Mérje meg a tartalom teljesítményét és a felhasználók elkötelezettségét a GA4-ben

Peter

Az oldallátogatásokon túl a felhasználók különféle módokon lépnek kapcsolatba a weboldalunk tartalmával.

A felhasználói interakciók részletes megértése elengedhetetlen a következtetések levonásához, a fejlesztésekhez és a digitális stratégiai megközelítés stratégiáinak finomításához.

Ez a tartalmi teljesítmény és a felhasználói elkötelezettség elemzése a GA4-en keresztül lehetséges.

A tartalom teljesítményének elemzése a GA4 segítségével

Céloldalak jelentése

A webhelytulajdonosok a céloldal-jelentésen keresztül nyomon követhetik, hogy a felhasználók hogyan lépnek kapcsolatba tartalmukkal és oldalaikkal.

Pontosabban, ezen oldalak teljesítménye egyenként elemezhető a szakaszon keresztül Jelentések > Eljegyzés > Céloldal.

Ez a rész mutatja az első oldalt, amelyre a látogatók a webhelyen belül eljutnak, valamint az ezen oldalak látogatóinak számát.

Ebben a jelentésben a webhelytulajdonosok egyéni URL-ek alapján szűrhetnek, vagy csoportosíthatják azokat az URL-rendszertan szerint, lehetővé téve a kulcsfontosságú mutatók, például a munkamenetek számának, az átlagos munkamenet-időtartamnak és az oldalakkal kapcsolatos legrelevánsabb események elemzését.

Ezenkívül az oldalak elemzésekor szűrőket is beépíthetünk az egyes oldalak eredményeinek részletesebb elemzésére.

Például az „Oldalútvonal és képernyőosztály” dimenzió felvételével tanulmányozhatja a felhasználó webhelyen belüli útját.

Néhány elköteleződési mérőszám

Ebben a részben a webhelytulajdonosok mutatók segítségével tanulmányozhatják, hogy a felhasználók a látogatók és a munkamenetek elemzésén túl hogyan lépnek kapcsolatba a tartalommal.

Ez megtehető a munkamenetenkénti átlagos elköteleződési idővel vagy eseményeken keresztül.

A felhasználói elkötelezettség megismerése

Ahhoz, hogy hatékonyan mérjük a felhasználók elköteleződését a webhelyen a GA4-en keresztül, fontos megérteni, mik azok az események, hogyan kell beállítani őket, és hogyan lehet az adatokat elemezni az Útvonal-feltárási jelentéseken keresztül.

Események és kulcsfontosságú események

Az események olyan mérőszámok, amelyeket a GA4-ben használnak a webhelyen végzett konkrét felhasználói interakciók nyomon követésére, például az oldalbetöltésekre, a linkekre leadott kattintásokra vagy az űrlapok beküldésére.

A kulcsfontosságú események (korábbi nevén konverziók) azok a legfontosabb események, amelyeket a webhelytulajdonosok kiemelni szeretnének.

Útvonal-felderítési jelentések

Az útvonal-feltárási jelentések lehetővé teszik, hogy elemezze a felhasználók által egy webhelyen meglátogatott különböző oldalakat, az általuk megtett útvonalat, valamint az oldalakkal való interakciót.

Számos előre definiált útvonal-felderítési jelentés létezik, de a felhasználók saját maguk is létrehozhatják a GA4-mérőszámokat.

Például visszatérve az előző példához (Céloldal jelentés), túlléphetünk az oldalak egyedi elemzésén.

Az Útvonal-felfedezési jelentések segítségével azt is elemezni lehet, hogy a felhasználó mit csinált egy oldal vagy képernyő meglátogatása előtt vagy után, szekvenciálisan:

Példa útvonal-felderítési jelentésre. Csomópont: „Oldalcím és képernyőosztály”

Felhasználói interakciók figyelése

Kölcsönhatások aránya a kulcselemekkel

Az eseményeknek köszönhetően nyomon követhetjük a felhasználói interakciókat weboldalunkon.

Ehhez fontos megérteni, hogy a GA4-ben négyféle eseménymérés létezik:

  • Automatikusan gyűjtött események: A GA4 alapértelmezés szerint gyűjti ezeket az eseményeket, például az első látogatásokat vagy a munkamenet kezdetét.
  • Továbbfejlesztett mérési események: Ha a továbbfejlesztett mérés engedélyezve van, ezeket az eseményeket a rendszer automatikusan követi. Ez a kategória olyan interakciókat tartalmaz, mint az űrlapok beküldése, fájlletöltések és videolejátszások.
  • Ajánlott események: A GA4 bizonyos eseményeket javasol, amelyeket a rendszer nem követ automatikusan, de az ágazat vagy a webhely céljai alapján javasolt. Ezeket az eseményeket manuálisan is megvalósíthatja előre meghatározott nevekkel és paraméterekkel, gyakran a Google Címkekezelőn keresztül. Ilyenek például a felhasználói interakciók a termékvásárlási folyamat során (kosárba helyezés, fizetés megkezdése, vásárlás), amikor a felhasználó bejelentkezik egy webhelyre, vagy amikor lead generálódik.
  • Egyedi események: Az alapértelmezett és javasolt eseményeken túl a webhelytulajdonosok egyéni eseményeket hozhatnak létre a webhelyükön végrehajtott releváns interakciók, például az adott gombokra (pl. telefon vagy e-mail) történő kattintások nyomon követésére.

Például a felhasználói vélemények nyomon követhetők egyéni eseményeken keresztül a Google Címkekezelővel létrehozott címkék segítségével a gombokon.

Google Címkekezelő: Kattintson a szöveg gombra

Az eseményeken keresztül azt is megvizsgálhatjuk, hogy a felhasználók az egyes termékekről milyen típusú vélemények megtekintéséhez kattintanak.

A következő példában a webhely tulajdonosa eseményeket hozhat létre a „Kattintási szöveg” változó használatával az értékelés pontszáma alapján, vagy egyszerűen elemezheti a vélemények teljes számát.

Google Címkekezelő Kattintson a

Google Címkekezelő Kattintson a

A GA4-jelentésekben az ellenőrzési pontszámokra leadott kattintások elemzéséhez létre kell hoznia egy egyéni eseményt „review_click” feltételes névvel, és a „review_rating_score” egyéni dimenzióként át kell adnia a „review_rating_score” elemet a Google Címkekezelőn keresztül. Olvassa el ezt az útmutatót az egyéni események beállításáról.

A megvalósítást követően megtekinthetjük ezen események teljesítményét a GA4 Események szakaszában:

A tartalom sikerének értékelése

Tartalomcsoportosítás a GA4-ben

A GA4-en keresztüli tartalomcsoportosítás segítségével a webhelytulajdonosok elemezhetik a webhelyen található különböző típusú tartalmakat, legyen az eltérő formátumú vagy oldaltípus.

Ehhez fontos, hogy a tartalomformátumok vagy témakörök jól beazonosíthatóak és előzetesen besorolva legyenek (szerzői oldal, cikk, infografika, videó stb.).

Például, ha azt szeretnénk elemezni, hogy a felhasználók hogyan lépnek kapcsolatba különböző témájú cikkoldalak csoportjával, el kell küldenie a GA4-nek a „content_group” beépített paramétert a Google címkén vagy a GTM-en keresztül.

Ha webhelye felépítése hierarchikus (pl. „/cars/sedan/bmw/”), használhatja a {{Page Path}} változót a Google Címkekezelőben történő beállításához.

Ha azonban webhelye lapos architektúrával rendelkezik, ezt nem fogja tudni megtenni. Ebben az esetben előfordulhat, hogy egy kis kódolást kell végrehajtania ahhoz, hogy a globális JS-változó cikkek témakör-információit továbbítsa a CMS-ből a GTM-be.

Tegyük fel, hogy be tudott állítani egy változót a CMS-ben:

window.article_topic="sedan"

A GTM-ben megkaphatja ezt az értéket, és hozzárendelheti a „content_group” változóhoz a címkekonfigurációban.

Megtekintheti, hogyan teljesítenek a különböző témájú cikkek a következőn keresztül Jelentések > Elköteleződés > Oldalak és képernyők vagy Céloldalak és felülről válassza a content_group lehetőséget.

Hogyan válasszuk ki a tartalom_csoportot dimenzióként

Elemezze a közvetlenül ezekhez a témákhoz érkező összesített forgalmat, valamint azt, hogy a felhasználók hogyan lépnek kapcsolatba velük.

GA4 jelentés a content_group dimenzióval

Ezen túlmenően, amint azt a cikkben korábban bemutattuk, egy útvonal-feltárási jelentés segítségével tovább elemezhetjük a felhasználói interakciókat a webhelyen.

A tartalomjogosultság elemzése a GA4-en keresztül

A hitelesség azt jelenti, hogy a tartalom készítőjét vagy webhelyét mennyire ismerik el a téma megbízható forrásának.

A piac vezető vállalatává válásával egy webhely megerősítheti márka tekintélyét. Számos módja van ennek a jogosultságnak a GA4-en keresztüli figyelésére.

Figyelje a releváns webhelyekről érkező forgalmat

A más webhelyekről érkező forgalom elemzéséhez navigáljon ide Jelentések > Ügyfélszerzés > Forgalomszerzés > Hivatkozás.

Ha a vállalkozása számára legrelevánsabb webhelyekre szeretne összpontosítani, speciális szűrőket alkalmazhat, például azokat, amelyek a .com vagy országkód-szintű domaineket célozzák meg, amelyek prioritást élveznek vállalkozása számára.

Ha szűrőket kell hozzáadnia bizonyos webhelyek felvételéhez vagy kizárásához, ennek megfelelően testreszabhatja a GA4-jelentéseket.

Testreszabott jelentés. Szűrő: A munkamenet forrása tartalmazza a „.com” címet

A hivatkozási forgalom különböző szűrőkkel történő elemzésének további lehetőségei közé tartozik a Looker Studio, a Google Sheets vagy hasonló adatelemzési és -vizualizációs eszközök használata.

Ilyen esetekben tanácsos, ha lehetséges, UTM-eket beépíteni ezeken a külső webhelyeken található hivatkozásokba. Ez lehetővé teszi a forgalom részletesebb elemzését.

Figyelje a márkaforgalmat

A márkaforgalom alakulásának nyomon követése segíthet a márka tekintélyének elemzésében – még ország vagy időszak szerinti elemzést is lehetővé tesz, és így tovább.

A márkaforgalom elemzéséhez fontos először a Google Search Console és a GA4 összekapcsolása.

Ezután lépjen ide Jelentések > Search Console > Lekérdezésekahol megtekintheti a lekérdezésből származó organikus Google Keresés kattintások számát.

Ebben a jelentésben a webhely márkanevére szűrve megtekinthető az organikus kattintások teljes mennyisége, valamint a márkához kapcsolódó lekérdezések megjelenítései, CTR-je és átlagos pozíciója.

Ezenkívül szűrhetünk ország szerint, vagy összehasonlíthatunk a korábbi időszakokkal, hogy megfigyeljük az időbeli változásokat:

Webhely márkanév elemzése – az elmúlt 6 hónapban

Ez lehetővé teszi annak elemzését, hogyan fejlődik egy webhely márka tekintélye, és hogyan lépnek kapcsolatba a felhasználók vele.

Jelentéskészítés a tartalomstratégia optimalizálásához

A felhasználói elkötelezettség és a tartalomteljesítmény részletes elemzése kulcsfontosságú az értelmes következtetések levonásához és a digitális stratégiák megalapozott fejlesztéséhez.

A GA4 jelentései, eseményei és útvonal-feltárása révén a webhelytulajdonosok jobban megérthetik, hogyan lépnek kapcsolatba a felhasználók a tartalommal, és így hatékonyan finomíthatják stratégiáikat.

A legfontosabb az elemezni kívánt tartalom azonosítása és ennek legjobb módja, biztosítva, hogy a célok alapján optimálisan és hatékonyan jeleníthető meg.

A GA4 által biztosított alapértelmezett jelentéseken túl a felhasználók egyéni jelentéseket is készíthetnek.

Összehasonlító elemzés

Ha különböző, közös jellemzőkkel rendelkező szegmenseket vagy közönségcsoportokat szeretnénk elemezni, ezt összehasonlító elemzéssel tehetjük meg az egyes GA4 paneleken belül.

Összehasonlító elemzés

Egyéni jelentések

Ahogy korábban említettük, a felhasználói interakciók részletesebb elemzéséhez használhatjuk az Útvonal-feltárási jelentéseket, például elemezhetjük a felhasználói interakciókat egy termékvásárlási folyamat során a webhelyen.

Egyéni jelentések

Looker Stúdió

A GA4-en keresztüli felhasználói interakciók elemzésén túl a webhelytulajdonosok egyéni jelentéseket is készíthetnek a Looker Studióval, amelyek tartalmazzák az összes releváns mérőszámot.

Google Search Console jelentés előre meghatározott a Looker Studio segítségével.

A felhasználói elkötelezettség és a tartalomteljesítmény GA4-gyel történő elemzése lehetővé teszi a webhelytulajdonosok számára, hogy értelmes következtetéseket vonjanak le, és hatékonyan optimalizálják digitális stratégiáikat.

Tartalmi teljesítményelemzés: értelmes következtetések

Az olyan alapvető adatok, mint a nézetek, csak annyit árulnak el. Némi testreszabással a GA4 sokat elárulhat arról, hogy a felhasználók ténylegesen hogyan reagálnak a webhely tartalmára.

Használja ezt az információt a nagy teljesítményű és az alacsony teljesítményű tartalmak azonosítására.

Hasonlítsa össze a különböző tartalomtípusokat, témákat és konkrét tényezőket az oldalon a folyamatok és az eredmények javítása érdekében. Ez egy felhasználó-központú perspektíva, amely segít jobban kommunikálni a közönséggel, és hatékonyabb oldalakat készíteni.

További források:


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.