Mi van, ha a Google -nak eladnia kell a krómot?

Peter

A DOJ monopóliumellenes ügyének következő szakasza a Google ellen hétfőn kezdődött. Mindkét fél különféle nézeteket mutatott be a keresés és az AI jövőjéről.

Ez követi Amit Mehta bíró tavalyi döntését, miszerint a Google illegálisan megtartotta dominanciáját azáltal, hogy exkluzív megállapodásokat kötött az eszközgyártókkal.

A DOJ jelentős változásokat akar a Google ellenőrzése megtörésére

Gail Slater főügyész asszisztens egyértelművé tette a kormány álláspontját:

„Minden generáció felszólította a DOJ -t, hogy kihívást jelentsen egy behemótot, amely összetörött a versenyre. A múltban ez a szokásos olaj és az AT & T. A mai Behemoth a Google.”

Az Igazságügyi Minisztérium számos változást akar, beleértve:

  • Hogy a Google eladja a Chrome böngészőt
  • Az exkluzív keresés befejezése az Apple -vel és a Samsung -szal foglalkozik
  • Arra kényszeríti a Google -t, hogy ossza meg a keresési eredményeket a versenytársakkal
  • A Google AI -ajánlatainak korlátozása
  • Esetleg eladni az androidot, ha más változások nem működnek

A DOJ ügyvédje, David Dahlquist kijelentette, hogy a bíróságnak előre kell vizsgálnia, hogy megakadályozza a Google -t, hogy kibővítse keresési erejét AI -re. Kiderült, hogy a Google havi összeget fizet a Samsungnak az Ikrek AI telepítéséhez az eszközökre.

Dahlquist azt mondta:

„Itt az ideje, hogy elmondja a Google -nak és az összes többi monopolistának, hogy következményekkel jár a monopóliumellenes törvények megsértésekor.”

A Google szerint ezek az ötletek sértenék az innovációt

A Google nem ért egyet a DOJ terveivel. John Schmidtlein ügyvéd „kívánságlista a versenytársak számára, hogy megszerezzék a Google rendkívüli innovációinak előnyeit”.

A tárgyalás előtti blogbejegyzésben a Google VP Lee-Anne Mulholland figyelmeztette a változásokat:

„A DOJ javaslata azt is megakadályozná, hogy miként fejlesztjük az AI -t, és egy kormánybizottsággal szabályozzuk termékeinket. Ez visszatartja az amerikai innovációt, amikor Kínával versenyben vagyunk a technológiai vezetéshez.”

A Google azt is állítja, hogy a keresési adatok megosztása kockáztatná a felhasználói adatvédelmet. Azt mondják, hogy a disztribúciós ügyletek befejezése az eszközöket drágábbá tenné, és olyan cégeket okozna, mint a Mozilla.

A zavarás azt sugallja, hogy a „választás” jobb megoldás

Az AI Search Startup Poillexs a közép-föld megközelítést kínálja.

Aravind Srinivas vezérigazgató nem támogatja a Google kényszerítését a Chrome eladására:

„Nem hisszük, hogy bárki más futtathat egy böngészőt ilyen méretben, anélkül, hogy a minőségi ütés lenne.”

Ehelyett a zavarosság az Android korlátozó környezetére összpontosít. A „Choice Is the Resored” című blogbejegyzésben a cég állítja:

„A Google domináns marad, ha fizet egy alsó tapasztalat arra, hogy a fogyasztókkal szembeni élményt nyújtson – nem a jobb termékek építésével.”

A zavarás el akarja választani az Androidot a követelményektől, hogy beépítse az összes Google alkalmazást. Azt is akarják, hogy megszüntessék az alternatívákat kínáló fuvarozók büntetéseit is.

Az AI verseny középpontjában áll

A tárgyalás megmutatja, mennyire fontos az AI a verseny kereséséhez. Az Openai Chatgpt termékfeje, Nick Turley, kedden tanúvallomást fog tenni, kiemelve, hogy a hagyományos keresés és az AI miként csatlakozik.

A DOJ azt állítja, hogy a Google keresési monopóliuma javítja AI termékeit, amelyek a felhasználókat visszahúzzák a Google kereséshez, létrehozva egy ciklust, amely elfojtja a versenyt.

Mi a következő?

A tárgyalás várhatóan néhány hétig tart, a Mozilla, a Verizon és az Apple képviselőinek tanúvallomásaival. A Google a végleges ítélet után fellebbezést tervez.

Ez az eset a legjelentősebb technológiai monopóliumellenes műveletet képviseli a Microsoft óta az 1990 -es évek végén. Ez azt mutatja, hogy mindkét politikai párt komolyan veszi a Big Tech piaci erejének kezelését. Slater megjegyzi, hogy az ügyet „Trump elnök első hivatali ideje alatt benyújtották, és három közigazgatáson keresztül peres eljárást indítottak”.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.