Számos vállalat reaktív módon megközelíti a SEO-t-a rangsorolást, az algoritmus-frissítésekre való válaszadás, az AI elvonása vagy a gyors győzelmekre való összpontosítás-hosszú távú terv nélkül.
A sikeres SEO stratégiák azonban egy strukturált ütemtervvel kezdődnek, amely megfelel az üzleti célokhoz, a műszaki prioritásokhoz és a tartalomtervezéshez.
A tervezés nem izgalmas kifejezés, és sok tervezési folyamat soha véget nem érő, rosszul definiált vagy nehezen befolyásolható.
Megkapom. A SEO egy olyan tudományág, amely sok iteratív frissítést, tesztelést, tanulást igényel, és látszólag végtelen számú módszerrel lehet arra, hogy a taktikát összeállítsa, hogy véget érjen ugyanazon a gólap eredménye.
Hangsúlyozom azonban, hogy ha valaha is csalódott a kapott eredmények vagy az idő vagy erőforrások befektetésének (hiánya) (hiánya), akkor lehet, hogy nem volt elég erős terve, vagy elég részletes az ütemterv, amely irányítja a folyamatot.
Annak érdekében, hogy jobb lehetőséget biztosítson a célok elérésére és a jövőbeli sajnálatok csökkentésére, átjárni fogok, ami stratégiai, eredményvezérelt SEO ütemtervbe kell mennie, ideértve a következőket:
- A SEO összehangolása az üzleti célokkal és az eredményekkel.
- Reális SEO -célok beállítása egyértelmű kulcsfontosságú teljesítménymutatókkal (KPI).
- A SEO taktikák és feladatok prioritása.
- Bónusz: Látni a sikert.
A SEO összehangolása az üzleti célokkal és eredményekkel
Ez nem egy új téma, és nem az is, amely kizárólag a SEO -nak, mint digitális marketing csatornának kizárólagos. Ez azonban kritikus.
A digitális marketingnek nem kell drága vonalnak lennie. Ez befektetés lehet (és kell), és a befektetések megtérülést várnak el.
Ha CMO vagy marketing vezetés, akkor ezt az elvárást naponta érzi.
Ha mélyen a részletekben van, digitális marketing vagy SEO -speciális kalap viselése, akkor valószínűleg ismétlődő beszélgetések folynak azokkal, akik megpróbálják tovább számszerűsíteni erőfeszítéseit.
Tervének egyértelműen meghatározott célkitűzéssel kell rendelkeznie. A SEO (mint a legtöbb marketing kezdeményezés) nem tudja megjavítani a márkát, a terméket, az ügyfélszolgálatot vagy a visszatartási problémákat egy vállalkozásban.
Akár egy dedikált SEO szerepben, akár egy szélesebb digitális marketingben, akár vezetésben, igazolhatom, mennyire kellemetlen lehet, ha a vállalati politika, a silók és más akadályok léteznek.
Sokkal könnyebb csak megtenni azokat a dolgokat, amelyeket ellenőrizni tud, és nem belemerül a rendetlenségbe.
Ha nincs meghatározva üzleti eredménye, és nem igazodik a SEO KPI -khez, bár egy bizonyos ponton valaki megkérdezi, és összekapcsolja a pontokat az erőfeszítések és az erőforrások között, és hogy ez hogyan befolyásolja a szervezet alsó sorát.
Azt javaslom, hogy az embereket a lehető legmagasabb szinten, valamint a szélesebb üzleti terveket, a mutatókat és az általános teljesítményt kapja, amely a SEO -val foglalkozik, hogy felhasználhassa az ütemtervben.
Ilyen módon, amikor az út műszaki vagy részletes szinten zajlanak, és kérdések merülnek fel a terv és az erőforrások irányával kapcsolatban, akkor létezik egy üzleti eset.
Reális SEO -célok kitűzése tiszta KPI -vel
Időnként a célokat diktálják nekünk, és más esetekben a dolgok szélesek is vannak, és felkérjük minket, hogy ossza meg azt, amit gondolunk ésszerűnek tartunk a konverziók vagy a KPI -k szempontjából.
Ha képes igazodni az üzleti célokhoz, akkor jó intézkedéssel és megértéssel kell rendelkeznie arról, hogy a SEO mit tud és felé kell vezetnie.
Ez azonban nem azt jelenti, hogy a munkát akkor végezzük, amikor ezt tovább fordítják SEO intézkedésekké.
Egyre nehezebb és nehezebb a szerves keresési forgalom pontos kidolgozása a Google nulla kattintási keresésével, és csökkenti az AI áttekintések kattintásait.
A széles körű stratégiák napjai, valamint a forgalom mennyiségére összpontosítva, és a webhely szűrőjének minőségére történő elengedése véget ért.
Erősen azt javaslom, hogy a SEO KPI -k a minőségi mutatókra összpontosítsanak.
Visszatérés az üzleti eredményekből, összhangban a tölcsérekkel és az ügyfelek utazási térképeivel, vissza a SEO első lehetséges érintési pontjához.
Ha megnézi az összes ágot és a várható módot, ahogyan valaki beléphet a SEO-ból, kategorizálhatja azokat, és kidolgozhatja a KPI-k és az elvárások minőségi megközelítését, amikor a jelenlegi teljesítményadatokat és a harmadik fél kutatási adatait vizsgálja.
Előfordulhat, hogy a mennyiség és az elvárások, amelyeket a SEO -nak vezethet, ezen a ponton enyhíteni kell, és itt az ideje, hogy megtegye, mielőtt a beruházásba lépne.
A SEO taktikák és feladatok rangsorolása
Az eddigi ütemterv elég metrikus és cél-nehéz. Ez szándékosan van. A másik nagy kategória, amelyet gyakran látok, a tankot, még a SEO leginkább adatközpontú megközelítését is látom, a prioritások és az erőforrások.
Évekkel ezelőtt, amikor ügyfélként volt egy nemzeti éttermi láncom, egy fantasztikus stratégiánk volt feltérképezve. Néhány helyszínen teszteltünk egy tesztet, és hatalmas sikert láttunk.
Amikor a következő évi ütemterv és terv készen állt a bevezetésre, az erőforrás -korlátozások elvakultak minket. A probléma nem a SEO funkciókba vagy a tartalom létrehozásába történő beruházással, vagy akár a Dev csapat költségvetésével. Ez prioritás volt az IT és a DEV csapatok számára.
Nem tudtuk, hogy a következő hat hónapban egy nagy bolti POS rendszer kezdeményezésre kerültek őket, és nem tudnák megérinteni a tervünket, vagy bármi mást, mint egy hármas webhely-vészhelyzetet.
Miközben elfordítottam a tervet a helyi kereséshez és a Google Maps tetejére való eljuttatáshoz, ez nagy elbocsátás volt mindannyiunk számára, akiket a teljes tervbe fektetettünk be, mivel nem számoltunk be az ilyen típusú kihívásokra.
A SEO nem csupán SEO. Számos egyéb készség és tudományág szükséges. Lehet, hogy van valaki, aki viseli az összes kalapot (vagy te vagy te), de a helyzettől függetlenül ki kell terveznie az összes szükséges taktikát és erőforrást.
Nem tudja egyszerre elkészíteni, de a terv ütemében nem engedheti meg, hogy a dolgok a polcra kerüljenek, amikor más feladatok figyelmet fordítanak.
Az a nem SeO tényezők ismerete, amelyek hatással lehetnek a SEO-ra, nagyon fontos a terv elkészítésében.
Ha küzd a konkrét taktikákkal, amelyeknek a tervedben kell mennie, vagy a számukra, keressen külső ellenőrző listákat és támogatást, de légy óvatos nem Hagyjon kizárólag az ellenőrző listákra, mint a testreszabott stratégiájának helyettesítésére.
Bónusz: Látni a sikerig
Ha küzd a tervezési folyamattal, akkor az ajánlott keret az indítási tervezési folyamat (teljes közzététel: létrehoztam).
Öt lépésből álló folyamatot biztosít a digitális marketing tervezéséhez, és alkalmazható egy többcsatornás megközelítésre, vagy szűkíthető, hogy csak a SEO-ra összpontosítson, és segítsen átjutni a stratégia, a taktika és a többi lépcsőn, hogy elérje a végső tervét és az ütemtervét.
Amikor aktiválja a tervét, és a helyére helyezi az ütemtervet, akkor zavaró tényezők lesznek. A belső zavarások és zavarok történnek. A külső változások befolyásolják a tökéletesen kidolgozott tervét.
Amikor ezeknek a dolgoknak bármelyike megtörténik, akkor az lesz, amit szeretek „események indításának” hívni. Ezek lehetőségei vannak az ütemterv újbóli áttekintésére, megnézésére, hogyan változtathatják meg a prioritásait, és összpontosítanak a SEO -ra, majd visszatérjenek a munkába.
Még ha a kiváltó események nem is megtörténnek, meg kell győződnie arról, hogy a terv, az erőforrás-ütemezés és a feladatok beépített reflexiós pontokkal rendelkeznek, ahol egy lépést hátráltathat, értékelheti a tervét, és szükség esetén újrakalibrálhatja.
Becsomagol
A SEO kemény munka. Az AI -vel változik, és ha korábban nem voltunk, akkor határozottan a minőségre összpontosítunk, mint a mennyiség.
A forgalmi források diverzifikálódnak, és keményen dolgozunk annak érdekében, hogy lépést tartsunk azzal, hogy a dolgok menjenek, kiegyensúlyozva azzal, ami még mindig működik a vállalkozásunk és a növekedés számára. Tyűha.
Utálom azt hallani, hogy a „SEO nem működik a társaságomban”, vagy más okokból, amelyek miatt azt írják le, amikor látom, hogy a versenytársak vagy az ugyanazon iparág másjai számára működik.
Igen, vannak korlátozott esetek, amikor ez igaz, és ezt nem kell figyelembe venni.
A legtöbb más esetben azonban oly sok tünet, amely nem működik, akkor a kiváltó okhoz kapcsolódik, hogy nincs ütemterv vagy terv.
Erősen hiszek abban, hogy minél inkább elvonjuk őket, annál több – mint valaha -, hogy fegyelmezni, dokumentálni kell és egy szilárd alapot kell kidolgoznunk.