Miért nem egyeznek meg a Crux & Search Console a Web Vitals alapvető alapon?

Peter

A Google Barry Pollard nemrégiben elmagyarázta, hogy a webhelytulajdonosok miért látják a különféle alapvető webes Vitals pontszámokat a Chrome felhasználói élményjelentésben (CRUX), szemben a Google Search Console -val.

Rövid válasz: Mindkét eszköz helyes lehet, mert különféle dolgokat mérnek.

Pollard a Bluesky -nál a kérdéssel foglalkozott, miután a webhelyek 90% -os „jó” oldalát mutatják a Crux -ban, de csak 50% „jó” URL -ek a keresési konzolban. Magyarázata segíthet abban, hogy eldöntse, melyik mérőszám van a SEO munkájához.

Crux vs. Search Console

A Crux és a Search Console eltérően mérje meg a teljesítményt.

A Crux Counts oldalnézeteket és tükrözi, hogy a valódi króm felhasználók hogyan tapasztalják meg webhelyét a látogatások során. Minden látogatás adatpont. Ha egy ember tízszer eltalálja a honlapját, akkor ez tíz tapasztalat számít.

Pollard szavai szerint:

„A legtöbb Crux -adatot az” oldal nézet „-vel mérik.”

Hozzátette:

„A felhasználók egyszer vagy több oldalon egyszer meglátogathatnak egyetlen oldalt, vagy több oldalt. Lehet, hogy a„ Page Views ”90% -a lehet a kezdőlap.”

A keresési konzol másképp működik. Az egyes URL-eket és csoportokat hasonló oldalakat értékeli, így sablon szintű képet kap az oldal egészségéről az oldalon. Ez egy másik lencse, ugyanazon a mögöttes terepi adatokon, amelyek a Crux -tól származnak.

A Google dokumentációja megerősíti: A CRUX a hivatalos Web Vitals Field DataSet, és a Search Console alapvető webes Vitals -jelentése származik, és az URL/csoport szintjén kerül bemutatásra.

Miért számít mindkét mutató

Az oldalnézetekre vagy az egyes oldalakra kell összpontosítania? Ez a céljaitól függ.

Pollard a választást hozza:

„Ha érdekelne az„ oldal nézetek ”vagy az„ oldalak ”? Nos, ez rajtad múlik!

A nagy forgalmú oldalak több embert érintnek, így gyakran megérdemlik az elsődleges prioritást. Ugyancsak hajlamosak gyorsabban futni, mert nagyobb figyelmet és gyorsítótárazást kapnak.

De ne hagyja figyelmen kívül a lassabb oldalakat. Ahogy Pollard javasolta:

– Talán jobban meglátogatják őket, ha nem olyan lassúak?

A legjobb megközelítés mindkét nézetet használja. Tartsa gyorsan a népszerű oldalakat a jelenlegi látogatók számára, és javítsa a lassabb szakaszokat, hogy növelje a webhely általános minőségét és felfedezhetőségét.

Cselekvési terv

Ha a Crux jól néz ki, de a Search Console számos problémát mutat, ez általában azt jelenti, hogy a leglátogatottabb oldalak rendben vannak, míg a hosszú farok szakaszoknak munkára van szükségük. Ez hasznos irány, nem konfliktus.

Kezdje azokkal az oldalakkal, amelyek a legtöbb ülést és a bevételt vezetik, majd dolgozzon át más sablonokon, így az URL-szintű egészség felzárkózik. A változások felmérésekor mindig ellenőrizze, hogy az egyes szerszámok mit számolnak, és melyik időablak.

Előre nézve

Ne pánikoljon, ha a számok nem igazodnak. Különböző nézeteket mutatnak neked ugyanazon valóságról: a felhasználói élmények (CRUX) és az Page Health By URL/Group (Search Console). Használja mind az ütemterv irányítását, mind a jelentéstételt.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.