Miért az összesített szerves forgalom jobb mutató?

Peter

Ez az én hivatalos bontásom a SEO kulcsszó számára, amely sok évvel ezelőtt meghalt, de senki sem vette észre.

Ennek eredményeként sok marketing csapat meghozza az al-par-döntéseket, és a döntéshozók elveszítik a bizalmat a SEO-ban mint csatornán. Csak nézd meg a közelmúltban a „SEO -k halott” reakcióit a Hubspot forgalmi hanyatlására.

A Google érvényesíti a JavaScriptet a mászáshoz

Január 20 -tól kezdve a Google a JavaScriptre van szüksége a kereséshez, ami drágábbá teszi a rangsorkövetést.

Ez a legújabb lépés a SEO profik és a Google közötti hosszú távú csatában.

A rangsoroló nyomkövetők (Semrush, Ahrefs, Seomonitor stb.) Szürke zónában működtek. A Google tolerálja őket, de hivatalosan nem engedi meg.

Most, mivel a JavaScript nehéz követelményként, a rangkövetésnek több RAM -ra van szüksége, ami növeli minden adatpont költségét.

Ennek eredményeként a SEO elvégzésének költségei emelkednek. A rangsor követése azonban jóval azelőtt elvesztette értékét, hogy a Google a JavaScript mászásra váltott.

Az egyetlen kulcsszavakra való összpontosítás egy ideje nem volt értelme

A SERP -k összes elemével és a nem reprezentatív adatokkal, amelyeket kapunk, nehéz kidolgozni és mérni a sikert pusztán a kulcsszó rangja alapján.

  • 2013 -ban a Google abbahagyta a kulcsszó -hivatkozók megosztását. Az egyetlen módja annak, hogy megértsük, hogy a felhasználók mit kerestek az Ön webhelyére, és továbbra is a Google Search Console.
  • 2014-ben a Google elkezdett bemutatni a kiemelt kivonatot, a közvetlen válaszokat a keresési eredmények tetején, ami több nyertes-szerkesztést hozott létre minden helyzetben. Az azt követő SERP funkciók, mint például az emberek, akiket kértek, vagy a video -körhinta követte, és felmászott a rangsorba. Manapság több mint 30 ismert SERP szolgáltatás versenyez a figyelemért a klasszikus keresési eredményekkel. Nagyon nehéz megjósolni, hogy hány kattintást kaphat, mert a SERP funkciók oly sok kombinációja van.1
  • A tavalyi év óta a Google megmutatta a szerves eredmények hirdetéseit, és megszakította a szerves és a fizetett eredmények közötti hagyományos elválasztást.
  • És természetesen tavaly a Google elindította az AI áttekintéseket. Az AI válaszok már több mint 100 országban érhetők el, és mélyreható válaszokat adnak. Bizonyos esetekben a keresési eredményekre kattintás most felesleges.
  • A Google által megosztott adatok ezen tendenciák körül a nem létezés és a csupasz között terjednek. Az AI áttekintéseket vagy a SERP funkciókat nem tartalmazza a keresési konzol adatainak. Még azt sem beszélve, hogy a Google „adatvédelmi okokból” kiszűri a lekérdezési adatok 50% -át: Ahrefs 150 000 webhelyet vizsgált, és megállapította, hogy a kulcsszavak és kattintások kb. 50% -a rejtett.2

Egyrészt egyetlen weboldal több ezer kulcsszóra rangsorolhat, mindaddig, amíg ezek a kulcsszavak ugyanazt a szándékot fejezik ki, és az oldal jó választ ad minden hallgatólagos kérdésre. Ez a helyzet már évek óta.

Másrészt, egyre több kulcsszó nem szállítja a forgalmat, mert az összes kattintás olyan SERP funkcióra kerül, amely az embereket tartja a keresési eredményekben, vagy egy kattintás nem szükséges – a keresők a keresési eredményekben kapják meg a választ.

A Sparktoro úgy találta, hogy a keresések +37% -a kattintás nélkül véget ér, és +21% -a újabb keresést eredményez.3

Pár hónappal ezelőtt átírtam a házon belüli SEO útmutatóját, és elkezdtem rangsorolni az első helyzetben. De a vicc rajtam volt. Nem kaptam egyetlen piszkos kattintást a kulcsszóra.

Több mint 200 ember keres [inhouse seo]de egyetlen ember sem kattint a keresési eredményre.

Mellesleg, a Google Analytics csak 10 kattintást mutat az organikus keresésből az elmúlt három hónapban.

Szóval, mi folyik itt? A 10 kattintást, amelyet valójában kaptam, a GSC -ben nem jelentenek (azt hiszem,?

A nagyobb kép az, hogy a kulcsszavak és a rangsorok értéke tartályozott.

Válaszunk kétszeres lehet:

  • Először is, bár az átfogó célnak továbbra is a tetejére kell rangsorolni, meg kell céloznunk azt az elemet, amelyre valószínűleg minden figyelmet felhívnak a SERP -kre, például a video -körhinta vagy az AI válaszok. Bizonyos esetekben ez azt jelenti, hogy a „SEO” -t más platformokra, például a YouTube -ra bővítik.
  • Másodszor, meg kell vizsgálnunk az összesített adatokat.

Összesített forgalom> Kulcsszavak

Még mindig működünk a SEO régi modelljével, ahol nyomon követjük a kulcsszavak listáját a siker mérésére és a célok beállítására.

De mennyi értelemben van ez a megadott oldalak rangsorolása sok kulcsszóra? Mennyi értelme van egy adott kereséshez az eredmények listájáról az LLM válaszokra való áttéréshez?

A kulcsszónak nincs jövője a keresésben. A szándék az, hogy szándékos, és az LLMS sokkal jobban megérti azt.

Tehát itt van a javaslatom: ahelyett, hogy a kulcsszavakra összpontosítanánk, az oldal vagy a tartomány szintjén összevont szerves forgalomra kell összpontosítanunk.

Néhány csapdát, amelyre vigyázni kell:

  • Még mindig szükségünk van kulcsszavakra a márka és a nem márkájú forgalom modellezéséhez (még mindig működik, mert elegendő kulcsszót kell rendelkeznie).
  • Óvakodj a szezonalitásról.
  • Az organikus forgalom felosztása az új és a meglévő oldalakkal.

Annak érdekében, hogy nyomon kövesse a domain vagy oldal jól teljesítését, még mindig megnézhetjük a kulcsszavakat; Az organikus forgalom iránya inkább azt jelzi, hogy jól működik -e vagy sem.

Az egyik nagy kérdés, ami a kulcsszavakkal kapcsolatban van, az, hogy a keresési kötetnek sok hibája van, és annyira nem reprezentatív, ami valójában folyik.

A „házon belüli SEO” kifejezésnek a legnagyobb rangú nyomkövetőkben 90-200 keresési kötete van, de valójában nem ad kattintást.

Tudni, hogy mely oldalakat kell létrehozni kulcsszó -kutatás nélkül, beszéljen az ügyfelekkel, és elemezze, milyen témákat és kérdéseket érdekel.

Elemezze az olyan platformokat, mint a Reddit és a YouTube az elkötelezettség és a fordított mérnök számára, hogy milyen témák működnek.

És tudunk – és valószínűleg kell – használni kell a fizetett keresési adatokat, hogy tájékoztassuk a SEO -t, mert ez jobban tükrözi a témákat azzal, ahogyan a Google (Performance Max) hirdetéseket mutatja a keresési felhasználók számára, amelyek hasonlóak a felhasználói szándékhoz.

A forgalom kidolgozásához nézze meg azokat a tartományokat vagy oldalakat, amelyek már láthatók az érdeklődő témákban, csak nem a kulcsszó szintjén.

A ClickStream adatok, amelyek tükrözik, hogy a felhasználók hogyan böngésznek az interneten, sokkal jobb, mert nem a potenciális forgalmat a kulcsszó pozíciója alapján tervezi.

Ahol a kulcsszavak továbbra is (valamilyen értelemben) a történelmi keresési kötet elemzésére szolgálnak, hogy egy téma növekszik -e vagy csökken -e, de azt javaslom, hogy csak nagy mennyiségű kulcsszót használjon.

Az összesített forgalmi megközelítés óriási előnye, hogy jól átadja az LLM -et, mert nem adnak nekünk lekérdezéseket, de nyomon követhetjük az áttételi forgalmat a domain és az oldal szintjén.

A CHATGPT még URL -paramétert is hozzáad a kimenő kattintásokhoz, ami megkönnyíti a nyomon követést.

LLM védelem: aktiválva

A Google valódi oka a JavaScript mászásának végrehajtása az, hogy nem a SEO szakembereit, hanem a Genai versenytársait bántja.

A chatgpt és a zavarás jelentős alapot kap. A Chatgpt már meghaladta a Bing és a Google Ikrek forgalmát. A zavarosság ott van.

Az LLM rászorulók azonban nem tudják végrehajtani a JavaScriptet, ami azt jelenti, hogy már nem tudják mászni a Google keresési eredményeit, hogy megválaszolják a válaszokat.

(Mellesleg, meg kell győződnie arról, hogy tartalma JavaScript nélkül elérhető -e. Egyébként az LLMS nem tudja feltérképezni, és nem jelenik meg a válaszukban.)

Egyes LLM -ek minősége csökkenhet a Google által a JavaScript végrehajtása miatt, de csak ideiglenesen. Az LLM -ek továbbra is más módon kaphatók SERP -adatokat.

De a Google döntésének egyik lehetséges következménye az, hogy az LLM fejlesztői saját modelleket vagy webes indexeket készítenek a válaszok mérlegelésére és a keresőmotoroktól való függetlenségre.

Ennek második rendű hatása az lenne, hogy már nem elég jó SEO-t tenni az LLMS-ben való megjelenéshez. Meg kell fordítanunk az LLM eredményeit, mint a Google -val.

Ha a SEO játék, akkor a SEO -ban történő nyeréshez most a játék áramlása (szándéka) alapján történő beállítást igényel, nem pedig a kártyák (kulcsszavak) alapján.

A keresés jövője nem kulcsszavak, hanem szándékok.

Legyen ez a hivatalos félelmem.


1 Félig érzékelő

2 A GSC kattintásainak csaknem fele rejtett kifejezésekre megy – Ahrefs tanulmánya

3 2024 Nulla kattintással a keresési tanulmány


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.