Mennyi ideig tartson a SEO migráció? [Study]

Peter

A webhely-migrációt, különösen a domain-migrációt gyakran a keresőoptimalizálás egyik összetettebb részének tekintik.

Egyre gyakrabban fordulnak elő, ahogy a vállalkozások konszolidálják webhelyeiket és eszközeiket a költségek csökkentése és az erőfeszítések egyesítése érdekében, ahogy egyre több csatorna és platform kerül játékba.

SEO szakemberekként az a feladatunk, hogy a lehető legtöbb kockázatot és változót mérsékeljük annak érdekében, hogy a vállalkozás ne lásson organikus teljesítményproblémákat – akár egyáltalán, akár a szükségesnél hosszabb ideig.

Amikor ezt a tanulmányt 2023-ban lefuttattuk, 171 áttelepítést vizsgáltunk meg, és azt találtuk, hogy (átlagosan) 229 napba telt (átlagosan), mire a harmadik fél eszközei tükrözik az új domain organikus forgalmát, hogy visszatérjenek az eredeti domain áttelepítés előtti szintjeihez. ; 42%-a egyáltalán nem tért vissza.

Az ok, amiért megismételtük ezt a tanulmányt, az az, hogy fontosnak tartjuk, hogy a vállalkozások (és a keresőoptimalizálási marketingszakemberek) rendelkezzenek olyan adatokkal, amelyek segítségével megalapozott döntéseket hozhatnak a domain-migráció tervezése során.

Az évek során számos bemutató találkozón vettem részt, ahol a többi ügynökség nem ígért semmilyen forgalomcsökkenést az átállás során, és legtöbbször megtörtént a megfelelő előkészítő munka, a monitorozás vagy az elvárások meghatározása.

Tanulmányi módszertan

Ennek a tanulmánynak az a célja, hogy kutasson és adatalapú választ adjon a „Mennyi ideig tartson a keresőoptimalizálás migrációja” kérdésre, hogy segítsen mind a házon belüli keresőoptimalizálóknak, mind a tanácsadóknak jobb becsléseket készíteni, és jobb kommunikációt végezni migrációs projektjeikben a keresőoptimalizálással nem foglalkozó érdekelt felekkel.

Ez a tavalyi tanulmányra épül, amelyben 171 domain migrációt vizsgáltunk. Idén 892-re bővítettük az adatkészletet, köszönhetően annak, hogy más SEO-szakemberek válaszoltak a különböző Slack csatornákon és az X-en (Twitter) kapcsolatos információigényekre.

Harmadik féltől származó eszközök segítségével ezután megmértük, hogy a B tartományban (az új domainben) mennyi időbe telt ugyanazt a becsült organikus forgalom mennyiségét elérni, mint az A tartományban (a régi domain).

Az adatok összegyűjtése 2024. október 22-én történt.

Elfogultsági tényezők

A kvantitatív vizsgálatban a torzítás szisztematikus hibákra utal, amelyek jelentősen torzíthatják az eredményeket, és helytelen következtetésekhez vezethetnek.

Ezek a torzítások a kutatási folyamat bármely szakaszában felmerülhetnek, például a tervezés, az adatgyűjtés, az elemzés és az értelmezés szakaszában.

Az elfogultság aláássa a vizsgálat eredményeinek érvényességét és megbízhatóságát, és félrevezető következtetésekhez vezethet.

Ahol lehetséges, lépéseket tettünk a tanulmányt befolyásoló torzítások enyhítésére.

  • Kiválasztási torzítás: Azon dolgoztunk, hogy ezt a lehető legnagyobb mértékben kiküszöböljük, az adatok nagy százaléka Ahrefstől származik (szűrés nélkül), és nyílt kéréssel fordultunk a SEO közösséghez. Ennek meg kell semmisítenie az általunk szakosodott ágazatokból származó saját bemeneteinket. Ez számos területhez vezetett számos ágazatban.
  • Mérési torzítás: Mivel harmadik féltől származó eszközt használunk, az elfogultság az eszköz hatókörére, az adatbázis-frissítésekre és a kulcsszókészletre korlátozódik. Mivel két domaint hasonlítunk össze, és abból indulunk ki, hogy a célkulcsszókészlet szempontjából egyeznek, ezt a torzítást mérsékelni kell.
  • Zavaró elfogultság: Mivel ugyanazon az eszközön belül hasonlítjuk össze a dátumperiódusokat, az adatelemzés szempontjából nincs összefüggés.
  • Publikációs torzítás: Ezt a tanulmányt közzé kell tenni és benyújtani a százalékos/adatok megállapításaitól függetlenül. Tehát ez az elfogultság mérséklődik.

Az adatkészlet különböző felhasználású tartományokat tartalmazott, a SaaS-ben való lead generálástól, a jogi és a pénzügyektől a blogokig, a helyi kiskereskedelemig és az e-kereskedelemig.

Tanulmányi eredmények

A tartománytanulmány legfontosabb vonásai a következők:

  • Átlagosan kellett 523 nap hogy a B domain ugyanolyan szintű organikus forgalmat mutasson, mint az A domain.
  • A legrövidebb feljegyzett idő 19, 22, 23 és 33 nap volt.
  • A mintában szereplő domain-migrációk 17%-ánál nem tért vissza az organikus forgalom 1000 nap után ugyanarra a szintre. Ez jelentős javulás az előző tanulmány 42%-ához képest.
  • Három migrációt „Folyamatban” kategóriába soroltunk, mivel két évnél fiatalabbak, és a forgalom lassan tért vissza.
  • 25 migrációt (2,8%) minősítettünk „Nem meggyőzőnek”, mivel a B tartomány forgalma elérte az A tartomány szintjét, de nem volt stabil.

Az eredeti adatkészletből számos domain kimaradt, és most át lett irányítva a domain squatterekhez/privát domain eladókhoz.

Mivel ezek nem „valódi” domain-migrációk, és az új domainnek soha nem volt célja, hogy ugyanazokat a kulcsszavakat és forgalmat tartsa fenn, ezeket leszámítjuk, és nem szerepeltetik az adatokban.

Miért különböznek a migrációs eredmények?

Nincs két egyforma webhely, és a webhelyek migrációjában több változó is van, amelyeket ellenőrizni tudunk – és néhányat nem.

A SEO iparágban a migráció körüli diskurzus valóban nem változott évek óta, az alapvető bevált gyakorlatokat kialakították, majd az alapokat a helyzetfüggő szükségletekkel rétegezik a kockázatok csökkentése érdekében.

A Google oldalról oldalra építi újra indexét, így az új feltérképezési útvonalak és URL-ek idő előtti megnyitása felgyorsíthatja a kezdeti felfedezési és feltérképezési fázisokat.

A tapasztalatok szerint az új domain- és URL-struktúra 24-48 órával az áttelepítés előtt, azaz az átirányítások megvalósítása felgyorsíthatja a folyamatot, mivel a Google az esetek többségében már megkezdte az új URL-útvonalak feltérképezését és feldolgozását. Ez a Google Search Console címváltoztatási eszközével párosulva sok korai migrációs késést kisimíthat.

Visszamutató profilok és migrációk

Miközben e tanulmányhoz csoportosítottam a domaineket, megkérdeztem a közösséget is, hogy miért vannak „időeltolódások” a migrációban.

Natalia Witczyk azt az ötletet javasolta, hogy ez a visszamutató profilokhoz kapcsolódik, és mennyi ideig tart a Google-nak a profilátvitel feldolgozása:

Tapasztalataim szerint ahhoz, hogy a helyezés és a forgalom visszaálljon a normál szintre, a backlink profilt újra kell térképezni, és az átirányításokat tükrözni kell.

Ez szinte semmi időt nem vesz igénybe, ha a backlink profil nem létezik, így a normál forgalomhoz való visszatérés gyorsan megtörténik. Ha a backlink profil kiterjedt, akkor többet kell újra feltérképezni, és ez több időt vesz igénybe a Google-nak.

Ez arra késztetett, hogy megvizsgáljam az egyes domainekkel rendelkező hivatkozó tartományok teljes számát, és van némi összefüggés ezzel a helyzettel, de nagyszámú kiugró értékkel – valószínűleg az áttelepítés módja miatt.

A webhelyek migrációjával kapcsolatos további információkért és bevált módszerekért javasoljuk, hogy olvassa el az alábbi cikkeket:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.