A DDoSing illegális? Bepillantás a DDoS-támadásokba és azok jogi következményeibe

Peter

Ez a művelet túlterheli a cél szerverét, lelassítja vagy teljesen összeomlik, hogy megzavarja a műveleteket.

A DDoSing tönkreteheti a vállalkozásokat és a szervezeteket. A támadások a nagyvállalatokba kerültek an átlagosan 2 000 000 dollár. Kisvállalkozások esetében pedig átlagosan 120 000 dollár.

Az ilyen típusú kiberbűnözés veszélyt jelent. Fontos megérteni ennek a támadásnak a mértékét.

Ebben a cikkben megtudhatja, hogy a DDoS illegális-e, és hogyan lehet megakadályozni.

A DDoSing illegális?

A DDoS kibertámadás magában foglalja a számítógépek vagy eszközök hálózatának megfertőzését, hogy robotok hadát hozzon létre, amelyek pusztítást okoznak a szerveren.

Minél több a fertőzött eszköz, annál pusztítóbb lesz a DDoS.

A DDoSing szövetségi bűncselekmény az Egyesült Államokban. Ez polgári és büntetőjogi felelősség, ezért a bírósági tárgyalásokat ennek szentelik. Pénzbírságot kaphat és 10 évig terjedő börtönbüntetésre ítélték ha bebizonyosodik a bűnössége.

A DDoS támadások súlyosbodtak az elmúlt évtizedekben. A kormányok világszerte számos törvényt hirdettek az elkövetők megbüntetésére és a potenciális támadók kivédésére.

A DDoSingot érintő törvények

A szövetségi számítógépes csalásról és visszaélésről szóló törvény (CFAA) az egyetlen törvény, amely büntetőeljárást ír elő a DDoSing ellen az Egyesült Államokban. Ez az 1986-ban elfogadott törvény megtiltja, hogy bárki számítógépes bűnözést kövessen el.

Konkrétan, a CAFA foglalkozik egy személy számítógépéhez való engedély nélküli hozzáféréssel, a kormányzati számítógépekbe való behatolással, a jogosulatlan adatgyűjtéssel, a jelszavakkal való kereskedéssel, az online zsarolással és sok mással.

Az Egyesült Államok a bűnös DDoS támadókat büntetőeljárással bünteti, amely legfeljebb 10 év börtönbüntetést és 500 000 dolláros pénzbírságot vonhat maga után. Egy összeesküvőtárs 250 000 dollár pénzbüntetést és öt év börtönt kap.

A statútum előírja a támadáshoz használt összes számítógép és eszköz lefoglalását is.

DDoSinget érintő esetek

Az első rögzített DDoSing 1996-ban történt a Panixszel. An SYN árvíz a szolgáltatások több napra leálltak.

Ezt követően számos DDoS támadás bukkant fel az évek során. Néhányuk pedig különösen nagy, olyan nagyvállalatokat céloz meg, mint a Yahoo!, az Amazon és a Sony PlayStation.

Íme az öt leghírhedtebb DDoS incidens:

1. Az AWS-támadás (2020)

Az Amazon Web Services (AWS) elleni támadás tartja a rekordot a történelem legnagyobb forgalmának megdöbbentően. 2,3 Tbps. Ez majdnem a fele a teljes brit hálózat átlagos napi forgalmának.

2020 februárjában a hackerek megkísérelték a támadást, és egy harmadik féltől származó szervert használtak, amely felnagyította a szokásos DDoS rosszindulatú forgalmat.

Az Amazon később arról számolt be, hogy a támadás csúcspontja 44%-kal volt nagyobb, mint bármi, amivel korábban találkoztak. Három napig ment. Szerencsére az Amazon kiberbiztonsága, az AWS Shield meghiúsította ezt.

2. A maffiaboy támadásai (2000)

A történelem legnagyobb DDoS-incidenseként számon tartott Mafiaboy Attacks még ma is ütődik a kiberbiztonsági ágazatban.

2000-ben Michael Calce, egy tini hacker Quebecből megdöntötte az Amazont, a Dellt, az eBay-t, a Yahoo!-t, a CNN-t, a FIFA-t és az E*TRADE-t. A támadás olyan hatalmas volt; okozta A teljes kár 1,7 milliárd dollár és lényegében „megállította az internetet”.

Michael elnevezte online hódítását, Rivoltaami olaszul lázadás. Később az FBI és a Kanadai Királyi Lovasrendőrség elkapta, és több mint 50 bűncselekménnyel vádolta meg.

A tinédzser több vádpontban is bűnösnek vallotta magát, és mindössze nyolc hónapra ítélték egy ifjúsági fogdában.

3. PlayStation Network és Xbox Live Attack (2014)

A hackerek egyetlen társaságot sem hagynak sértetlenül, még a játékokat sem. 2014 karácsony estéjén a Lizard Squad összeomlott a Sony és a Microsoft játékhálózatain, és körülbelül 160 millió játékost kényeztet el az ünnepi szórakozás során.

A két játékszolgáltatás elleni kibertámadás két napig használhatatlanná tette az Xbox és a PlayStation konzolokat.

A csoport állítólag hónapokkal később visszatért második kör. Az Egyesült Királyság rendőrsége letartóztatott két férfit, akik feltehetően a Lizard Squad tagjai voltak, de soha nem emeltek vádat ellenük.

4. A GitHub Attack (2018)

2018 februárjában egy másik DDoS-támadás elakadt a GitHubban. Több ezer fertőzött végpont 1,35 Tpbs-re emelte a GitHub forgalmat, ami körülbelül 20 percre letiltotta azt.

A hackerek egy szabványos parancsot kihasználva kezdeményezték a támadást Memcachedegy nyílt forráskódú, nagy teljesítményű adatbázis-gyorsítótárazási rendszer a webhelyek és a hálózat sebességének növelésére.

Nem ez az első alkalom, hogy ilyen léptékű DDoS érkezik a GitHubba. Szerint The Vergea platform 2015-ben ugyanilyen típusú kibertámadást szenvedett el Kínából. A DDoSing legalább 24 órán át tartott.

5. Az észt támadás (2007)

A 2007. áprilisi és májusi észtországi támadások sok kormányzati és vállalati webhelyet tönkrementek.

Az incidensről úgy vélték, hogy nagyszabású tiltakozás volt a kormány azon döntése ellen, hogy április 27-én elköltöztetik Tallinn belvárosából a második világháborús szovjet emlékművet.

A támadásért a Nashihoz, a Kreml-barát csoporthoz kötődő orosz aktivisták egy csoportja vállalta a felelősséget. Ezt azonban soha nem ellenőrizték.

DDoS támadások megelőzése

Ha egy DDoS-támadás behatolhat óriásvállalatokba és kormányzati szervezetekbe, könnyen megtámadhatják a kisvállalkozásokat és az egyéni felhasználókat.

Íme néhány módszer, amellyel megvédheti webhelyét és hálózatát:

  • Gyakorolja az alapvető biztonsági protokollokat. Rendszeresen és véletlenszerűen módosítsa jelszavait. Tartson biztonságos listát offline állapotban, hogy ne felejtse el őket.
  • Ismerkedjen meg a figyelmeztető jelekkel. Ismerje meg a különbséget a lassú internetkapcsolat, a szerverprobléma és a DDoS támadás között.
  • Váltson biztonságos felhő alapú webszerverre. Ez lehetővé teszi a szerver sávszélességének és a DDoSinggel szembeni ellenállásának növelését.
  • Sebességkorlátozás engedélyezése. Ez a módszer korlátozza azokat a kéréseket, amelyeket egyetlen IP küldhet a webhelyére meghatározott időn belül. Ez megakadályozza, hogy az egyes források másodpercenként nagy mennyiségű kérést küldjenek.
  • Indítson el legalább két tűzfalat. A DDoS kezeléséhez egynél több tűzfalra van szüksége. A két tűzfalas beállítás arra kényszeríti a forgalmat, hogy dupla szűrőn és egy Bastion gazdagépen haladjon át, mielőtt az belépne a hálózatba. Az első képernyő azonosítja és kiküszöböli a hamisított IP-csomagokat. A második szűrő elemzi, hogy mi kerül be, és feketelistára helyezi a gyanús IP-csomagokat.
  • Tervezze meg a támadást. Abban az esetben, ha DDoS-támadás történik, azonosítsa a megfelelő személyeket a probléma kezelésére. Készítsen egy listát azokról az erőforrásokról, amelyeket priorizálni kell a szolgáltatások működésének fenntartásához. És legyen készen a szerverszolgáltató elérhetőségi száma.

Bottom Line

Kétségtelen, hogy a DDoSing veszélyes. Megtámadja a szervereket és megbénítja a hálózatokat, ami több millió dolláros kárt okoz. Emiatt joggal illegális.

A törvények életbe léptetése nem akadályozza meg az összes támadót abban, hogy egy napon véletlenszerűen kiválasszon téged. Tehát ha egy vagy két webhelyet üzemeltet, készítsen tervet a biztonságuk érdekében. Szerezze be a megfelelő szolgáltatásokat és eszközöket.

Akadályozza meg, hogy webhelyei ugyanarra a sorsra jussanak, mint a botkérések által hemzsegtek. Végül is Ön a hálózata első védelmi vonala.

GYIK

  1. Mennyi ideig tarthat egy DDoS?

    A DDoS támadásoknak nincs beállított időkorlátja. A kibertámadás mértékétől függ, hogy meddig tart. A támadások néhány perctől napokig tarthatnak.

  2. A VPN leállítja a DDoS-t?

    A VPN megállíthatja a DDoS-támadást, mert elrejti az Ön IP-címét. Egy hacker nem indíthat támadást célzott IP-cím nélkül. Ha pedig jelenlegi IP-címét feltörték, a VPN szolgáltatásaival beállíthatja egy másikra.

  3. Mi az a DDoS a játékokban?

    A játékokban a DDoSing azt jelenti, hogy a hackerek a játék szerverét támadják meg, nem magát a játékot. Túl sok kérést és információt küldenek a szervernek azzal az egyetlen céllal, hogy összeomolják. Ez megakadályozza, hogy játékosok ezrei vagy milliói játsszanak azon a szerveren.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.