Mi az a Favicon, és miért számít?

Peter

Világszerte 2 milliárd webhely van, amelyek mindegyike rendelkezik jelölővel vagy logóval. Nem számít, hány lap van nyitva a böngészőben, a kedvenc ikonoknak köszönhetően nem tévesztheti össze őket egymással.

A faviconok apró ikonok a böngésző lapján. Segítségükkel gyorsan megtalálhatja a megnyitott oldalt vagy lapot a böngészőben, így időt takaríthat meg az egyes lapok átvizsgálása miatt.

🎉 Érdekes tény:
A faviconok mérete, alakja és formája a webböngészőtől függően eltérő lehet. A Google Chrome, a legjobb webböngészők legnagyobb piaci részesedése, nagyobb és dinamikusabb kedvencekkel rendelkezik. Eközben az Apple Safariban kisebb és kör alakú kedvencek vannak, néhány lapon pedig nincs kedvenc.

Ezek az apró logók a jó benyomás és a jól átgondolt webdizájn egyik formájaként is kulcsfontosságúak a vállalkozások számára. Ismerkedjen meg a kedvenc ikonokkal, mivel ez a cikk az elejétől a végéig tárgyalja a kedvenceket.

🔑A legfontosabb elvitelek:

  • A faviconok lapikonok vizuálisan reprezentál egy webhelyet és egy márka.
  • A vállalkozások faviconokat használnak erre márkaismertség és identitás.
  • A faviconok a a böngésző lapja, történelem, és könyvjelzők menü.
  • Négy lépésből áll egy favicon létrehozása és hozzáadása a webhelyekhez: létrehozása, konvertálása, feltöltésés HTML hozzáadása.
  • Faviconok biztosítják a potenciális ügyfelek emlékeznek rád.

Mi az a Favicon?

A faviconok segítik a felhasználókat a webhelyek felismerésében azáltal, hogy jelzik, melyik lap vezet rájuk, a felhasználók pedig nevük nélkül is megjegyezhetik őket. Az általunk ismert népszerű kedvencek a Facebook mini „f” logója, a PayPal kék dupla „P” jele és az Apple ikonikus fekete félig megevett almája.

🎉 Érdekes tény:
A „Facebook” kifejezés az amerikai egyetemistáknak adott arckönyvtárból származik. Mark Zuckerberg ezt tapasztalta a Harvard Egyetemen való tartózkodása alatt, ami arra késztette, hogy ezt a kifejezést használja közösségi hálózatára. Tudjon meg többet a
a közösségi média platformok történetét a eOldal.hu mélyreható cikkével.

A márkalogókkal való hasonlóságuk miatt a faviconokat gyakran összekeverik a márkalogókkal. A tervezésben hasonlóak, de nem ugyanazok.

A márkaépítési statisztikák szerint a logók márkavédjegyként vagy azonosítási eszközként szolgálnak, segítve az ügyfeleket, hogy emlékezzenek Önre. Ugyanakkor a felhasználók egy favicont társítanak egy márkához azonosítóként a nyitott vagy zárt lapok között.

Bharat Shyam 1999-ben vezette be a faviconok fogalmát és használatát az Internet Explorerben. Azóta a webböngészők és keresőmotorok követik a trendet, és bevezették a kedvenc ikonokat.

🎉 Érdekes tény:
A Favicon egyesíti a kedvenc és az ikon szavakat. Amikor egy felhasználó kedvencként vagy könyvjelzőként jelöl meg egy webhelyet, a kedvencek vagy könyvjelzők listájában a kedvencek vagy a könyvjelzők listájában a webhely neve mellett jelennek meg.

A következő szakaszok pontosan megmutatják, hol találhat kedvenc ikonokat a böngészőjében.

A Favicon megkeresése a böngészőben

A faviconokat könnyű megtalálni; a böngészők a következő helyeken jelenítik meg őket:

  1. A böngésző címsora
  2. A böngésző lapjai
  3. A könyvjelzők/előzmények menü.

Az alábbi útmutató bemutatja, hogyan navigálhat a kedvenc ikonok között a Google Chrome-ban.

1. Címsor – Amikor egy webhelyen keres a címsorban, egy favicon jelenik meg a címmel.

A Google Chrome címsora

2. Tabulátorsáv – Böngészés közben könnyen megtalálhatja a kedvenc ikonokat a weboldal címétől balra lévő lapokon. Vegyük például a Techjury.net-et.

A kis buborékos csevegési ikon, amelyre a nyíl mutat, a kedvenc ikonja. Jobb oldalon a webhely címe látható.

A Techjury.net kedvence a Google Chrome-ban

Megfigyelhető, hogy a Techjury.net faviconja hasonlít a logójára.

3. Legördülő menü – A Google Chrome-ban a felhasználók kedvenc ikonokat találhatnak a legördülő menüben a könyvjelzőkhöz és az előzményekhez.

Megtalálásához kattintson a kebab ikonra a böngésző jobb felső sarkában.

Navigálás a Google Chrome Könyvjelzők menüjében

Kattintson Könyvjelzők. A könyvjelzők lapon megjelenik az összes könyvjelzővel ellátott webhely és az Ön által létrehozott könyvjelzőmappák.

Legördülő menü a Google Chrome-ban

A kedvenc ikonok és a webhelyek címei a Könyvjelzők és előzmények részben jelennek meg. Alább találhatók a Techjury.net kedvencei, Comfyliving.net, Dataprot.netés sok más webhely/mappa.

A legördülő menü kibővült a Google Chrome-ban
🎉 Érdekes tény:
Egyes kedvencek csak a webhely logói, amelyeket összezsugorítottak. Ugyanakkor egyes márkák a logójuk egy részét kedvencként használják.

A márkalogókhoz hasonlóan a faviconok is elengedhetetlenek ahhoz, hogy az emberek tudatában maradjanak. Létfontosságú, hogy a márkához illeszkedő módon tervezze meg őket. A legjobb eredmény elérése érdekében kövesse az egyes típusokhoz szükséges méreteket.

Különböző típusú faviconok

A faviconok különböző méretűek és formátumúak, a modern eszközök pedig változó sűrűségű kijelzőkkel rendelkeznek. A webböngészők általában 16×16 pixelt használnak a leggyakoribb méretükként.

Íme a faviconok számos változata és ideális favicon méreteik:

Favicon helye/formátuma Írja be a Méret/Képpontokat
Böngésző 16×16
Tálca parancsikon 32×32
„Később olvasni” oldalsáv a Safariban 32×32
iPad kezdőképernyő ikon 72×72
Asztali parancsikon 96×96
GoogleTV 96×96
Kezdőképernyő ikon a legújabb iPhone modellekhez 114 x 114
Chrome Internetes áruház 128×128
Kicsi Windows 8 kezdőképernyő 128×128
Apple érintés 180 x 180
Opera gyorstárcsázás 195 x 195
Squarespace 300 x 300
WordPress 512 x 512

A Favicon típusai

A faviconok típusai a fájlformátumuktól függenek, például PNG vagy SVG. Létrehozásakor szabályok vannak, beleértve a megfelelő képformátumot.

Az alábbiakban felsoroljuk a favicon-terv létrehozásához használt leggyakoribb fájlformátumokat:

Fájl típusa Leírás Leginkább kompatibilis
Windows ICO Az ICO egy rugalmas, eredeti fájltípus a favicon számára, több bitmélységgel és felbontással, amelyet minden böngésző támogat. Az ICO kiemelkedik az Internet Explorer Windows 7 tálcáján.
PNG vagy hordozható hálózati grafika A PNG felhasználóbarát, kompatibilis a legtöbb böngészővel, és kiváló minőségű képeket biztosít pixeles élek nélkül.
Könnyű és gyors, így híressé vált kedvencek létrehozásáról.
Gyakrabban használt IOS, Android és Windows 10 eszközökön
SVG vagy Scalable Vector Graphics Az SVG egy könnyű, méretezhető formátum, amely lehetővé teszi a képek felskálázását/lekicsinyítését a webhely teljesítményének veszélyeztetése nélkül.
Támogatja a GIF-eket kedvencként, és csak az Opera, a Chrome és a Firefox támogatja.
A legjobb az Opera böngészőkhöz.

A favicon létrehozása a használatától függ. Javasoljuk, hogy a favicont különböző formátumokban készítse el, mivel van, ahol ilyen vagy olyan formátumban kell lennie.

Favicon létrehozása

A legjobb dolog a favicon meglétében vagy létrehozásában az egységes márkaidentitás. A vállalatok és a vállalkozások faviconokat használnak, hogy segítsenek megkülönböztetni magukat más márkáktól.

Ha Ön vállalkozás tulajdonosa, a kedvenc ikonok hozzáadása kiváló lépés a jobb márkaépítés felé.

Íme négy lépés a favicon létrehozásához:

1. lépés: Készítse el saját képét

Azok számára, akik nem foglalkoznak a tervezéssel, bölcs grafikust bérelni egy faviconhoz, mivel ismerniük kell a vállalkozás professzionális és vonzó bemutatásának árnyalatait. Márkaszíneket kell használniuk, és biztosítaniuk kell, hogy a design gyorsan azonosítsa a webhelyet.

Ha a költségvetés korlátozott, a Fiverr már 5 dollárért összeköti a szabadúszókat a grafikusokkal. Ugyanakkor egy online favicon generátor is elérhető a költségvetéssel rendelkezők számára. Mindkét platform grafikai tervezési szolgáltatásokat kínál.

Használhatja a Canva online grafikai tervezőeszközt is. Nem biztosít előre elkészített sablonokat a kedvencekhez, de létrehozhat egyedi tervezést.

✅ Pro tipp:
Hozzon létre egy favicont szilárd kitöltéssel és átlátszó háttérrel, hogy biztosítsa, hogy kedvence sok különböző környezetben jól nézzen ki.

2. lépés: Alakítsa át a képet

A favicon létrehozása után alakítsa át a képet a platformnak megfelelőre. A legtöbb webböngészővel kompatibilis favicon formátum ico. A képátalakítás jobb eredményéhez tekintse meg a fenti első táblázatot, amely tartalmazza a méretre vonatkozó útmutatót. Ez segít eldönteni, hogy melyik dizájn és méret felel meg Önnek a legjobban.

Alternatív megoldásként a favicon generátorok lehetővé teszik a kép konvertálását a letöltéshez megfelelő formátumba, például Favicon.io és Favicon-generator.org. A jó favicon-készítő eszközök ingyenesen átalakíthatják a képet.

📝 Megjegyzés:
Ha a kedvenc ikonján nem megfelelő szimbólumok vannak, a Google nem jeleníti meg. Itt van a Google Favicon útmutató hogy webhelye alkalmas legyen a Google Keresés találatai között megjelenő kedvenc ikonra.

3. lépés: Töltse fel a webhelyére

Miután elkészítette és ízlése szerint átalakította a kedvenc ikonját, ideje feltölteni a webhelyére. A favicon helyes megjelenítéséhez fel kell töltenie webhelye gyökérkönyvtárába.

A feltöltésének másik módja az, hogy a gyökérkönyvtárban hozzon létre egy mappát, amelynek neve images. Mentse el a favicont és használja favicon.ico fájlnévként. Ez a fájlnév a faviconok általános neve.

Az utolsó lépés a webhely HTML-kódjának közvetlen szerkesztése.

4. lépés: Adjon hozzá alapvető HTML-kódot

A modern böngészők esetében ezt nem kell megtennie, mivel ezek kód hozzáadása nélkül is megtalálják a favicon fájlt. Ez a lépés segít a régebbi böngészőknek megtalálni és helyesen megjeleníteni kedvenc képét.

Adja hozzá a következő kódrészletet a HTML-fejléchez az oldal címkéi között:

Ezek után kész! A kedvenc ikonjának most meg kell jelennie a webhely lapján és a mentett könyvjelzőkön.

Tudjon meg többet a faviconok fontosságáról az alábbi részben.

👍Hasznos cikk:
A faviconokon kívül az online vállalkozásoknak és cégeknek QR-kódokat kell hozzáadniuk webhelyeikhez. A QR-kódok segítenek áthidalni az offline és az online világot, lehetővé téve a fogyasztók számára, hogy elmerüljenek egy szolgáltatásban vagy vállalkozásban. Egyszerűen hozzáadhatja őket webhelyéhez. Tanul
hogyan hozhat létre és adhat hozzá webhelyek QR-kódjait a eOldal.hu átfogó útmutatójával.

A faviconok jelentősége

A faviconok többek egy egyszerű ikonnál. Különböző előnyeik is vannak, mint például:

  • Segítsen a felhasználóknak gyorsabban és könnyebben megtalálni a szükséges oldalt.
  • Legitimebbé teszi webhelyét.
  • Gyorsan azonosítsa webhelyét vagy márkáját.
  • Vizuálisan kiemelkedik a könyvjelzők listájából.
  • Hozzon létre emlékezetes, fülbemászó elemeket a gyorsabban észlelhető képekért.
  • Engedélyezze a zökkenőmentes böngészést a keresőmotorok jobb rangsorolásához.
  • A webhely elrendezésének funkcionális elemeként működjön.
  • Növelje a böngészési élményt és a webes felület használhatóságát.

A kedvencek miatt kevesebb ideig fog böngészni. Annak ellenére, hogy szerények, jelentős hatással vannak a felhasználóra és a webhely tulajdonosára.

Következtetés

A faviconok segítenek az ügyfeleknek abban, hogy emlékezzenek a cégére, ami erősíti a márkáját. Bár csekélynek tűnhet, kis vagy többletköltség nélkül hozzájárulnak a webhely sikeréhez. Önön vagy márkáján múlik, hogyan hozza létre; használhatja például az elsődleges logóját.

A favicon felvételével bizonyítja, hogy naprakész a modern technológiai fejlesztésekkel, és célja a felhasználói élmény javítása.

GYIK

  1. Mire használják a faviconokat?

    A faviconokat stratégiailag használják, hogy segítsenek a felhasználóknak könnyebben megtalálni az oldalt a számos megnyitott lap között.

  2. Használhatom a logómat faviconként?

    Igen, bármilyen képet felhasználhat webhelye kedvenc ikonjának megjelenítésére. Vannak, akik kedvenc ikonokat hoznak létre logójuk jellemzőinek vagy márkanevük kezdőbetűjének beépítésével.

  3. Kell-e favicon?

    A faviconok nem kötelezőek, de elengedhetetlenek, mivel legitimitást adnak a vállalkozás webhelyének. Az lenne a legjobb, ha odafigyelne webes jelenlétének erre a szempontjára.

  4. Mi történik, ha nincs faviconod?

    Favicon nélkül webhelye általános szürke földgömbként jelenik meg. Ez nem ajánlott, mivel nem vonzó, és kikapcsolhatja a felhasználókat.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.