Todd Friesen, az iparág egyik legtapasztaltabb digitális marketingszakembere, nemrégiben közzétette a LinkedIn -en, hogy a hagyományos keresőmotorokra vonatkozó alapvető alapok pontosan ugyanolyan módon működnek az AI keresési optimalizáláshoz. Bejegyzése gyorsan tucatnyi megjegyzést és több mint száz kedvelést kapott, jelezve, hogy nem ő az egyetlen, aki úgy gondolja, hogy nincs szükség SEO -nak egy másik nevet.
Ki az a Todd Friesen?
Todd hosszú karrierje volt a SEO -ban, korábban a Salesforce és más legfontosabb ügynökségek és vállalkozások területén. Mint én, ő is moderátor volt a régi WebMasterworld fórumokon, csak ő még hosszabb ideig végzett SEO -t. Noha fiatalabb, mint én vagyok, teljesen az idősebbnek tartom őt a SEO üzletben. Todd Friesen, Greg Boser mellett, a SEO podcasting úttörője volt a SEO Rockstars show -ján.
AEO – Válasz a motor optimalizálására
Volt egy verseny, hogy nevet adjon az AI keresőmotorok webtartalmának optimalizálására, és néhány részletet arról, hogy miért érdemli az új nevet.
Ma öt névvel találjuk magunkat, pontosan ugyanazt a dolgot:
- AEO (Válasz a motor optimalizálása)
- AIO (AI optimalizálás)
- Vezérigazgató (chat motor optimalizálása)
- Geo (generációs motor optimalizálása)
- LMO (nyelvi modell optimalizálása)
Sok ember manapság egyetért azzal, hogy az AI keresőmotorhoz való optimalizálás alapvetően ugyanaz, mint a hagyományos keresőmotor optimalizálása. Kevés eset van egy új névre, amikor még egy olyan AI keresőmotor is, mint a Poussity, a Google PageRank algoritmusának verzióját használja a tekintélyes webhelyek rangsorolására.
Todd Friesen a LinkedIn -i bejegyzése azt állította, hogy az AI keresőmotorok optimalizálása lényegében ugyanaz, mint a SEO:
„Alapvetően alapvető SEO és alapvető márkaépítés. Megállíthatjuk -e a bonyolultságot?
– Megfelelő kód (HTML, séma és mindez)
– Gyors és reagáló oldal
– Jó tartalom
– Kulcsszó -kutatás (igen, ezt még mindig megtesszük)
– Koordináció a márka marketingjével
– Építsen néhány linket
– Elemzés és jelentések (összpontosítson a forgalom konvertálására)
– Öblítse le és ismételje meg ”
SEO ai = ugyanazok a SEO alapok
Todd Friesen igaza van. Miközben van hely a részletekkel kapcsolatban, a SEO általános kerete, függetlenül attól, hogy az AI keresőmotorra vonatkozik, vagy sem, redukálható -e az optimalizálás ezen hét alapjára.
Rosy Callejas digitális marketingszakértő (LinkedIn profil) egyetértett abban, hogy túl sok név van ugyanazon dologhoz:
„Túl sok név! SEO vs AEO vs GEO”
Kevin Doory, (LinkedIn Profil) A Razorfish SEO igazgatója kommentálta:
„Azok, akik arról beszélnek, hogy mit csinálnak, megváltoztathatják a neveket bármire, amit akarnak.
Don Rhoades (LinkedIn Profil) SEO tanácsadója egyetértett:
„Még mindig SEO, miután mindezen (kudarcot vall) megkísérelnek távolodni tőle” gondolatvezetők ” – pl.: Bejövő marketing, növekedési hackelés és bármilyen más nómenklatúra, amelyet a következő főznek.”
Ryan Jones (LinkedIn Profile), a Razorfish SEO vezető alelnöke (és a SerPrecon.com alapítója) kommentálta a geo név nevetségességét:
„A Geo egy szörnyű név”
Visszatérés az AEO -n másutt
A Bluesky -ról folytatott vita során a Google John Mueller kommentálta a hype létrehozásának motivációit.
Preeti Gupta véleményét a Bluesky -ről tette közzé:
„Nagyon vad számomra, hogy a Geo/AEO és a SEO vitájában mindenki azt mondja, hogy a márka felépítése nem szükséges a SEO -hoz, de a GEO/AEO számára fontos.
Mint Bro, hideg. Ez az AI cucc nem találta ki a márka felépítésének szükségességét. Létén létezett előtte. Smh. ”
A Google John Mueller válaszolt:
„Nem épít fel a közönséget az interneten azáltal, hogy ésszerű, és nem ad el új dolgokat / szolgáltatásokat, mondván, hogy a jelenlegi státusz elegendő.”
Mit gondolsz?
Mi a véleményed? Az AI SEO alapvetően megegyezik a szokásos keresőmotorokkal?