A webhely-migrációt, különösen a domain-migrációt gyakran a keresőoptimalizálás egyik összetettebb részének tekintik.
Egyre gyakrabban fordulnak elő, ahogy a vállalkozások konszolidálják webhelyeiket és eszközeiket a költségek csökkentése és az erőfeszítések egyesítése érdekében, ahogy egyre több csatorna és platform kerül játékba.
SEO szakemberekként az a feladatunk, hogy a lehető legtöbb kockázatot és változót mérsékeljük annak érdekében, hogy a vállalkozás ne lásson organikus teljesítményproblémákat – akár egyáltalán, akár a szükségesnél hosszabb ideig.
Amikor ezt a tanulmányt 2023-ban lefuttattuk, 171 áttelepítést vizsgáltunk meg, és azt találtuk, hogy (átlagosan) 229 napba telt (átlagosan), mire a harmadik fél eszközei tükrözik az új domain organikus forgalmát, hogy visszatérjenek az eredeti domain áttelepítés előtti szintjeihez. ; 42%-a egyáltalán nem tért vissza.
Az ok, amiért megismételtük ezt a tanulmányt, az az, hogy fontosnak tartjuk, hogy a vállalkozások (és a keresőoptimalizálási marketingszakemberek) rendelkezzenek olyan adatokkal, amelyek segítségével megalapozott döntéseket hozhatnak a domain-migráció tervezése során.
Az évek során számos bemutató találkozón vettem részt, ahol a többi ügynökség nem ígért semmilyen forgalomcsökkenést az átállás során, és legtöbbször megtörtént a megfelelő előkészítő munka, a monitorozás vagy az elvárások meghatározása.
Tanulmányi módszertan
Ennek a tanulmánynak az a célja, hogy kutasson és adatalapú választ adjon a „Mennyi ideig tartson a keresőoptimalizálás migrációja” kérdésre, hogy segítsen mind a házon belüli keresőoptimalizálóknak, mind a tanácsadóknak jobb becsléseket készíteni, és jobb kommunikációt végezni migrációs projektjeikben a keresőoptimalizálással nem foglalkozó érdekelt felekkel.
Ez a tavalyi tanulmányra épül, amelyben 171 domain migrációt vizsgáltunk. Idén 892-re bővítettük az adatkészletet, köszönhetően annak, hogy más SEO-szakemberek válaszoltak a különböző Slack csatornákon és az X-en (Twitter) kapcsolatos információigényekre.
Harmadik féltől származó eszközök segítségével ezután megmértük, hogy a B tartományban (az új domainben) mennyi időbe telt ugyanazt a becsült organikus forgalom mennyiségét elérni, mint az A tartományban (a régi domain).
Az adatok összegyűjtése 2024. október 22-én történt.
Elfogultsági tényezők
A kvantitatív vizsgálatban a torzítás szisztematikus hibákra utal, amelyek jelentősen torzíthatják az eredményeket, és helytelen következtetésekhez vezethetnek.
Ezek a torzítások a kutatási folyamat bármely szakaszában felmerülhetnek, például a tervezés, az adatgyűjtés, az elemzés és az értelmezés szakaszában.
Az elfogultság aláássa a vizsgálat eredményeinek érvényességét és megbízhatóságát, és félrevezető következtetésekhez vezethet.
Ahol lehetséges, lépéseket tettünk a tanulmányt befolyásoló torzítások enyhítésére.
- Kiválasztási torzítás: Azon dolgoztunk, hogy ezt a lehető legnagyobb mértékben kiküszöböljük, az adatok nagy százaléka Ahrefstől származik (szűrés nélkül), és nyílt kéréssel fordultunk a SEO közösséghez. Ennek meg kell semmisítenie az általunk szakosodott ágazatokból származó saját bemeneteinket. Ez számos területhez vezetett számos ágazatban.
- Mérési torzítás: Mivel harmadik féltől származó eszközt használunk, az elfogultság az eszköz hatókörére, az adatbázis-frissítésekre és a kulcsszókészletre korlátozódik. Mivel két domaint hasonlítunk össze, és abból indulunk ki, hogy a célkulcsszókészlet szempontjából egyeznek, ezt a torzítást mérsékelni kell.
- Zavaró elfogultság: Mivel ugyanazon az eszközön belül hasonlítjuk össze a dátumperiódusokat, az adatelemzés szempontjából nincs összefüggés.
- Publikációs torzítás: Ezt a tanulmányt közzé kell tenni és benyújtani a százalékos/adatok megállapításaitól függetlenül. Tehát ez az elfogultság mérséklődik.
Az adatkészlet különböző felhasználású tartományokat tartalmazott, a SaaS-ben való lead generálástól, a jogi és a pénzügyektől a blogokig, a helyi kiskereskedelemig és az e-kereskedelemig.
Tanulmányi eredmények
A tartománytanulmány legfontosabb vonásai a következők:
- Átlagosan kellett 523 nap hogy a B domain ugyanolyan szintű organikus forgalmat mutasson, mint az A domain.
- A legrövidebb feljegyzett idő 19, 22, 23 és 33 nap volt.
- A mintában szereplő domain-migrációk 17%-ánál nem tért vissza az organikus forgalom 1000 nap után ugyanarra a szintre. Ez jelentős javulás az előző tanulmány 42%-ához képest.
- Három migrációt „Folyamatban” kategóriába soroltunk, mivel két évnél fiatalabbak, és a forgalom lassan tért vissza.
- 25 migrációt (2,8%) minősítettünk „Nem meggyőzőnek”, mivel a B tartomány forgalma elérte az A tartomány szintjét, de nem volt stabil.
Az eredeti adatkészletből számos domain kimaradt, és most át lett irányítva a domain squatterekhez/privát domain eladókhoz.
Mivel ezek nem „valódi” domain-migrációk, és az új domainnek soha nem volt célja, hogy ugyanazokat a kulcsszavakat és forgalmat tartsa fenn, ezeket leszámítjuk, és nem szerepeltetik az adatokban.
Miért különböznek a migrációs eredmények?
Nincs két egyforma webhely, és a webhelyek migrációjában több változó is van, amelyeket ellenőrizni tudunk – és néhányat nem.
A SEO iparágban a migráció körüli diskurzus valóban nem változott évek óta, az alapvető bevált gyakorlatokat kialakították, majd az alapokat a helyzetfüggő szükségletekkel rétegezik a kockázatok csökkentése érdekében.
A Google oldalról oldalra építi újra indexét, így az új feltérképezési útvonalak és URL-ek idő előtti megnyitása felgyorsíthatja a kezdeti felfedezési és feltérképezési fázisokat.
A tapasztalatok szerint az új domain- és URL-struktúra 24-48 órával az áttelepítés előtt, azaz az átirányítások megvalósítása felgyorsíthatja a folyamatot, mivel a Google az esetek többségében már megkezdte az új URL-útvonalak feltérképezését és feldolgozását. Ez a Google Search Console címváltoztatási eszközével párosulva sok korai migrációs késést kisimíthat.
Visszamutató profilok és migrációk
Miközben e tanulmányhoz csoportosítottam a domaineket, megkérdeztem a közösséget is, hogy miért vannak „időeltolódások” a migrációban.
Natalia Witczyk azt az ötletet javasolta, hogy ez a visszamutató profilokhoz kapcsolódik, és mennyi ideig tart a Google-nak a profilátvitel feldolgozása:
Tapasztalataim szerint ahhoz, hogy a helyezés és a forgalom visszaálljon a normál szintre, a backlink profilt újra kell térképezni, és az átirányításokat tükrözni kell.
Ez szinte semmi időt nem vesz igénybe, ha a backlink profil nem létezik, így a normál forgalomhoz való visszatérés gyorsan megtörténik. Ha a backlink profil kiterjedt, akkor többet kell újra feltérképezni, és ez több időt vesz igénybe a Google-nak.
Ez arra késztetett, hogy megvizsgáljam az egyes domainekkel rendelkező hivatkozó tartományok teljes számát, és van némi összefüggés ezzel a helyzettel, de nagyszámú kiugró értékkel – valószínűleg az áttelepítés módja miatt.
A webhelyek migrációjával kapcsolatos további információkért és bevált módszerekért javasoljuk, hogy olvassa el az alábbi cikkeket: