Az okostelefonok karnyújtásnyira teszik a világot. Az embereknek olyan kérdéseik vannak, amelyekre meg kell válaszolni, valamint a szükséges szolgáltatások vagy termékek.
Mindezek a dolgok csak egy keresésre vannak, és most kozmikus elmozdulást látunk a hagyományos keresésről a hangalapú keresésre és a hangasszisztensekre.
Statisztikailag a hangalapú keresést és az asszisztenseket nem hagyhatják figyelmen kívül a vállalati marketingszakemberek, mert:
- Az eMarketer előrejelzése szerint az amerikai internethasználók csaknem fele (48,7%) fog hangasszisztenst használni.
- A fogyasztók 54%-a a jövőben a hangtechnológia felé hajlik.
- Az amerikai fogyasztók 49%-a használ hangalapú keresést a helyi szolgáltatásokhoz.
A hangalapú optimalizálást minden vállalkozásnak meg kell tennie. A vállalkozások számára a nagy kihívást az általuk irányított tartalmi eszközök gazdagsága okozza.
Ebben az útmutatóban megvizsgáljuk azokat a konkrét taktikákat és optimalizálásokat, amelyek támogatják az Ön hangstratégiáját, beleértve a sémajelölést, a kulcsszókutatást, a webhely sebességét, a GYIK-et, a Google-műveleteket és még sok mást.
Így kezdheti el a hangalapú keresések optimalizálását, a vállalkozásokra összpontosítva.
Hangoptimalizálás 101
Tartalom- és hangalapú keresési irányelvek létrehozása
A marketingcsapatoknak le kell ülniük a tartalommal foglalkozó csapattal, vagy útmutatást kell küldeniük a hangalapú keresés optimalizálásának fontosságáról, amelybe bele kell foglalni ezeket a kulcsszavakat és protokollokat az optimalizálás érdekében.
A vállalatoknak már be kell vezetniük a SEO irányítást.
A hangalapú kereséshez azonban felül kell vizsgálnia a meglévő irányítást és protokollokat. Valójában teljes szakaszokat szeretne hozzáadni, amelyek elsősorban a hangra összpontosítanak.
Miért?
A tartalomkészítők és a csapatok biztosan követnek el hibákat.
Az Ön protokolljaitól függ, hogy alapos tartalomellenőrzések elvégzésével megtalálják-e a tartalommal kapcsolatos problémákat.
A tartalom közzététel előtti elemzése már a folyamat része kell, hogy legyen.
Ha nem, akkor hozzáadhatja:
- A tartalom alapos áttekintése közzététel előtt.
- Optimalizációs elemzés.
- A tartalom összehasonlítása a vizsgált kulcsszavakkal és kérdésekkel.
Az irányelvek a vállalati marketing minden aspektusának kulcsfontosságú részét képezik, mivel a csapattagok gyakran jönnek-mennek.
Határozza meg újra a kulcsszókutatást, hogy beépítse a hosszú farkú kulcsszavakat
Íme néhány jó hír: az asszisztensek okosabbak, mint valaha. A mai hangasszisztensek még a következőkkel is képesek megérteni egy személy hangját:
- Háttérzaj.
- Változatos akcentusok.
- Dialektusok.
A hiper-személyre szabás kiemelkedő abban, ahogyan az asszisztensek reagálnak a felhasználókra, ami azt jelenti, hogy a vállalatoknak a lehető legtöbb adatot és információt kell összegyűjteniük ideális célpiacukról.
Mindent meg kell tennie, hogy megértse közönségét és a hangoptimalizálás igényeit.
A hangos asszisztensek esetében tovább kell erõsítenie a SEO-t, mert az emberek egyszerû lekérdezések helyett összetett kérdéseket tesznek fel a hangasszisztenseknek, mint egy barátnak.
Hogyan?
Több olyan hosszú farkú kulcsszó hozzáadása, amelyeket vállalati szinten régóta elhanyagoltak.
A hosszú farkú kulcsszavak gyakran alacsonyabb keresési mennyiséggel rendelkeznek, és kevésbé élveznek prioritást a nagy értékű és nagy forgalmú kulcsszavakat célzó vállalkozások számára. A hangalapú keresés azonban természetes és hosszabb, mint egy-két szavas kifejezések.
Az oldalaknak válaszolniuk kell a kérdésekre (akárcsak a kiemelt kivonatok esetében), és tartalmazniuk kell:
- Hogyan használhatom az XYZ terméket?
- Mennyibe kerülnek az XYZ termékek?
- Hogyan javíthatom meg az XYZ problémát?
- Ahol.
- WHO.
- Mi.
- Stb.
A keresőt használó emberek kérdéseket tesznek fel, és neked meg kell válaszolnod őket. Határozza meg újra a kulcsszókutatási folyamatot, hogy több hosszú farkú kulcsszót és kérdőszót is tartalmazzon.
Hozzon létre folyamatokat és eljárásokat a SEO csapatok számára – belső és külső –, hogy kérdéseket építhessen be a jelenlegi tartalomkészítési folyamatába.
Multimodális keresésoptimalizálás és a vizuális keresés felemelkedése
A vizuális keresés nem teljesen új. Készít egy képet, beteszi a Google Lensbe, és az megpróbálja megtalálni a megfelelőt.
Például azt az imádnivaló kutyaágyat, amit a barátod házában láttál? Készíthet fényképet, és pontosan rákereshet a Google-on.
A 2024-es I/O fejlesztői konferencián azonban a Google valami újat adott a Google Lenshez.
- Videót forgatsz.
- Tegyen fel kérdéseket a videóban.
- Kérj vissza választ.
A felhasználók videót készíthetnek elromlott vécéjükről, és megkérdezhetik, miért ragadt be a karima, és mit kell megjavítaniuk – mindezt videó formátumban. A Google most elemzi a videót, és válaszol Önnek.
A Vision Language modellek (VLM-ek) fejlődnek, de a vállalkozásoknak más multimodális keresésekre is kell összpontosítaniuk:
- Szöveg-kép keresés.
- Kép-szöveg keresés.
- Képről képre keresés.
Képzeljen el egy csúcskategóriás luxusruházati vállalkozást.
A felhasználó feltölt egy virágmintás képet, és hozzáadja a lekérdezést, [floral dress in this style but with blue roses]és a visszaküldési lekérdezés megjelenítheti a termékét.
Az áttekinthető látványelemek a megfelelő leírásoptimalizálással segíthetik a vállalatot az ilyen típusú multimodális vizuális kereséseknél.
Optimalizálja a webhely sebességét és a mobilélményt
A hangalapú keresések elsősorban mobileszközökről és asszisztensi eszközökről érkeznek.
Minden vállalkozásnak erősen mobilra kell optimalizálnia a következőket:
- Reszponzív kialakítások.
- Gyors webhelysebesség.
Csapata rendszeresen futtassa a Google PageSpeed Insights szolgáltatást, hogy megtalálja a webhelyét lassító problémákat, és javítsa a betöltési időt.
A multimédiás optimalizálás kulcsfontosságú, különösen a multimodális keresés térnyerésével. A képek és videók tömörítése, a lusta betöltés megvalósítása és a böngésző gyorsítótárazása mind olyan dolgok, amelyeket már ma elkezdhet tenni a webhely(ek) mobilélményének javítása érdekében.
Lásd 10 vállalati oldalsebesség-optimalizálási és megvalósítási tipp hogy többet megtudjon.
Optimalizálja a helyi kereséshez az üzlet fellendítéséhez
A helyi és regionális optimalizálás hatalmas helyben működő vállalkozások számára.
Az emberek több mint 50%-a hangalapú kereséssel keres helyi vállalkozásokat.
Például:
- Hol van a legközelebbi metró a közelemben?
- Milyen élelmiszerboltok vannak nyitva a közelben?
- Hol van a legközelebbi gyógyszertár?
Érdemes áttekinteni a vállalkozás Google- és egyéb helyi adatait.
Az adatlapoknak mindig tartalmazniuk kell a vállalat nyitvatartási idejét, rövid kivonatokat és fényképeket.
A teljes listák megkönnyítik a keresők számára, hogy elérjék vállalkozását, vagy személyesen meglátogassák azt.
A kifejezések tartalmazhatnak „közelben” kifejezéseket, vagy lehetnek konkrétak, mint pl [car manufacturers in Detroit].
Az egyik kulcsfontosságú tipp a vállalat sikere szempontjából a helyi optimalizáláshoz, hogy vegye figyelembe a regionális vagy területi szlengeket.
A kutatócsoportoknak meg kell érteniük a keresés során felhasználható helyi szlengeket és dialektusokat.
Például, [where can I get the best soda in Boston] -ra fog változni [where can I get the best pop in Ohio] a regionális szleng miatt.
A belső csapatoknak segíteniük kell ezen megkülönböztetések kialakításában, mielőtt új piacokra lépnének, hogy segítsenek a tartalomkészítő és keresőoptimalizáló csapatoknak maximalizálni a helyi hangalapú keresési lehetőségeket.
Az elmúlt néhány évben a hangasszisztensek száma majdnem megduplázódott. Az iPhone-tól és az Androidtól az Alexáig és más platformokig az asszisztensek mindenhol megtalálhatók.
A rendszer figyelembe veszi a személyes preferenciákat, valamint az Ön tartózkodási helyét mindhárom típusú keresés során:
- Felfedezés: Keressen egy vízvezeték-szerelőt Atlantában, Georgia államban.
- Közvetlen: Hívja Bill 24 órás vízvezeték- és szeptikus szervizét.
- Tudás: Miért barnul a vizem Atlantában?
Minden vállalati irodában fontolóra kell venni a párbeszédes megfogalmazást, hogy a lehető legtöbb helyi keresési forgalmat lehessen rögzíteni.
A vállalatoknak többet kell tenniük a hangalapú keresésekért, mint pusztán a Google Business Profile, az Apple Business Connect, a Yelp és más helyi címtárak adatainak igénylése és optimalizálása.
A hosszú farkú kulcsszavakra kell összpontosítania, tovább kell finomítania a kulcsszókutatást, és meg kell próbálnia kontextust adni a tartalomhoz.
Mesterséma jelölés a tartalomkörnyezet hozzáadásához
A séma kihasználása elengedhetetlen ahhoz, hogy a keresőmotorok megértsék a vállalat webhelyeinek tartalmát. Tekintse át és építse be a sémajelölési irányelveket a hangalapú keresés fokozása érdekében.
Néhány tipp, amely segíthet a séma elsajátításában:
- Kezdje el a Google Speakable Schema használatát (béta) a szöveg azon részeihez, amelyek a legjobbak a Google Asszisztenshez és a hangalapú kereséshez.
- Használjon elemzést a kulcsszavak megértéséhez és az ügyfelek által használt kifejezések.
- Keressen kimondható részleteket új és régi tartalomban a séma hozzáadásához.
- Gondoljon a tartalmára a kontextus bővítésének társalgási módja.
A sémajelölés megfelelő használat esetén kontextust adhat az egyes webhelyek tartalmához, és nagyobb hangalapú keresési lehetőségeket tesz lehetővé.
A Speakable Schema segítségével finomhangolhatja, hogyan emelje ki a hangsegédek a tartalmat. Például:
{
"@context": "https://schema.org/",
"@type": "WebPage",
"name": "Ludwig’s homepage",
"Speakable":
{
"@type": "SpeakableSpecification",
"cssSelector": ["intro", "summary"]
},
"url": "http://www.example.com"
}
A JSON használatával felveheti a kimondható strukturált adatokat, hogy a bevezető és az összefoglaló beszélhetővé váljon. Bármelyik cssSelector-hoz beállíthatja.
A vállalatok nagyobb sikert érnek el a hang használatával, amikor strukturált adatokat adnak hozzá:
- Termékinformáció.
- Árképzés.
- Elérhetőség.
Vállalkozásként a keresésből származó 1–2%-os forgalom jelentős bevételt jelenthet az eredmény szempontjából. A Schema.org példákat mutat be a séma e-kereskedelemben való használatára mikroadatok, RFDa, szerkezet és JSON-LD használatával.
Adjon hozzá GYIK részeket a kulcsoldalakhoz
Emlékszel, hogyan kell kérdéseket felvennie a kulcsszókutatáshoz?
Nehéz lehet megtalálni a módját, hogy kérdéseket adjon az oldalakhoz anélkül, hogy megszakítaná a tartalom természetes áramlását.
Hogyan lehet ezt leküzdeni? Gyakran ismételt kérdések.
A GYIK óriási értékkel gazdagíthatja oldalait, és segíthet a hangalapú keresés optimalizálásának javításában.
Ennek beépítésének egyik módja a következő:
- Végezzen teljes körű tartalom-ellenőrzést a webhely(ek)en.
- Határozza meg azokat az oldalakat és blogokat, ahol kérdésekre válaszolhat.
- Kezdje el a GYIK hozzáadását a legfontosabb oldalakhoz és a legnagyobb potenciállal rendelkező oldalakhoz.
Mivel a hangalapú keresésre optimalizál, kulcsfontosságú, hogy a kérdésekre társalgási hangon válaszoljon.
Kezdje el az átállást a társalgó nyelvre
A tartalomkészítők évtizedek óta hallottak a hangnemről és a következetességről.
„Beszéljen az ügyfél nyelvét” gyakran ismétlődik az iparágakban.
A hangalapú keresés során azonban a társalgó hangnem felé való elmozdulás látszik.
Mint kiderült, a legtöbb ember nem a fülledt „üzleti hangot” használja a Google Assistant vagy az Amazon Echo segítségével.
Biztosítania kell, hogy a tartalommal foglalkozó csapatok részt vegyenek ezekben a változásokban.
Egy gyors megbeszélés a beszélgetési hangnemek erősítésére és esetleg az íróknak küldött rövid ismertetők frissítése drasztikusan segíthet.
Kiváló módja annak, hogy a tartalmat beszélgetővé alakítsuk, ha:
- A szerkesztők felülvizsgálják az összes tartalmat.
- Olvassa fel a tartalmat hangosan.
A kis változtatások, és ha hozzá lehet adni a kimondott szavakat és a szlengeket, a világot megváltoztathatják, amikor több társalgási tartalmat próbálnak létrehozni.
Bár mindig lesznek hagyományos gépelt keresések, a vállalkozásoknak és a marketingszakembereknek a hangalapú keresés által kínált lehetőségekre kell összpontosítaniuk.
További források: