Mai kérdésünk Lee-től származik, aki azt kérdezte:
„A témacsoportok esetében mennyire fontosak az oldal elérési útjai? A pilléroldalunk gyakran az elsődleges navigációban található, de a támogatási témák gyakran a blogban élnek.
Össze vannak kapcsolva, de az oldal elérési útja nem követi az elsődleges téma/altéma/altéma ideális rendezőjét.”
Ez egy nagyszerű kérdés, és a SEO számos alapvető területét érinti, amelyeket nem mindig értünk meg.
Kezdjük azzal, hogy foglalkozunk a témacsoportokkal és az oldalútvonalakkal.
Mik azok a témacsoportok?
A témacsoportok olyan tartalomrendszerre utalnak, amely strukturálja a webhely oldalainak egymáshoz való viszonyát.
Lényegében egy webhely oldalainak csoportja, amelyek mindegyike ugyanarra a témára vonatkozik.
A pilléroldal úgy készült, hogy széles körben lefedje a témát, áttekintést adva a témáról. A „klaszter” tartalom mélyebben foglalkozik a téma bizonyos aspektusaival.
Előfordulhat például, hogy az állatkereskedésben van egy oszlopos oldal a macskajátékokról. Kitérne a játékoknak a macskák egészségére gyakorolt előnyeire és arra, hogy milyen típusú játékok állnak rendelkezésre.
Ezután részletesebb oldalakat kaphat az egyes játéktípusokról, a macskák számára nem biztonságos játékokról, a macska tipikus játékviselkedéséről stb.
Ez a tartalomstruktúra segít a webhelykezelőknek mélyreható, releváns példányok létrehozásában, amelyek lefedik a témát.
A pilléroldal lehetővé teszi számukra, hogy megcélozzák a legfelső szintű keresési lekérdezéseket és kérdéseket, amelyek valakinek egy témával kapcsolatban lehetnek, de a fürtoldalak specifikusabb „hosszú farkú” lekérdezéseket is megcéloznak.
Mint ilyen, a webhely tekintélyt épít a témában, és relevanciát mutathat a kapcsolódó keresési lekérdezések szempontjából.
A kulcs az oldalak összekapcsolása, hogy a keresőrobotok megértsék a pilléroldal tartalma és a fürtoldalak közötti kapcsolatot.
Okok, amelyek miatt az oldalútvonalak fontosak lehetnek a témacsoportok számára
Most pedig az oldal útvonalaira.
Megjegyzendő, hogy a fenti magyarázatban nem említettem az URL szerkezetét.
Ennek az az oka, hogy a valóságban a pillér- és fürtstruktúra elsősorban hivatkozásokra támaszkodik. Az oldalak egymáshoz való kapcsolódása mutatja meg egymáshoz való viszonyukat, nem pedig az oldal elérési útja.
Az oldalútvonalak az URL azon bitjei, amelyek a domain után helyezkednek el. Tehát a www.helenspetstore.com/cats/toys/catnip-toys esetében a „cats/toys/catnip-toys” rész jelenti az utat.
Megkönnyíthetik a navigáció szerkezetét
Az oldalútvonalak hasznosak lehetnek a webhely hátsó részének rendszerezésében.
Ha a webhely tartalma intuitív és szervezett módon épül fel, nyilvánvalóvá teheti, hogy mely oldalaknak kell egymásra hivatkozniuk.
A navigációs útvonal hivatkozásait például sokkal könnyebb programozottan létrehozni, ha az URL-ben látható mappastruktúrát követik.
Ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen olyan navigációs útvonalakat létrehozni, amelyek nem követik az URL-lel azonos szerkezetet. Ehelyett csak néhány stratégiai gondolkodásra van szükség, hogy melyik oldal legyen a következő a linkek sorrendjében.
Segíthetnek a webhely megszervezésében
Hasonló módon, a tartalom könnyen érthető mappaszerkezete azt jelenti, hogy URL-jeit sokkal könnyebben csoportosítható.
Visszatérve az állatkereskedés példájára, képzeljük el, hogy van egy kategóriaoldalam a kutyaruhákról: www.helenspetstore.com/dogs/clothes.
Ha a cégem által forgalmazott összes kutyaruházati termék ebben a mappában van, az így nézhet ki:
- Kategória: www.helenspetstore.com/dogs/clothes
- Alkategóriák:
- www.helenspetstore.com/dogs/clothes/coats
- www.helenspetstore.com/dogs/clothes/hats
- www.helenspetstore.com/dogs/clothes/shoes
- Termék oldal: www.helenspetstore.com/dogs/clothes/shoes/red-winter-shoes-xs
Ha úgy döntök, hogy a továbbiakban nem szeretném, hogy a Googlebot feltérképezze ezeket az URL-eket, egyszerűen hozzáadhatok egy tiltó sort a robots.txt fájlhoz, amely megakadályozza, hogy a Googlebot feltérképezze a /dogs/clothes/ mappában található URL-eket, például:
Ha azonban a termékoldalaimat úgy alakítanám ki, hogy a mappastruktúrámon kívül helyezkedjenek el – például: www.helenspetstore.com/dogs-red-winter-shoes-xs –, akkor erre az URL-re nem vonatkozna a fenti tiltó irányelv, és a Googlebot még képes lenne feltérképezni.
Most képzelje el, hogy a webhelyemen több száz kutyaruházati termékoldal található. Hirtelen sokkal nagyobb feladat lesz megállítani a Googlebotot abban, hogy feltérképezze őket.
Megkönnyíthetik az elemzést
Ha tovább nézzük a fenti példát, a mappastruktúra segít az oldalak teljesítményének elemzésében is, ha olyan eszközöket használ, mint a Google Search Console és a Google Analytics.
Ha a termékoldalak a /dogs/clothes/ mappában helyezkedtek el, egyszerűen megnéztem a /dogs/clothes/ mappát, és egyszerűen láthattam, hogyan teljesítenek az összes kutyaruha-oldalak, beleértve a termékoldalakat is.
Ha azonban a termékoldalak a /dogs/clothes/ mappán kívül helyezkednek el, ennek elemzése nem tartalmazza az egyes termékoldalak teljesítményét.
Befolyásolhatják a felhasználói elköteleződést
Vannak érvek amellett, hogy az URL-struktúra befolyásolhatja a felhasználói elköteleződést.
Ez egy sokkal nagyobb téma, de mielőtt bármiféle drasztikus lépést tenne, például megváltoztatná az URL-címeket, hogy több leíró mappát tartalmazzon bennük, gondolja át, hogy egyre ritkábban látunk URL-eket a SERP-ben, különösen mobileszközökön.
Kisebb rangsorolási tényező lehet
Ismét egy apró szempont, amelyet figyelembe kell venni, hogy a kulcsszavakat tartalmazó URL-ek tartalmazhatnak a kiskorú rangsorolási tényező.
Nem tanácsolnám ennek a webhelynek a szerkezetátalakítását, de nem szívesen említeném meg.
Használhatók horgonyszövegként
Fontos megjegyezni azt is, hogy bizonyos esetekben, amikor URL-ekre hivatkoznak, ahelyett, hogy szót vagy kifejezést használnának a horgonyszövegként, a megjelenítők egyszerűen hivatkozhatnak a „csupasz” URL-re.
Ha az URL elérési útja kulcsszavakat tartalmaz, ezek segíthetnek a keresőmotoroknak megérteni a link kontextusát. Ez áttekintést nyújthat arról, hogy mit tartalmaz a hivatkozott oldal.
Lényegében maga az URL lesz a horgonyszöveg.
Okok, amelyek miatt az URL-útvonalak nem fontosak a témacsoportok számára
Több oka is lehet annak, hogy az oldal elérési útjai nem olyan fontosak, mint azt néha gondoljuk.
Helyszíni hierarchia jelölésére
A SEO világában gyakran van egy kis zűrzavar, hogy a webhely hierarchiája = az URL-struktúra.
Ez azt jelenti, hogy a webhely mappaszerkezete jelzi, hogy melyek a szülőoldalak, melyek az alárendelt oldalak, és ezek fontosságát. Ez azonban tényleg sokkal árnyaltabb ennél.
A fent felsorolt okok miatt hasznos a könnyen érthető mappastruktúra, de ez nem jelenti azt, hogy a webhely nem jelölhet hierarchiát anélkül.
Ha arra gondolunk, hogy a felhasználók és a keresőrobotok hogyan navigálnak egy webhelyen, az elsősorban linkeken keresztül történik. Azt állítom, hogy a weboldal összekapcsolásának módja sokkal inkább jelzi az oldalak kapcsolatát és hierarchiáját.
Kontextust adni
Vannak, akik azzal érvelnek, hogy az URL-útvonalak segítenek kontextust adni az oldalakon belüli tartalomnak – így könnyen kikövetkeztetheti, hogy korábban mi a www.helenspetstore.com/dogs/clothes/shoes/red-winter-shoes-xs valószínű tartalma. kattintasz rá.
Teljesen! Egy olvasható URL segít megadni ezt a kontextust. De nem hiszem, hogy sokkal több kontextust kapna erről az URL-ről, mint a www.helenspetstore.com/dogs-red-winter-shoes-xs webhelyről.
Az oldal útvonalára kell összpontosítania?
Igen. Ekkor készíti el a weboldalt. Ha a semmiből dolgozik, gondoljon át az oldal elérési útjára az összes korábban felsorolt ok miatt.
Lee kérdésére egy meglévő webhely élő támogató oldalairól, amelyek a fürtoldaltól eltérő mappában helyezkednek el, akkor nem.
Mindaddig, amíg az oldalak közötti belső linkelés robusztus, és vannak más jelek, mint például a horgonyszöveg és a tartalom relevanciája, addig nem érdemes megváltoztatni a meglévő oldalak URL-címét, hogy illeszkedjenek az „ideális” mappaszerkezetbe.
Az oldalútvonal megváltoztatásának kockázatai
Ha úgy dönt, hogy módosítja a már élő, feltérképezett és indexelt oldalak útvonalát, ne feledje, hogy fennáll a kockázat.
Az URL-ek módosítása azt jelenti, hogy a Googlebotnak meg kell értenie, hogy az új URL-nek ugyanaz a tartalma, mint a régi URL-nek, ezért indexelni és rangsorolni kell helyette.
Ez nem csak egy 301-es átirányítás megvalósítása a régi URL-ről az újra. A 301-es átirányítások csak egy kanonizálási jel.
Azt javasolják a keresőrobotoknak, hogy az új URL-t indexeljék és rangsorolják a régi helyett.
Ha azonban más indexelési és rangsorolási jelekkel hibázik, előfordulhat, hogy a Google nem tartja tiszteletben azt.
Például tovább tarthat, amíg a régi URL kiesik az indexből, ha továbbra is hivatkozik rá a belső navigációs rendszeréből.
Annak ellenére, hogy a felhasználók és a Googlebot továbbra is az utolsó oldalon végeznek az átirányításban, ott van a jel, hogy az eredeti URL továbbra is fontos.
Az oldalak útvonalai fontosak, de vegye figyelembe a változtatások kockázatát
Összegezve: egy jól becsomagolt weboldalnak rengeteg előnye van.
Mindig figyelembe vettem az oldal elérési útját, amikor egy webhely architektúráját a semmiből tervezem. Sokkal egyszerűbbé teszi az életet.
Ez azonban nem jelentős tényező a tartalom rangsorolásának képességében. Mindaddig, amíg a többi jelet helyesen kapja, a tényleges URL-útvonal valójában nem olyan fontos.
Ha jelentős mennyiségű URL-en vagy különösen fontos oldalakon módosít, akkor tekintse webhely-migrációnak.
Tegye be az összes fékeket és ellensúlyokat, amelyeket az adott projekthez tenne. Ellenőrizze belső hivatkozásait, frissítse XML-webhelytérképeit, helyezze el az átirányításokat.
Adjon annyi bizonyítékot a Googlebotnak, hogy az új URL-ek rangot érdemelnek.
További források: