Miért ajánlom ügyfeleimnek, hogy terjeszkedjenek a SEO-ról a YouTube-ra

Peter

A YouTube hatékony forrása lehet a B2C vagy B2C ügyfeleknek, de a legtöbb vállalat rossz szemüvegen keresztül néz rá: teljesítménycsatornán keresztül.

Visszatartja őket az a vágy, hogy a cégek azonnal kiszorítsák az ügyfeleket a YouTube-tartalomból.

Miután több tucat vállalatnak segítettem terjeszkedni a keresőoptimalizálásról a YouTube-ra, rájöttem, hogy a YouTube az ideális terjeszkedési csatorna, miután a keresőoptimalizálás beérett. De ahhoz, hogy ez sikeres legyen, a vállalatoknak három kritikus kihívással kell szembenézniük: a hozzárendeléssel, a mérőszámokkal és a konverzióval.

E három kihívás leküzdése azt jelenti, hogy új ügyfélszerzési csatornát nyithat meg. A sikertelenség azt jelenti, hogy egy versenytárs előnyhöz juthat, ha először a YouTube-ra költözik, és előfordulhat, hogy lemarad a SEO-tartalom újrahasznosításának lehetőségéről.

A YouTube és a keresőoptimalizálás együtt tökéletes párosítást alkot, de csak akkor, ha elérte a SEO felemelkedési sebességét. Először is le szeretné fedni a keresőoptimalizálási alapjait: rangsorolja a kritikus márka és nem márkakulcsszavakat, és ösztönözze az organikus forgalom és az ügyfelek folyamatos növekedését.

A YouTube-ra való túl korai terjeszkedés a következőket jelenti:

  1. Túl vékonyra teríted magad.
  2. A nézők kereshetnek, de nem találnak rád a Google-on.
  3. Előfordulhat, hogy nincs elegendő adata arról, hogy mely témák befolyásolják az üzleti tevékenységet.

Ha már megvan a vonzerő vagy érett a keresőoptimalizálásban, öt erős okunk van a YouTube-ba való befektetés mellett:

  1. A YouTube a második legnagyobb keresőmotor és az első számú podcast platform, és havonta 75 milliárd ember nézi.1
  2. A YouTube kritikus forrása az idézeteknek a Google AI áttekintéseiben és a válaszok forrása az LLM chatbotokban.
  3. A YouTube jól láthatóan megjelenik a keresési eredmények között a Google videokörhinta SERP funkciójának részeként.
  4. A YouTube fontos forgalomdiverzifikációs jeleket is küldhet a Google-nak. Például a GarageGymReviews társult webhely többcsatornás stratégiát alkalmazva nyer a sokkal nagyobb versenytársa, a Barbend ellen.
  5. A B2B vásárlók a YouTube-ot nézik, nem csak a B2B ügyfelek (ne feledje, hogy a B2B kutatók 50%-a évezredes):

A B2B vásárlók és kutatók 70 százaléka videókat néz a vásárlásig vezető úton. Ez 52%-os ugrás mindössze két év alatt. És ez nem csak a könnyű látás.

Az Egyesült Államok YouTube-adatai szerint 2014-ben több mint 895 000 órát néztek a márkák legnépszerűbb B2B-videói közül. E kutatók közel fele kutatási folyamata során legalább 30 percnyi B2B-vel kapcsolatos videót néz meg, és majdnem minden ötödik több mint egy órányi tartalom. Mire hívták fel a figyelmüket?

A lista élén a termékjellemzőkről szóló videók állnak, amelyeket útmutatók és szakmai vélemények követnek.2

A lényeg: Nagy az esély arra, hogy a közönséged a YouTube-on van, és a láthatóság pozitív hatással van az értékesítési csatornádra. Az a rész, amelyet gyakran elfelejtenek, az az, hogy a YouTube-tartalom hogyan növelheti jelenlétét az LLM-ekben, és megszilárdíthatja pozícióját a Google-on.

Tehát hogyan oldja meg a hozzárendelési, mérőszámok és konverziós problémát?

A megoldás az, ha a YouTube-ot márkaépítéssel közelítjük meg a teljesítményalapú gondolkodásmód helyett:

  • Értse meg az eredendő attribúciós problémát
  • Koncentráljon a megfelelő növekedési mutatókra
  • Tesztelje a különböző konverziós taktikákat (példákat mellékelve)

A hozzárendelési probléma

A legtöbb vállalat meg akarja mérni a YouTube közvetlen hatását, hasonlóan a keresőoptimalizáláshoz vagy a hirdetésekhez, hogy meghatározza egy művelet hatását. Ez logikus, mert hatékonyan szeretné priorizálni az erőforrásokat.

A YouTube azonban szeretné a felhasználókat a platformon tartani, ami azt jelenti, hogy a YouTube-ról érkező hivatkozási forgalom rendkívül alacsony.

Megnéztem két webhelyet, az egyiket a B2C és a másikat a B2B oldalakon, és azt tapasztaltam, hogy a YouTube hivatkozási forgalom mindkettőjük teljes forgalmának mindössze 0,2%-át teszi ki, annak ellenére, hogy a teljes forgalom nagymértékben eltérő mértékű.

Az a tény, hogy két nagyon különböző webhely azonos relatív mennyiségű YouTube-hivatkozási forgalommal rendelkezik, mond valamit.

A tipikus felhasználói út az, hogy az ügyfelek egy csomó videót megnéznek, majd gyakran egy idő után közvetlenül az oldalra érkeznek. A telemetriánk ezt nem tudja érzékelni. Röviden: a YouTube-hozzárendelés nem lineáris. Ez rendetlen.

A megoldás a vásárlás utáni felmérések és az UTM-paraméterek keveréke. A vásárlás utáni felmérések (PPS) megkérdezik az ügyfeleket a vásárlás után, hogyan találták meg a céget. Rengeteg szoftvert találhat az interneten, amelyek ezt megtehetik Ön helyett.

Az UTM-paraméterek lehetővé teszik a kattintások nyomon követését bizonyos videókra, de strukturált megközelítést igényelnek: vezessen nyilvántartást minden UTM-paraméterről, amelyet a CTA-k címkézésére használ az egyes videókhoz.

Ne feledje azonban, hogy a YouTube-videókra leadott CTA-kattintások sokkal alacsonyabbak más csatornákhoz képest, mivel a YouTube szeretné a felhasználókat a platformon tartani.

A megfelelő növekedési mutatók

Mivel a YouTube nem teljesítménycsatorna, nagyon nehéz belső nevezési díjakat szerezni a megfelelő mutatók nélkül.

Vezetőként meg akar bizonyosodni arról, hogy a teljesítményt a megfelelő módon mérik, így meg tudja ítélni, hogy a csapat jó úton halad-e a hatás elérése felé.

De melyek a megfelelő mutatók, ha nem tudja mérni a lineáris hozzárendelést?

A válasz lépcsőzetes mérőszámok sorozata, amelyek az ügyfelekig terjednek. Talán ismeri ezt a példát a keresőoptimalizálásból, ahol olyan vezető mutatókkal rendelkezik, mint a megjelenítések, helyezések és kattintások, valamint olyan lemaradó mutatók, mint a konverziók vagy a bevétel. Ugyanez igaz a YouTube-ra is.

Én a YouTube-metrikák fordított piramisának hívom. Az általam javasolt vezető mutatók a megtekintések, az előfizetések, az átlagos megtekintési időtartam és a CTA-kattintások.

A lemaradás mutatói lehetnek az új ügyfelek vagy a YouTube-ból származó bevétel – ismételten – az ön-hozzárendelésen keresztül mérve.

A létra működik, mert a vezetők idővel könnyebben nyomon követhetik a hatást. A nézettség növekedésével az előfizetések és az átlagos nézési idő is növekedni fog, de időbeli késéssel.

A helyes konverziós taktika

Nem sok ismert viszonyítási alap van arra vonatkozóan, hogy mit várhatsz el a YouTube-tól mint csatornától. Az egyik utalás, amelyet találtam, az az, hogy az Ahrefs és a Surfer a potenciális ügyfelek körülbelül 12%-át és az eladások 10%-át konvertálja a YouTube-ról, a vásárlás utáni hozzárendeléssel mérve.3

A YouTube nem közvetlen vagy lineáris konverziós csatorna, de így is maximalizálhatja a lineáris konverziók előmozdításának esélyét.

A probléma az, hogy túl sok vállalat nagyon kevéssé kreatív, amikor a nézőket ügyfelekké alakítja a YouTube-on.

Íme néhány ötlet:

  1. Próbáld rávenni a nézőket, hogy nézzék meg a többi videódat, ahelyett, hogy a webhelyedre kattintsanak olyan videókért, amelyek nem tükröznek erős vásárlási szándékot.
  2. Vannak hallási és szöveges CTA-k. Az auditív hangokat kimondják vagy megjelenítik a videókban, szemben a videó leírásában található fedőréteggel vagy szöveggel. Kísérletezzen mindkettővel.
  3. Ösztönözze a felhasználókat, hogy kattintsanak a CTA-ra egy ólommágnessel, például egy PDF-sablonnal vagy egy számológéppel, amelyet letölthetnek vagy használhatnak az Ön webhelyén.

A nagy kép: The Big Swing Era

A keresőoptimalizálásról a YouTube-ra való terjeszkedés kihívása egy nagyobb képbe illeszkedik: a lineáris csatornák közötti hozzárendelés erodálódik, így a marketingszakembereknek nagyobb kilengésekre van szükségük az ítélet, a logika és a minőségi jelzések alapján.

Ugyanezt a tendenciát látom sok organikus csatornán: Reddit, podcasting, közösségi média és a YouTube. Mindannyian tudjuk, hogy nagy figyelmet fordítanak rájuk, de a hatást nehéz mérni, hacsak nem hirdet.

Miért?

  1. Az adatvédelmi előírások, például a GDPR vagy a CCPA és a hirdetésblokkolók korlátozzák a követést.
  2. Az olyan platformok, mint a Google, a YouTube vagy a Meta, kevesebb adatot osztanak meg a marketingesekkel, és több feketedoboz-algoritmust használnak.
  3. A felhasználók sok eszközt használnak tartalom fogyasztására.
  4. Több tartalommegosztás történik a zárt üzenetküldő alkalmazásokban, például a WhatsAppban vagy az e-mailben.
  5. Az organikus csatornák a hirdetési csatornákhoz képest hosszú időbe telik (gyakran hat hónapig vagy tovább).

Egy dolog, amit a cégek megpróbálhatnak tesztelni, az az, hogy először a platformokon hirdetnek, majd döntenek arról, hogy tartalmat hoznak létre hozzá. De a reklámozáson kívül visszatértünk abba a korszakba, amikor a marketingeseknek nagy lendületeket kell tenniük a győzelemhez.

De a legnagyobb kivonat az, hogy a meggyőződés, a logika és a minőségi adatok alapján több nagy kilengést kell vennünk. Üdvözöljük a nagy swing korszakban.


1 49 YouTube statisztika 2024-re: Elköteleződés, megtekintések, bevétel (és egyebek)

2 A B2B marketing változó arca

3 Forrás


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.