A Google a hibaoldalak által okozott „fekete lyukak” ismétlődő tartalomra figyelmeztet

Peter

Videó összefoglaló:

A Google „Search Off the Record” podcastja nemrégiben rámutatott egy SEO problémára, amely miatt a weboldalak eltűnhetnek a keresési eredmények közül.

A legutóbbi epizódban a Google Search csapatának tagja, Allan Scott a hasonló megjelenésű hibaoldalak csoportosításával létrehozott „fekete lyukakat” taglalta.

A Google rendszere véletlenül összegyűjti a hasonlónak tűnő hibaoldalakat, aminek következtében a normál oldalak is bekerülnek ezekbe a csoportokba.

Ez azt jelenti, hogy a Google nem térképezheti fel újra ezeket az oldalakat, ami a hibák kijavítása után sem indexelésének megszüntetéséhez vezethet.

A podcast elmagyarázta, hogyan történik ez, milyen hatással van a keresési forgalomra, és hogyan tudják a webhelyek tulajdonosai megóvni oldalaikat az elvesztéstől.

Hogyan kezeli a Google az ismétlődő tartalmat

A tartalmi fekete lyukak megértéséhez először meg kell tudnia, hogyan kezeli a Google a duplikált tartalmat.

Scott elmagyarázza, hogy ez két lépésben történik:

  1. Klaszterezés: A Google csoportosítja az azonos vagy nagyon hasonló tartalmú oldalakat.
  2. Kanonizálás: A Google ezután minden csoportból kiválasztja a legjobb URL-t.

A fürtözés után a Google leállítja ezen oldalak újbóli feltérképezését. Ez erőforrásokat takarít meg, és elkerüli az ismétlődő tartalom szükségtelen indexelését.

Hogyan hoznak létre fekete lyukakat a hibaoldalak

A fekete lyuk probléma akkor fordul elő, ha a hibaoldalak csoportosulnak, mert hasonló tartalommal rendelkeznek, például általános „Az oldal nem található” üzenetek. Az alkalmankénti hibákat vagy átmeneti leállásokat tartalmazó rendszeres oldalak elakadhatnak ezekben a hibacsoportokban.

A duplikációs rendszer megakadályozza a fürtön belüli oldalak újbóli feltérképezését. Ez megnehezíti a tévesen csoportosított oldalak kijutását a „fekete lyukból”, még a kezdeti hibák kijavítása után is. Ennek eredményeként ezek az oldalak indexelése megszűnhet, ami az organikus keresési forgalom elvesztéséhez vezethet.

Scott elmagyarázta:

„Csak azok a dolgok fognak visszakerülni, amelyek nagyon a klaszter teteje felé vannak. Ez igazán aggaszt az átmeneti hibákat tartalmazó webhelyek… Ha nem sikerül beolvasni őket, előfordulhat, hogy tönkreteszik a megjelenítést, ebben az esetben megnézzük az oldalát, és azt gondoljuk, hogy hibás.”

Hogyan kerüljük el a fekete lyukakat

A duplikált tartalom fekete lyukaival kapcsolatos problémák elkerülése érdekében Scott a következő tanácsot osztotta meg:

  1. Használja a megfelelő HTTP állapotkódokat: A hibaoldalakhoz használjon megfelelő állapotkódokat (például 404, 403 és 503) a 200 OK állapot helyett. Csak a 200 OK-val jelölt oldalak csoportosíthatók.
  2. Hozzon létre egyedi tartalmat az egyéni hibaoldalakhoz: Ha vannak egyéni hibaoldalai, amelyek 200 OK állapotot használnak (egyoldalas alkalmazásokban gyakori), a csoportosítás elkerülése érdekében győződjön meg arról, hogy ezek az oldalak meghatározott tartalmat tartalmaznak. Például adja meg a hibakódot és a nevet a szövegben.
  3. Vigyázat a Noindex címkékkel: Ne használjon noindex címkéket a hibaoldalakon, hacsak nem szeretné véglegesen eltávolítani őket a keresési eredmények közül. Ez a címke határozottan azt jelzi, hogy el szeretné távolítani az oldalakat, nem pedig hibaállapotkódokat használ.

E tippek követése segíthet abban, hogy a normál oldalak véletlenül se keveredjenek hibaoldalakkal, így a Google indexében maradnak.

A webhely feltérképezési lefedettségének és indexelésének rendszeres ellenőrzése segíthet a duplikált problémák korai felismerésében.

Összefoglalóban

A Google „Rekordon kívüli keresés” podcastja rávilágított egy potenciális SEO problémára, ahol a hibaoldalak ismétlődő tartalomnak tekinthetők. Emiatt előfordulhat, hogy a rendszeres oldalak hibás csoportokba kerülnek, és eltávolíthatók a Google indexéből, még akkor is, ha a hibákat kijavították.

Az ismétlődő tartalommal kapcsolatos problémák elkerülése érdekében a webhelytulajdonosoknak:

  1. Használja a helyes HTTP-állapotkódokat a hibaoldalakhoz.
  2. Győződjön meg arról, hogy az egyéni hibaoldalak egyedi tartalommal rendelkeznek.
  3. Figyelje webhelyük feltérképezési lefedettségét és indexálását.

A Google keresőcsapata hangsúlyozta, hogy a SEO bevált gyakorlatainak követése elengedhetetlen az erős keresési teljesítmény fenntartásához.

Hallgassa meg a teljes beszélgetést az alábbi videóban:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.