Miért késleltetheti a lusta terhelés a legnagyobb tartalomfestéket (LCP)

Peter

A Google Keresési Podcast -on történő keresésének nemrégiben bekövetkező epizódjában Martin Splitt és John Mueller megvitatták, amikor a lusta betöltés segít, és mikor lassíthatja az oldalakat.

A Splitt egy valós példát használt a fejlesztők.google.com webhelyen egy közös mintázat szemléltetésére: minden kép lusta alapértelmezés szerint késleltetheti a legnagyobb tartalomfestéket (LCP), ha a soronkénti látványt tartalmazza.

Splitt mondta:

„Az a tartalomkezelő rendszer, amelyet a fejlesztőkhöz.google.com webhelyen használunk, az összes képet lusta betöltéshez adja meg, ami nem nagyszerű.”

A Splitt a példát arra használja, hogy elmagyarázza, miért kockázatos a lusta-betöltő hős képek: azt mondja a böngészőnek, hogy várjon a legszembetűnőbb elemre, amely visszaszoríthatja az LCP-t, és elrendezést okozhat, ha a méretek nem vannak beállítva.

Splitt mondta:

„Ha lusta betöltést használ egy azonnal látható képen, akkor valószínűleg hatással lesz a legnagyobb tartalommal ellátott festékére. Ez olyan, mint szinte garantált.”

Hogyan késik a lusta terhelés az LCP -t

Az LCP azt a pillanatot méri, hogy a kezdeti nézetablakban a legnagyobb szöveget vagy képet festették.

Általában a böngésző előterhelésének szkennelője korán találja meg a hős képét, és kiemelt prioritással tölti be, így gyorsan festhet.

Amikor hozzáadod loading="lazy" Ugyanazon hősre megváltoztatja a böngésző ütemezését:

  • A képet alacsonyabb prioritásnak tekintik, tehát más források először kezdődnek.
  • A böngésző vár az elrendezésig és az egyéb munka előrehaladásáig, mielőtt a hős képet kérné.
  • A hős ezután a szkriptek, stílusok és egyéb eszközök után a sávszélességért versenyez.

Ez a késleltetés később megváltoztatja a legnagyobb elem festési idejét, ami növeli az LCP -t.

A lassú hálózatokon vagy a CPU korlátozott eszközökön a hatás észrevehetőbb. Ha hiányzik a szélesség és a magasság, akkor a késői kép is elrendezheti az elrendezést, és úgy érzi, hogy „zavaró”.

SEO kockázat néhány könyvtárral

A böngészők most támogatják a beépítést loading Attribútum a képekhez és az iframe -khez, amely a szokásos forgatókönyvekben eltávolítja a nehéz javascript igényét. A WordPress alapértelmezés szerint elfogadta a natív lusta betöltést, segítve a terjedést.

Splitt mondta:

„A böngészők natív attribútumot kaptak a képekhez és az iframákhoz, a betöltési attribútumhoz … ami a böngészőt gondozza a lusta betöltésről.”

A régebbi vagy egyedi lusta betöltő könyvtárak elrejthetik a kép URL-jeit a nem szabványos attribútumokban. Ha az igazi URL soha nem száll be src vagy srcset A HTML Google -renderékben a képeket nem kaphatják meg az indexelés céljából.

Splitt mondta:

„Láttuk több lusta betöltési könyvtárat … amelyek valamilyen adatforrás-attribútumot használnak, nem pedig a forrás attribútumot … ha nem a forrás attribútumban van, akkor nem fogjuk felvenni, ha valamilyen egyedi attribútumban van.”

Hogyan lehet ellenőrizni az oldalait

Használja a Search Consol URL -ellenőrzését a megjelenített HTML és erősítse meg, hogy a soronkénti képek és a lusta betöltött modulok standard attribútumokra oldódnak. Kerülje a képernyőképen való támaszkodást.

A Splitt tanácsos:

„Ha a megjelenített HTML úgy néz ki, mintha a képcímke forrás attribútumában található összes kép URL -t tartalmazza … akkor jól leszel.”

Rangsorolási hatás

A Splitt a rangsorolás hatásait szerénynek tartja. Az alapvető webes életmódok hozzájárulnak a rangsoroláshoz, de a legtöbb esetben „apró perces tényezőnek” nevezte.

Mit kell tenned a következőkben

  • Tartsa a hősöket és más soronkénti képeket lelkesen, szélességgel és magassággal.
  • Használja a bennszülöttet loading="lazy" a sor alatti képekhez és az iframákhoz.
  • Ha az előnézetek, videók vagy dinamikus szakaszok könyvtárára támaszkodik, ellenőrizze, hogy a végső jelölés a standard attribútumokban valós URL -eket tesz ki, és erősítse meg a megjelenített HTML -ben.

Előre nézve

A lusta betöltés szelektíven hasznos. Kezelje ezt a nem kritikus tartalom opt-in-jének.

Ellenőrizze a megvalósítását a renderelt HTML segítségével, és nézze meg, hogy az LCP hogyan tendenciákat mutat az idő múlásával.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.