Mi az a Google Broad Core algoritmus frissítése?

Peter

Az első átfogó alapalgoritmus-frissítés óta sok zűrzavar, vita, találgatás és kérdés merült fel arról, hogy mi is ez pontosan.

Miben különbözik az alapfrissítés egy névre szóló frissítéstől, amelyet sok SEO-szakértő megszokott?

Az alapvető frissítések Google általi elismerése általában homályos, és a frissítés megtörténtén túl kevés részletet kínál. Amint ebben a bejegyzésben látni fogjuk, ennek jó oka van.

Az alapvető frissítések általában néhány napot (vagy hetet) vesznek igénybe a teljes bevezetéshez, miközben a Google egy bejelentést tesz az elején, egy másikat pedig a végén. Emiatt a SEO szakemberek és a webhelytulajdonosok mindig azon töprengenek, hogy az alapvető frissítés hogyan befolyásolta a rangsorukat.

Az átfogó alapvető frissítések megértése és az, hogy miben különbözik a többi algoritmus-frissítéstől, betekintést nyújthat abba, hogy mi okozhatta a webhelyek rangsorának emelkedését, csökkenését vagy változatlan maradását.

Szóval, mi is pontosan az alapvető frissítés?

Először is engedje meg, hogy távolítsam el az útból a kötelező „A Google évente több száz algoritmusmódosítást hajt végre, gyakran naponta egynél többet”.

Sok a nevű Az általunk hallható frissítések (Pingvin, Panda, Pigeon, Fred és a sokat emlegetett Hasznos tartalomfrissítés – amely azóta beépült a magba) a Google algoritmusainak adott hibáinak vagy problémáinak megoldására valósul meg.

A Penguin esetében linkspam volt; a Pigeon esetében helyi SEO spam volt. Ezek mindegyike egy konkrét dolgot célzott meg – és sok esetben új mérőszámot, új számítást vagy új gépi tanulási modellt vitt be az általános algoritmusba.

Mindegyiknek konkrét célja volt, de új adatokra vagy új rendszerekre is szükség volt a futtatáshoz.

Ezekben az esetekben a Google (néha vonakodva) tájékoztatott bennünket, hogy mit akar elérni vagy megakadályozni az algoritmus frissítésével, és vissza tudtunk térni, és javítani tudtuk webhelyeinket.

Az alapfrissítés más.

Ahogy én értem, az alapfrissítés magának a fő keresési algoritmusnak a módosítása vagy módosítása.

Nem ad hozzá semmi „újat” a mérőszámok, adatok, jelek, gépi tanulás stb. tekintetében. Egyszerűen csak átrendezi vagy módosítja a meglévő jeleket/tényezőket és azok fontosságát.

Tudod, úgy gondolják, hogy valahol 200 és 500 (vagy talán több) rangsorolási tényező és jel között van – a pontos szám nem ismert.

Az alapvető frissítés számomra azt jelenti, hogy a Google kissé módosított ezeknek a jeleknek a fontosságán, sorrendjén, súlyán vagy értékén.

Emiatt nem tudnak azonnal kijönni és elmondani, mi változott anélkül, hogy felfednék a titkos szószt.

A legegyszerűbb módja ennek az lenne, ha elképzelnénk, mondjuk 200 tényezőt fontossági sorrendben.

Most képzelje el, hogy a Google megváltoztatja a 200 tényező közül 42 sorrendjét.

A rangsorok változnának, de ez sok dolog kombinációja lenne, nem egy konkrét tényező vagy ok miatt.

Nyilvánvaló, hogy nem hogy egyszerű, de ez egy jó módszer egy alapvető frissítésre.

Jó analógia lenne a 10 legnépszerűbb Taylor Swift dal listája. Időnként újrarendelheti az életed történései alapján – vagy frissíthet egy régebbi dalt, vagy kiadhat új zenét. Mindez megváltoztathatja a listát.

Íme egy tisztán kitalált, kicsit bonyolultabb példa arra, amit a Google módosíthat, és miért nem tudja elmondani nekünk.

„Ebben az alapfrissítésben 2-vel növeltük a kulcsszavak értékét a H1 címkékben, megváltoztattuk az alapvető webes vitals növekedést 0,00001-ről 0,0000001-re, csökkentettük a címtrigramokkal lefedett kulcsszótrigramok arányát, megváltoztattuk a D értéket A PageRank kiszámítása 0,85 és 0,70 között van, és a hagyományos TF-PDF módszer helyett TF-iDUF visszakeresési módszert kezdett használni a bejelentkezett felhasználók számára.”

(Esküszöm, hogy ezek valódi dolgok az információkeresésben. Csak fogalmam sincs, hogy valódi dolgok-e, amelyeket a Google használ.)

Amint látja, az ilyen típusú frissítések egyáltalán nem lennének hasznosak a SEO szakemberek számára – még akkor sem, ha megértenék őket.

Egyszerűen fogalmazva, az alapvető frissítés azt jelenti, hogy a Google megváltoztatta a súlya és jelentősége a meglévő rangsorolási tényezők és jelek – és egyes eredmények emiatt eltolódtak.

A legbonyolultabb formájában a Google új képzési készletet futtatott a gépi tanulási rangsorolási modelljén keresztül. A minőségértékelők ezt az új eredményhalmazt magasabb információs elégedettségi (IS) pontszámmal adták, mint az előző készlethez, és a mérnököknek fogalmuk sincs, milyen súlyok változtak vagy hogyan változtak, mert a gépi tanulás pontosan így működik.

(Mindannyian tudjuk, hogy a Google minőségi értékelőket használ a keresési eredmények értékelésére. Ezek az értékelések egy bemeneti tényezőt jelentenek abban, hogy hogyan választja ki az egyik algoritmus változását a másikhoz képest – nem hogyan értékeli webhelyét. Hogy ez beépíti-e ezt a gépi tanulásba, azt bárki találgathatja. De ez egy lehetőség.)

Valószínűleg a súlyozás véletlenszerű kombinációja relevánsabb eredményeket hozott a minőséget értékelők számára, így többet teszteltek, a teszteredmények (kattintások!) megerősítették, és élesben is továbbították.

Emlékszel a híres Google-szivárgás kattintásaira? Ez az egyik módja annak, hogy ezeket használják – új algoritmusváltozatok A/B tesztelésére.

Hogyan lehet felépülni egy alapfrissítésből?

Szeretnék itt nagyon világossá tenni a nyelvet.

Az alapvető algoritmus frissítése nem „büntetett” meg valamiért. Nem ad hozzá negatív súlyokat. Valószínűleg egy másik webhelyet jobban megjutalmazott, mint az Önét, ha relevancia, tekintély és minőségi jelzésekről van szó.

Ellentétben egy nagy nevű frissítéssel, amely bizonyos dolgokat céloz meg, az alapfrissítés mindennek megváltoztathatja az értékeket.

Új webhelyek létrehozása jöhet szóba ehhez a lekérdezéshez; a régi oldalakat már nem veszik figyelembe. Valószínűleg sok webhelyet frissítettek. A felhasználói szándék (kattintási adatok) megváltozhatott ennél a lekérdezésnél, új entitások tekinthetők relevánsnak a lekérdezés szempontjából, a hivatkozási grafikon megváltozhatott stb.

Az adatváltozások és a tényezők súlyozása átrendeződött.

Mivel a webhelyeket súlyozzák a lekérdezés szempontjából releváns más webhelyekkel (a mérnökök ezt korpusznak nevezik), az Ön webhelyének visszaesésének oka teljesen más lehet, mint az, amiért valaki más helyezése emelkedett vagy csökkent.

Egyszerűen fogalmazva, a Google nem mondja meg, hogyan kell „helyreállítani”, mert valószínűleg minden webhelyre és lekérdezésre más és más a válasz.

Lehet, hogy megölte a belső horgonyszöveggel, és nagyszerű munkát végzett a tartalom formázásával, hogy megfeleljen a felhasználói szándéknak – és a Google áthelyezte a súlyokat, hogy a tartalom formázása valamivel magasabb, a belső rögzített szöveg pedig valamivel alacsonyabb legyen.

(Itt ismét hipotetikus példák.)

Valójában valószínűleg több apró módosítás volt, amelyek kombinálva enyhén billentették a mérleget egyik vagy másik oldal javára (gondoljunk csak az újrarendezett listánkra).

Nem könnyű megtalálni azt a „valami mást”, amely segít a versenytársaknak – de ez az, ami a SEO-szakemberek számára biztosít némi munkahelyi biztonságot.

Mi a helyzet az AI-vel?

Érdemes kiemelni, hogy az alapvető frissítések csináld befolyásolják a Google mesterséges intelligencia áttekintéseit és idézeteit – mivel ezeket a dolgokat a keresés hajtja.

Következő lépések és teendők

Csökkent a helyezés egy alapvető frissítés után – mi lesz most?

Első lépés: Állapítsa meg, hogy vannak-e minták a kiesett oldalakon. Mindegyik ugyanaz a sablon volt? Ugyanaz a szándék? Ugyanaz a privát bloghálózat fizetett linkekkel? (Csak viccelek).

A Google jó a mintákban; nekünk is jónak kell lennünk abban, hogy észrevegyük őket.

Következő lépése az, hogy információkat gyűjtsön azokról az oldalakról, amelyek a webhelye korábbi helyén helyezkednek el.

Végezzen egy keresőmotor-eredményoldal (SERP) elemzést, hogy pozitív összefüggéseket találjon azon oldalak között, amelyek magasabb rangsorolásúak az olyan lekérdezéseknél, ahol webhelye most alacsonyabb.

Ne elemezze túl az apró technikai részleteket, például az egyes oldalak betöltésének sebességét vagy az alapvető webes vitals pontszámokat. Ezek nagyon apró döntő tényezők.

Ügyeljen magára a tartalomra. Miközben végigmész, tegyél fel magadnak olyan kérdéseket, mint:

  • Ad-e jobb választ a lekérdezésre, mint a cikkére?
  • Tartalmaz-e frissebb adatokat a tartalom és az aktuális statisztikák, mint a tied?
  • Milyen információnyeresége van ennek az oldalnak a többi rangsorolt ​​oldalhoz képest? Csak ugyanazt mondja, vagy többet kínál?
  • Mi a szándéka a felhasználónak ezzel a lekérdezéssel? Ez segít nekik abban, hogy ezt jobban teljesítsék?

A Google célja, hogy olyan tartalmat szolgáltasson ki, amely a legjobb és a legtöbb teljes válaszok a keresők kérdéseire. A relevancia az egyetlen rangsorolási tényező, amely mindig felülmúlja az összes többit.

Vessen egy pillantást a tartalomra, és nézze meg, hogy ma is olyan releváns-e, mint az alapvető algoritmus frissítése előtt.

Innentől fogalma lesz arról, hogy miben kell javítani.

A legjobb tanács az alapvető frissítések meghódításához? Továbbra is összpontosítson a következőkre:

Végül ne hagyja abba webhelye fejlesztését, miután elérte az 1. pozíciót, mert a 2. pozícióban lévő webhely nem fog leállni.

Igen, tudom – ez nem az a válasz, amire senki sem vágyik, és úgy hangzik, mint a Google propagandája, de ez csak a valóság az alapvető frissítésről.

Senki sem mondta, hogy a SEO egyszerű.

További források:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.