Seo Rockstar Névek 7 SEO alapok, hogy nyerjenek az AI -keresésben

Peter

Todd Friesen, az iparág egyik legtapasztaltabb digitális marketingszakembere, nemrégiben közzétette a LinkedIn -en, hogy a hagyományos keresőmotorokra vonatkozó alapvető alapok pontosan ugyanolyan módon működnek az AI keresési optimalizáláshoz. Bejegyzése gyorsan tucatnyi megjegyzést és több mint száz kedvelést kapott, jelezve, hogy nem ő az egyetlen, aki úgy gondolja, hogy nincs szükség SEO -nak egy másik nevet.

Ki az a Todd Friesen?

Todd hosszú karrierje volt a SEO -ban, korábban a Salesforce és más legfontosabb ügynökségek és vállalkozások területén. Mint én, ő is moderátor volt a régi WebMasterworld fórumokon, csak ő még hosszabb ideig végzett SEO -t. Noha fiatalabb, mint én vagyok, teljesen az idősebbnek tartom őt a SEO üzletben. Todd Friesen, Greg Boser mellett, a SEO podcasting úttörője volt a SEO Rockstars show -ján.

AEO – Válasz a motor optimalizálására

Volt egy verseny, hogy nevet adjon az AI keresőmotorok webtartalmának optimalizálására, és néhány részletet arról, hogy miért érdemli az új nevet.

Ma öt névvel találjuk magunkat, pontosan ugyanazt a dolgot:

  1. AEO (Válasz a motor optimalizálása)
  2. AIO (AI optimalizálás)
  3. Vezérigazgató (chat motor optimalizálása)
  4. Geo (generációs motor optimalizálása)
  5. LMO (nyelvi modell optimalizálása)

Sok ember manapság egyetért azzal, hogy az AI keresőmotorhoz való optimalizálás alapvetően ugyanaz, mint a hagyományos keresőmotor optimalizálása. Kevés eset van egy új névre, amikor még egy olyan AI keresőmotor is, mint a Poussity, a Google PageRank algoritmusának verzióját használja a tekintélyes webhelyek rangsorolására.

Todd Friesen a LinkedIn -i bejegyzése azt állította, hogy az AI keresőmotorok optimalizálása lényegében ugyanaz, mint a SEO:

„Alapvetően alapvető SEO és alapvető márkaépítés. Megállíthatjuk -e a bonyolultságot?

– Megfelelő kód (HTML, séma és mindez)
– Gyors és reagáló oldal
– Jó tartalom
– Kulcsszó -kutatás (igen, ezt még mindig megtesszük)
– Koordináció a márka marketingjével
– Építsen néhány linket
– Elemzés és jelentések (összpontosítson a forgalom konvertálására)
– Öblítse le és ismételje meg ”

SEO ai = ugyanazok a SEO alapok

Todd Friesen igaza van. Miközben van hely a részletekkel kapcsolatban, a SEO általános kerete, függetlenül attól, hogy az AI keresőmotorra vonatkozik, vagy sem, redukálható -e az optimalizálás ezen hét alapjára.

Rosy Callejas digitális marketingszakértő (LinkedIn profil) egyetértett abban, hogy túl sok név van ugyanazon dologhoz:

„Túl sok név! SEO vs AEO vs GEO”

Kevin Doory, (LinkedIn Profil) A Razorfish SEO igazgatója kommentálta:

„Azok, akik arról beszélnek, hogy mit csinálnak, megváltoztathatják a neveket bármire, amit akarnak.

Don Rhoades (LinkedIn Profil) SEO tanácsadója egyetértett:

„Még mindig SEO, miután mindezen (kudarcot vall) megkísérelnek távolodni tőle” gondolatvezetők ” – pl.: Bejövő marketing, növekedési hackelés és bármilyen más nómenklatúra, amelyet a következő főznek.”

Ryan Jones (LinkedIn Profile), a Razorfish SEO vezető alelnöke (és a SerPrecon.com alapítója) kommentálta a geo név nevetségességét:

„A Geo egy szörnyű név”

Visszatérés az AEO -n másutt

A Bluesky -ról folytatott vita során a Google John Mueller kommentálta a hype létrehozásának motivációit.

Preeti Gupta véleményét a Bluesky -ről tette közzé:

„Nagyon vad számomra, hogy a Geo/AEO és a SEO vitájában mindenki azt mondja, hogy a márka felépítése nem szükséges a SEO -hoz, de a GEO/AEO számára fontos.

Mint Bro, hideg. Ez az AI cucc nem találta ki a márka felépítésének szükségességét. Létén létezett előtte. Smh. ”

A Google John Mueller válaszolt:

„Nem épít fel a közönséget az interneten azáltal, hogy ésszerű, és nem ad el új dolgokat / szolgáltatásokat, mondván, hogy a jelenlegi státusz elegendő.”

Mit gondolsz?

Mi a véleményed? Az AI SEO alapvetően megegyezik a szokásos keresőmotorokkal?

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.