A SEO sokrétű tudományág. Ehhez szilárd stratégiára, a szélesebb körű digitális marketinggel (és üzleti célokkal) való kapcsolatra és elszámoltathatóságra van szükség.
Noha különböző folyamatok, megközelítések, sőt vélemények is léteznek arról, hogyan kell megvalósítani, ez olyan dolog, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni vagy eltolni bizonyos rövid távú taktikákat, ha konkrét hosszú távú eredményeket akarunk elérni.
Ellenzem a bevált gyakorlatok vakon „megvalósítását”, vagy az előírt ellenőrzőlista követését stratégia vagy dokumentált terv hiányában.
Ahelyett, hogy konkrét ellenőrzőlistát adnék az év közbeni tennivalókról, a napi, havi, negyedéves és éves kategóriákba sorolt tevékenységeket bontom ki.
Határozottan úgy érzem, hogy ha kiegyensúlyozottan közelíti meg a SEO-t, amely egy stratégiával és szilárd célokkal kezdődik, akkor átléphet az évfolyamon áthaladó kampánymenedzsment vagy taktikai megvalósítás fázisába.
Célom, hogy kibontsa ezt a ritmust, hogy be tudja építeni a tervébe, és elérje a befektetés végső megtérülését (ROI) és a sikert.
Napi
Képezze magát
Az iparági hírekről való naprakész maradás a SEO kritikus szempontja, amelyet minden karbantartási vagy folyamatos kezelési tervbe be kell építeni.
Ez a keresőmotorok által bejelentett küldetéskritikus figyelmeztetésektől és frissítésektől a SEO bevált gyakorlatainak nyomon követéséig és az olyan forrásokból származó friss hírekig terjed, mint a Search Engine Journal.
Úgy tűnik, hogy az AI-hírek folyamatosan zavaróak, és szem előtt kell tartanunk, hogy a SEO nem csak a Google-ról vagy az általunk korábban alkalmazott koncepciókról szól (ha már egy ideje benne van a játékban).
Az iparágban bekövetkezett nagy változásokat nehéz kihagyni (függetlenül attól, hogy az AI-ról van szó, vagy sem).
A kisebb, finomabb változtatások azonban felerősödhetnek, ha elmulasztja őket, vagy a bevált gyakorlatok elavulnak.
Ne maradj le, és ne alkalmazz elavult taktikát!
Ismerje meg aktuális mutatóit
A kulcsfontosságú SEO teljesítménymutatók valós idejű vagy legalább napi egyszeri nyomon követése különösen olyan márkák és szervezetek esetében szükséges, amelyek e-kereskedelmi tranzakciókra vagy lead mennyiségre támaszkodnak az értékesítési csapat táplálására.
Fontos tudni, hogy webhelye hogyan teljesít a keresésben a legfelső szintű mutatókon keresztül, és fontos a piros zászlók felismeréséhez. Ezek a következők lehetnek:
- Egy adott vagy összesített pozicionálási csökkenés.
- Organikus forgalomcsökkenés.
- Az értékesítés vagy a lead mennyiségének csökkenése.
A problémák azonnali felismerése kulcsfontosságú.
Képesnek kell lennie diagnosztizálni a problémákat, és meg kell fordítania a negatív tendenciákat, mielőtt azok befolyásolnák általános marketing- és üzleti céljait.
Azáltal, hogy figyelemmel kíséri a tényleges teljesítményt, összehasonlíthatja a referenciaértékekkel és az alapértékekkel, hogy megbizonyosodjon arról, hogy teljesen megérti az okot és a következményt a mérőszámaival, és nem fordul elő túl sokáig a probléma, mielőtt beavatkozhatna.
Heti rendszerességgel figyelheti a kevésbé kritikus KPI-ket (ami nem igényel azonnali reakciót).
Előrelépés a taktikák terén
Egy szilárd digitális marketingtervnek – különösen egy SEO-tervnek – vagy kampánynak a stratégiával (beleértve a célokat), a taktikával, a szükséges eszközökkel, a mérési módszerrel és a dokumentált lépésekkel kell kezdődnie ahhoz, hogy elszámoltatható és végrehajtható legyen.
Terv, folyamat vagy meghatározott megközelítés nélkül sok időt pazarolhat el bizonyos SEO szempontok keresésére, amelyek alacsony hatásúak és alacsony prioritásúak – vagy olyan taktikákra, amelyek hiányoznak a stratégiából, és amelyek a „legjobb gyakorlatok” ellenőrzőlistájának részét képezik, de nem. amely az Ön vállalkozására jellemző.
A napi folyamatnak tartalmaznia kell konkrét feladatokat, mérföldköveket és megvalósítható tevékenységeket, amelyek a nagyobb összkép érdekében dolgoznak.
A taktika magában foglalhatja az első alkalommal végzett dolgokat a szakaszos megközelítésben, vagy a cselekvési tételeket inkább az öblítés és ismétlés módszertanban.
Ettől függetlenül meg kell határozni a konkrét technikai, oldali és oldalakon kívüli akcióelemek listáját az évre vonatkozóan, hónapokra lebontva, majd a napi szinten megvalósítható taktikára és előrelépésekre.
A SEO egyaránt megköveteli az átfogó gondolkodást, valamint a napi feladatok és műveletek kezelésének képességét.
Havi
Jelentés a teljesítményről
A napi vagy heti KPI-figyelés mellett gyakran fontos a havi ciklusok használata a teljesítményről szóló átfogóbb jelentésekhez.
A havi ellenőrzőpontok fókusza lehetővé teszi, hogy időt fordítsunk a nagyobb mintaméretű adatok összehasonlítására és a trendek megfigyelésére.
A havi teljesítményjelentésnek tartalmaznia kell a befejezett hónap évenkénti összehasonlítását, valamint a rendelkezésre álló éves statisztikákat.
Találjon értelmes intervallumokat a méréshez, és legyen következetes. Ha nagyobb időintervallumokat nézünk, akkor könnyebben megláthatjuk azokat a trendeket, amelyeket kis mintaméretekben nehéz megfejteni.
A céltól való eltérések mit és miértjéről szóló történetek, a célok túllépésének ünneplése és a terv esetleges módosításait indokoló mérőszámok kritikusak a felszínen, és a teljesítményadatok irányítópultján vagy pillanatfelvételi jelentésén keresztül prioritást élveznek.
Összefoglalja a befejezett és a folyamatos műveleteket
Ez alkalom arra, hogy az előző hónap taktikáját és végrehajtását a tervhez képest értékeljük.
- Minden elkészült?
- Voltak eltérések?
- Milyen akadályok vagy útlezárások voltak az úton vagy leküzdve?
A múltra tekintés segít alakítani a jövőt.
Ha kombinálja a műveleti elemeket és taktikákat a teljesítményadatokkal, átfogó képet kell kapnia arról, hogy mi határozza meg a SEO teljesítményét.
Tervezze meg a következő hónap akcióelemeit és értékelje a tervet
A havi intervallumok kiválóan alkalmasak a feladatok elvégzésének elszámoltathatóságára.
Még akkor is, ha az év be van tervezve, a dolgok megváltoznak a SEO-ban, és a teljesítmény nem mindig az, amit elvárunk, miután először csináltunk valamit.
Havi tervezési megközelítést alkalmazva a tervet módosítani lehet, például megduplázni egy adott taktikát vagy módosítani az átfogó stratégiát az újrakalibráláshoz.
Ha elég agilis ahhoz, hogy havonta értékelje a teljesítményt és a taktikát, elkerülheti a dolgok túlgondolását és a túl gyors reakciókat, ugyanakkor nem hagyja, hogy túl sok idő teljen el, és ne vesszen el láb alól a célok felé irányuló tendenciák.
A megtervezett taktikák és akciók megfelelő egyensúlya, illetve az agilis módszerek szükségessége, hogy szükség esetén forogjanak, gyakran a legjobb módszer a naprakész és proaktív tartásra.
Negyedévenként
Műszaki kérdések Auditálás
Feltételezve, hogy a SEO-fókusz elején foglalkozott a technikai problémákkal, és figyeli azokat is, amelyek piros zászlót váltanak ki a napi és heti megfigyelés során, fontos, hogy minden negyedévben átfogóbb vizsgálatot végezzen.
Ennek az ellenőrzésnek tartalmaznia kell a Google Search Console és a Bing Webmestereszközök szolgáltatásban jelentett problémák áttekintését.
Plusz, összehasonlítás a benchmarkokkal és szabványokkal a webhely sebességére, a mobil használhatóságra, a strukturált adatok érvényesítésére és azokra a szempontokra, amelyeket nem gyakran vizsgálnak meg gyakrabban.
Oldalon belüli problémák auditálása
Ellenőrzési folyamat nélkül és még gyakori megfigyelés mellett is történnek dolgok a webhelyeken.
A kódfrissítés, az adatbázis-frissítés, a bővítmény/bővítmény frissítése vagy a tartalom közzététele duplikált címkéket, ismétlődő tartalmat vagy akár az oldalon lévő elemek hiányát is okozhatja.
Fontos az oldalon megjelenő problémák negyedéves auditálása, amelyek számos ingyenes és előfizetéses, harmadik féltől származó eszközzel elvégezhetők.
Vannak olyan eszközök, amelyek még riasztásokat is küldenek, és beépítik a napi folyamatot, ha valami megváltozik, például egy metaleírást törölnek.
Mindazonáltal fontos, hogy a negyedéves értékeléshez és az előző audittal való összehasonlításhoz szilárd eszközkészlet és folyamat álljon rendelkezésre annak biztosításához, hogy az audit eredményeit és a szükséges javításokat feljegyezzék és beépítsék a taktikai tervbe.
Link profil auditálása
Összességében a SEO-terv valószínűleg tartalmaz valamilyen linképítést.
Legyen szó vonzó tartalommal vonzó linkek vonzásáról vagy egy célzottabb kutatási és tájékoztatási tervről, ez valószínűleg a folyamatban lévő taktika része (vagy megfontolandó, ha nem így van).
Ha időt és erőfeszítést fektet a taktikába, fontos, hogy látható legyen az általános kapcsolatprofil és a haladás.
Ez lehet a havi jelentési szakaszban nyomon követett teljesítménymutató, de mélyebb értelemben negyedévente kell auditálni.
A linkek minőségének, a linkek számának, a források sokféleségének, a linkelt tartalom relevanciájának értékelése, a versenytársakkal való összehasonlítás, a benchmarkok összehasonlítása és a periódusok közötti összehasonlítások mind fontos szempontok annak biztosítására, hogy a terv a tervezettnek megfelelően teljesítsen. a visszamutató linkek területén.
Ráadásul, ha nem kapnak napi vagy havi erőfeszítéseket, a spam jellegű linkeket vagy a negatív SEO-kísérleteket itt elkaphatja, és a visszautasítási eljárással kezelheti, ha van ilyen, vagy ha az az Ön helyzetében ésszerű.
Helyi listák auditja
Ha a helyi listák kezelése karbantartási módban van, nem lesz szükség gyakran jelentős változtatásokra a NAP-adatokban (név, cím, telefonszám), illetve nem lesz szükség a listázási adatok következetlenségeire.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy ez nem fog megtörténni, és „állítsd be és felejtsd el”.
Erősen javasolt, hogy legalább negyedévente végezzen auditot harmadik fél eszközeivel, hogy biztosítsa az adatok pontosságát és következetességét.
Ez az ellenőrzés azonosíthatja az egyszeri módon megoldható problémákat, valamint útmutatást ad a teljesítményről és a tartalom, az áttekintések és a listák egyéb szempontjainak szükséges módosításairól az alapvető NAP-adatokon túl.
Ha bármely harmadik fél adatforrása vagy adatlapja kimaradt, a Google vállalkozásprofil adatait pontatlan adatokkal felülírhatják.
Még ha semmi sem változik a listák kezelésében, az adatok változhatnak, és legalább figyelni kell őket.
Évi
Mérje meg a teljesítményt
A SEO éves terveinek futtatásakor – és még akkor is, ha nem éves megállapodásokon vagy értékelési ciklusokon – egy egész év adatfelvétele és azok kiértékelése hasznos stratégiai tanácsadás és mérhető ROI-számítások keresése.
A SEO egy hosszú távú folyamat, amelynek célja a lehető legversenyképesebb pozicionálás és láthatóság elérése a keresőmotorokban. Értékes időbefektetés, ha megnézzük a 12 hónapos teljesítményadatokat, összehasonlítjuk az előző időszakokkal, megvizsgáljuk a benchmarkokat, és ünnepeljük a sikereket.
Még akkor is, ha nincs éves költségvetése vagy megállapodása külső partnerekkel/szolgáltatókkal, fontos, hogy éves lépést tegyen, és a teljesítményt és az erőfeszítést inkább befektetésként, mintsem költségként tekintse.
Tervezési stratégia és taktika
Az éves teljesítményadatok áttekintése mellett meg kell terveznie a következő év céljait, stratégiáját és taktikáit is.
Bár a terv egy héttel karbantartásra változhat, a terv megléte és a cél meghatározása kulcsfontosságú az előrehaladás mérésében.
Terv nélkül, a múltbeli ismeretek felhasználása, valamint a következő évben befektetett források reális áttekintése nélkül szakadék keletkezhet az elvárások és a valóság között.
A legjobb, ha megoldja ezt, mielőtt hónapok előtt állna.
Következtetés
Hogy megismételjük, amit korábban megjegyeztem, a SEO nem csupán a bevált gyakorlatok alapvető ellenőrzőlistájának követését jelenti. Egyre nehezebb sikeresnek lenni.
Lehetőségként tekintek az AI-n, a Google algoritmusain és a keresési piaci részesedés széttagoltságán alapuló változásokra.
Ha világos célokat határozunk meg a stratégiánkhoz, akkor dolgozzuk ki az oda való eljutáshoz szükséges taktikákat, szilárd eszközökkel (webhelyek, tartalom stb.) rendelkezünk, mérni tudjuk, és betartjuk azt olyan ütemezéssel, amelyet nem tévesztenek el mások prioritásokat vagy kalapot viselünk, elérhetjük.
Éves tervünk vagy „ellenőrző listánk” hozzánk szabott napi, havi, negyedéves és éves ütemezéssel, ha tevékenységeinkről van szó, így láthatjuk a SEO-t egészen a megtérülésig mind rövid, mind hosszú távon. lejáratú pályázatok.