Linkedin-ig a Patreonig a közösségi média marketing soha nem volt robusztusabb, vagy vitathatatlanul időigényes.

De nem kell, hogy legyen. Szerencsére nem kell egyszerre mindenhol lennie.

Ahol az online megjelenéskor úgy dönt, hogy az a cél, hogy a cél ügyfelei az idő nagy részét töltsék. Válassza ki ezeket a platformokat célzottan.

Ezenkívül a közösségi média marketingjének korszerűsítése megkönnyíti a megfelelő tervezési eszközt az arzenálban – és nem, nem igényel divatos szoftvermegoldásokat.

Ebben az útmutatóban megosztom egy ingyenes, könnyen használható közösségi média tervezési sablont, plusz hasznos lépéseket arra, hogy miként működtetheti az Ön számára.

Olyan egyszerű vagy testreszabható, amennyire szüksége van. Nincs szükségtelen harang vagy síp.

Ingyenes szociális média tervező sablon a Google Sheets -hez

A közösségi média tartalmának megtervezésének nem kell bonyolultnak lennie – vagy drága eszközök használatát igényli.

Az ingyenes Planner sablon segítségével könnyebb módot talál a közösségi média tartalmának megtervezésére, szervezésére és ütemezésére.

Függetlenül attól, hogy Ön egyéni, üzleti tulajdonos vagy marketingszakértő, ezt a sablont úgy tervezték, hogy segítsen a tartalom következetes közzétételét, a szervezettség maradását, és jobb döntéseket hozzon a közösségi média stratégiájáról.

Ezzel a Google Sheets sablonnal:

  • Tervezze meg a tartalmi naptárt előre, nézze meg, mit tett közzé, és tudja, mi jön a következő.
  • Ütemezze be a több közösségi média fiók bejegyzéseit egy naptárból.
  • Kövesse nyomon a tartalom előrehaladását, és használja az információkat a jövőbeli stratégiájának tájékoztatásához.
  • Együttműködés másokkal azáltal, hogy megosztja a hozzáférést a csapatával.

Megjegyzés: Kattintson a gombra Fájl> Készítsen másolatot A sablon szerkesztéséhez. Nem kell szerkesztenie a hozzáférést.

Készítsen másolatot: közösségi média tervező sablon a Google Sheetshez

Hogyan lehet megtervezni a közösségi média tartalmát

A Google Sheet sablonja megkönnyíti az ütemterv előrejelzését, és az összes közösségi média vagyonának egy helyen történő megtakarítását.

Így tervezheti meg a közösségi média tartalmát ebben az évben.

1. lépés: Hozzon létre egy másolatot a „Szociális média tervező sablonja” című cikkről

Miután hozzáférhet a sablonhoz, kattintson a „Fájl”, majd a „Készítsen másolat készítését” gombra. Ez létrehoz egy új példányt a sablonból, amelyet szerkeszthet.

Hogyan készítsünk másolatot a szociális média tervező sablonjáról

Ezután adja meg másolatának leíró nevet, például „(üzleti név)-a közösségi média terv Q1-q4 2025”, és mentse el a Google Drive-ra.

2. lépés: Azonosítsa az aktuális negyedév/hónapját

Attól függően, hogy mikor olvassa el ezt a cikket, meg kell határoznia azt a negyedét és/vagy hónapot, amelyben azt tervezi, hogy megkezdi a közösségi média tervezését.

A sablon alja tartalmazza a „Q1: január” és a „Q4: december” 2025. decemberig terjedő lapokat.

Nyissa meg a lapot arra a hónapra, amelyben el szeretné kezdeni a tartalom megtervezését:

Nyissa meg a hónap fületét

Az egyszerűség kedvéért a „Q1: január” -val kezdtük, és példaként kezdtük el kitölteni az első néhány témát:

Töltse ki az első néhány oszlopot: A közösségi média tervező sablonja

A bal oldali oszlopokban azt is láthatja, hogy minden hónapban naptár van. Ez egyszerűen hivatkozás a 2025 -ös hét/hónap helyes napjaira, így ennek megfelelően megtervezheti.

Természetesen frissítheti ezt 2026 -ra, 2027 -re, és így tovább.

3. lépés: Válassza ki a közösségi média platformjait („Platform”)

A K oszlop tartalmazza a különféle közösségi média platformok legördülő menüjét, amelyekre előfordulhat, hogy a tartalmat közzéteszi.

Kiválaszthatja a beállítások listájából (blog, Instagram, LinkedIn, Facebook, Twitter/X, Tiktok, YouTube vagy más), vagy hozzáadhatja sajátját a ceruza ikonra kattintva:

Hogyan töltsük ki a közösségi médiatervező sablonját

Ez a legördülő menü lehetővé teszi, hogy könnyen azonosítsa, melyik platformon tervezi a közzétételt. Legyen szó Facebook, Instagram, X (Twitter) vagy bármely más platform, ez segít a tartalom szervezésében.

4. lépés: Tervezze meg témáit

Itt az ideje, hogy kitöltse a téma ötleteit.

Nagyon sokféle módon gondolkodhatunk a közösségi média témáinak bevonásáról, amelyeket az autentikus közösségi média tartalmának létrehozására irányuló útmutatónk tartalmazott.

A kutatási folyamatnak azonban nem kell megállítania. Íme néhány módszer a közösségi média hozzászólásainak előállítására:

  • Végezzen versenytárs kutatást: Nézze meg, mit csinál a versenytársak a közösségi médiában, és ezt inspirálják a jövőbeli közösségi média hozzászólásaihoz.
  • Nézze meg az ipari trendeket: Maradjon naprakész az iparági trendekről és a hírekről, és használja ezeket az információkat a közönség számára releváns és időszerű hozzászólások létrehozásához.
  • Használjon felhasználó által generált tartalmat: Ösztönözze követõit, hogy ossza meg saját tapasztalatait, és használja ezt a tartalmat inspirációként a hozzászólásaihoz.
  • Nézd meg a hashtagokat: Kutatás és a releváns hashtagok felhasználása a hozzászólások láthatóságának növelésére és a szélesebb közönség elérésére. Ez is lehet a tartalmi ötletek megtalálásának módja.
  • Ütemezze a rendszeres promóciókat: Ossza meg promócióit és kedvezményeit az elkötelezettség növelése és az értékesítés növelése érdekében.

Miután elgondolkodott néhány ötletnek, elkezdheti kitölteni a közösségi média tervezőjét.

Csak töltse ki a J oszlopokat R -ről a „Cím/téma”, a „Leírás” és hasonlókkal.

5. lépés: Tartalom hozzáadása és jegyzetek hozzáadása

Kezdje el a sablon szerkesztését olyan releváns információk hozzáadásával, mint például a leírások, a tartalomdokumentum -linkek, a hashtagok, a dátumok közzététele és a nyomkövetési linkek (szükség esetén).

Töltse ki az oszlopokat: közösségi média tervező sablon

Nyugodtan adjon hozzá sorokat, oszlopokat vagy mezőket az Ön igényeinek megfelelően.

A „Képek” és a „Video/Media” oszlopokban linkeket adhat hozzá a szociális média bejegyzésében, amelyet használni tervez. Ezt megteheti úgy, hogy egy linket hozzáad egy Google Drive mappához képekkel vagy a választott Digital Asset Manager (DAM).

6. lépés: Adjon hozzá közzétételi dátumokat

Ezután használja a sablont a hozzászólásainak előrejelzéséhez az egyes bejegyzések dátumának és platformjának hozzáadásával.

Ne felejtsd el frissíteni az „Állapot” oszlopot (i), amikor a közösségi média tervén keresztül dolgozik.

A sablon segítségével nyomon követheti a tartalom sikerét olyan mutatók hozzáadásával, mint például a kedvelők, a megjegyzések és a megosztások.

7. lépés: Ossza meg a csapatát

Ha egy csapattal dolgozik, ossza meg a sablont kollégáival, és adja meg őket a sablon szerkesztéséhez.

Ez lehetővé teszi az együttműködést és együttmûködést a közösségi média következetes jelenlétének fenntartása érdekében.

A „Megjegyzések” oszlop a közelgő tartalomról szóló egyéb megjegyzésekhez, ideértve a közelgő tartalomról, a tervezetekről, az esedékességi dátumokról stb. Részleteket, és ezt felhasználhatja a Team Async -rel való együttműködéshez.

8. lépés: Tervezze előre és ismételje meg

A közösségi média tartalmának előzetes megtervezése számos előnyt kínál, amelyek jelentősen javíthatják a közösségi média jelenlétét.

Ha időt vesz igénybe a tartalom megtervezésére, biztosíthatja, hogy következetesen közzétegye a közönség által vonzó és az eredményeket.

A világos tartalomterv használatával a kiváló minőségű tartalom létrehozására összpontosíthat, amely összhangban van az Ön általános marketingstratégiájával, és elkerülheti az impulzív, nem tervezett kiküldetés buktatását.

Azt javaslom, hogy használja a közösségi médiatervezőt, hogy legalább egy negyedév értékű tartalmat megtervezze, így nem csapkodik a másolat megírásához, az eszközök összegyűjtéséhez, a hozzászólások ütemezéséhez stb.

Tervezze meg és tegye közzé a közösségi média tartalmát, mint egy profi

A közösségi média marketingnek nem kell fejfájásnak lennie. A megfelelő eljárással ésszerűsítheti a közösségi média tartalomtervezési és közzétételi ütemtervét.

Csak néhány óránként negyedévben előre megtervezheti tartalmát, és kivonhatja a találgatást a közösségi média kiküldetéséből.

A tervezési sablon használata lehetővé teszi, hogy proaktív legyen a téma tervezésében, megszervezze és maradjon az ütemtervben. Az idő múlásával a tartalom megtervezése inkább a második természetnek, mint a házimunkának érzi magát.

A közösségi média tervezésével a marketingszakemberek nyernek:

  • No-nonszensz rendszer a tartalmi témák nyomon követésére és az ütemezésre.
  • Az időhatékonyság és az egyszerűsített közzétételi ütemterv.
  • Konzisztencia az időszerű, releváns hozzászólások kiadásában.
  • Javított láthatóság a teljesítmény és az eredmények között.

Ezenkívül, ha előre megtervezi a közösségi média hozzászólásait, akkor jobban kioszthatja a költségvetést és az erőforrásokat erőfeszítéseihez, biztosítva, hogy az idejét a lehető leghatékonyabb módon használja.

Tehát használja ki az ingyenes közösségi média tervezési sablont, tedd a sajátját, és takarítson meg időt a közösségi média marketing erőfeszítéseiben.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.