A Google keresőoptimalizálási tippje a kanonikus URL-ek javításához

Peter

A Google munkatársa, John Mueller válaszolt a LinkedIn-en egy kérdésre, amely arról szólt, hogy a Google hogyan választja ki a kanonikusokat, és tanácsokat adott arról, mit tehetnek a keresőoptimalizálók és a kiadók, hogy ösztönözzék a Google-t a megfelelő URL kiválasztására.

Mi az a kanonikus URL?

Abban az esetben, ha több URL (több weboldal címe) ugyanazt a tartalmat tartalmazza, a Google kiválaszt egy URL-t, amely az összes oldalt reprezentálja. A kiválasztott oldalra gyűjtő URL-ként hivatkozunk.

A Google Keresőközpont közzétett egy olyan dokumentációt, amely elmagyarázza, hogy a keresőoptimalizálók és a kiadók hogyan közölhetik, hogy melyik URL-t választják. Ezen módszerek egyike sem kényszeríti a Google-t arra, hogy a preferált URL-t válassza, elsősorban erős utalásként szolgálnak.

A gyűjtő-URL háromféleképpen jelezhető:

  1. Ismétlődő oldalak átirányítása a preferált URL-re (erős jel)
  2. Használja a rel=canonical link attribútumot az előnyben részesített URL megadásához (erős jel)
  3. Sorolja fel a preferált URL-t a webhelytérképen (gyenge jel)

A Google egyes kanonizálási dokumentációja helytelenül hivatkozik a rel=canonical linkelemre. A link címke, az elem. A rel=canonical a link elem attribútuma. A Google megjegyzésnek is nevezi a rel=canonical attribútumot, ami lehet, hogy a Google belső módon hivatkozik rá, de nem ez a megfelelő módja a rel=canonical hivatkozásnak (ez a link elem HTML attribútuma).

Két fontos dolgot kell tudni a HTML elemekről és attribútumokról:

  1. A HTML elemek a weboldal létrehozásának építőkövei.
  2. A HTML attribútum olyan dolog, amely több információt ad az adott építőelemről (a HTML elemről).

A Mozilla Developer Network HTML dokumentációja (a HTML specifikációk hiteles forrása) megjegyzi, hogy a „link” egy HTML elem és ez a „rel=” egy tulajdonság a link elemről.

A személy elolvasta a kézikönyvet, de még mindig vannak kérdései

Annak a személynek, aki elolvasta a Google dokumentációját, amely felsorolja a fenti három módszert a kanonikus megadására, továbbra is kérdései voltak, ezért feltette a kérdést a LinkedIn-en.

Kérdésében „doc”-ként hivatkozott a dokumentációra:

„Az említett dokumentum több módot is javasol a kanonikus URL megadására.

1. Címke hozzáadása

az oldal szakaszát, és egy másikat, 2. Webhelytérképen stb.

Tehát, ha csak a fentiek 2. pontját vesszük figyelembe.

Ez a webhelytérképet jelenti – Technikailag a webhely összes kanonikus hivatkozását tartalmazza.

Akkor bizonyos esetekben miért jelenik meg a webhelytérkép néhány URL-címe: „Duplikáció a felhasználó által kiválasztott gyűjtő nélkül.” ?”

Ahogy fentebb rámutattam, a Google dokumentációja szerint a webhelytérkép gyenge jel.

A Google több jelet használ a kanonizáláshoz

John Mueller válaszából kiderül, hogy a Google több tényezőt vagy jelzést használ, mint amennyit hivatalosan dokumentálnak.

Elmagyarázta:

„Ha a Google rendszerei meg tudják állapítani, hogy az oldalak elég hasonlóak ahhoz, hogy az egyikre összpontosítani lehessen, akkor az abban a dokumentumban felsorolt ​​tényezőket (és még sok mást) használjuk annak meghatározására, hogy melyikre kell összpontosítani.”

A belső összekapcsolás kanonikus tényező

Mueller ezután kifejtette, hogy a belső linkek segítségével erős jelzést adhat a Google-nak arról, hogy melyik URL-t részesíti előnyben.

Mueller így válaszolt:

„Ha határozott preferencia van, a legjobb, ha ezt a preferenciát nagyon nyilvánvalóvá teszi, ügyelve arra, hogy a webhelyen minden kifejezze ezt a preferenciát – beleértve a link-rel-canonical elemet a fejben, a webhelytérképeket, a belső hivatkozásokat stb.

Majd ezt követte:

„Ha a keresésről van szó, nem annyira számít, hogy a Google rendszerei melyik oldalra fókuszálnak, ezek mindegyike hasonlóan jelenne meg a keresésben. A megjelenített pontos URL többnyire csak a felhasználó (aki láthatja) és a webhelytulajdonos (aki esetleg figyelni és nyomon követni szeretné ezt az URL-t) kérdése.”

Elvitelre

Tapasztalataim szerint nem ritka, hogy egy nagy webhely régi belső hivatkozásokat tartalmaz, amelyek rossz URL-re mutatnak. Néha nem a régi belső hivatkozások az okai, hanem a 301-es átirányítások egy régi oldalról egy másik URL-re, amely nem az előnyben részesített kanonikus URL. Ez ahhoz is vezethet, hogy a Google olyan URL-t választ, amelyet a kiadó nem preferál.

Ha a Google rossz URL-t választ, akkor hasznos lehet az egész webhelyet feltérképezni (például a Screaming Frog esetében), majd megnézni a belső linkelési mintákat, valamint az átirányításokat, mert nagyon könnyen lehet, hogy elfelejtett belső hivatkozások rejtőznek a webhely mélyén. vagy a rossz URL-re láncolt átirányítások miatt a Google rossz URL-t választ.

A Google dokumentációja azt is megjegyzi, hogy a rossz oldalra mutató külső hivatkozások befolyásolhatják, hogy a Google melyik oldalt választja gyűjtőoldalnak, így ez még egy dolog, amelyet ellenőrizni kell a rossz URL rangsorolásának okán.

A fontos következtetés az, hogy ha a kanonikus megadásának szokásos módjai nem működnek, akkor lehetséges, hogy külső hivatkozások, nem szándékos belső hivatkozások, vagy elfelejtett átirányítás miatt a Google rossz URL-t választ. Vagy, ahogy John Mueller javasolta, a preferált URL-re mutató belső linkek számának növelése segíthet a Google-nak a preferált URL kiválasztásában.

Olvassa el a LinkedIn vitát itt:

Kérdésem – Az említett dokumentum több módot is javasol a kanonikus URL megadására

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.