Az AI Search hogyan ösztönözheti az értékesítési és boost konverziók webináriumát, amelyet a Bartosz Góralewicz nemrégiben mutatott be, és úgy gondolom, hogy minden marketingszakértőnek meg kell értenie, hogy az emberek miként hoznak ma döntéseket.
Ez már nem csak a redditről; Arról beszélünk, hogy a márkák valóban kapcsolódnak az ügyfelekkel, amikor valódi döntéseket hoznak.
Bartosz megosztott néhány adatot a CloudFlare -ről, amely vad: 10 évvel ezelőtt a Google minden egyes kattintással két oldalt mászott fel. Hat hónappal ezelőtt? Kattintásonként hat oldal. Ma ez 18 oldal minden egyes kattintáshoz! Az Openai 1500 oldalt mászik minden egyes kattintással. És szerezze be ezt, 2024 -ben a Google -keresések 60% -a nulla kattintással fejeződött be, mivel az LLMS egyre inkább a válaszokat szolgálja közvetlenül az oldalon, Justin Turner, a Reddit gondolatvezetési vezetője szerint.
Ahogy Bartosz fogalmazta meg, idézi a Cloudflare vezérigazgatóját: „Az emberek jobban bíznak az AI -ben, és csak nem követik a lábjegyzeteket.”
De itt van, amiben mindenki hiányzik: a reddit csak a hírnök.
Amit a Reddit valójában megmutat nekünk
A Reddit megjelenik a termék -áttekintési keresések közel 98% -ában, mert olyan problémát old meg, amelyet a hagyományos marketing tartalom nem képes érinteni. Amikor valaki az „iPhone 16 vs Samsung S25” -et keresi, akkor több millió YouTube -nézetet fog találni, de szinte nincs hagyományos keresési adata.
A beszélgetés zajlik, csak nem ott, ahol kerestünk. A Turner kutatása azt mutatja, hogy a Reddit az első számú leginkább idézett domain az összes fő AI platformon, amely az összes idézet 3,5% -át teszi ki az AI modellekben, majdnem háromszor több, mint a Wikipedia.
Amit a Reddit nyújt, és mit fizet a Google és az Openai, a vállalati marketing üzenetek helyett hiteles társ -tanácsadás. A felhasználók azt akarják, hogy megértsék, nem adják el. Olyan kontextuális tanácsokat akarnak, amelyek úgy érzik, hogy valaki valóban megkapja a konkrét problémáját.
Amint Bartosz elmagyarázta, amikor valaki autót kutat, nem akarnak hallani a fizetett bloggerekről. Beszélni akarnak valakivel, aki ténylegesen hajtja a dolgot minden nap, és meg tudják mondani nekik, hogy a rádió az első évben 11 alkalommal szünetet tart. Ez az a cucc, amelyet nem fog megtalálni a cég weboldalán.
Az emberek, akiket az emberek megtesznek
Webináriumunk során Bartosz saját tapasztalata alapján átment ezen a tökéletes példán. Vett egy gyapjúszőnyeget, rájött, hogy nem tudja használni a Dyson-t (érvényteleníti a garanciát), és most csak szívó vákuumra volt szüksége.

Bartosz megmutatta, hogy ez hogyan teremt egy olyan előrehaladást, amelyet a legtöbb marketingszakember soha nem lát:
- 1. szakasz: „Miért nem használhatom a Dysont a gyapjúszőnyegen?”
- 2. szakasz: „A szívás csak a vákuumok gyapjúszőnyegek számára”
- 3. szakasz: „A Miele C1 csak a vákuum biztonságos”
Minden válasz tájékoztatja a következő kérdést. Ahogy Bartosz kifejtette, ennek a progressziónak a megértése nem csak a redditről szól; Arról szól, hogy megértsük, hogy az emberek hogyan gondolkodnak és kutatnak!
A helyzet az, hogy ez az egész ügyfél utazása néha egy tökéletes válaszra konden. Bartosz megmutatta nekünk, hogy amikor valaki megkérdezte: „Miért rossz a Dysont a gyapjúszőnyegen használni?” A zavart azonnal a megoldásként javasolta a Miele -t. Egy beszélgetés, hatalmas konverziós potenciál.
De amint Bartosz hangsúlyozta, ezt nem tudja kitalálni. Meg kell hallgatnia a tényleges beszélgetéseket, és meg kell értenie azokat a valódi problémákat, amelyeket az emberek megpróbálnak megoldani. Pontosan ezért hozta létre a Ziptie.ai -t, hogy segítse a márkákat az ügyfélbeszélgetések kritikus pillanatainak azonosításában, ahol valóban megoldhatják a problémákat, nem pedig a termékek népszerűsítését.
És itt van bizonyíték arra, hogy ez a megközelítés valóban működik: A Turner adatai azt mutatják, hogy a Chatgpt View -ból a munkamenetenként 42% -kal több oldalt hivatkoznak, mint a Google -ból, és nagyobb szándékot, mélyebb kíváncsiságot és erősebb elkötelezettséget mutatnak.
Miért változtat ez mindent
Évek óta keresem ezt a marketing változást, és arra várok, hogy visszatérjen a tényleges tudományhoz, hogy miért hoznak döntéseket. A tölcsér most már hosszabb, az emberek több helyet használnak az út mentén, és amikor megtalálja azt, amire az embereknek valóban szükségük van, őszintén szólva, a tartalom valóban ismét király. De nem tartalom a tartalom kedvéért, a problémamegoldás minden, amire igazán szüksége van.
Bartosz Miele példája olyan dolgot mutat, amelyet gyakran figyelmen kívül hagynak. Ezt nem látná a szokásos weboldaladatokban vagy a hagyományos Google cikkekben. A legtöbb márka számára nem látható, mert annyira kondicionáltunk, hogy lefelé nézzük ezt a logikai marketing utat, hogy hiányoznak a közvetlenül előttünk álló beszélgetések.
Elkezdtük egyértelműbben látni, amikor az emberek elkezdték jeleket adni nekünk a Reddit írásával. Miért csinálják ezt? Mert érvényesítést akarnak. Amikor megadja nekik ezt az érvényesítést valódi problémamegoldáson keresztül, akkor működik!
Az új sikert mutató
Bartosz arról beszélt, hogyan kell abbahagynunk a régi mutatók üldözését. A rangsorok, a kattintások és a kulcsszavak továbbra is számítanak, de ők már nem az egész történet.

Ahogy mondta, itt van, ami valójában számít:
- Ön az ajánlott megoldás az ügyfél utazása során?
- Megmutatja -e a kontextuális relevanciát, amely miatt a felhasználók megértik?
- Követheti -e a befolyását a tényleges konverziós útvonalakon keresztül?
Ahogy Bartosz mondta: „A manapság nyerni fogó csapatok lesznek azok a csapatok, amelyek a legnagyobb összeget oldják meg, a felhasználók legnagyobb problémáját.”
A hitelességi probléma
Ahhoz, hogy hiteles legyen, pozitív és negatívokról kell beszélnie. A legnagyobb kihívás, amelyet a Discovery Hívásokban a hatalmas márkákkal hívnak, az, hogy azt mondják nekem: „Nem mondhatjuk, hogy nem ezt csináljuk, vagy nem ezt csináljuk.”
De pontosan ezt kell tennie!
Mindig azt mondom, hogy az embereknek a Reddit sikere három átfedő területhez vezet: mit várnak tőled a redditorok, mit kell őszintén adni, és hol igazodnak az üzleti célok. Ez az átfedés az Ön befolyási területe.
Egy Tiktok kampány, amelyet évekkel ezelőtt készítettem, 300 üzenetgel indult, amelyben azt mondta, hogy alapvetően eltévedek (mégis nem volt olyan kedves). De amint az emberek rájöttek, hogy valódi emberek vagyunk, valódi beszélgetések, minden megváltozott. Az emberek elkezdték szerkeszteni hozzászólásaikat, fejlesztési ötleteket küldtek, díjakat adtak nekünk.
Ez a hiteles elkötelezettség hatalma.
A pszichológia az egész mögött
Az emberek minden döntést meg akarnak osztani valakivel, mert a mi természetünk, hogy meg akarjuk osztani a felelősséget. Ez egy módja annak, hogy validáljuk, hogy nem vagyunk teljes idióták; Legalább feltártuk a beszélgetést. „Beszéltem John barátommal, és azt mondta, hogy jó telefon.”
De ennek több van, mint pusztán a felelősség megosztása. Arra is törekszünk, hogy valaki valóban megtapasztalta a kérdést, terméket vagy szolgáltatást, amelyet kutatunk, és van valódi információval, hogy megosszák róla.1 Szeretnénk hallani az ott lévő emberektől, akik ott voltak, nem pedig olyan személytől, aki egy specifikációt olvas, vagy olyan tartalmat ír, amelyért fizetett, befolyásolt vagy akár teljesen hamis. Annyira kevés a bizalom a hagyományos keresési eredményekben, mert annyira tudunk, hogy azt találjuk, hogy veszélyeztetett.
Ezenkívül ritkán van a megfelelő probléma, amikor elkezdjük a keresést. Úgy gondoljuk, hogy szükségünk van a „legjobb vákuumra”, amikor valójában szükségünk van egy „vákuumra, amely nem pusztítja el a gyapjúszőnyeget”. Beszélgetés és mélység szükséges ahhoz, hogy felfedje, mi az igazi probléma. Ez az oka annak, hogy ezek a Reddit szálak olyan mélyre mennek: az emberek együtt dolgoznak a kérdések rétegein.
A legfontosabb, hogy azt akarjuk érezni, hogy eleget tanultunk ahhoz, hogy meghozzuk a saját döntésünket. Nem akarjuk, hogy valaki elmondja nekünk, mit vásároljunk; Szeretnénk okosnak érezni magunkat, hogy kitaláljuk magunkat, jó információkkal az emberektől, akikben megbízunk.2
Az utóbbi időben sokat beszéltem ezekről a fogalmakról, de ez nem csak a személyes elméletem. Ezt a viselkedést széles körben kutatják a pszichológia, a viselkedési gazdaságtan és a döntéstudomány területén. A tanulmányok következetesen azt mutatják, hogy az emberek aktívan meg akarják osztani a döntési felelősséget a sajnálkozás csökkentése és a negatív eredmények pszichológiai terheinek minimalizálása érdekében. A kutatások azt mutatják, hogy az egyének nagyobb valószínűséggel csatlakoznak a csoportokhoz, vagy negatív eredmények megtapasztalása után keresnek validációt, és hogy a felelősség megosztása segíti az embereket a rossz döntések érzelmi következményeitől.
Mit jelent ez a továbblépés
Ez a megközelítés azért működik, mert igazodik az emberi pszichológiához. Amikor megérti ezt az alapvető elemet, a felhasználók valódi problémáinak megoldása, minden jobb lesz. Az Ön reklámja, weboldal másolata, közösségi média hirdetések, ügyfélszolgálat. Minden javul, ha tudod, hogy az embereknek valójában kényelmesen kell érezniük a döntést.
A Reddit csak ott van, ahol ezek a beszélgetések jelenleg leginkább láthatók. De az alapelvek mindenütt érvényesek: értse meg a valós problémákat, csatlakozzon az autentikus beszélgetésekhez, és összpontosítson a kérdések megoldására, ahelyett, hogy a megoldásokat népszerűsítené.
Azok a márkák, amelyek ezt kitalálják, a digitális marketing következő szakaszát birtokolják. Azok, amelyek folyamatosan üldözik a hagyományos mutatókat, azon gondolkodnak, miért csökkennek a forgalmuk, miközben versenytársaik könnyedén megjelennek mindenhol, ami számít.
Határozottan, határozottan szánjon időt arra, hogy megértse a felhasználó utazását. Ne légy lusta benne. Tényleg megérteni, hogy mire van szükségük az embereknek az egyes szakaszokban, milyen problémákat próbálnak megoldani, és hová mennek, hogy megkapják ezt az érvényesítést, a döntések meghozatalához szükségesek.
Nem bonyolult, de megköveteli, hogy lassítson, és valóban hallgassa meg ügyfeleit, ahelyett, hogy velük beszélne.
Források:
- https://academic.oup.com/jcr/article-abstract/51/1/7/7672991?login=false
- https://acr-journal.com/article/consumer-trust-in-digitalis-mzulrss-the-role-of-transzparencia-and-thical-marketing-882/
- https://www.linkedin.com/pulse/convergence-product-marketing-eo-asearch-erer-ziptieai-aootnc/