Hogyan változtathatom meg az alacsony konvertáló forgalmat nagy értékű munkamenetekké?

Peter

Ezen a héten a SEO kérdése egy e -kereskedelmi webhelytulajdonostól származik, aki közös frusztrációt tapasztal:

„Az e -kereskedelmi webhelyünknek tisztességes forgalmi, de rossz konverziós aránya van. Milyen adatpontokat kell elemeznünk először, és mi a két -három gyors konverziós ráta optimalizálás (CRO), amelyet a legtöbb vállalat figyelmen kívül hagy?”

Ez egy nagyszerű kérdés. A jó forgalom, de a rossz konverziós arányok valóban frusztrálóak az e -kereskedelem webhelykezelői számára.

Sikeresen sikerült több száz vagy akár több ezer embert eljuttatnia a céloldalaira, de ezeknek csak egy apró része fizet fizető ügyfelekké.

Mi megy rosszul, és mit tehetsz vele?

A következőképpen bontottam a tippeimet:

  • Kezdje a nagyobb képcélokkal.
  • Ellenőrizze duplán a célzását.
  • Az elemzéshez szükséges adatpontok.
  • Szimulálja a felhasználói utazást.
  • Gyors CRO nyer.

Először a nagyobb képre gondolva

Mielőtt megválaszolja a kérdését, azt hiszem, hogy értékes egy lépést hátráltatni, és gondolkodni a webhely futtatásának megközelítéséről – és mi a célja.

Az emberek gyakran sok alacsony minőségű forgalmat kapnak a következő okokból:

  • Rossz embert vonzanak.
  • Nem hatékonyan használják a fizetett hirdetéseket.
  • A webhely tartalma kattintásokat kap, de nem oldja meg a látogatók igényeit.
  • A webhely zavaró, nem egyértelmű vagy akár bosszantó a használat.

Számomra az átalakítás mindig ugyanazon a kulcsfontosságú alapokra épül:

  • Minőség a mennyiség felett: Nincs olyan érték, ha több millió látogató van, ha egyikük sem konvertál. Az e -kereskedelmi webhelyeken dolgoztam, ahol olyan változtatásokat hajtottunk végre, amelyek drámai módon csökkennek a forgalomban. A fennmaradó forgalom minősége azonban sokkal magasabb volt, azaz a konverziós ráta – és a bevétel – növekedett.
  • Összpontosítson a felhasználói élményre (UX): Nagyon fontos megérteni a felhasználói utazást a kezdetektől a konvertálásig. Mi segíti az embereket a webhelyén navigálni, és mi akadályozza meg őket? Gyakran ez egyszerűen az UX alapjaihoz való visszatérésről szól. A nagy értékű ülések relevanciából, könnyűségből és bizalomból származnak-ezek mindegyike teljes mértékben az ön ellenőrzése alatt áll.

Tehát a változtatások elvégzése előtt arra bátorítanám, hogy lépjen vissza, és gondolkozzon a webhely céljain és céljairól. Minden más beleszámít ebbe.

Mi a reális?

Hasznos, ha van egy referenciaértéke annak, hogy mi legyen az átváltási aránya.

A Shopify Data szerint az e -kereskedelmi webhely átlagos konverziós aránya 1,4%. A nagyon jó arány 3,2% vagy annál magasabb, míg nagyon kevés webhely több mint 5% -ot ért el.

Ellenőrizze duplán a célzását

Az emberek általános oka nagy forgalmat kap, de az alacsony átalakulás a célzásuk problémáinak köszönhető. Alapvetően rossz típusú webhely látogatókat vonzanak.

Lehet, hogy például egy tenisz emléktárgyat árusító webhelyet is működtethet. De a legtöbb forgalom a teniszversenyekre jegyet kereső emberekből származik. Következésképpen a legtöbb látogató visszapattan.

Ha ez a helyzet, itt az ideje, hogy átgondolja a SEO -t. A megfelelő kulcsszavak rangsorolása? A céloldalak igazodnak -e a keresési kifejezések legfontosabb lekérdezéseihez? A változtatások itt nagy változást hozhatnak.

Ha azonban a célzás helyes, de a konverzió még mindig nem működik, akkor itt az ideje, hogy megnézze a CRO -t.

5 fajta konverziós adási adat elemzésre

Annak elemzésével, hogy az emberek hogyan navigálnak a webhelyén, elkezdhetik egy képet, hogyan használják – és a webhely vagy a felhasználói utazás mely tulajdonságai kikapcsolják a látogatókat.

Ha olyan bolt -építőt használ, mint a Shopify, a Wix vagy a Squarespace, akkor hozzáférést kell biztosítania a műszerfalon belüli nagyon sok CRO -adathoz. A régebbi webhelyeken kissé trükkösebb lehet ezeket a dolgokat kitalálni.

Sok olyan mutató van, amely betekintést nyújthat a konverziós arányokba. De a következő információk gyakran a legmegfelelőbbek:

1. Felhasználói viselkedési mutatók

  • Visszapattanási arány és kilépési arány: Ez különösen fontos a kulcsfontosságú oldalak (például a termék és a pénztár) esetében.
  • Görgetési mélység: Látják -e a felhasználók a cselekvési és termékinformációk felhívásait?
  • Heatraps: A felhasználók kölcsönhatásba lépnek -e a tervezett elemekkel?
  • Belépési pontok: Vannak -e közös vonások a bejárat között azoknak a felhasználóknak a között, akik nem konvertálnak az átalakulókkal szemben? Ha igen, ez jelezhet egy konkrét problémát bizonyos felhasználói utazásokkal kapcsolatban.

2.

  • Lemondás: Hol hagyják el a felhasználók a tölcséret (pl. Termékoldal → Hozzáadás a kosárba → pénztár)?
  • Granularitás: Azt is javaslom, hogy vizsgálja meg az egyes lépések elhagyási arányát.

3. eszköz és böngésző teljesítménye

  • Eszköz: Konverziós sebesség eszköz szerint (mobil gyakran alulteljesít).
  • Operációs rendszer: A műszaki hibák az egyes böngészők/operációs rendszer verzióiban csendesen sérthetik a konverziókat.

4.

  • Oldal betöltési idő: Ez közvetlenül befolyásolja a konverziókat, különösen a mobilon.
  • Kövesse nyomon: Használjon olyan eszközöket, mint a Google Pagespeed Insights vagy a világítótorony.

5. A helyszíni keresési viselkedés

  • Mit keresnek az emberek?
  • Visszatérnek -e a releváns eredmények a keresések?
  • A magas keresési kilépési arány gyakran rossz relevanciát vagy UX -et jelez.

Ez sok munkának tűnhet! Amit azonban igazán keres, az a fenti pontok mindegyikéhez, amelyet a táblázatba csatlakoztathat.

Csak egyszer kell összegyűjtenie ezeket az adatokat. Ezután csak egy eset, amikor látja, hogy a változások hogyan befolyásolják ezeket a pontszámokat.

Tegyük fel például, hogy magas kosár elhagyási aránya 90%. Lehet, hogy dönthet úgy, hogy néhány egyszerű változtatást hajt végre a folyamatban (pl. Hagyja, hogy a felhasználók vendégként kijelentkezzenek). Ezután megnézheti, milyen hatással volt a változásod.

Szimulálja a felhasználó útját

Ez arról szól, hogy beilleszti magát a felhasználói cipőbe. Gyakran meglepődök, hogy kevés e -kereskedelem webhelytulajdonos csinálja ezt, mégis nem érti, mi fog baj, ha nem használja a webhelyet, mint egy felhasználó.

A felhasználói utazások szimulálása gyakran feltárja a használhatósági problémákat.

Például nagyon gyakori, hogy egy kategóriapadon landoljon, mondjuk a sport pólók számára, és úgy találja, hogy tele van törött linkekkel. Kattintson egy jól néz ki egy pólóra, de ez 404-hez vezet. Ez egy ilyen kikapcsolás a potenciális ügyfelek számára.

Természetesen végtelen módon lehetnek az emberek navigálni a webhelyén. Első soronként egy maroknyi legnépszerűbb terméket, és megpróbálom elképzelni, hogy az emberek hogyan mennek keresztül a vásárlás folyamatán.

Íme néhány dolog, amire figyelni kell:

Céloldal (első benyomás)

  • Az értékjavaslat öt másodpercen belül tiszta?
  • A címsorok tömörek és haszonvezéreltek?
  • Van -e tiszta CTA a hajtás felett?
  • Minimalizálják-e a zavaró tényezőket (felbukkanók, automatikus lejátszás, rendetlenség)?

Navigáció és keresés

  • Intuitív és következetes a webhely navigációja?
  • Megtalálhat -e a felhasználók a termékeket három vagy annál kevesebb kattintással?
  • Tiszta és reagálnak -e a szűrők/válogatási lehetőségek?

Kategória oldalak

  • Megjelenik a kulcsinformáció (ár, áttekintések, gyors hozzáadás)?
  • Tiszta -e az elrendezés (gondoljon itt az eszközökre, a mobil reagálásra, a betűkészletre stb.)?
  • A termékek láthatók -e a hajtás felett?

Termék részletek oldalak

  • A termékcímek, leírások és fotók lenyűgözőek és teljesek?
  • Az ár, a szállítás és az információk visszaküldése nem görgetés nélkül látható?
  • Láthatóak és hitelesek -e a vélemények és a besorolások?
  • Nyilvánvaló és kitartó a „Hozzáadás a kosárhoz” gomb?

Kocsi és pénztár

  • Szerkeszthető -e a kosár (mennyiség, eltávolítson elem)?
  • A teljes költségek (beleértve a szállítási/adót) előre jelzik?
  • Meg tudják -e nézni a felhasználók vendégként?
  • Túl sok űrlapmező van? (Vágás nem alapvető fontosságú.)
  • Világosan bemutatják és működnek a fizetési lehetőségek?

Sebesség

Gyors CRO győzelmek, amelyeket gyakran figyelmen kívül hagynak

A konverziós sebesség optimalizálásának nem mindig igényel a gyökér- és ágazat-frissítést.

Íme néhány egyszerű csípés, amelyet meglepően hatásos lehet.

Javítsa a termékoldal mikrokópiáját és a vizuális hierarchiát

Ha egy felhasználó egy termékoldalon leszáll, elengedhetetlen, hogy a kulcsfontosságú információkat közölje velük. Ennek ellenére sok terméknél az embereknek a hajtás alá kell görgetniük, hogy megtalálják a szükséges információkat.

  • Mutassa meg a teljes árat, a szállítást és az oldal tetején visszatér.
  • Legyen egyértelmű képe a termékről (csodálkozna, de ez nem mindig történik meg).
  • Írja ki a termék nevét, színét, típusát és egyéb információkat.
  • Adjunk hozzá sürgősséget („Csak 3 maradt!”), Valós idejű érdeklődés („27 ember ezt látta ma”) vagy társadalmi bizonyítékot (UGC, értékelés) a CTA közelében.

Megkönnyítse a vásárlást

Időnként meglepően nehéz lehet az emberek számára, hogy tudják, hogyan lehet ténylegesen vásárolni dolgokat az e -kereskedelem webhelyein, különösen a mobil használatakor. Ajánlom:

  • A „Hozzáadás a kosárhoz” gomb ragacsossága a mobilon. Győződjön meg arról, hogy tiszta, merész, kontrasztos színű.
  • Adjon hozzá finom animációkat vagy színváltásokat, hogy felhívja a figyelmet.
  • Mutassa be a bizalmi jelvényeket (pl. Biztonságos pénztár, pénz-visszatérítési garancia).

Megkönnyítse az elemek megtalálását

A mai e -kereskedelem webhelyének rendelkeznie kell egy keresősávral, ahol az emberek termékeket kereshetnek. Segítsen az embereknek megtalálni a termékeket azáltal, hogy automatikusan alkalmazásokat kínál képekkel és kategóriákkal.

Azt is javaslom, hogy kövesse nyomon a No Results lekérdezéseket, és rögzítse őket átirányításokkal vagy jobb címkézéssel. Érdemes lehet elősegíteni a nagy konvertáló termékeket is a legfontosabb eredményekben.

Egyszerűsítse a pénztár élményét

A rossz pénztár élmény valódi gyilkos lehet a megtéréshez. A prioritás itt szinte mindig a dolgok a lehető legkönnyebbé tétele a vásárlók számára.

  • Távolítsa el a nem kritikus mezőket (telefonszám, cégnév).
  • Adjon meg alapértelmezett értéket a vendég pénztárnak.
  • Adjon hozzá előrehaladási mutatókat az észlelt súrlódás csökkentése érdekében.

Használjon okosan az Exit-Intent ajánlatokat

A kilépési intent-technológia nagyon hasznos lehet, legalábbis néhány webhelyen.

Fontos azonban, hogy elgondolkodva és megfelelő módon használjuk (ami egy gyors divat weboldalon van értelme, nem fog olyan jól nézni egy luxuscikk-áruházban).

Széles kedvezmények helyett használja a viselkedési célzást. Íme néhány lehetőség:

  • Kínáljon ingyenes szállítási ösztönzést csak a magas kocsi értékű kijárathoz.
  • Az e-mail rögzítést csak az inaktivitás vagy a termékoldal görgetése után mutatja be.
  • Használjon kilépő-intent előugró ablakokat testreszabott ajánlatokkal (pl. „Töltse ki most a megrendelését, és szerezzen be 10% -ot”).
  • Küldjön egy háromrészes elhagyott kosár-e-mail áramlást (emlékeztető, ajánlat, szűkösség, azaz „A tételek gyorsan!”)

Végső megjegyzés: Először tesztelje

Végül, de nem utolsósorban, mindig az A/B tesztelést javasolnám, mielőtt az egész helyváltozásokat beillesztenék.

Ha megcsinálta a felhasználói utazás egy bizonyos részét vagy egy céloldal elrendezését, próbálkozzon kb. Egy hétig, és nézze meg, milyen eredményeket kap.

Ez elkerüli a káros változásokat, amelyek károsítják a konverziós arányt (és a helyesbítés hosszú időbe telik).

Prédikálás az átalakítóknak

Remélem, hogy ezek az ötletek segítettek az e -kereskedelem webhelyének többségének konvertálására.

Mint megmutattam, rengeteg potenciális CRO technika használható, és ez kissé lenyűgöző lehet.

Ugyanakkor ez gyakran egyértelműbb, mint amilyennek látszik, és gyakran olyan kis lépésekkel kezdheti, amelyek változtatnak.

Az egyik oka annak, hogy az e -kereskedelem helyszíni menedzsmentje annyira kifizetődő lehet, hogy a kísérletezés és a kis változások milyen nagy változást hozhatnak. Sok szerencsét!


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.