Hogyan lehet létrehozni egy SEO ütemtervet, amely valójában eredményeket eredményez

Peter

Számos vállalat reaktív módon megközelíti a SEO-t-a rangsorolást, az algoritmus-frissítésekre való válaszadás, az AI elvonása vagy a gyors győzelmekre való összpontosítás-hosszú távú terv nélkül.

A sikeres SEO stratégiák azonban egy strukturált ütemtervvel kezdődnek, amely megfelel az üzleti célokhoz, a műszaki prioritásokhoz és a tartalomtervezéshez.

A tervezés nem izgalmas kifejezés, és sok tervezési folyamat soha véget nem érő, rosszul definiált vagy nehezen befolyásolható.

Megkapom. A SEO egy olyan tudományág, amely sok iteratív frissítést, tesztelést, tanulást igényel, és látszólag végtelen számú módszerrel lehet arra, hogy a taktikát összeállítsa, hogy véget érjen ugyanazon a gólap eredménye.

Hangsúlyozom azonban, hogy ha valaha is csalódott a kapott eredmények vagy az idő vagy erőforrások befektetésének (hiánya) (hiánya), akkor lehet, hogy nem volt elég erős terve, vagy elég részletes az ütemterv, amely irányítja a folyamatot.

Annak érdekében, hogy jobb lehetőséget biztosítson a célok elérésére és a jövőbeli sajnálatok csökkentésére, átjárni fogok, ami stratégiai, eredményvezérelt SEO ütemtervbe kell mennie, ideértve a következőket:

  • A SEO összehangolása az üzleti célokkal és az eredményekkel.
  • Reális SEO -célok beállítása egyértelmű kulcsfontosságú teljesítménymutatókkal (KPI).
  • A SEO taktikák és feladatok prioritása.
  • Bónusz: Látni a sikert.

A SEO összehangolása az üzleti célokkal és eredményekkel

Ez nem egy új téma, és nem az is, amely kizárólag a SEO -nak, mint digitális marketing csatornának kizárólagos. Ez azonban kritikus.

A digitális marketingnek nem kell drága vonalnak lennie. Ez befektetés lehet (és kell), és a befektetések megtérülést várnak el.

Ha CMO vagy marketing vezetés, akkor ezt az elvárást naponta érzi.

Ha mélyen a részletekben van, digitális marketing vagy SEO -speciális kalap viselése, akkor valószínűleg ismétlődő beszélgetések folynak azokkal, akik megpróbálják tovább számszerűsíteni erőfeszítéseit.

Tervének egyértelműen meghatározott célkitűzéssel kell rendelkeznie. A SEO (mint a legtöbb marketing kezdeményezés) nem tudja megjavítani a márkát, a terméket, az ügyfélszolgálatot vagy a visszatartási problémákat egy vállalkozásban.

Akár egy dedikált SEO szerepben, akár egy szélesebb digitális marketingben, akár vezetésben, igazolhatom, mennyire kellemetlen lehet, ha a vállalati politika, a silók és más akadályok léteznek.

Sokkal könnyebb csak megtenni azokat a dolgokat, amelyeket ellenőrizni tud, és nem belemerül a rendetlenségbe.

Ha nincs meghatározva üzleti eredménye, és nem igazodik a SEO KPI -khez, bár egy bizonyos ponton valaki megkérdezi, és összekapcsolja a pontokat az erőfeszítések és az erőforrások között, és hogy ez hogyan befolyásolja a szervezet alsó sorát.

Azt javaslom, hogy az embereket a lehető legmagasabb szinten, valamint a szélesebb üzleti terveket, a mutatókat és az általános teljesítményt kapja, amely a SEO -val foglalkozik, hogy felhasználhassa az ütemtervben.

Ilyen módon, amikor az út műszaki vagy részletes szinten zajlanak, és kérdések merülnek fel a terv és az erőforrások irányával kapcsolatban, akkor létezik egy üzleti eset.

Reális SEO -célok kitűzése tiszta KPI -vel

Időnként a célokat diktálják nekünk, és más esetekben a dolgok szélesek is vannak, és felkérjük minket, hogy ossza meg azt, amit gondolunk ésszerűnek tartunk a konverziók vagy a KPI -k szempontjából.

Ha képes igazodni az üzleti célokhoz, akkor jó intézkedéssel és megértéssel kell rendelkeznie arról, hogy a SEO mit tud és felé kell vezetnie.

Ez azonban nem azt jelenti, hogy a munkát akkor végezzük, amikor ezt tovább fordítják SEO intézkedésekké.

Egyre nehezebb és nehezebb a szerves keresési forgalom pontos kidolgozása a Google nulla kattintási keresésével, és csökkenti az AI áttekintések kattintásait.

A széles körű stratégiák napjai, valamint a forgalom mennyiségére összpontosítva, és a webhely szűrőjének minőségére történő elengedése véget ért.

Erősen azt javaslom, hogy a SEO KPI -k a minőségi mutatókra összpontosítsanak.

Visszatérés az üzleti eredményekből, összhangban a tölcsérekkel és az ügyfelek utazási térképeivel, vissza a SEO első lehetséges érintési pontjához.

Ha megnézi az összes ágot és a várható módot, ahogyan valaki beléphet a SEO-ból, kategorizálhatja azokat, és kidolgozhatja a KPI-k és az elvárások minőségi megközelítését, amikor a jelenlegi teljesítményadatokat és a harmadik fél kutatási adatait vizsgálja.

Előfordulhat, hogy a mennyiség és az elvárások, amelyeket a SEO -nak vezethet, ezen a ponton enyhíteni kell, és itt az ideje, hogy megtegye, mielőtt a beruházásba lépne.

A SEO taktikák és feladatok rangsorolása

Az eddigi ütemterv elég metrikus és cél-nehéz. Ez szándékosan van. A másik nagy kategória, amelyet gyakran látok, a tankot, még a SEO leginkább adatközpontú megközelítését is látom, a prioritások és az erőforrások.

Évekkel ezelőtt, amikor ügyfélként volt egy nemzeti éttermi láncom, egy fantasztikus stratégiánk volt feltérképezve. Néhány helyszínen teszteltünk egy tesztet, és hatalmas sikert láttunk.

Amikor a következő évi ütemterv és terv készen állt a bevezetésre, az erőforrás -korlátozások elvakultak minket. A probléma nem a SEO funkciókba vagy a tartalom létrehozásába történő beruházással, vagy akár a Dev csapat költségvetésével. Ez prioritás volt az IT és a DEV csapatok számára.

Nem tudtuk, hogy a következő hat hónapban egy nagy bolti POS rendszer kezdeményezésre kerültek őket, és nem tudnák megérinteni a tervünket, vagy bármi mást, mint egy hármas webhely-vészhelyzetet.

Miközben elfordítottam a tervet a helyi kereséshez és a Google Maps tetejére való eljuttatáshoz, ez nagy elbocsátás volt mindannyiunk számára, akiket a teljes tervbe fektetettünk be, mivel nem számoltunk be az ilyen típusú kihívásokra.

A SEO nem csupán SEO. Számos egyéb készség és tudományág szükséges. Lehet, hogy van valaki, aki viseli az összes kalapot (vagy te vagy te), de a helyzettől függetlenül ki kell terveznie az összes szükséges taktikát és erőforrást.

Nem tudja egyszerre elkészíteni, de a terv ütemében nem engedheti meg, hogy a dolgok a polcra kerüljenek, amikor más feladatok figyelmet fordítanak.

Az a nem SeO tényezők ismerete, amelyek hatással lehetnek a SEO-ra, nagyon fontos a terv elkészítésében.

Ha küzd a konkrét taktikákkal, amelyeknek a tervedben kell mennie, vagy a számukra, keressen külső ellenőrző listákat és támogatást, de légy óvatos nem Hagyjon kizárólag az ellenőrző listákra, mint a testreszabott stratégiájának helyettesítésére.

Bónusz: Látni a sikerig

Ha küzd a tervezési folyamattal, akkor az ajánlott keret az indítási tervezési folyamat (teljes közzététel: létrehoztam).

Öt lépésből álló folyamatot biztosít a digitális marketing tervezéséhez, és alkalmazható egy többcsatornás megközelítésre, vagy szűkíthető, hogy csak a SEO-ra összpontosítson, és segítsen átjutni a stratégia, a taktika és a többi lépcsőn, hogy elérje a végső tervét és az ütemtervét.

Amikor aktiválja a tervét, és a helyére helyezi az ütemtervet, akkor zavaró tényezők lesznek. A belső zavarások és zavarok történnek. A külső változások befolyásolják a tökéletesen kidolgozott tervét.

Amikor ezeknek a dolgoknak bármelyike ​​megtörténik, akkor az lesz, amit szeretek „események indításának” hívni. Ezek lehetőségei vannak az ütemterv újbóli áttekintésére, megnézésére, hogyan változtathatják meg a prioritásait, és összpontosítanak a SEO -ra, majd visszatérjenek a munkába.

Még ha a kiváltó események nem is megtörténnek, meg kell győződnie arról, hogy a terv, az erőforrás-ütemezés és a feladatok beépített reflexiós pontokkal rendelkeznek, ahol egy lépést hátráltathat, értékelheti a tervét, és szükség esetén újrakalibrálhatja.

Becsomagol

A SEO kemény munka. Az AI -vel változik, és ha korábban nem voltunk, akkor határozottan a minőségre összpontosítunk, mint a mennyiség.

A forgalmi források diverzifikálódnak, és keményen dolgozunk annak érdekében, hogy lépést tartsunk azzal, hogy a dolgok menjenek, kiegyensúlyozva azzal, ami még mindig működik a vállalkozásunk és a növekedés számára. Tyűha.

Utálom azt hallani, hogy a „SEO nem működik a társaságomban”, vagy más okokból, amelyek miatt azt írják le, amikor látom, hogy a versenytársak vagy az ugyanazon iparág másjai számára működik.

Igen, vannak korlátozott esetek, amikor ez igaz, és ezt nem kell figyelembe venni.

A legtöbb más esetben azonban oly sok tünet, amely nem működik, akkor a kiváltó okhoz kapcsolódik, hogy nincs ütemterv vagy terv.

Erősen hiszek abban, hogy minél inkább elvonjuk őket, annál több – mint valaha -, hogy fegyelmezni, dokumentálni kell és egy szilárd alapot kell kidolgoznunk.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.