Az ünnep közeledtével itt az ideje, hogy átessen az ünnepi SEO buktatóin, és megtanulja, hogyan kerülje el és javítsa ki őket.
A Salesforce éves összevetésben 2%-os globális értékesítési növekedést jósol novemberre és decemberre, összesen 1,19 billió dollárt, az amerikai eladások pedig várhatóan elérik a 277 milliárd dollárt, ami szintén 2%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest.
Ha az emberek a pénztárcájukat tartják, és minden fillért figyelnek, minden dollárért meg kell küzdeni.
Győződjön meg róla, hogy szilárd ünnepi SEO stratégiával nyerhet, különösen azért, mert 2023-hoz képest öttel kevesebb vásárlási nappal van hálaadás és karácsony között.
Ráadásul a Google versenyképesebbé válik, és az organikus eredményeket lejjebb tolja az oldalon.
1. hiba: Késői tervezés és megvalósítás
Egyes vállalkozások novemberig vagy decemberig várnak az ünnepi SEO-stratégia kidolgozásával, ami nem hagy sok időt az új tartalom indexelésére és rangsorolására.
A Megoldás
Kezdje el az ünnepi SEO tervezését három-négy hónappal korábban.
Ha novemberre tervezi az ünnepi tartalmat, és decemberben arra számít, hogy egy vadonatúj oldallal a „karácsonyi ünnepi ajándékok” rangsorába kerül, ez nem fog megtörténni. Érdemes előre elkészíteni egy oldalt.
Hozzon létre egy tartalmi naptárt, amely a legnépszerűbb termékekre, útmutatókra és hasznos tartalmakra összpontosít. Tekintse meg a tavalyi értékesítési és elemzési adatokat, hogy megtudja, mely termékek keltek el a legtöbbet, és mely termékekből szerezték be a legtöbb bevételt.
Ez abban is segít a vállalatának, hogy eldöntse, milyen tételeket kell raktáron tartania a korábbi rendelési előzmények alapján.
Alkalmazzon technikai SEO-frissítéseket, például győződjön meg arról, hogy oldalai a lehető leggyorsabban betöltődnek, és a bevásárlókosár folyamata zökkenőmentes, gyors és egyszerű legyen új termékek hozzáadásával vagy régi vagy kifogyott termékek törlésével.
Használjon előzményadatokat és keresőoptimalizálási eszközöket, például az Exploding Topics és a Google Trends szolgáltatást, hogy előre jelezze a felkapott témákat, és győződjön meg arról, hogy eredeti, egyedi és vonzó tartalommal rendelkezik.
2. hiba: Integrált stratégia hiánya
Egyes vállalkozások az organikus keresésre támaszkodnak, mint az egyetlen csatornára, amely forgalmat generál.
Sajnos az organikus keresés az AI-áttekintések, a fizetett keresés és egyéb tényezők miatt egyre inkább visszaszorul.
A siker érdekében integrált stratégiával kell rendelkeznie, amely együttműködik a fizetett kereséssel, a közösségi oldalakkal és a videókkal.
Ezenkívül kezdjen el a SEO-ra úgy gondolni, mint „keresőmotorra mindenhol”, hogy maximalizálja webhelye láthatóságát az összes digitális marketingcsatornán. Ez nagyobb organikus forgalmat, jobb láthatóságot és következetes márkaüzenetet eredményezhet, növelve az eladásokat és a leadeket minden platformon és ügyfélkapcsolati ponton.
A Megoldás
Támogatást kaphat a releváns érdekelt felektől és döntéshozóktól azáltal, hogy megmutatja nekik az organikus és fizetős adatokat, valamint azt, hogy más csatornák hogyan működnek együtt a teljesítmény növelése érdekében.
Ossza meg az adatokat és a tartalomterveket. Ha tartalmat és új céloldalakat épít, hagyja, hogy a SEO optimalizálja azt, ossza meg tanulságait, hogy beépítse a fizetett keresési hirdetésbe, és fordítva. Ezenkívül a tartalmat meg kell osztani a közösségi csatornákon az organikus és közösségi teljesítmény növelése érdekében.
Ezenkívül alkalmazzon többcsatornás megközelítést, hogy megmutassa az integrált stratégia értékét.
3. hiba: Rossz URL-struktúra a szezonális tartalomhoz
Egyes vállalkozások minden évben új URL-eket hoznak létre az ünnepi tartalmakhoz, ami nem ajánlott gyakorlat, mivel átirányításokat kell beállítania, vissza kell védenie a linkeket, és felhatalmazást kell szereznie.
A Megoldás
Használjon örökzöld URL-eket (pl. /holiday-gift-guide a /holiday-gift-guide-2024 helyett), és ne módosítsa az URL-stratégiát. Mindig legyen következetes.
Új URL-ek létrehozása helyett frissítse a meglévő tartalmat és céloldalakat.
Valósítson meg 301-es átirányításokat a régi ünnepi URL-ekről új URL-ekre, hogy egy kis részesedést vigyen át az új URL-ekre.
Tartson fenn egységes belső linkelési struktúrát, hogy megerősítse a fontos oldalakat, és segítsen a keresőmotoroknak megérteni webhelye szerkezetét.
4. hiba: Rossz kategória- és szűrőoptimalizálás
Ne engedje, hogy a Google és más keresőmotorok többszörös szűrőkombinációból és kategóriaoldalakból származó ismétlődő tartalmat indexeljenek.
A Megoldás
Használjon kanonikus címkéket annak érdekében, hogy tájékoztassa a Google-t arról, hogy ez az oldal meghatározott verziója, vagy hajtson végre robots.txt direktívákat a szűrt oldalakhoz, hogy a keresőmotorok figyelmen kívül hagyják.
Frissítse és optimalizálja címeit és metaadatait egyedi és eredeti tartalommal.
Hozzon létre egyedi tartalmat a fő kategóriaoldalakhoz. Gondolkodjon a kereteken kívül, és kínáljon olyan tartalmat, amely értéket biztosít a végfelhasználók számára, és megfelel a szándékuknak.
Például, ha van egy kategóriaoldala az 5 évesek karácsonyi ajándékairól, győződjön meg róla, hogy van videója, képei és kérdései, amelyeket az emberek feltesznek, és a vásárlási eredményekre van optimalizálva, mivel ez tranzakciós kulcsszó.
Például a REI nagyszerű munkát végez annak biztosításában, hogy a szűrő tartalmán legyen egy kanonikus címke.
5. hiba: Nem optimalizálja a helyire
A helyi keresések különösen fontosak, különösen az ünnepek alatt, mivel a Google-keresések 42%-a helyi szándékú.
A Google nagy hangsúlyt fektet a helyi relevanciára keresési eredményeiben, hogy a felhasználók a tartózkodási helyük alapján a leghasznosabb információkat kapják.
Ha a helyi keresés nincs optimalizálva, akkor elszalasztja a lehetőséget, hogy a helyi közönség elé kerüljön az ünnepi szezonban, amikor a helyi lekérdezések megnövekednek.
A Megoldás
Optimalizálja helyi adatait, és győződjön meg arról, hogy a helyi eszközök tele vannak részletes üzleti információkkal, kiváló minőségű fényképekkel, rendszeres frissítésekkel, és aktívan válaszoljon az ügyfelek véleményeire.
Frissítse az ünnepi nyitva tartást, hogy az ügyfelek tudják, mikor tart nyitva, és mikor nem.
Hozzon létre helyspecifikus céloldalakat, hogy webhelye esélyt adjon a helyalapú keresések rangsorolására (pl. [Surprise dolls near Fargo North Dakota]).
Optimalizálja a helyi ünnepi kulcsszavakat, és konzisztens NAP-adatokat (név, cím, telefonszám) tartson fenn a keresőmotorok és a címtárak között.
Ösztönözze az ünnepekre vonatkozó véleményeket azáltal, hogy megkérdezi az ügyfeleket, hogy tetszik-e nekik a terméke vagy az online áruházban szerzett vásárlási élmény.
6. hiba: A jó minőségű tartalom hiánya
Ha Ön egy több ezer vagy millió oldalas márka, vagy egy kis csapatban dolgozik, sok minden van a tányéron, és rohanni fog az ünnepi tartalmak létrehozásával.
Ha a tartalom csak azért, hogy megjelenjen, akkor rossz minőségű tartalom születhet, amely nem bizonyítja a tapasztalatot, a szakértelmet, a tekintélyt és a megbízhatóságot (EEAT).
Ezen túlmenően, ha nem rendelkezik olyan jó minőségű tartalommal, amely elsősorban az embereket jelenti, fennáll annak a veszélye, hogy egy alapvető algoritmus-frissítés ér rá.
A Megoldás
Hozzon létre átfogó ajándékútmutatókat, amelyek egyediek és értéket kínálnak a végfelhasználók számára. Például lebonthatja az ajándék útmutatókat férfiaknak, nőknek, gyerekeknek, nagyszülőknek stb.
Készítsen egyedi termékleírásokat, amelyek eltérnek a versenytársaiétól.
Gyakran előfordul, hogy amikor egy márka ugyanazt a terméket értékesíti, mint a versenytársak, a termék leírása azonos. Keresse meg, milyen kérdéseket tesznek fel az emberek az adott termékkel kapcsolatban, és vegye fel a leírásába vagy az oldalára.
Frissítse a meglévő tartalmat friss információkkal, felmérésekkel, információkkal, valamint nagy tekintélyű webhelyekre mutató hivatkozásokkal vagy említésekkel. Mindig olyan tartalmat hozzon létre az emberek előtt, amely hasznos és hasznos, nem pedig nem természetes.
Prioritás és tervezés. Lehet, hogy nem érsz el mindenhez, de ha el tudod fedezni a legnagyobb pénzkeresőket, akkor tisztességes formában leszel, ha mozgatod a tűt, és jó minőségű forgalmat vezetsz, amely konvertál.
Végezzen kulcsszókutatást és versenytárs-elemzést a tartalmi stratégia kialakítása érdekében.
Beszéljen az aktuális évről és az ünnepi SEO-tartalom releváns trendjeiről, például „2024 legjobb ünnepi ajándékai”.
7. hiba: Technikai SEO felügyelet
Mindannyian tudjuk, hogy előfordulhatnak hibák, különösen ünnepek alatt, amikor nagy a forgalom.
A Megoldás
Mindig legyen technikai megközelítése. Figyelje és optimalizálja a webhely sebességét.
Ha azt látja, hogy a legnépszerűbb termékoldala lassan töltődik be, próbálja meg azonnal kijavítani, hogy növelje az értékesítést és a forgalmat.
Alkalmazza a termék- és navigációs sémát ünnepi termékein, hogy a Google-nak több információt kapjon a tartalmairól.
Gondoskodjon a kifogyott cikkek megfelelő kezeléséről, hogy az ügyfelek tudják, mire számíthatnak, és mikor lesznek újra raktáron.
Ha 404-es hibaoldalai vannak, javítsa ki őket, győződjön meg arról, hogy az URL-ek 200-asak, és töltse be azt a tartalmat, amiért az emberek felkeresték webhelyét.
8. hiba: Rossz belső összekapcsolási stratégia
A belső linkek elengedhetetlenek ebben a szezonban, és megerősíthetik a fontos oldalakat, különösen az ünnepekre vonatkozó oldalakat és promóciókat.
A Megoldás
Hozzon létre egy ünnepi központ oldalt, és frissítse a navigációt, hogy olyan szezonális kategóriákat jelenítsen meg, amelyek nem változnak.
Jelölje meg navigációs séma használatával, hogy a Google megértse a webhely navigációját.
Erős CTA-kkal növelheti a forgalmat és termékei értékesítését, különösen, ha kedvezményeket használ, például 30% kedvezményt csak Önnek!
Az ünnepekkel kapcsolatos tartalmak között linkeket is létrehozhat. Például a piros baseballsapkáknak lehet belső kapcsolatuk a rózsaszín baseballsapkákkal, mert elég közel állnak egymáshoz.
9. hiba: Történelmi adatok figyelmen kívül hagyása
Ha nem használja fel a tavalyi adatokat az aktuális nyaralási SEO-stratégiájára, az elszalasztott lehetőségekhez vezethet.
A Megoldás
Elemezze a tavalyi év legjobban teljesítő oldalait a Google Analytics 4 vagy más elemző eszközök segítségével. Ez segít a SEO erőfeszítéseinek rangsorolásában.
Tekintse át a korábbi kulcsszótrendeket. Győződjön meg arról, hogy rendelkezik azokkal a tartalommal és eszközökkel, amelyek relevánsak az adott kifejezések számára ebben az évben.
Határozza meg a tavaly használt sikeres promóciós stratégiákat, amelyeket idén beépíthet a jobb elköteleződés és több értékesítés érdekében.
Használja az analitikai adatokat a készletigények előrejelzésére, és stratégiát készítsen a kifogyott cikkekre vagy az eladások felfutására.
10. hiba: Nem megfelelő teljesítményfigyelés
Egyes webhelyeken nincs megfelelő nyomkövetés beállítva az ünnepi szezonra.
Mindannyian tudjuk, hogy a GA4 nehézkes, ezért dolgozzon együtt elemzőcsapatával, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a GA4 megfelelően van beállítva, nyomon követi az eseményeket, és helyesen rendeli hozzá az organikus kutatáshoz.
A Megoldás
Végezzen analitikai auditot és adatfelülvizsgálatot csapatával. Kövesse nyomon a teljesítménymutatókat, figyelje a versenytársak tevékenységét, tesztelje a tartalmat, és készítsen tervet a forgalmi küllőkre vonatkozóan.
11. hiba: Szegény Mobil optimalizálás
Mivel az egyesült államokbeli fogyasztók többsége mobiltelefonját használja az Amazonon és más nagykereskedőknél vásárolni, a rosszul optimalizált mobilwebhely ronthatja a helyezéseket és a konverziókat.
A Megoldás
Győződjön meg róla, hogy webhelye optimalizált, jó mobilélményt biztosít, gyorsan betöltődik, valamint gyors és egyszerű fizetési folyamattal rendelkezik.
Becsomagolás
Az ünnepek közeledtével a korai tervezés elengedhetetlen a SEO sikeréhez.
Optimalizáljon mobilra és helyire, és győződjön meg róla, hogy webhelye erős műszaki alapokkal rendelkezik.
Hozzon létre hasznos, jó minőségű, embereket célzó tartalmat, és használja előzményadatokat az előző év tendenciáinak előrejelzésére.
A SEO nem a helyezésekről szól; arról szól, hogy hasznos tartalmat és zökkenőmentes felhasználói élményt biztosítsunk a felhasználóknak. Ezeknek a stratégiáknak az elfogadása segít a szezonális forgalmat eladásokká alakítani, miközben hosszú távú SEO-értéket épít a webhelye számára.
További források: