A Buffer több mint 150 000 fiókból származó 11,4 millió TikTok-bejegyzés elemzése azt mutatja, hogy a hetente 2-5 alkalommal történő közzététel jelenti a legmeredekebb bejegyzésenkénti nézettségnövekedést.
A tanulmány megkérdőjelezi a napi többszöri közzététel szokásos ajánlását, bemutatva, hogy az előnyök csökkennek a közzétételi gyakoriság kezdeti növekedése után.
Julian Winternheimer adattudós fix hatású regressziót alkalmazott annak vizsgálatára, hogy a közzététel gyakorisága hogyan befolyásolja a mutatókat. Az elmúlt évre kiterjedő elemzése bejegyzésenkénti nézettséget mért különböző heti közzétételi arányok mellett.
Mit mutatnak az adatok
A heti 2-5 alkalommal történő közzététel 17%-kal több megtekintést eredményez bejegyzésenként, mint a heti egyszeri közzététel. A 6-10 bejegyzésre való átállás 29%-os, míg a heti 11+ bejegyzés 34%-os növekedést jelent.
A legmeredekebb emelkedés heti egy oszlop és 2-5 oszlop között történik. A heti bejegyzések megduplázása 5-ről 10-re csak 12 százalékponttal jár hozzá, ami a bejegyzésenkénti teljesítmény csökkenő megtérülését mutatja.
A puffer fix hatású modellje az egyes fiókokat idővel összehasonlítja önmagával, nem pedig a fiókok között. Ez eltávolítja az olyan változókat, mint a követők száma és a márka erőssége, amelyek egyébként torzítanák az eredményeket.
A medián teljesítmény egyenletes marad
A bejegyzésenkénti átlagos megtekintések száma 500 körül mozog, függetlenül a közzététel gyakoriságától. Heti egy bejegyzésnél a megtekintések mediánja eléri a 489-et. Heti 11+ bejegyzésnél a mediánmegtekintések enyhén 459-re csökkennek.
A bejegyzések felső 10%-a más történetet mesél el. Hetente egy bejegyzésnél a 90. százalékos érték eléri a 3722 megtekintést.
Ez a szám 6 983 megtekintésre ugrik a 2-5 alkalommal közzétett fiókoknál, 10 092 megtekintés 6-10 bejegyzésnél és 14 401 megtekintés heti 11+ bejegyzésnél.
A puffer ezt „Víruspotenciál”-nak jelöli (p90/medián arány). Azok a fiókok, amelyek hetente több mint 11-szer posztolnak, a legjobb bejegyzéseik 31,4-szer jobban teljesítenek, mint a medián bejegyzéseik, szemben a heti egyszeri poszterek mindössze 7,6-szorosával.
Miért számít ez?
Ha Ön kezeli a TikTok tartalmat, ezek az adatok azt sugallják, hogy heti 2-5 bejegyzés kínálja a leghatékonyabb kezdő ütemet.
Ha gyakrabban tesz közzé bejegyzéseket, az inkább növeli a vírusfertőzés esélyét, mintsem javítja a tipikus bejegyzési teljesítményt.
Winternheimer elmagyarázza:
„Ha többet teszel közzé, az segít – de leginkább azért, mert növeli a szerencséd esélyét. A TikTok nehézfarkú. Csak egy bejegyzésre van szükséged a megjelenéshez. Ha többet teszel közzé, az csak növeli az esélyeidet.”
Több bejegyzés megemeli a legjobban teljesítő tartalom felső határát anélkül, hogy az átlagos bejegyzések száma megemelné.
A Buffer megjegyzi, hogy a tanulmány a platformjához kapcsolódó fiókokból merít, amelyek a kis- és középvállalkozások felé torzíthatnak.
Előre tekintve
Winternheimer a következő tanácsokat adja:
„Ha egy általános ajánlást szeretnénk nyújtani, amely a legtöbb emberre vonatkozik, azt javaslom, hogy heti 2-5 bejegyzéssel kezdjen a TikTokon. Ha azonban több bejegyzést szeretne megosztani, nagyobb esélye lesz arra, hogy kitörési bejegyzést készítsen.”
Ne feledje, hogy a platform dinamikája gyorsan változhat. Ami igaz volt az elmúlt évben, az megváltozhat, ahogy a TikTok frissíti az algoritmusát.