Hogyan lépjünk át a 2. oldalról a legfelső pozíciókra

Peter

A mai Kérdezzen meg SEO-t Roy Dinajpurban:

„Webhelyem URL-je [is] még mindig [in] 15. pozíció. Hogyan lehet 3-ra vagy 4-re növelni?”

Remek kérdés, és valószínűleg egyike az öt legjobb kérdésnek. A válasz helyzetfüggő, és könnyebb megoldani, ha nem gondolod túl.

Első lépésként meg kell nézni az aktuális oldalakat a legjobb 10 pozícióban, és létrehozni egy listát oldalanként:

  • Ami közös bennük.
  • Beszélgetési pontok és témák, amelyekkel foglalkoznak.
  • Hány belső link mutat ezekre az oldalakra.
  • Az egyes oldalakon található minőségi és spam jellegű backlinkek száma.
  • Az oldalon lévő tényezők, például a HTML-struktúra, a séma és a tartalom minősége.
  • A tartalom formázása, és ha a tartalmat a legkönnyebben érthető és használható formátumban jelenítik meg.

Szeretem ezt táblázatokban csinálni, mert lehetővé teszi, hogy vagy 1-től 10-ig értékeket rendeljek hozzá, és összeadjam őket, vagy könnyebben megnézem, mi hiányzik, és mi szerepel a webhelyeken.

Ha minden oldalhoz hozzárendel egy számot az általam keresett aspektussal, akkor össze tudom adni az oszlopokat és a sorokat felfelé, hogy megnézzem, mennyire gyakori a nagyobb szám alapján.

Ha csak egyet (1) használsz, ami azt jelenti, hogy létezik az oldalon, akkor minél nagyobb a szám, annál több oldalon van. Ha a tartalom, UX, formázás, beszerzés stb. minőségét értékelem, akkor egyet 10-hez rendelek.

Ha összeadjuk keresztben vagy lefelé, láthatom, hogy mely oldalak a legjobbak, és megnézem, miért. Innentől elkezdhetek dolgozni a variációmon, és még jobb élményt teremthetek.

Pro-tipp: A jobb élmények néha kevesebb tartalmat jelenthetnek, bizonyos szakaszok eltávolítását, mivel azok esetleg nem aktuálisak, vagy olyan dolgok hozzáadását, amelyekre nem gondoltam, de értelmesek.

De ne hagyatkozz egyedül erre. Menjen mélyebbre az oldalak és az Ön felett rangsorolt ​​webhelyek funkcióiba, majd tekintse meg saját oldalát.

Kezdje el áttekinteni saját tartalmát vagy oldalát

Most tedd fel magadnak a kérdést:

  • Ugyanaz a tartalom vagy sem?
  • A tartalmam vagy az oldalmegosztásom egyedi vagy hasznosabb ezeknél?
  • Mindegyikben X tartalom található, de aktuálisan releváns-e az oldalam megjelenítéséhez szükséges lekérdezés szempontjából?
    • Ha nem, töröld, hogy az oldalam témához kapcsolódjon.
    • Ha igen, add hozzá.
  • Mit lehetne jobban elmagyarázni, vagy lehetne olyan világosabb példákat használni, amelyek hiányoznak az övékből?
  • Könnyen fel tudom szívni a szöveget, vagy a felsorolások, táblázatok, videók, hangklipek, képek és infografikák javítanák?

Ezekkel a módszerekkel kezdhet el hasznosabb tartalom létrehozásához az oldalon. Ezután nézzen meg néhány egyéb tényezőt, amelyek segíthetnek. A belső linkek jó kiindulópontok lehetnek.

Honlapomon hol hivatkozhatok erre a témára, termékre vagy szolgáltatásra, és az oldalamra mutató hivatkozás segít-e a webhely látogatójának?

Ha ezeken az oldalakon van forgalom és visszamutató linkek, és közösségi megosztásokat kapnak, adja hozzá a belső hivatkozást. Csak győződjön meg arról, hogy ez a végfelhasználó számára előnyös, és nem csak a SEO számára.

Most nézze meg, hogy vannak-e egymásnak ellentmondó belső hivatkozásai (azonos kulcsszavak és azonos szándékú különböző oldalakra mutató hivatkozások).

Egyes esetekben a visszamutató hivatkozások is szerepet játszhatnak, különösen az „Életed pénze” (YMYL) és az orvosi lekérdezések esetében. Miben van az Ön oldala, ami a többieknek nincs, és miben megbízhatóbb az övéknél?

Ezzel megkérheti a rájuk hivatkozó webhelyeket, hogy vegyék fel Önt, vagy cserélje le hivatkozásaikat az Ön erőforrására.

Egy másik lehetőség az, hogy minőségi linkeket épít az erőforrására, de kerülje a spam jellegű taktikákat, például a tömeges e-mailezést, a vendégküldést, az ösztöndíjakat, a támogatásokat, a fórum- és blogbejegyzéseket, a PBN-eket és a linkcseréket.

A műszaki audit és az on-page SEO is segíthet. A séma nem segít a rangsorolásban, de segít a gazdag eredmények elérésében, és tudatja a keresőmotorokkal, hogy miről szól az oldal. Győződjön meg arról, hogy az Öné nem elavult, és naprakész.

Ellenőrizze a fejléccímkéket, címeket, leírásokat és megfogalmazásokat. Ennek során ügyeljen arra is, hogy a tartalom körülbelül ugyanolyan olvasási szintű és nyelvi stílusban legyen, mint az elérni kívánt közönség.

Tekintse meg a teljes webhelyet

A másik dolog az, hogy az oldalt átfogóan vegyük figyelembe.

Jó, ha van egy vagy két minőségi oldal, de mi a helyzet más témákkal, amelyek ugyanannak a közönségnek szólnak, és érdekesek lennének a számukra, ha befejezték az oldalt? Ez vonatkozik az e-kereskedelemre, a megjelenítőkre és mindenre a kettő között.

AI és LLM-eket használ a tartalom létrehozásához? Valószínűleg azonnal törölnie kell ezt a tartalmat, ha nem ment be és nem szerkesztette úgy, hogy csak egy tapasztalt ember ismerje meg az információkat.

Ha LLM-eket használ tartalom létrehozására, akkor a már meglévő tudást hasznosítja újra, és nem ad hozzá valami újat. Ez ugyanaz, mint négy vagy öt helyszín lekaparása, és egy cikkforgató használata a kimenet előállításához.

Van olyan vékony tartalom, amely szintén a kategóriába tartozik, vagy ajánlott? Ezt is töröld. Ugyanez vonatkozik a harmadik felektől és hirdetési hálózatoktól származó ajánlott cikkekre.

Ha van néhány jó minőségű oldal, az nagyszerű, de ha a felhasználó a következő cikkre kattint, és az vékony, elavult vagy pontatlan, akkor rossz élményt nyújt, és egyes algoritmusok webhelyszintű osztályozókat használhatnak.

Azok a vékony és spam jellegű oldalak, amelyek nem oktatnak és nem nyújtanak megoldást, hatással vannak a jó minőségű oldalakra.

Ha minden más egyenlő Ön és egy másik webhely között, akkor ezek a rossz minőségű oldalak döntőek lehetnek, ha jó minőségű oldala az első oldalra kerül, és ki marad a második oldalon, ha minden más egyenlő.

Ugyanez vonatkozik az oldal és a webhely sebességére is. Igen, számítanak, de nem annyira, hacsak nem vagy kiadó.

Csinálj mindent jól, és el kell érned

Néha mindent megtehet jól, és a legjobb élményt nyújtja, de a Google, a Bing, a Yahoo, a Baidu vagy a Naver nem hozza fel az első oldalra vagy a legfelső pozíciókra. Aztán varázsütésre odaugrik, akárcsak más oldalak az alapfrissítés során.

Nincs mindenkire érvényes megoldás arra, hogy a második oldalról az első öt pozícióba kerüljön, de ha mindent jól csinál, akkor végül oda kell jutnia.

Javítsa ki a fenti problémákat, majd folytassa a munkát. Végül megtérül, és valószínűleg azt fogja látni, hogy webhelye és oldalai az első oldalra kerülnek, és a legfelső pozícióba kerülnek, ha már eléggé kijavította.

Ha a második oldalon tartózkodik, az azt jelenti, hogy oldala és webhelye minősége megbízható.

Most már csak finomhangolni kell ezt a tapasztalatot, hogy oldal 1 eredmény legyen. A fenti tipp segíthet diagnosztizálni, mi lehet jobb; Ha elkészült, ez egy várakozó játék, ha már megvan a tapasztalat. Remélem ez segít.

További források:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.