Javasolták, hogy az Agentic AI megváltoztatja a SEO -t az eszközök kezeléséről az intelligens rendszerek kezeléséig, amelyek a SEO eszközöket kezelik, és lényegében a SEO -t olyan munkavállalóvá változtatják, aki fűnyírót lovagol, a gép minden munkát végez. Ez az előrejelzés azonban figyelmen kívül hagyja a kritikus tényt: a felhasználói viselkedés továbbra is a Google legfontosabb rangsorolási tényezője. Azok, akik megértik a SEO emberközpontú megközelítését, képesek lesznek átmenni a keresési marketing következő szakaszába.
Emberi-központú SEO és gépi vezetésű marketing
Sokan gyakorolják a SEO -t azáltal, hogy követik a kulcsszavakkal kapcsolatos szokásos gyakorlatok listáját, ideértve a harmadik fél optimalizáló eszközeinek tanácsát is. Ez ellentétben áll olyanokkal, akik folytatják azt a megértést, hogy a SEO -nak bizonyos mértékű művészete van. Ennek oka az, hogy a keresőmotorok a felhasználói viselkedésjelek alapján a webhelyek rangsorolására vannak hangolva.
A szokásos SEO gyakorlatok a gépre összpontosítanak. De sok rangsorolási jel, beleértve a linkeket is. az emberi interakciókon alapulnak. A művészi SEO -k megértik, hogy túl kell mennie a gépeken, és befolyásolnia kell a rangsorolást okozó mögöttes emberi jeleket.
Ennek oka az, hogy a SEO művészete az, hogy senki sem tudja, miért rangsorol a keresőmotorok gyakorlatilag bármit. Ha megnézi a linkeket, és egy csomó linket lát a nagyobb híroldalakról, lehet -e az oka annak, hogy a versenytárs felgyorsult a rangsorban? Ez a nyilvánvaló ok, de a nyilvánvaló ok nem ugyanaz, mint a tényleges ok, hanem az, ami nyilvánvaló. Az igazi ok az lehet, hogy a hullámzó weboldal olyan technikai problémát javított, amely 500 hibát okozott, amikor a Google éjjel mászta.
Az adatok hasznosak. De az adatok korlátozódhatnak, mivel sok SEO eszköz nagyrészt azon az elképzelésen alapul, hogy egy gépre optimalizál, nem pedig az emberek számára.
- A SEO, aki az „adatokra” hat, valójában a döntést hozza, vagy az eszköz, amely javasolja? Ez a fajta SEO az a fajta, amelyet könnyen cserélhet az AI.
- A SEO, aki szó szerint áttekinti a tényleges SERP -ket, tudja, mit kell keresni, és azt javasolja, hogy a válasz az, aki a legkevésbé cserélhető az AI -vel.
Stratégiai tartalomtervezés ember-központú megfontolások alapján
A legnépszerűbb tartalmi stratégiák azon alapulnak, hogy a versenytársak mit csinálnak, de nagyobb, tízszer jobb. A stratégia azon a tévhiten alapul, miszerint a rangsor a tökéletes példa arra, amit a Google rangsorolni akar. De igaz? Megkérdezte már valaha ezt a feltételezést? Ha rossz.
Mielőtt Zappos eljött, az emberek cipőt vásároltak az Amazonon és a boltban. A Zappos valami mást tett, amelynek semmi köze sincs az árakhoz, a weboldaluk vagy a SEO sebességéhez. Felfedezték a liberális kérdések kért visszatérési politikájának fogalmát.
A Zappos rövid idő alatt nem vált az első számú lett azáltal, hogy másolja, amit mindenki más csinál. Valami mást csináltak, ami emberközpontú volt.
Ugyanezek a tanulságok az emberközpontú innovációkról továbbadják a tartalomtervezést. Nincs olyan kulcsszó -mennyiség -adatok, amelyek azt mondják, hogy az emberek válaszolnak a jobb termék -visszatérési politikára. Nincs olyan „téma -klaszterezés”, amely segít jobban rangsorolni a visszatérési politikát. A visszatérési politika emberközpontú aggodalomra ad okot, és ez az a fajta dolog, amelyre az emberek reagálnak, és ha minden, amit tudunk a Google emberi viselkedési jelek használatáról, akkor igaz, akkor az is megjelenik.
Emberi viselkedésjelzők
Az emberek úgy gondolják, hogy a Google rangsorolási folyamatát vektor-beágyazásnak, rangsorolási tényező súlyozásának, összekötő számlálógépnek tekintik, amely teljesen el van választva az emberi viselkedéstől. Nem az.
Az a koncepció, hogy a felhasználók elmondják a Google -nak, hogy mi a megbízható és hasznos, az első nap óta a Google rangsorrendszerének középpontjában állt, ez az innováció különbözteti meg a keresési eredményeket a versenytársaktól.
Pagány
Az 1998 -ban kitalált PageRank -t általában összekapcsolási rangsor algoritmusként értik, de a PageRank alapvető előfeltétele az, hogy ez az emberi viselkedés modellje, amely az emberek döntéseikben hozott döntéseikben hozott döntéseket.
A PageRank kutatási cikk 2.1.2. Szakasza kifejezetten kimondja, hogy ez az emberi viselkedés modellje:
„A PageRank a felhasználói viselkedés modelljének tekinthető.”
A minőség fogalma a felhasználói viselkedésből származik:
„Az emberek valószínűleg szörföznek az interneten a Link grafikon segítségével, gyakran kiváló minőségű, karbantartott indexekkel, például a Yahoo! vagy a keresőmotorokkal kezdve.”
A PageRank papír kijelenti, hogy az emberi viselkedésjelek értékesek, és ezt tervezték a feltáráshoz:
„A felhasználás fontos volt számunkra, mert úgy gondoljuk, hogy a legérdekesebb kutatások egy része magában foglalja a modern webes rendszerekből elérhető hatalmas mennyiségű felhasználási adatok kihasználását. Például sok tízmillió keresés naponta végez.”
A felhasználói visszajelzés az első naptól kezdve fontos jel volt, amint azt a 4.5.2. Szakasz is mutatja:
„4.5.2 Visszajelzés
„Az ezeknek a paramétereknek a megfelelő értékeinek kitalálása fekete művészet. Ehhez a keresőmotorban van egy felhasználói visszajelzési mechanizmus. A megbízható felhasználó opcionálisan kiértékelheti az összes visszaküldött eredményt. Ez a visszajelzés megtakarítva van. Akkor láthatjuk, hogy ennek a változásnak a rangsorolt összes keresésre gyakorolt hatása van.”
A legfontosabb Google rangsorolási tényező
A felhasználói viselkedés és a felhasználói visszajelzés az első naptól kezdve a Google rangsorolási algoritmusainak alapvető alapvető elemei.
A Google folytatta a Navvoost használatát, amely az oldalakat a felhasználói viselkedés jelei alapján rangsorolja, majd szabadalmaztatta a felhasználó-viselkedés alapú bizalmi rangsor algoritmust, és benyújtott egy másik szabadalmat, amely leírja a márkás keresések használatát hallgatólagos linkként.
A googlerek megerősítették az emberközpontú SEO fontosságát:
A Google Searchliaison (Danny Sullivan) 2023 -ban mondta:
„Megvizsgáljuk az interneten keresztüli jeleket, amelyek összhangban állnak azzal, amit az emberek általában hasznos tartalomnak tartanak. Ha valaki kérdést tesz fel, és válaszolsz rá-ez az emberek első tartalma, és valószínűleg igazodik a jelekhez, hogy hasznos.”
És a 2025-es Search Central Live New York-i rendezvényen megvitatta a felhasználó-központú SEO-t is:
„Tehát ha megpróbálja megtalálni a tartalom tengerében, és megvan a 150 000 -es sült csirke receptje, akkor nagyon nehéz megérteni, melyik szükségszerűen jobb, mint bárki más odakint.
De ha márkaként ismerik el a területén, nagy, kicsi, bármi, csak márkát, akkor ez fontos.
Ez korrelál a siker sok jelével a kereséssel. Nem mintha márka lennél, hanem hogy az emberek felismernek téged. Lehet, hogy az emberek közvetlenül hozzád jönnek, emberek, sokféle módon utalhatnak rád … nem csak ez a névtelen típusú dolog. ”
A „márkaként” való azonosítás módja az, hogy megkülönböztesse webhelyét, vállalkozását a versenytársaktól. Nem úgy teszed, hogy a versenytársát másolja, hanem „tízszer jobban csinálja”, nem jut oda, ha a linkekre összpontosít, és nem jut oda, ha a silók kulcsszó -mondatait célozza meg. Ezek a gyakorlatok a keresési motor tartalom létrehozásának gyakorlata, amely pontosan ellentétes azzal, amit a Google rangsorol.
Emberközpontú SEO
Ezek mind az emberközpontú jelek, és ha a tartalomhoz eszközöket használ, akkor az a fajta dolog, amelyet csak egy ember képes intuitizálni. Az AI nem mehet konferenciára, hogy meghallja, amit az ügyfelek mondanak. Az AI nem dönthet úgy, hogy azonosítsa a felhasználói érzelmeket, amelyek jelzik a fájdalompontokat, amelyekkel új politikák vagy tartalom formájában kezelhetők, amelyek a márkát kiváló választássá teszik.
A SEO régi módja az, hogy az adatok döntenek arról, hogy milyen kulcsszavak optimalizálják, az eszköz dönti, hogyan kell összekapcsolni, az eszköz dönti el, hogyan kell írni a cikket. Nem, ez hátra van.
Ezeknek a döntéseknek a meghozatalához szükség van a hurokban lévő emberre. Az ember választja a választást, az AI végrehajtja.
Jeff Coyle (LinkedIn Profile), SVP, stratégia a SiteImprove-n és a MarketMuse társalapítója, egyetért azzal, hogy a hurok embere elengedhetetlen:
„Az AI újradefiniálja, hogy a vállalkozások hogyan közelítik meg a tartalom létrehozását és a SEO-t, és a SiteImprove-nál, amelyet most a MarketMuse tulajdonosi AI tartalomstratégiai platformja hajt, az innovációt az emberi kreativitással áthidaljuk. Az AI-alapú megoldásokkal, mint például a Content Blueprint AI, az embereket tartjuk a tartalomteremtés minden lépését, az optimalizálástól kezdve, átkutat egy szabványos színvonalon.
A vállalati tartalomnak ma két közönséggel kell rezonálnia: az embereknek és az AI -nek, amely az információkat rangsorolja és felszínre. A siker érdekében összpontosítson a narratívák valódi felhasználói értékkel történő kidolgozására, a versenyképességi hiányosságok kitöltésére és az egyértelmű mutatók felhasználására, amelyek tükrözik az Ön szakértelmét és a márka differenciálódását. A folyamatnak zökkenőmentesnek kell lennie, lehetővé téve a hiteles és hatásos tartalom létrehozását. ”
A SEO képzett és árnyalt gyakorlata
Nyilvánvaló, hogy a felhasználói élményre való összpontosítás, mint a márka megkülönböztetésének egyik módja a versenytől és a lelkesedés generálását, kulcsfontosságú a jobb rangsoroláshoz. A műszaki SEO és a konverzió optimalizálása továbbra is fontos, de nagymértékben cserélhető az eszközökkel. De az emberközpontú SEO művészi alkalmazása olyan készség, amelyet egyetlen AI sem helyettesít.