Hogyan javíthatom a kategóriáim láthatóságát?

Peter

Ezen a héten a SEO kérdése egy közepes méretű e-kereskedelem webhely-menedzseréből származik, aki egy általános probléma ellen áll:

„Termékoldalaink jól rangsorolják, de a kategóriák oldalaink ritkán jelennek meg a keresési eredményekben. Milyen konkrét optimalizálási stratégiákat javasolna a kategória oldalak számára, hogy javítsák a láthatóságukat?”

Köszönöm a kérdést!

Ez az e -kereskedelem webhelykezelőinek általános kérdése. Rengeteg kategóriapadja van, amelyek jó lehetőséget jelentenek a forgalom vezetésére, de úgy tűnik, hogy nem láthatók a keresőmotor eredményoldalain.

Első gondolatok

Ha a termékoldalak jól rangsorolnak, de a kategória oldalai jobban küzdenek a keresési eredményekben, akkor ez valószínűleg a szélesebb körű, az alsó rész középső kulcsszavakkal járó versenynek köszönhető.

Míg a termékoldalak rögzíthetik a hosszú farkú, az alsó alsó kérdéseket, a kategóriák oldalak gyakran versenyképesebb, nagy forgalmú kifejezésekkel küzdenek.

Íme néhány kulcsfontosságú ok, amiért a termékoldalak túlléphetik a kategóriák oldalait, néhány tippet, hogy ezeknek a kategóriáknak a lendületet adják:

1. Műszaki hozzáférés

Lehet, hogy helytelen indexelési irányelvek vannak. A kategória oldalak nem rangsorolják jól, ha az alapvető műszaki elemek nem működnek megfelelően.

Annak biztosítása érdekében, hogy kategóriaoldalai teljesen feltérképezhetőek és a keresőmotorok által indexelhetők, ellenőrizze ezeket a szempontokat:

  • Az oldali irányelvek: Győződjön meg arról, hogy a NoIndex címkék nem akadályozzák meg a kategória oldalait, hogy megjelenjenek a keresési eredményekben.
  • Robots.txt fájl: Kétszer ellenőrizze, hogy a robots.txt fájl nem szándékosan blokkolja a fontos kategóriák oldalait.
  • Kanonikus címkék: Ellenőrizze, hogy a kanonikus címkék helyesen vannak beállítva, hogy az egyes oldalak preferált verziójára mutatjanak.

2. Helyi architektúra és belső összekapcsolás

Lehetséges, hogy a webhely -architektúrát úgy tervezték, hogy több link -tőkét biztosítson a termékoldalakhoz, nem pedig a kategória oldalakhoz.

A kategória oldalak láthatóságának javítása érdekében összpontosítson arra, hogy gyakrabban kapcsolja össze azokat a kategóriák oldalait, különösen azokhoz, amelyek képesek a legnagyobb bevételt elérni.

Ez megtehető más kategóriákból, blogbejegyzésekből, útmutatókból és még sok másból való összekapcsolással. A kategória oldalak gyakrabban való kapcsolódásának biztosításával segít a keresőmotoroknak megérteni azok fontosságát és tekintélyüket.

Ez az oka annak, hogy a SEO stratégiájának elején egy lehetőségelemzés elvégzése elengedhetetlen. Segít azonosítani azokat a kategóriák oldalait, amelyeknek a legtöbb belső összekötő támogatást kapják.

Az összekapcsolás utolsó pontja: Győződjön meg arról, hogy a zsemlemorzsák optimalizáltak és láthatók -e. Ez nemcsak ez segít a látogatóknak megérteni, hogy hol vannak a webhelyén, hanem arra is ösztönözheti őket, hogy vizsgálják meg többet az Ön által kínált.

3.

A szemcsés navigáció alapvető jellemző a nagy e -kereskedelem webhelyek számára, lehetővé téve a felhasználók számára a termékkeresések szűrését. Ha azonban nem megfelelően kezelik, akkor jelentős SEO kihívásokat jelenthet.

Az egyik elsődleges probléma az „Index Bloat” – több, gyakran másolatú URL létrehozása az egyes lehetséges szűrők kombinációihoz.

Kimerítheti a feltérképezés költségvetését, majd a keresőmotorok potenciálisan figyelmen kívül hagyhatják a kritikus oldalakat.

Ezenkívül a nem megfelelő megvalósítás duplikált tartalmat, a kategória oldalak rangsorolását és a belső link -tőke hígítását eredményezheti.

Ennek elkerülése érdekében azt javaslom, hogy korlátozza az indexált szűrő kombinációk számát egy adott időpontban – ideális esetben legfeljebb kettő.

A konkrét szám a rendelkezésre álló szűrők tartományától függ, de elengedhetetlen a keresési igényhez igazodó szűrők prioritása.

Például kerülje el például a „7. méret, zöld, széles illeszkedés, futócipő” kombináció indexelését, ha minimális keresési mennyiség van.

A „zöld méretű 7 futócipő” azonban értékes kombináció lehet az indexhez, mivel magasabb keresési szándékkal rendelkezik.

4. Nem elegendő vagy alacsony minőségű tartalom a kategóriák oldalán

Az évek során ebben az iparágban első kézből láttam, hogy milyen hatásos lehet az oldali másolat a kategóriák oldalán. Segít olyan extra kontextus biztosításában, amely segít a keresőmotoroknak jobban megérteni az oldalak fókuszát.

Végül is a keresőmotorok az oldalakat értékes tartalommal prioritássá teszik, amely kontextust biztosít a felhasználók számára.

Számos kategória oldal nem más, mint a termékek és ikonok hosszú listája. Ez egy igazi elmulasztott lehetőség – és kevésbé valószínű, hogy felszínre kerülnek a SERP -kben.

Íme néhány módszer az esélyük növelésére:

Rövid bevezetés a tetején

Számos e -kereskedelmi webhelyen észreveszi, hogy az oldal tetején gyakran van egy rövid bevezető másolat.

Ennek nem kell több mint 100 szónak lennie, és hatékony módja annak, hogy segítse a keresőmotorokat az oldal kontextusának megértésében. Kerülje a bolyhos vagy a kazánlemez -példányt; egyedinek és értelmesnek kell lennie.

Tipp: Magyarázza el, mi a kategória, és az eladott termékek vagy márkák széles skálája.

Tegyük fel, hogy a kategória oldal „futócipő” volt. Az intro beszélhet az összes olyan anyagról, amelyből a futócipő készül, a rendelkezésre álló színek, a futási típusok, amelyekhez felhasználhatók, és így tovább.

LEJÁRÓ ÚTMUTATÁS

Az oldal lefelé további tartalmi modulokat tartalmazhat, amelyek segítenek az ügyfélnek megalapozott döntés meghozatalában.

Az e -kereskedelmi üzletek gyakran olyan dolgokat használnak, mint:

  • GYIK.
  • Funkció összehasonlítások.
  • További információ a márkájáról.
  • Információ a termékek közül választásról.
  • Videók.
  • Kézbesítési információk.

5. Az oldal optimalizálásának hiánya

Előfordulhat, hogy a kategóriák oldalának optimalizálása nem teljes mértékben igazodik a keresési szándékkal, ezért érdemes áttekinteni és finomítani, hogy jobban megfeleljen a felhasználók számára.

Oldalcímek

Ha a kategória oldalak általános vagy rosszul optimalizált oldalcímekkel rendelkeznek, akkor a keresőmotorok küzdenek az oldal relevanciájának megértése érdekében, és a felhasználók nem érzik magukat arra, hogy a SERP -kre kattintanak.

A létrehozásakor:

  • Tekintse át a jelenlegi SERP -ket, hogy megnézze, mi működik a versenytársak számára.
  • Tartsa a címeket egyedi az egyes kategóriákhoz, hogy elkerülje a duplikációt, és törekedjen az 50-60 karakterre, hogy megakadályozza a csonkítást a keresési eredményekben.
  • Gondoskodjon arról, hogy a címei tükrözzék, amit a felhasználók keresnek – mint például a speciális termékjellemzők (pl. Szín, méret), ha releváns.

Meta leírások

A terméklista oldal (PLP) kényszerítő metaleírásának okot kell adnia a felhasználóknak a kattintásra, bemutatva annak kínálatát és értékét.

Tartsa a meta leírását 150-160 karakteren belül a csonkítás elkerülése érdekében, és készítse el, hogy válaszoljon a potenciális felhasználói lekérdezésekre, például: „A legjobb [category] -ra [specific need]. ””

Fejléc címkék

Amikor a kategóriák fejléc -címkéit vizsgálja felül, a legfontosabb az, hogy rögzítse az egész kategória lényegét, miközben beszélt a vásárlók böngészési vagy szűrési lehetőségeivel.

Kezdje egy tiszta, kulcsszóban gazdag H1-rel, amely pontosan megmondja a felhasználóknak, hogy mi az oldal, mint például a „Férfi futócipő”.

Ezután használja a H2 címkéket az alkategóriákkal vagy a népszerű szűrőkkel, mint például a „Top Rated” vagy a „Shop by Brand” című cikkekkel.

A termék részleteinek (PDP -k) esetében a fejléccímkék konkrétabbá válnak az egyes termékekre.

6. alacsony minőségű vagy hiányzó séma-jelölés

Most bekerülünk néhány technikai feladatba, hogy javítsuk a kategória oldalainak rangsorát.

Lehet, hogy a séma jelölése jobb a PDP -knél, mint a PLP -knél, vagy a PLP -knek csak további csípésekre vagy kiegészítésekre van szükségük.

Íme néhány egyszerű művelet, amelyek változást hozhatnak:

  • Fontolja meg a brecrumblist séma hozzáadását a kategória oldalaihoz. (Segít a keresőmotoroknak megérteni az oldal helyzetét a webhely hierarchiájában, javítva a belső összekapcsolást.)
  • Vegye figyelembe a gyűjtési szintű strukturált adatokat, ha adott esetben.
  • Tekintse át, ha a kategória oldalaknak hiányoznak a strukturált adatok.

7. Tartalom frissességi jelek

Túl gyakran az emberek kategóriákat hoznak létre, majd alapvetően elfelejtik őket.

A rendszeres frissítés azonban azt mutatja, hogy az oldal aktívan karbantartódik, növelve a SERP -kben való megjelenés esélyét.

Tartsa a kategória oldalak dinamikáját

Jelölje ki a trend termékeket, a legjobban értékelt termékeket vagy a szezonális termékeket, és a kategória oldalainak tetején van.

Tartalmazza a legújabb véleményeket

Pozitív értékeléseket kap a termékekről? Helyezze be őket tartalomblokkként a kategóriák oldalán. Minél újabb vélemények, annál jobb.

Frissítés másolat

A trendek jönnek és mennek, a készlet cserélhető, és új termékeket készítenek. Frissítse a kategória oldal másolatát, hogy tükrözze ezeket a változásokat.

Végső szó

Remélem, hogy ezek a tippek segíthetnek abban, hogy nagyobb láthatóságot érjenek el a kategóriák oldalain – és kiegészítsék a már sikeres termékoldalait.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.