Mit kell tenned a következőkben

Peter

Ezt a bejegyzést a DAC szponzorálta. A cikkben kifejezett vélemények a szponzor saját. Szerzők: Dan Lauer és Michael Goodman

A klasszikus tölcsérmodell (tofu-mofu-bofu) továbbra is releváns-e az AI-vezérelt SERP-ben?

Milyen lekérdezések váltják ki a Google AI áttekintéseit?

Hogyan lehet felépíteni a tartalmat úgy, hogy az AI behúzza webhelyét a válaszba?

Valóban meg kell változtatnia a SEO stratégiáját?

Évek óta a SEO csapatok egy ismerős SEO Playbookot követtek:

  1. Optimalizálja a felső funnel-tartalmat a tudatosság megragadásához,
  2. az ára közepes tartalma a megfontolás ösztönzéséhez,
  3. Alsó-eszterelő tartalom konvertáláshoz.

Egy oldal, egy kulcsszó, egy szándék.

De a chatgpt, a zavart, a copilot, a gemini és a Google AI módjának növekedésével ez a lineáris modell egyre inkább elavult.

Szóval, hogyan mozoghat előre, és magasan tarthatja a láthatóságát a modern keresőmotorok eredményoldalain (SERP)?

Megfordítottuk az AI-áttekintéseket, így nem kell. Merüljünk be.

Amit a fordított tervezés révén fedeztünk fel a Google AI áttekintése (AIO)

Amit az ügyféliparban látunk, és az AI-vezérelt eredmények viselkedéséből, a hagyományos tölcsérmodell-az a gondolat, hogy a felhasználók tisztán mozogjanak a tudatosságtól a konvertálásig-egyre inkább elmulasztják az emberek keresését.

Hogyan keresnek a mai keresési felhasználók

A mai felhasználók a csatornák, az eszközök és a kérdések között ugornak.

Skimálnak, elhagyják, újra meglátogatják, és gyorsabban döntenek, mint valaha.

Az AI áttekintése nem követi a rendezett tölcséret, mert a legtöbb ember sem.

Egyszerre többféle információt készítenek, nem azért, mert okosabb SEO, hanem azért, mert közelebb áll a valódi döntések meghozatalához.

Az AIOS & AI mód nem csak a lekérdezések válaszolása – kibővítik őket

Hagyományosan a SEO stratégia strukturált keretet követtek. Vegyünk például egy utazással kapcsolatos témát:

  • Információs (felső alcsoport) – „Hogyan tervezzünk hajózást?”
  • Kereskedelmi (az iker közepe) – „A legjobb körutazási vonalak a családok számára”
  • Tranzakciós (alsó iklót) – „Keresse meg a legjobb alaszkai hajózási ajánlatokat”

Az AI áttekintések azonban nem ragaszkodnak ehhez a szerkezethez.

Ehelyett többszörös szándékrétegeket kevernek egyetlen, átfogó válaszba.

Hogyan válaszolnak az AI áttekintések és bővítik a keresési lekérdezéseket

Maradjunk az utazási témával. A „mediterrán hajózás” keresése visszatérhet egy AI áttekintéssel, amely magában foglalja:

  • A legjobb idő a menni (információs).
  • Foglalja a körutazást (reklám).
  • Hajózási vonalak (navigációs).

AI mód példa a „Földközi -tenger körutazására”

Mi történik itt?

Ebben az esetben a Google nem csak a lekérdezésre válaszol.

Arra számít, amit a felhasználó meg akarja tudni a következőkben, inkább digitális concierge -ként viselkedik, mint egy hagyományos keresőmotor.

Az AI áttekintő teszt és paraméterek

  • Forrás: Semrush & Google
  • Tesztelt adatok: 200 hajózáshoz kapcsolódó információs lekérdezés

Elkezdtük észrevenni ezt a viselkedést, hogy gyakrabban jelenjenek meg, ezért meg akartuk látni, mennyire gyakori.

A világosabb kép elérése érdekében 200 körutazással kapcsolatos információs lekérdezést húztunk a Semrush-tól, és átfutottuk őket az egyedi gyártású AI SERP kaparónkon. A cél az volt, hogy megnézze, milyen gyakran indították el ezek a lekérdezések az AI áttekintéseket, és milyen szándékkal foglalkozik az áttekintésekre.

A mintákat nehéz kihagyni:

  • E lekérdezések 88% -a váltott ki AI áttekintést
  • Több mint fele nem csak a kezdeti kérdésre válaszolt.
  • 52% -kal kevert más szándékrétegekben, mint például a márka javaslatai, a foglalási lehetőségek vagy az összehasonlítások, közvetlenül az alapvető információk mellett, amelyeket valaki keresett.

A mediterrán hajóutakhoz kapcsolódó eltérő lekérdezés felhasználásával az AIO -válasz utazási irodaként működik, és a felhasználót olyan témákban irányítja, mint például:

  • Hogyan kell repülni,
  • Rendeltetési helyek régióval,
  • Hajózási árak,
  • Hajózási vonalak, amelyek arra a célra vitorláznak.

Miközben ez egy nem márkájú keresési lekérdezés, az AIO-válasz szintén alsó-lejtőn is.

Újra, A lekérdezések kevesebb mint felét egyeztették a szándékkal.

Íme néhány példa a lekérdezésekre, amelyeket információsként azonosítottak, és csak az átfutó válaszokat adták, anélkül, hogy a felhasználót tovább hajtaná a tölcsérre.

Az ítélet

Még akkor is, ha valaki egy egyszerű, lefelé mutató kérdést tesz fel, az AI már arra irányítja őket, hogy mit kell tennie a következő lépéshez, függetlenül attól, hogy összehasonlítja-e az árakat, a szolgáltatót válassza, vagy egy utazást foglaljon.

Mit jelent ez a SEO stratégiák előrehaladásában?

Ha az AI áttekintése és az AI mód összekeverik a szándék típusát, a tartalmat és a SEO stratégiáknak fel kell állniuk:

  1. Ez már nem elég ahhoz, hogy rangsorolja a nagy volumenű információs kulcsszavakat. Ha a tartalma nem foglalkozik több szándékréteggel, az AI kitölti a hiányosságokat valaki más tartalmával.
  2. A SEO csapatoknak elemezniük kell, hogy az AI hogyan kezeli a legfontosabb kérdéseiket. Milyen kapcsolódó kérdéseket vonz be? Ezek a válaszok az Ön webhelyétől vagy versenytársaitól származnak?
  3. Gondolj a kulcsszó hangerőjén. Lehet, hogy a hosszú farkú lekérdezések alacsonyabb keresési forgalmat mutatnak, de gyakran jobban igazodnak az AI-idézett tartalomhoz. Az oldalait tiszta címsorokkal, golyókkal és tömör, hasznos nyelvvel szerezzük fel – ezt az AI modellek inkább a felszínre.

A SEO jövője egy AI világban: hibrid szándék optimalizálás

A műszaki és az oldalsó SEO alapjai továbbra is számítanak. De ha a tartalmát továbbra is egyetlen kulcsszavak és egyetlen szándék típusok körül építik, akkor valószínűleg elveszíti a láthatóságot, mivel az AI továbbra is átalakítja a SERP -t.

Azok a márkák, amelyek alkalmazkodnak ehhez a váltáshoz azáltal, hogy olyan tartalmat hoznak létre, amely tükrözi a tényleges felhasználók kevert, gyorsan mozgó viselkedését, azok, amelyek továbbra is a legfontosabb pillanatokkal fogják a tölcsérben, még akkor is, ha maga a tölcsér fejlődik.

Mint AI átalakul keresés viselkedés, aztS kritikus -hoz adaptál tiéd SEO stratégiák ennek megfelelően -Kor DAC, mi specializál -ben hozzáigazítás tiéd tartalom -vel a legújabb keresés trendek -hoz javít láthatóság és elkötelezettség Elér ki -hoz minket ma -hoz jövőbiztos tiéd stratégia díjnyertes TOTALSerp megközelítésünkkel és marad előre -ben a fejlődő digitális táj

https://www.dacgroup.com/ „class =” btn-learn-more gomb-green közepes méretű „> Optimalizálja a SEO-t az AI-kereséshez, most


POST képen: Képek: DAC. Engedélyével használják.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.