Ez az én hivatalos bontásom a SEO kulcsszó számára, amely sok évvel ezelőtt meghalt, de senki sem vette észre.
Ennek eredményeként sok marketing csapat meghozza az al-par-döntéseket, és a döntéshozók elveszítik a bizalmat a SEO-ban mint csatornán. Csak nézd meg a közelmúltban a „SEO -k halott” reakcióit a Hubspot forgalmi hanyatlására.
A Google érvényesíti a JavaScriptet a mászáshoz
Január 20 -tól kezdve a Google a JavaScriptre van szüksége a kereséshez, ami drágábbá teszi a rangsorkövetést.
Ez a legújabb lépés a SEO profik és a Google közötti hosszú távú csatában.
A rangsoroló nyomkövetők (Semrush, Ahrefs, Seomonitor stb.) Szürke zónában működtek. A Google tolerálja őket, de hivatalosan nem engedi meg.
Most, mivel a JavaScript nehéz követelményként, a rangkövetésnek több RAM -ra van szüksége, ami növeli minden adatpont költségét.
Ennek eredményeként a SEO elvégzésének költségei emelkednek. A rangsor követése azonban jóval azelőtt elvesztette értékét, hogy a Google a JavaScript mászásra váltott.
Az egyetlen kulcsszavakra való összpontosítás egy ideje nem volt értelme
A SERP -k összes elemével és a nem reprezentatív adatokkal, amelyeket kapunk, nehéz kidolgozni és mérni a sikert pusztán a kulcsszó rangja alapján.
- 2013 -ban a Google abbahagyta a kulcsszó -hivatkozók megosztását. Az egyetlen módja annak, hogy megértsük, hogy a felhasználók mit kerestek az Ön webhelyére, és továbbra is a Google Search Console.
- 2014-ben a Google elkezdett bemutatni a kiemelt kivonatot, a közvetlen válaszokat a keresési eredmények tetején, ami több nyertes-szerkesztést hozott létre minden helyzetben. Az azt követő SERP funkciók, mint például az emberek, akiket kértek, vagy a video -körhinta követte, és felmászott a rangsorba. Manapság több mint 30 ismert SERP szolgáltatás versenyez a figyelemért a klasszikus keresési eredményekkel. Nagyon nehéz megjósolni, hogy hány kattintást kaphat, mert a SERP funkciók oly sok kombinációja van.1
- A tavalyi év óta a Google megmutatta a szerves eredmények hirdetéseit, és megszakította a szerves és a fizetett eredmények közötti hagyományos elválasztást.
- És természetesen tavaly a Google elindította az AI áttekintéseket. Az AI válaszok már több mint 100 országban érhetők el, és mélyreható válaszokat adnak. Bizonyos esetekben a keresési eredményekre kattintás most felesleges.
- A Google által megosztott adatok ezen tendenciák körül a nem létezés és a csupasz között terjednek. Az AI áttekintéseket vagy a SERP funkciókat nem tartalmazza a keresési konzol adatainak. Még azt sem beszélve, hogy a Google „adatvédelmi okokból” kiszűri a lekérdezési adatok 50% -át: Ahrefs 150 000 webhelyet vizsgált, és megállapította, hogy a kulcsszavak és kattintások kb. 50% -a rejtett.2
Egyrészt egyetlen weboldal több ezer kulcsszóra rangsorolhat, mindaddig, amíg ezek a kulcsszavak ugyanazt a szándékot fejezik ki, és az oldal jó választ ad minden hallgatólagos kérdésre. Ez a helyzet már évek óta.
Másrészt, egyre több kulcsszó nem szállítja a forgalmat, mert az összes kattintás olyan SERP funkcióra kerül, amely az embereket tartja a keresési eredményekben, vagy egy kattintás nem szükséges – a keresők a keresési eredményekben kapják meg a választ.
A Sparktoro úgy találta, hogy a keresések +37% -a kattintás nélkül véget ér, és +21% -a újabb keresést eredményez.3
Pár hónappal ezelőtt átírtam a házon belüli SEO útmutatóját, és elkezdtem rangsorolni az első helyzetben. De a vicc rajtam volt. Nem kaptam egyetlen piszkos kattintást a kulcsszóra.
Több mint 200 ember keres [inhouse seo]de egyetlen ember sem kattint a keresési eredményre.
Mellesleg, a Google Analytics csak 10 kattintást mutat az organikus keresésből az elmúlt három hónapban.
Szóval, mi folyik itt? A 10 kattintást, amelyet valójában kaptam, a GSC -ben nem jelentenek (azt hiszem,?
A nagyobb kép az, hogy a kulcsszavak és a rangsorok értéke tartályozott.
Válaszunk kétszeres lehet:
- Először is, bár az átfogó célnak továbbra is a tetejére kell rangsorolni, meg kell céloznunk azt az elemet, amelyre valószínűleg minden figyelmet felhívnak a SERP -kre, például a video -körhinta vagy az AI válaszok. Bizonyos esetekben ez azt jelenti, hogy a „SEO” -t más platformokra, például a YouTube -ra bővítik.
- Másodszor, meg kell vizsgálnunk az összesített adatokat.
Összesített forgalom> Kulcsszavak
Még mindig működünk a SEO régi modelljével, ahol nyomon követjük a kulcsszavak listáját a siker mérésére és a célok beállítására.
De mennyi értelemben van ez a megadott oldalak rangsorolása sok kulcsszóra? Mennyi értelme van egy adott kereséshez az eredmények listájáról az LLM válaszokra való áttéréshez?
A kulcsszónak nincs jövője a keresésben. A szándék az, hogy szándékos, és az LLMS sokkal jobban megérti azt.
Tehát itt van a javaslatom: ahelyett, hogy a kulcsszavakra összpontosítanánk, az oldal vagy a tartomány szintjén összevont szerves forgalomra kell összpontosítanunk.
Néhány csapdát, amelyre vigyázni kell:
- Még mindig szükségünk van kulcsszavakra a márka és a nem márkájú forgalom modellezéséhez (még mindig működik, mert elegendő kulcsszót kell rendelkeznie).
- Óvakodj a szezonalitásról.
- Az organikus forgalom felosztása az új és a meglévő oldalakkal.
Annak érdekében, hogy nyomon kövesse a domain vagy oldal jól teljesítését, még mindig megnézhetjük a kulcsszavakat; Az organikus forgalom iránya inkább azt jelzi, hogy jól működik -e vagy sem.
Az egyik nagy kérdés, ami a kulcsszavakkal kapcsolatban van, az, hogy a keresési kötetnek sok hibája van, és annyira nem reprezentatív, ami valójában folyik.
A „házon belüli SEO” kifejezésnek a legnagyobb rangú nyomkövetőkben 90-200 keresési kötete van, de valójában nem ad kattintást.
Tudni, hogy mely oldalakat kell létrehozni kulcsszó -kutatás nélkül, beszéljen az ügyfelekkel, és elemezze, milyen témákat és kérdéseket érdekel.
Elemezze az olyan platformokat, mint a Reddit és a YouTube az elkötelezettség és a fordított mérnök számára, hogy milyen témák működnek.
És tudunk – és valószínűleg kell – használni kell a fizetett keresési adatokat, hogy tájékoztassuk a SEO -t, mert ez jobban tükrözi a témákat azzal, ahogyan a Google (Performance Max) hirdetéseket mutatja a keresési felhasználók számára, amelyek hasonlóak a felhasználói szándékhoz.
A forgalom kidolgozásához nézze meg azokat a tartományokat vagy oldalakat, amelyek már láthatók az érdeklődő témákban, csak nem a kulcsszó szintjén.
A ClickStream adatok, amelyek tükrözik, hogy a felhasználók hogyan böngésznek az interneten, sokkal jobb, mert nem a potenciális forgalmat a kulcsszó pozíciója alapján tervezi.
Ahol a kulcsszavak továbbra is (valamilyen értelemben) a történelmi keresési kötet elemzésére szolgálnak, hogy egy téma növekszik -e vagy csökken -e, de azt javaslom, hogy csak nagy mennyiségű kulcsszót használjon.
Az összesített forgalmi megközelítés óriási előnye, hogy jól átadja az LLM -et, mert nem adnak nekünk lekérdezéseket, de nyomon követhetjük az áttételi forgalmat a domain és az oldal szintjén.
A CHATGPT még URL -paramétert is hozzáad a kimenő kattintásokhoz, ami megkönnyíti a nyomon követést.
LLM védelem: aktiválva
A Google valódi oka a JavaScript mászásának végrehajtása az, hogy nem a SEO szakembereit, hanem a Genai versenytársait bántja.
A chatgpt és a zavarás jelentős alapot kap. A Chatgpt már meghaladta a Bing és a Google Ikrek forgalmát. A zavarosság ott van.
Az LLM rászorulók azonban nem tudják végrehajtani a JavaScriptet, ami azt jelenti, hogy már nem tudják mászni a Google keresési eredményeit, hogy megválaszolják a válaszokat.
(Mellesleg, meg kell győződnie arról, hogy tartalma JavaScript nélkül elérhető -e. Egyébként az LLMS nem tudja feltérképezni, és nem jelenik meg a válaszukban.)
Egyes LLM -ek minősége csökkenhet a Google által a JavaScript végrehajtása miatt, de csak ideiglenesen. Az LLM -ek továbbra is más módon kaphatók SERP -adatokat.
De a Google döntésének egyik lehetséges következménye az, hogy az LLM fejlesztői saját modelleket vagy webes indexeket készítenek a válaszok mérlegelésére és a keresőmotoroktól való függetlenségre.
Ennek második rendű hatása az lenne, hogy már nem elég jó SEO-t tenni az LLMS-ben való megjelenéshez. Meg kell fordítanunk az LLM eredményeit, mint a Google -val.
Ha a SEO játék, akkor a SEO -ban történő nyeréshez most a játék áramlása (szándéka) alapján történő beállítást igényel, nem pedig a kártyák (kulcsszavak) alapján.
A keresés jövője nem kulcsszavak, hanem szándékok.
Legyen ez a hivatalos félelmem.
1 Félig érzékelő
2 A GSC kattintásainak csaknem fele rejtett kifejezésekre megy – Ahrefs tanulmánya
3 2024 Nulla kattintással a keresési tanulmány