Útmutató vállalati marketingszakembereknek

Peter

Az okostelefonok karnyújtásnyira teszik a világot. Az embereknek olyan kérdéseik vannak, amelyekre meg kell válaszolni, valamint a szükséges szolgáltatások vagy termékek.

Mindezek a dolgok csak egy keresésre vannak, és most kozmikus elmozdulást látunk a hagyományos keresésről a hangalapú keresésre és a hangasszisztensekre.

Statisztikailag a hangalapú keresést és az asszisztenseket nem hagyhatják figyelmen kívül a vállalati marketingszakemberek, mert:

  • Az eMarketer előrejelzése szerint az amerikai internethasználók csaknem fele (48,7%) fog hangasszisztenst használni.
  • A fogyasztók 54%-a a jövőben a hangtechnológia felé hajlik.
  • Az amerikai fogyasztók 49%-a használ hangalapú keresést a helyi szolgáltatásokhoz.

A hangalapú optimalizálást minden vállalkozásnak meg kell tennie. A vállalkozások számára a nagy kihívást az általuk irányított tartalmi eszközök gazdagsága okozza.

Ebben az útmutatóban megvizsgáljuk azokat a konkrét taktikákat és optimalizálásokat, amelyek támogatják az Ön hangstratégiáját, beleértve a sémajelölést, a kulcsszókutatást, a webhely sebességét, a GYIK-et, a Google-műveleteket és még sok mást.

Így kezdheti el a hangalapú keresések optimalizálását, a vállalkozásokra összpontosítva.

Hangoptimalizálás 101

Tartalom- és hangalapú keresési irányelvek létrehozása

A marketingcsapatoknak le kell ülniük a tartalommal foglalkozó csapattal, vagy útmutatást kell küldeniük a hangalapú keresés optimalizálásának fontosságáról, amelybe bele kell foglalni ezeket a kulcsszavakat és protokollokat az optimalizálás érdekében.

A vállalatoknak már be kell vezetniük a SEO irányítást.

A hangalapú kereséshez azonban felül kell vizsgálnia a meglévő irányítást és protokollokat. Valójában teljes szakaszokat szeretne hozzáadni, amelyek elsősorban a hangra összpontosítanak.

Miért?

A tartalomkészítők és a csapatok biztosan követnek el hibákat.

Az Ön protokolljaitól függ, hogy alapos tartalomellenőrzések elvégzésével megtalálják-e a tartalommal kapcsolatos problémákat.

A tartalom közzététel előtti elemzése már a folyamat része kell, hogy legyen.

Ha nem, akkor hozzáadhatja:

  • A tartalom alapos áttekintése közzététel előtt.
  • Optimalizációs elemzés.
  • A tartalom összehasonlítása a vizsgált kulcsszavakkal és kérdésekkel.

Az irányelvek a vállalati marketing minden aspektusának kulcsfontosságú részét képezik, mivel a csapattagok gyakran jönnek-mennek.

Határozza meg újra a kulcsszókutatást, hogy beépítse a hosszú farkú kulcsszavakat

Íme néhány jó hír: az asszisztensek okosabbak, mint valaha. A mai hangasszisztensek még a következőkkel is képesek megérteni egy személy hangját:

  • Háttérzaj.
  • Változatos akcentusok.
  • Dialektusok.

A hiper-személyre szabás kiemelkedő abban, ahogyan az asszisztensek reagálnak a felhasználókra, ami azt jelenti, hogy a vállalatoknak a lehető legtöbb adatot és információt kell összegyűjteniük ideális célpiacukról.

Mindent meg kell tennie, hogy megértse közönségét és a hangoptimalizálás igényeit.

A hangos asszisztensek esetében tovább kell erõsítenie a SEO-t, mert az emberek egyszerû lekérdezések helyett összetett kérdéseket tesznek fel a hangasszisztenseknek, mint egy barátnak.

Hogyan?

Több olyan hosszú farkú kulcsszó hozzáadása, amelyeket vállalati szinten régóta elhanyagoltak.

A hosszú farkú kulcsszavak gyakran alacsonyabb keresési mennyiséggel rendelkeznek, és kevésbé élveznek prioritást a nagy értékű és nagy forgalmú kulcsszavakat célzó vállalkozások számára. A hangalapú keresés azonban természetes és hosszabb, mint egy-két szavas kifejezések.

Az oldalaknak válaszolniuk kell a kérdésekre (akárcsak a kiemelt kivonatok esetében), és tartalmazniuk kell:

  • Hogyan használhatom az XYZ terméket?
  • Mennyibe kerülnek az XYZ termékek?
  • Hogyan javíthatom meg az XYZ problémát?
  • Ahol.
  • WHO.
  • Mi.
  • Stb.

A keresőt használó emberek kérdéseket tesznek fel, és neked meg kell válaszolnod őket. Határozza meg újra a kulcsszókutatási folyamatot, hogy több hosszú farkú kulcsszót és kérdőszót is tartalmazzon.

Hozzon létre folyamatokat és eljárásokat a SEO csapatok számára – belső és külső –, hogy kérdéseket építhessen be a jelenlegi tartalomkészítési folyamatába.

Multimodális keresésoptimalizálás és a vizuális keresés felemelkedése

A vizuális keresés nem teljesen új. Készít egy képet, beteszi a Google Lensbe, és az megpróbálja megtalálni a megfelelőt.

Például azt az imádnivaló kutyaágyat, amit a barátod házában láttál? Készíthet fényképet, és pontosan rákereshet a Google-on.

A 2024-es I/O fejlesztői konferencián azonban a Google valami újat adott a Google Lenshez.

  • Videót forgatsz.
  • Tegyen fel kérdéseket a videóban.
  • Kérj vissza választ.

A felhasználók videót készíthetnek elromlott vécéjükről, és megkérdezhetik, miért ragadt be a karima, és mit kell megjavítaniuk – mindezt videó formátumban. A Google most elemzi a videót, és válaszol Önnek.

A Vision Language modellek (VLM-ek) fejlődnek, de a vállalkozásoknak más multimodális keresésekre is kell összpontosítaniuk:

  • Szöveg-kép keresés.
  • Kép-szöveg keresés.
  • Képről képre keresés.

Képzeljen el egy csúcskategóriás luxusruházati vállalkozást.

A felhasználó feltölt egy virágmintás képet, és hozzáadja a lekérdezést, [floral dress in this style but with blue roses]és a visszaküldési lekérdezés megjelenítheti a termékét.

Az áttekinthető látványelemek a megfelelő leírásoptimalizálással segíthetik a vállalatot az ilyen típusú multimodális vizuális kereséseknél.

Optimalizálja a webhely sebességét és a mobilélményt

A hangalapú keresések elsősorban mobileszközökről és asszisztensi eszközökről érkeznek.

Minden vállalkozásnak erősen mobilra kell optimalizálnia a következőket:

  • Reszponzív kialakítások.
  • Gyors webhelysebesség.

Csapata rendszeresen futtassa a Google PageSpeed ​​Insights szolgáltatást, hogy megtalálja a webhelyét lassító problémákat, és javítsa a betöltési időt.

A multimédiás optimalizálás kulcsfontosságú, különösen a multimodális keresés térnyerésével. A képek és videók tömörítése, a lusta betöltés megvalósítása és a böngésző gyorsítótárazása mind olyan dolgok, amelyeket már ma elkezdhet tenni a webhely(ek) mobilélményének javítása érdekében.

Lásd 10 vállalati oldalsebesség-optimalizálási és megvalósítási tipp hogy többet megtudjon.

Optimalizálja a helyi kereséshez az üzlet fellendítéséhez

A helyi és regionális optimalizálás hatalmas helyben működő vállalkozások számára.

Az emberek több mint 50%-a hangalapú kereséssel keres helyi vállalkozásokat.

Például:

  • Hol van a legközelebbi metró a közelemben?
  • Milyen élelmiszerboltok vannak nyitva a közelben?
  • Hol van a legközelebbi gyógyszertár?

Érdemes áttekinteni a vállalkozás Google- és egyéb helyi adatait.

Az adatlapoknak mindig tartalmazniuk kell a vállalat nyitvatartási idejét, rövid kivonatokat és fényképeket.

A teljes listák megkönnyítik a keresők számára, hogy elérjék vállalkozását, vagy személyesen meglátogassák azt.

A kifejezések tartalmazhatnak „közelben” kifejezéseket, vagy lehetnek konkrétak, mint pl [car manufacturers in Detroit].

Az egyik kulcsfontosságú tipp a vállalat sikere szempontjából a helyi optimalizáláshoz, hogy vegye figyelembe a regionális vagy területi szlengeket.

A kutatócsoportoknak meg kell érteniük a keresés során felhasználható helyi szlengeket és dialektusokat.

Például, [where can I get the best soda in Boston] -ra fog változni [where can I get the best pop in Ohio] a regionális szleng miatt.

A belső csapatoknak segíteniük kell ezen megkülönböztetések kialakításában, mielőtt új piacokra lépnének, hogy segítsenek a tartalomkészítő és keresőoptimalizáló csapatoknak maximalizálni a helyi hangalapú keresési lehetőségeket.

Az elmúlt néhány évben a hangasszisztensek száma majdnem megduplázódott. Az iPhone-tól és az Androidtól az Alexáig és más platformokig az asszisztensek mindenhol megtalálhatók.

A rendszer figyelembe veszi a személyes preferenciákat, valamint az Ön tartózkodási helyét mindhárom típusú keresés során:

  1. Felfedezés: Keressen egy vízvezeték-szerelőt Atlantában, Georgia államban.
  2. Közvetlen: Hívja Bill 24 órás vízvezeték- és szeptikus szervizét.
  3. Tudás: Miért barnul a vizem Atlantában?

Minden vállalati irodában fontolóra kell venni a párbeszédes megfogalmazást, hogy a lehető legtöbb helyi keresési forgalmat lehessen rögzíteni.

A vállalatoknak többet kell tenniük a hangalapú keresésekért, mint pusztán a Google Business Profile, az Apple Business Connect, a Yelp és más helyi címtárak adatainak igénylése és optimalizálása.

A hosszú farkú kulcsszavakra kell összpontosítania, tovább kell finomítania a kulcsszókutatást, és meg kell próbálnia kontextust adni a tartalomhoz.

Mesterséma jelölés a tartalomkörnyezet hozzáadásához

A séma kihasználása elengedhetetlen ahhoz, hogy a keresőmotorok megértsék a vállalat webhelyeinek tartalmát. Tekintse át és építse be a sémajelölési irányelveket a hangalapú keresés fokozása érdekében.

Néhány tipp, amely segíthet a séma elsajátításában:

  • Kezdje el a Google Speakable Schema használatát (béta) a szöveg azon részeihez, amelyek a legjobbak a Google Asszisztenshez és a hangalapú kereséshez.
  • Használjon elemzést a kulcsszavak megértéséhez és az ügyfelek által használt kifejezések.
  • Keressen kimondható részleteket új és régi tartalomban a séma hozzáadásához.
  • Gondoljon a tartalmára a kontextus bővítésének társalgási módja.

A sémajelölés megfelelő használat esetén kontextust adhat az egyes webhelyek tartalmához, és nagyobb hangalapú keresési lehetőségeket tesz lehetővé.

A Speakable Schema segítségével finomhangolhatja, hogyan emelje ki a hangsegédek a tartalmat. Például:

{
"@context": "https://schema.org/",
"@type": "WebPage",
"name": "Ludwig’s homepage",
"Speakable":
{
"@type": "SpeakableSpecification",
"cssSelector": ["intro", "summary"]
},
"url": "http://www.example.com"
}

A JSON használatával felveheti a kimondható strukturált adatokat, hogy a bevezető és az összefoglaló beszélhetővé váljon. Bármelyik cssSelector-hoz beállíthatja.

A vállalatok nagyobb sikert érnek el a hang használatával, amikor strukturált adatokat adnak hozzá:

  • Termékinformáció.
  • Árképzés.
  • Elérhetőség.

Vállalkozásként a keresésből származó 1–2%-os forgalom jelentős bevételt jelenthet az eredmény szempontjából. A Schema.org példákat mutat be a séma e-kereskedelemben való használatára mikroadatok, RFDa, szerkezet és JSON-LD használatával.

Adjon hozzá GYIK részeket a kulcsoldalakhoz

Emlékszel, hogyan kell kérdéseket felvennie a kulcsszókutatáshoz?

Nehéz lehet megtalálni a módját, hogy kérdéseket adjon az oldalakhoz anélkül, hogy megszakítaná a tartalom természetes áramlását.

Hogyan lehet ezt leküzdeni? Gyakran ismételt kérdések.

A GYIK óriási értékkel gazdagíthatja oldalait, és segíthet a hangalapú keresés optimalizálásának javításában.

Ennek beépítésének egyik módja a következő:

  • Végezzen teljes körű tartalom-ellenőrzést a webhely(ek)en.
  • Határozza meg azokat az oldalakat és blogokat, ahol kérdésekre válaszolhat.
  • Kezdje el a GYIK hozzáadását a legfontosabb oldalakhoz és a legnagyobb potenciállal rendelkező oldalakhoz.

Mivel a hangalapú keresésre optimalizál, kulcsfontosságú, hogy a kérdésekre társalgási hangon válaszoljon.

Kezdje el az átállást a társalgó nyelvre

A tartalomkészítők évtizedek óta hallottak a hangnemről és a következetességről.

„Beszéljen az ügyfél nyelvét” gyakran ismétlődik az iparágakban.

A hangalapú keresés során azonban a társalgó hangnem felé való elmozdulás látszik.

Mint kiderült, a legtöbb ember nem a fülledt „üzleti hangot” használja a Google Assistant vagy az Amazon Echo segítségével.

Biztosítania kell, hogy a tartalommal foglalkozó csapatok részt vegyenek ezekben a változásokban.

Egy gyors megbeszélés a beszélgetési hangnemek erősítésére és esetleg az íróknak küldött rövid ismertetők frissítése drasztikusan segíthet.

Kiváló módja annak, hogy a tartalmat beszélgetővé alakítsuk, ha:

  • A szerkesztők felülvizsgálják az összes tartalmat.
  • Olvassa fel a tartalmat hangosan.

A kis változtatások, és ha hozzá lehet adni a kimondott szavakat és a szlengeket, a világot megváltoztathatják, amikor több társalgási tartalmat próbálnak létrehozni.

Bár mindig lesznek hagyományos gépelt keresések, a vállalkozásoknak és a marketingszakembereknek a hangalapú keresés által kínált lehetőségekre kell összpontosítaniuk.

További források:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.