A tanulmány szerint heti 2-5 TikTok biztosítja a legnagyobb nézettségnövekedést

Peter

A Buffer több mint 150 000 fiókból származó 11,4 millió TikTok-bejegyzés elemzése azt mutatja, hogy a hetente 2-5 alkalommal történő közzététel jelenti a legmeredekebb bejegyzésenkénti nézettségnövekedést.

A tanulmány megkérdőjelezi a napi többszöri közzététel szokásos ajánlását, bemutatva, hogy az előnyök csökkennek a közzétételi gyakoriság kezdeti növekedése után.

Julian Winternheimer adattudós fix hatású regressziót alkalmazott annak vizsgálatára, hogy a közzététel gyakorisága hogyan befolyásolja a mutatókat. Az elmúlt évre kiterjedő elemzése bejegyzésenkénti nézettséget mért különböző heti közzétételi arányok mellett.

Mit mutatnak az adatok

A heti 2-5 alkalommal történő közzététel 17%-kal több megtekintést eredményez bejegyzésenként, mint a heti egyszeri közzététel. A 6-10 bejegyzésre való átállás 29%-os, míg a heti 11+ bejegyzés 34%-os növekedést jelent.

A legmeredekebb emelkedés heti egy oszlop és 2-5 oszlop között történik. A heti bejegyzések megduplázása 5-ről 10-re csak 12 százalékponttal jár hozzá, ami a bejegyzésenkénti teljesítmény csökkenő megtérülését mutatja.

A puffer fix hatású modellje az egyes fiókokat idővel összehasonlítja önmagával, nem pedig a fiókok között. Ez eltávolítja az olyan változókat, mint a követők száma és a márka erőssége, amelyek egyébként torzítanák az eredményeket.

A medián teljesítmény egyenletes marad

A bejegyzésenkénti átlagos megtekintések száma 500 körül mozog, függetlenül a közzététel gyakoriságától. Heti egy bejegyzésnél a megtekintések mediánja eléri a 489-et. Heti 11+ bejegyzésnél a mediánmegtekintések enyhén 459-re csökkennek.

A bejegyzések felső 10%-a más történetet mesél el. Hetente egy bejegyzésnél a 90. százalékos érték eléri a 3722 megtekintést.

Ez a szám 6 983 megtekintésre ugrik a 2-5 alkalommal közzétett fiókoknál, 10 092 megtekintés 6-10 bejegyzésnél és 14 401 megtekintés heti 11+ bejegyzésnél.

A puffer ezt „Víruspotenciál”-nak jelöli (p90/medián arány). Azok a fiókok, amelyek hetente több mint 11-szer posztolnak, a legjobb bejegyzéseik 31,4-szer jobban teljesítenek, mint a medián bejegyzéseik, szemben a heti egyszeri poszterek mindössze 7,6-szorosával.

Miért számít ez?

Ha Ön kezeli a TikTok tartalmat, ezek az adatok azt sugallják, hogy heti 2-5 bejegyzés kínálja a leghatékonyabb kezdő ütemet.

Ha gyakrabban tesz közzé bejegyzéseket, az inkább növeli a vírusfertőzés esélyét, mintsem javítja a tipikus bejegyzési teljesítményt.

Winternheimer elmagyarázza:

„Ha többet teszel közzé, az segít – de leginkább azért, mert növeli a szerencséd esélyét. A TikTok nehézfarkú. Csak egy bejegyzésre van szükséged a megjelenéshez. Ha többet teszel közzé, az csak növeli az esélyeidet.”

Több bejegyzés megemeli a legjobban teljesítő tartalom felső határát anélkül, hogy az átlagos bejegyzések száma megemelné.

A Buffer megjegyzi, hogy a tanulmány a platformjához kapcsolódó fiókokból merít, amelyek a kis- és középvállalkozások felé torzíthatnak.

Előre tekintve

Winternheimer a következő tanácsokat adja:

„Ha egy általános ajánlást szeretnénk nyújtani, amely a legtöbb emberre vonatkozik, azt javaslom, hogy heti 2-5 bejegyzéssel kezdjen a TikTokon. Ha azonban több bejegyzést szeretne megosztani, nagyobb esélye lesz arra, hogy kitörési bejegyzést készítsen.”

Ne feledje, hogy a platform dinamikája gyorsan változhat. Ami igaz volt az elmúlt évben, az megváltozhat, ahogy a TikTok frissíti az algoritmusát.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.