Mennyire fontosak a témacsoportok az oldalak útvonalai?

Peter

Mai kérdésünk Lee-től származik, aki azt kérdezte:

„A témacsoportok esetében mennyire fontosak az oldal elérési útjai? A pilléroldalunk gyakran az elsődleges navigációban található, de a támogatási témák gyakran a blogban élnek.

Össze vannak kapcsolva, de az oldal elérési útja nem követi az elsődleges téma/altéma/altéma ideális rendezőjét.”

Ez egy nagyszerű kérdés, és a SEO számos alapvető területét érinti, amelyeket nem mindig értünk meg.

Kezdjük azzal, hogy foglalkozunk a témacsoportokkal és az oldalútvonalakkal.

Mik azok a témacsoportok?

A témacsoportok olyan tartalomrendszerre utalnak, amely strukturálja a webhely oldalainak egymáshoz való viszonyát.

Lényegében egy webhely oldalainak csoportja, amelyek mindegyike ugyanarra a témára vonatkozik.

A pilléroldal úgy készült, hogy széles körben lefedje a témát, áttekintést adva a témáról. A „klaszter” tartalom mélyebben foglalkozik a téma bizonyos aspektusaival.

Előfordulhat például, hogy az állatkereskedésben van egy oszlopos oldal a macskajátékokról. Kitérne a játékoknak a macskák egészségére gyakorolt ​​előnyeire és arra, hogy milyen típusú játékok állnak rendelkezésre.

Ezután részletesebb oldalakat kaphat az egyes játéktípusokról, a macskák számára nem biztonságos játékokról, a macska tipikus játékviselkedéséről stb.

Ez a tartalomstruktúra segít a webhelykezelőknek mélyreható, releváns példányok létrehozásában, amelyek lefedik a témát.

A pilléroldal lehetővé teszi számukra, hogy megcélozzák a legfelső szintű keresési lekérdezéseket és kérdéseket, amelyek valakinek egy témával kapcsolatban lehetnek, de a fürtoldalak specifikusabb „hosszú farkú” lekérdezéseket is megcéloznak.

Mint ilyen, a webhely tekintélyt épít a témában, és relevanciát mutathat a kapcsolódó keresési lekérdezések szempontjából.

A kulcs az oldalak összekapcsolása, hogy a keresőrobotok megértsék a pilléroldal tartalma és a fürtoldalak közötti kapcsolatot.

Okok, amelyek miatt az oldalútvonalak fontosak lehetnek a témacsoportok számára

Most pedig az oldal útvonalaira.

Megjegyzendő, hogy a fenti magyarázatban nem említettem az URL szerkezetét.

Ennek az az oka, hogy a valóságban a pillér- és fürtstruktúra elsősorban hivatkozásokra támaszkodik. Az oldalak egymáshoz való kapcsolódása mutatja meg egymáshoz való viszonyukat, nem pedig az oldal elérési útja.

Az oldalútvonalak az URL azon bitjei, amelyek a domain után helyezkednek el. Tehát a www.helenspetstore.com/cats/toys/catnip-toys esetében a „cats/toys/catnip-toys” rész jelenti az utat.

Megkönnyíthetik a navigáció szerkezetét

Az oldalútvonalak hasznosak lehetnek a webhely hátsó részének rendszerezésében.

Ha a webhely tartalma intuitív és szervezett módon épül fel, nyilvánvalóvá teheti, hogy mely oldalaknak kell egymásra hivatkozniuk.

A navigációs útvonal hivatkozásait például sokkal könnyebb programozottan létrehozni, ha az URL-ben látható mappastruktúrát követik.

Ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen olyan navigációs útvonalakat létrehozni, amelyek nem követik az URL-lel azonos szerkezetet. Ehelyett csak néhány stratégiai gondolkodásra van szükség, hogy melyik oldal legyen a következő a linkek sorrendjében.

Segíthetnek a webhely megszervezésében

Hasonló módon, a tartalom könnyen érthető mappaszerkezete azt jelenti, hogy URL-jeit sokkal könnyebben csoportosítható.

Visszatérve az állatkereskedés példájára, képzeljük el, hogy van egy kategóriaoldalam a kutyaruhákról: www.helenspetstore.com/dogs/clothes.

Ha a cégem által forgalmazott összes kutyaruházati termék ebben a mappában van, az így nézhet ki:

  • Kategória: www.helenspetstore.com/dogs/clothes
  • Alkategóriák:
    • www.helenspetstore.com/dogs/clothes/coats
    • www.helenspetstore.com/dogs/clothes/hats
    • www.helenspetstore.com/dogs/clothes/shoes
  • Termék oldal: www.helenspetstore.com/dogs/clothes/shoes/red-winter-shoes-xs

Ha úgy döntök, hogy a továbbiakban nem szeretném, hogy a Googlebot feltérképezze ezeket az URL-eket, egyszerűen hozzáadhatok egy tiltó sort a robots.txt fájlhoz, amely megakadályozza, hogy a Googlebot feltérképezze a /dogs/clothes/ mappában található URL-eket, például:

Ha azonban a termékoldalaimat úgy alakítanám ki, hogy a mappastruktúrámon kívül helyezkedjenek el – például: www.helenspetstore.com/dogs-red-winter-shoes-xs –, akkor erre az URL-re nem vonatkozna a fenti tiltó irányelv, és a Googlebot még képes lenne feltérképezni.

Most képzelje el, hogy a webhelyemen több száz kutyaruházati termékoldal található. Hirtelen sokkal nagyobb feladat lesz megállítani a Googlebotot abban, hogy feltérképezze őket.

Megkönnyíthetik az elemzést

Ha tovább nézzük a fenti példát, a mappastruktúra segít az oldalak teljesítményének elemzésében is, ha olyan eszközöket használ, mint a Google Search Console és a Google Analytics.

Ha a termékoldalak a /dogs/clothes/ mappában helyezkedtek el, egyszerűen megnéztem a /dogs/clothes/ mappát, és egyszerűen láthattam, hogyan teljesítenek az összes kutyaruha-oldalak, beleértve a termékoldalakat is.

Ha azonban a termékoldalak a /dogs/clothes/ mappán kívül helyezkednek el, ennek elemzése nem tartalmazza az egyes termékoldalak teljesítményét.

Befolyásolhatják a felhasználói elköteleződést

Vannak érvek amellett, hogy az URL-struktúra befolyásolhatja a felhasználói elköteleződést.

Ez egy sokkal nagyobb téma, de mielőtt bármiféle drasztikus lépést tenne, például megváltoztatná az URL-címeket, hogy több leíró mappát tartalmazzon bennük, gondolja át, hogy egyre ritkábban látunk URL-eket a SERP-ben, különösen mobileszközökön.

Kisebb rangsorolási tényező lehet

Ismét egy apró szempont, amelyet figyelembe kell venni, hogy a kulcsszavakat tartalmazó URL-ek tartalmazhatnak a kiskorú rangsorolási tényező.

Nem tanácsolnám ennek a webhelynek a szerkezetátalakítását, de nem szívesen említeném meg.

Használhatók horgonyszövegként

Fontos megjegyezni azt is, hogy bizonyos esetekben, amikor URL-ekre hivatkoznak, ahelyett, hogy szót vagy kifejezést használnának a horgonyszövegként, a megjelenítők egyszerűen hivatkozhatnak a „csupasz” URL-re.

Ha az URL elérési útja kulcsszavakat tartalmaz, ezek segíthetnek a keresőmotoroknak megérteni a link kontextusát. Ez áttekintést nyújthat arról, hogy mit tartalmaz a hivatkozott oldal.

Lényegében maga az URL lesz a horgonyszöveg.

Okok, amelyek miatt az URL-útvonalak nem fontosak a témacsoportok számára

Több oka is lehet annak, hogy az oldal elérési útjai nem olyan fontosak, mint azt néha gondoljuk.

Helyszíni hierarchia jelölésére

A SEO világában gyakran van egy kis zűrzavar, hogy a webhely hierarchiája = az URL-struktúra.

Ez azt jelenti, hogy a webhely mappaszerkezete jelzi, hogy melyek a szülőoldalak, melyek az alárendelt oldalak, és ezek fontosságát. Ez azonban tényleg sokkal árnyaltabb ennél.

A fent felsorolt ​​okok miatt hasznos a könnyen érthető mappastruktúra, de ez nem jelenti azt, hogy a webhely nem jelölhet hierarchiát anélkül.

Ha arra gondolunk, hogy a felhasználók és a keresőrobotok hogyan navigálnak egy webhelyen, az elsősorban linkeken keresztül történik. Azt állítom, hogy a weboldal összekapcsolásának módja sokkal inkább jelzi az oldalak kapcsolatát és hierarchiáját.

Kontextust adni

Vannak, akik azzal érvelnek, hogy az URL-útvonalak segítenek kontextust adni az oldalakon belüli tartalomnak – így könnyen kikövetkeztetheti, hogy korábban mi a www.helenspetstore.com/dogs/clothes/shoes/red-winter-shoes-xs valószínű tartalma. kattintasz rá.

Teljesen! Egy olvasható URL segít megadni ezt a kontextust. De nem hiszem, hogy sokkal több kontextust kapna erről az URL-ről, mint a www.helenspetstore.com/dogs-red-winter-shoes-xs webhelyről.

Az oldal útvonalára kell összpontosítania?

Igen. Ekkor készíti el a weboldalt. Ha a semmiből dolgozik, gondoljon át az oldal elérési útjára az összes korábban felsorolt ​​ok miatt.

Lee kérdésére egy meglévő webhely élő támogató oldalairól, amelyek a fürtoldaltól eltérő mappában helyezkednek el, akkor nem.

Mindaddig, amíg az oldalak közötti belső linkelés robusztus, és vannak más jelek, mint például a horgonyszöveg és a tartalom relevanciája, addig nem érdemes megváltoztatni a meglévő oldalak URL-címét, hogy illeszkedjenek az „ideális” mappaszerkezetbe.

Az oldalútvonal megváltoztatásának kockázatai

Ha úgy dönt, hogy módosítja a már élő, feltérképezett és indexelt oldalak útvonalát, ne feledje, hogy fennáll a kockázat.

Az URL-ek módosítása azt jelenti, hogy a Googlebotnak meg kell értenie, hogy az új URL-nek ugyanaz a tartalma, mint a régi URL-nek, ezért indexelni és rangsorolni kell helyette.

Ez nem csak egy 301-es átirányítás megvalósítása a régi URL-ről az újra. A 301-es átirányítások csak egy kanonizálási jel.

Azt javasolják a keresőrobotoknak, hogy az új URL-t indexeljék és rangsorolják a régi helyett.

Ha azonban más indexelési és rangsorolási jelekkel hibázik, előfordulhat, hogy a Google nem tartja tiszteletben azt.

Például tovább tarthat, amíg a régi URL kiesik az indexből, ha továbbra is hivatkozik rá a belső navigációs rendszeréből.

Annak ellenére, hogy a felhasználók és a Googlebot továbbra is az utolsó oldalon végeznek az átirányításban, ott van a jel, hogy az eredeti URL továbbra is fontos.

Az oldalak útvonalai fontosak, de vegye figyelembe a változtatások kockázatát

Összegezve: egy jól becsomagolt weboldalnak rengeteg előnye van.

Mindig figyelembe vettem az oldal elérési útját, amikor egy webhely architektúráját a semmiből tervezem. Sokkal egyszerűbbé teszi az életet.

Ez azonban nem jelentős tényező a tartalom rangsorolásának képességében. Mindaddig, amíg a többi jelet helyesen kapja, a tényleges URL-útvonal valójában nem olyan fontos.

Ha jelentős mennyiségű URL-en vagy különösen fontos oldalakon módosít, akkor tekintse webhely-migrációnak.

Tegye be az összes fékeket és ellensúlyokat, amelyeket az adott projekthez tenne. Ellenőrizze belső hivatkozásait, frissítse XML-webhelytérképeit, helyezze el az átirányításokat.

Adjon annyi bizonyítékot a Googlebotnak, hogy az új URL-ek rangot érdemelnek.

További források:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.