Hogyan lehet sikeres lenni, míg mások küzdenek az AI -vel

Peter

Javasolták, hogy az Agentic AI megváltoztatja a SEO -t az eszközök kezeléséről az intelligens rendszerek kezeléséig, amelyek a SEO eszközöket kezelik, és lényegében a SEO -t olyan munkavállalóvá változtatják, aki fűnyírót lovagol, a gép minden munkát végez. Ez az előrejelzés azonban figyelmen kívül hagyja a kritikus tényt: a felhasználói viselkedés továbbra is a Google legfontosabb rangsorolási tényezője. Azok, akik megértik a SEO emberközpontú megközelítését, képesek lesznek átmenni a keresési marketing következő szakaszába.

Emberi-központú SEO és gépi vezetésű marketing

Sokan gyakorolják a SEO -t azáltal, hogy követik a kulcsszavakkal kapcsolatos szokásos gyakorlatok listáját, ideértve a harmadik fél optimalizáló eszközeinek tanácsát is. Ez ellentétben áll olyanokkal, akik folytatják azt a megértést, hogy a SEO -nak bizonyos mértékű művészete van. Ennek oka az, hogy a keresőmotorok a felhasználói viselkedésjelek alapján a webhelyek rangsorolására vannak hangolva.

A szokásos SEO gyakorlatok a gépre összpontosítanak. De sok rangsorolási jel, beleértve a linkeket is. az emberi interakciókon alapulnak. A művészi SEO -k megértik, hogy túl kell mennie a gépeken, és befolyásolnia kell a rangsorolást okozó mögöttes emberi jeleket.

Ennek oka az, hogy a SEO művészete az, hogy senki sem tudja, miért rangsorol a keresőmotorok gyakorlatilag bármit. Ha megnézi a linkeket, és egy csomó linket lát a nagyobb híroldalakról, lehet -e az oka annak, hogy a versenytárs felgyorsult a rangsorban? Ez a nyilvánvaló ok, de a nyilvánvaló ok nem ugyanaz, mint a tényleges ok, hanem az, ami nyilvánvaló. Az igazi ok az lehet, hogy a hullámzó weboldal olyan technikai problémát javított, amely 500 hibát okozott, amikor a Google éjjel mászta.

Az adatok hasznosak. De az adatok korlátozódhatnak, mivel sok SEO eszköz nagyrészt azon az elképzelésen alapul, hogy egy gépre optimalizál, nem pedig az emberek számára.

  • A SEO, aki az „adatokra” hat, valójában a döntést hozza, vagy az eszköz, amely javasolja? Ez a fajta SEO az a fajta, amelyet könnyen cserélhet az AI.
  • A SEO, aki szó szerint áttekinti a tényleges SERP -ket, tudja, mit kell keresni, és azt javasolja, hogy a válasz az, aki a legkevésbé cserélhető az AI -vel.

Stratégiai tartalomtervezés ember-központú megfontolások alapján

A legnépszerűbb tartalmi stratégiák azon alapulnak, hogy a versenytársak mit csinálnak, de nagyobb, tízszer jobb. A stratégia azon a tévhiten alapul, miszerint a rangsor a tökéletes példa arra, amit a Google rangsorolni akar. De igaz? Megkérdezte már valaha ezt a feltételezést? Ha rossz.

Mielőtt Zappos eljött, az emberek cipőt vásároltak az Amazonon és a boltban. A Zappos valami mást tett, amelynek semmi köze sincs az árakhoz, a weboldaluk vagy a SEO sebességéhez. Felfedezték a liberális kérdések kért visszatérési politikájának fogalmát.

A Zappos rövid idő alatt nem vált az első számú lett azáltal, hogy másolja, amit mindenki más csinál. Valami mást csináltak, ami emberközpontú volt.

Ugyanezek a tanulságok az emberközpontú innovációkról továbbadják a tartalomtervezést. Nincs olyan kulcsszó -mennyiség -adatok, amelyek azt mondják, hogy az emberek válaszolnak a jobb termék -visszatérési politikára. Nincs olyan „téma -klaszterezés”, amely segít jobban rangsorolni a visszatérési politikát. A visszatérési politika emberközpontú aggodalomra ad okot, és ez az a fajta dolog, amelyre az emberek reagálnak, és ha minden, amit tudunk a Google emberi viselkedési jelek használatáról, akkor igaz, akkor az is megjelenik.

Emberi viselkedésjelzők

Az emberek úgy gondolják, hogy a Google rangsorolási folyamatát vektor-beágyazásnak, rangsorolási tényező súlyozásának, összekötő számlálógépnek tekintik, amely teljesen el van választva az emberi viselkedéstől. Nem az.

Az a koncepció, hogy a felhasználók elmondják a Google -nak, hogy mi a megbízható és hasznos, az első nap óta a Google rangsorrendszerének középpontjában állt, ez az innováció különbözteti meg a keresési eredményeket a versenytársaktól.

Pagány

Az 1998 -ban kitalált PageRank -t általában összekapcsolási rangsor algoritmusként értik, de a PageRank alapvető előfeltétele az, hogy ez az emberi viselkedés modellje, amely az emberek döntéseikben hozott döntéseikben hozott döntéseket.

A PageRank kutatási cikk 2.1.2. Szakasza kifejezetten kimondja, hogy ez az emberi viselkedés modellje:

„A PageRank a felhasználói viselkedés modelljének tekinthető.”

A minőség fogalma a felhasználói viselkedésből származik:

„Az emberek valószínűleg szörföznek az interneten a Link grafikon segítségével, gyakran kiváló minőségű, karbantartott indexekkel, például a Yahoo! vagy a keresőmotorokkal kezdve.”

A PageRank papír kijelenti, hogy az emberi viselkedésjelek értékesek, és ezt tervezték a feltáráshoz:

„A felhasználás fontos volt számunkra, mert úgy gondoljuk, hogy a legérdekesebb kutatások egy része magában foglalja a modern webes rendszerekből elérhető hatalmas mennyiségű felhasználási adatok kihasználását. Például sok tízmillió keresés naponta végez.”

A felhasználói visszajelzés az első naptól kezdve fontos jel volt, amint azt a 4.5.2. Szakasz is mutatja:

„4.5.2 Visszajelzés

„Az ezeknek a paramétereknek a megfelelő értékeinek kitalálása fekete művészet. Ehhez a keresőmotorban van egy felhasználói visszajelzési mechanizmus. A megbízható felhasználó opcionálisan kiértékelheti az összes visszaküldött eredményt. Ez a visszajelzés megtakarítva van. Akkor láthatjuk, hogy ennek a változásnak a rangsorolt ​​összes keresésre gyakorolt ​​hatása van.”

A legfontosabb Google rangsorolási tényező

A felhasználói viselkedés és a felhasználói visszajelzés az első naptól kezdve a Google rangsorolási algoritmusainak alapvető alapvető elemei.

A Google folytatta a Navvoost használatát, amely az oldalakat a felhasználói viselkedés jelei alapján rangsorolja, majd szabadalmaztatta a felhasználó-viselkedés alapú bizalmi rangsor algoritmust, és benyújtott egy másik szabadalmat, amely leírja a márkás keresések használatát hallgatólagos linkként.

A googlerek megerősítették az emberközpontú SEO fontosságát:

A Google Searchliaison (Danny Sullivan) 2023 -ban mondta:

„Megvizsgáljuk az interneten keresztüli jeleket, amelyek összhangban állnak azzal, amit az emberek általában hasznos tartalomnak tartanak. Ha valaki kérdést tesz fel, és válaszolsz rá-ez az emberek első tartalma, és valószínűleg igazodik a jelekhez, hogy hasznos.”

És a 2025-es Search Central Live New York-i rendezvényen megvitatta a felhasználó-központú SEO-t is:

„Tehát ha megpróbálja megtalálni a tartalom tengerében, és megvan a 150 000 -es sült csirke receptje, akkor nagyon nehéz megérteni, melyik szükségszerűen jobb, mint bárki más odakint.

De ha márkaként ismerik el a területén, nagy, kicsi, bármi, csak márkát, akkor ez fontos.

Ez korrelál a siker sok jelével a kereséssel. Nem mintha márka lennél, hanem hogy az emberek felismernek téged. Lehet, hogy az emberek közvetlenül hozzád jönnek, emberek, sokféle módon utalhatnak rád … nem csak ez a névtelen típusú dolog. ”

A „márkaként” való azonosítás módja az, hogy megkülönböztesse webhelyét, vállalkozását a versenytársaktól. Nem úgy teszed, hogy a versenytársát másolja, hanem „tízszer jobban csinálja”, nem jut oda, ha a linkekre összpontosít, és nem jut oda, ha a silók kulcsszó -mondatait célozza meg. Ezek a gyakorlatok a keresési motor tartalom létrehozásának gyakorlata, amely pontosan ellentétes azzal, amit a Google rangsorol.

Emberközpontú SEO

Ezek mind az emberközpontú jelek, és ha a tartalomhoz eszközöket használ, akkor az a fajta dolog, amelyet csak egy ember képes intuitizálni. Az AI nem mehet konferenciára, hogy meghallja, amit az ügyfelek mondanak. Az AI nem dönthet úgy, hogy azonosítsa a felhasználói érzelmeket, amelyek jelzik a fájdalompontokat, amelyekkel új politikák vagy tartalom formájában kezelhetők, amelyek a márkát kiváló választássá teszik.

A SEO régi módja az, hogy az adatok döntenek arról, hogy milyen kulcsszavak optimalizálják, az eszköz dönti, hogyan kell összekapcsolni, az eszköz dönti el, hogyan kell írni a cikket. Nem, ez hátra van.

Ezeknek a döntéseknek a meghozatalához szükség van a hurokban lévő emberre. Az ember választja a választást, az AI végrehajtja.

Jeff Coyle (LinkedIn Profile), SVP, stratégia a SiteImprove-n és a MarketMuse társalapítója, egyetért azzal, hogy a hurok embere elengedhetetlen:

„Az AI újradefiniálja, hogy a vállalkozások hogyan közelítik meg a tartalom létrehozását és a SEO-t, és a SiteImprove-nál, amelyet most a MarketMuse tulajdonosi AI tartalomstratégiai platformja hajt, az innovációt az emberi kreativitással áthidaljuk. Az AI-alapú megoldásokkal, mint például a Content Blueprint AI, az embereket tartjuk a tartalomteremtés minden lépését, az optimalizálástól kezdve, átkutat egy szabványos színvonalon.

A vállalati tartalomnak ma két közönséggel kell rezonálnia: az embereknek és az AI -nek, amely az információkat rangsorolja és felszínre. A siker érdekében összpontosítson a narratívák valódi felhasználói értékkel történő kidolgozására, a versenyképességi hiányosságok kitöltésére és az egyértelmű mutatók felhasználására, amelyek tükrözik az Ön szakértelmét és a márka differenciálódását. A folyamatnak zökkenőmentesnek kell lennie, lehetővé téve a hiteles és hatásos tartalom létrehozását. ”

A SEO képzett és árnyalt gyakorlata

Nyilvánvaló, hogy a felhasználói élményre való összpontosítás, mint a márka megkülönböztetésének egyik módja a versenytől és a lelkesedés generálását, kulcsfontosságú a jobb rangsoroláshoz. A műszaki SEO és a konverzió optimalizálása továbbra is fontos, de nagymértékben cserélhető az eszközökkel. De az emberközpontú SEO művészi alkalmazása olyan készség, amelyet egyetlen AI sem helyettesít.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.