A YouTube hatékony forrása lehet a B2C vagy B2C ügyfeleknek, de a legtöbb vállalat rossz szemüvegen keresztül néz rá: teljesítménycsatornán keresztül.
Visszatartja őket az a vágy, hogy a cégek azonnal kiszorítsák az ügyfeleket a YouTube-tartalomból.
Miután több tucat vállalatnak segítettem terjeszkedni a keresőoptimalizálásról a YouTube-ra, rájöttem, hogy a YouTube az ideális terjeszkedési csatorna, miután a keresőoptimalizálás beérett. De ahhoz, hogy ez sikeres legyen, a vállalatoknak három kritikus kihívással kell szembenézniük: a hozzárendeléssel, a mérőszámokkal és a konverzióval.
E három kihívás leküzdése azt jelenti, hogy új ügyfélszerzési csatornát nyithat meg. A sikertelenség azt jelenti, hogy egy versenytárs előnyhöz juthat, ha először a YouTube-ra költözik, és előfordulhat, hogy lemarad a SEO-tartalom újrahasznosításának lehetőségéről.
A YouTube és a keresőoptimalizálás együtt tökéletes párosítást alkot, de csak akkor, ha elérte a SEO felemelkedési sebességét. Először is le szeretné fedni a keresőoptimalizálási alapjait: rangsorolja a kritikus márka és nem márkakulcsszavakat, és ösztönözze az organikus forgalom és az ügyfelek folyamatos növekedését.
A YouTube-ra való túl korai terjeszkedés a következőket jelenti:
- Túl vékonyra teríted magad.
- A nézők kereshetnek, de nem találnak rád a Google-on.
- Előfordulhat, hogy nincs elegendő adata arról, hogy mely témák befolyásolják az üzleti tevékenységet.
Ha már megvan a vonzerő vagy érett a keresőoptimalizálásban, öt erős okunk van a YouTube-ba való befektetés mellett:
- A YouTube a második legnagyobb keresőmotor és az első számú podcast platform, és havonta 75 milliárd ember nézi.1
- A YouTube kritikus forrása az idézeteknek a Google AI áttekintéseiben és a válaszok forrása az LLM chatbotokban.
- A YouTube jól láthatóan megjelenik a keresési eredmények között a Google videokörhinta SERP funkciójának részeként.
- A YouTube fontos forgalomdiverzifikációs jeleket is küldhet a Google-nak. Például a GarageGymReviews társult webhely többcsatornás stratégiát alkalmazva nyer a sokkal nagyobb versenytársa, a Barbend ellen.
- A B2B vásárlók a YouTube-ot nézik, nem csak a B2B ügyfelek (ne feledje, hogy a B2B kutatók 50%-a évezredes):
A B2B vásárlók és kutatók 70 százaléka videókat néz a vásárlásig vezető úton. Ez 52%-os ugrás mindössze két év alatt. És ez nem csak a könnyű látás.
Az Egyesült Államok YouTube-adatai szerint 2014-ben több mint 895 000 órát néztek a márkák legnépszerűbb B2B-videói közül. E kutatók közel fele kutatási folyamata során legalább 30 percnyi B2B-vel kapcsolatos videót néz meg, és majdnem minden ötödik több mint egy órányi tartalom. Mire hívták fel a figyelmüket?
A lista élén a termékjellemzőkről szóló videók állnak, amelyeket útmutatók és szakmai vélemények követnek.2
A lényeg: Nagy az esély arra, hogy a közönséged a YouTube-on van, és a láthatóság pozitív hatással van az értékesítési csatornádra. Az a rész, amelyet gyakran elfelejtenek, az az, hogy a YouTube-tartalom hogyan növelheti jelenlétét az LLM-ekben, és megszilárdíthatja pozícióját a Google-on.
Tehát hogyan oldja meg a hozzárendelési, mérőszámok és konverziós problémát?
A megoldás az, ha a YouTube-ot márkaépítéssel közelítjük meg a teljesítményalapú gondolkodásmód helyett:
- Értse meg az eredendő attribúciós problémát
- Koncentráljon a megfelelő növekedési mutatókra
- Tesztelje a különböző konverziós taktikákat (példákat mellékelve)
A hozzárendelési probléma
A legtöbb vállalat meg akarja mérni a YouTube közvetlen hatását, hasonlóan a keresőoptimalizáláshoz vagy a hirdetésekhez, hogy meghatározza egy művelet hatását. Ez logikus, mert hatékonyan szeretné priorizálni az erőforrásokat.
A YouTube azonban szeretné a felhasználókat a platformon tartani, ami azt jelenti, hogy a YouTube-ról érkező hivatkozási forgalom rendkívül alacsony.
Megnéztem két webhelyet, az egyiket a B2C és a másikat a B2B oldalakon, és azt tapasztaltam, hogy a YouTube hivatkozási forgalom mindkettőjük teljes forgalmának mindössze 0,2%-át teszi ki, annak ellenére, hogy a teljes forgalom nagymértékben eltérő mértékű.
Az a tény, hogy két nagyon különböző webhely azonos relatív mennyiségű YouTube-hivatkozási forgalommal rendelkezik, mond valamit.
A tipikus felhasználói út az, hogy az ügyfelek egy csomó videót megnéznek, majd gyakran egy idő után közvetlenül az oldalra érkeznek. A telemetriánk ezt nem tudja érzékelni. Röviden: a YouTube-hozzárendelés nem lineáris. Ez rendetlen.
A megoldás a vásárlás utáni felmérések és az UTM-paraméterek keveréke. A vásárlás utáni felmérések (PPS) megkérdezik az ügyfeleket a vásárlás után, hogyan találták meg a céget. Rengeteg szoftvert találhat az interneten, amelyek ezt megtehetik Ön helyett.
Az UTM-paraméterek lehetővé teszik a kattintások nyomon követését bizonyos videókra, de strukturált megközelítést igényelnek: vezessen nyilvántartást minden UTM-paraméterről, amelyet a CTA-k címkézésére használ az egyes videókhoz.
Ne feledje azonban, hogy a YouTube-videókra leadott CTA-kattintások sokkal alacsonyabbak más csatornákhoz képest, mivel a YouTube szeretné a felhasználókat a platformon tartani.
A megfelelő növekedési mutatók
Mivel a YouTube nem teljesítménycsatorna, nagyon nehéz belső nevezési díjakat szerezni a megfelelő mutatók nélkül.
Vezetőként meg akar bizonyosodni arról, hogy a teljesítményt a megfelelő módon mérik, így meg tudja ítélni, hogy a csapat jó úton halad-e a hatás elérése felé.
De melyek a megfelelő mutatók, ha nem tudja mérni a lineáris hozzárendelést?
A válasz lépcsőzetes mérőszámok sorozata, amelyek az ügyfelekig terjednek. Talán ismeri ezt a példát a keresőoptimalizálásból, ahol olyan vezető mutatókkal rendelkezik, mint a megjelenítések, helyezések és kattintások, valamint olyan lemaradó mutatók, mint a konverziók vagy a bevétel. Ugyanez igaz a YouTube-ra is.
Én a YouTube-metrikák fordított piramisának hívom. Az általam javasolt vezető mutatók a megtekintések, az előfizetések, az átlagos megtekintési időtartam és a CTA-kattintások.
A lemaradás mutatói lehetnek az új ügyfelek vagy a YouTube-ból származó bevétel – ismételten – az ön-hozzárendelésen keresztül mérve.
A létra működik, mert a vezetők idővel könnyebben nyomon követhetik a hatást. A nézettség növekedésével az előfizetések és az átlagos nézési idő is növekedni fog, de időbeli késéssel.
A helyes konverziós taktika
Nem sok ismert viszonyítási alap van arra vonatkozóan, hogy mit várhatsz el a YouTube-tól mint csatornától. Az egyik utalás, amelyet találtam, az az, hogy az Ahrefs és a Surfer a potenciális ügyfelek körülbelül 12%-át és az eladások 10%-át konvertálja a YouTube-ról, a vásárlás utáni hozzárendeléssel mérve.3
A YouTube nem közvetlen vagy lineáris konverziós csatorna, de így is maximalizálhatja a lineáris konverziók előmozdításának esélyét.
A probléma az, hogy túl sok vállalat nagyon kevéssé kreatív, amikor a nézőket ügyfelekké alakítja a YouTube-on.
Íme néhány ötlet:
- Próbáld rávenni a nézőket, hogy nézzék meg a többi videódat, ahelyett, hogy a webhelyedre kattintsanak olyan videókért, amelyek nem tükröznek erős vásárlási szándékot.
- Vannak hallási és szöveges CTA-k. Az auditív hangokat kimondják vagy megjelenítik a videókban, szemben a videó leírásában található fedőréteggel vagy szöveggel. Kísérletezzen mindkettővel.
- Ösztönözze a felhasználókat, hogy kattintsanak a CTA-ra egy ólommágnessel, például egy PDF-sablonnal vagy egy számológéppel, amelyet letölthetnek vagy használhatnak az Ön webhelyén.
A nagy kép: The Big Swing Era
A keresőoptimalizálásról a YouTube-ra való terjeszkedés kihívása egy nagyobb képbe illeszkedik: a lineáris csatornák közötti hozzárendelés erodálódik, így a marketingszakembereknek nagyobb kilengésekre van szükségük az ítélet, a logika és a minőségi jelzések alapján.
Ugyanezt a tendenciát látom sok organikus csatornán: Reddit, podcasting, közösségi média és a YouTube. Mindannyian tudjuk, hogy nagy figyelmet fordítanak rájuk, de a hatást nehéz mérni, hacsak nem hirdet.
Miért?
- Az adatvédelmi előírások, például a GDPR vagy a CCPA és a hirdetésblokkolók korlátozzák a követést.
- Az olyan platformok, mint a Google, a YouTube vagy a Meta, kevesebb adatot osztanak meg a marketingesekkel, és több feketedoboz-algoritmust használnak.
- A felhasználók sok eszközt használnak tartalom fogyasztására.
- Több tartalommegosztás történik a zárt üzenetküldő alkalmazásokban, például a WhatsAppban vagy az e-mailben.
- Az organikus csatornák a hirdetési csatornákhoz képest hosszú időbe telik (gyakran hat hónapig vagy tovább).
Egy dolog, amit a cégek megpróbálhatnak tesztelni, az az, hogy először a platformokon hirdetnek, majd döntenek arról, hogy tartalmat hoznak létre hozzá. De a reklámozáson kívül visszatértünk abba a korszakba, amikor a marketingeseknek nagy lendületeket kell tenniük a győzelemhez.
De a legnagyobb kivonat az, hogy a meggyőződés, a logika és a minőségi adatok alapján több nagy kilengést kell vennünk. Üdvözöljük a nagy swing korszakban.
1 49 YouTube statisztika 2024-re: Elköteleződés, megtekintések, bevétel (és egyebek)
2 A B2B marketing változó arca
3 Forrás