A Pandora Radio a SiriusXM vállalat része, amely a legnagyobb reklámokkal szponzorált streaming szolgáltatás az Egyesült Államokban. A márka a fogyasztók széles körét célozza meg. Genome Project és Music Genome Project technológiája révén személyre szabott zenei és podcast-hallgatási élményeket kínál.
Ebben a cikkben a Pandora Radio lenyűgöző statisztikáit vesszük szemügyre. Többet megtudhat a cég bevételeiről, demográfiai jellemzőiről és néhány tényezőről, amelyek megmagyarázzák a népszerűségét.
Érdekes Pandora rádió statisztika
Íme egy összefoglaló a legérdekesebb Pandora Radio statisztikáinkról:
- Pandora most több mint 55 millió havi aktív hallgatók
- A Pandora több mint 250 millió regisztrált számlával rendelkezik
- Ennek ellenére a Pandora fizető előfizetőinek száma világszerte mindössze 7,4 millió
- Az átlagos Pandora-felhasználó a elképesztő 2 óra 15 perc minden nap zenét hallgatni a platformon
- 2016-ban a Pandora hirdetési bevétele története során először haladta meg az 1 milliárd dollárt
- A Pandora legnagyobb felhasználói demográfiai csoportja a 25 és 34 év közöttiek, ez a korcsoport a felhasználói bázis 28%-át teszi ki.
Hány regisztrált felhasználója van a Pandora Internet Radio-nak?
1. A Pandorának több mint 250 milliója van regisztrált felhasználók.
(Kibővített vándorút)
A Pandora rádió rendkívül népszerű, különösen az USA-ban. Világszerte több mint negyedmilliárd ember regisztrált számlát nála.
Pandora felhasználói statisztikák
Most nézzünk meg néhány lenyűgöző tényt a Pandora Radio felhasználóiról:
2. A Pandorának 48,8 millió havi aktív felhasználója volt 2022 harmadik negyedévében, szemben a 2022 első negyedévi 50,6 millió havi felhasználójával.
(Statisztika)
A platform 2014 negyedik negyedévében érte el a népszerűség csúcsát, amikor a Pandora Radio felhasználóinak száma meghaladta a 81,5 milliót. Azonban a hallgatottsága jelentősen csökkent 2016 és 2022 között pedig folyamatosan, legkésőbb havi 48,8 millió aktív hallgatóval.
Pandora havi aktív felhasználóinak száma (2013-2022)
Év | Havi aktív felhasználók száma millióban |
2013. december | 76.2 |
2014. december | 81.5 |
2015. december | 81.1 |
2016. december | 81 |
2017. december | 74.7 |
2018. december | 69.4 |
2019. december | 63.1 |
2020. december | 58.88 |
2021. december | 52.28 |
2022. szeptember | 48,77 |
3. A Pandorának mindössze 6,3 millió fizető előfizetője van.
(SiriusXM)
Annak ellenére, hogy Pandora több mint 250 millió számlacsak körülbelül 6,3 millió ember fizet a platform szolgáltatásaiért. Az előrejelzések szerint ez a szám valószínűleg nem fog jelentősen növekedni a következő években, és a jelenlegi évtized közepére eléri a 8 milliót.
Nézzük meg, hogyan változott a Pandora-előfizetők száma 2014-ről 2022-re:
Év | Pandora önköltséges előfizetőinek száma |
2014 | 3.3 |
2015 | 3.8 |
2016 | 3.9 |
2017 | 4.8 |
2018 | 5.6 |
2019 | 6.2 |
2020 | 6.3 |
2021 | 6.3 |
2022 | 6.3 |
Pandora adathasználat
4. A streaming Pandora óránként 15-85 MB-ot használ a hangminőségtől függően.
(Sípszó)
Alacsony minőségű hangbeállításokkal (32 Kbps) óránként 15 MB-ot, jó minőségű beállításokkal (192 Kbps) pedig közel 85 MB-ot fog használni.
Hangminőség beállításai (bitráta) | Adathasználat percenként | Adathasználat óránként |
Alacsony (32 Kbps) | 240 KB | 14,4 MB |
Normál (64 Kbps) | 480 KB | 22,8 MB |
Magas (128 Kbps) | 1,2 MB | 58 MB |
Magas (192 Kbps) – Prémium felhasználóknak | 1,44 MB | 86,4 MB |
5. Egy átlagos Pandora Radio felhasználó naponta 2 órát és 15 percet tölt zenehallgatással a platformon.
(Alkalmazások üzlete)
A platformon az összes streamelési óra a 2008-as 0,9 milliárdról 2017-re több mint 20 milliárdra nőtt. Az aktív hallgatók számának csökkenésével azonban a teljes hallgatási óra is folyamatosan emelkedik, vagy akár csökken is.
Pandora Music Revenue
Most pedig vessünk egy pillantást a Pandora Radio bevételekkel kapcsolatos néhány statisztikájára:
6. 2022 első három negyedévében a Pandora 1,539 milliárd dollár bevételt termelt, szemben a 2021 első három negyedévének 1,497 milliárd dolláros bevételével.
(SiriusXM)
Ez egy év alatt 3%-os növekedést jelent. 2022 első kilenc hónapjában a Pandora’s 1,146 milliárd dollár reklámbevételt és 393 millió előfizetői bevételt ért el.
7. A Pandora 2021-ben 2,072 milliárd bevételre tett szert.
(SiriusXM)
A Pandora bevétele 2021-ben növekedést mutatott a 2020-as 1,698 milliárd dollárról. Az összes évhez képest ez volt a Pandora bevételi csúcsa.
Tekintse meg alább, hogyan változott a Pandora éves bevétele 2016 és 2022 között:
Év | Pandora bevétele, millió dollárban | Pandora hirdetési bevételei, millió dollárban | Pandora előfizetői bevétel, millió dollárban |
2016 | 1,298 | 1,072 | 226 |
2017 | 1,391 | 1,075 | 316 |
2018 | 1,570 | 1,092 | 478 |
2019 | 1,727 | 1200 | 527 |
2020 | 1,698 | 1,183 | 515 |
2021 | 2,072 | 1,542 | 530 |
2022 első, második és harmadik negyedéve | 1,539 | 1,146 | 393 |
8. A Pandora hirdetési bevételét 2021-ben 1,5 milliárd dollárra becsülték, szemben a 2020-as 1,18 milliárd dollárral.
(Statisztika)
2016-ban a Pandora reklámbevétele először haladta meg az 1 milliárd dollárt. A Pandora bevételének nagy része a reklámokból származik.
Pandora piaci részesedés
Íme néhány Pandora Radio adat, amelyek további betekintést nyújtanak a vállalat piaci részesedésébe:
9. 30%-a Pandora zenei bevételei az USA-ból származik.
(Statisztika)
Az Egyesült Királyság a következő legnagyobb Pandora-közönség, amely a márka bevételeinek 14%-át adja, ezt követi Olaszország 10%-kal, majd Kína, Ausztrália, Franciaország és Németország 5%-kal. Dánia a Pandora globális bevételeinek mindössze 0,16%-áért volt felelős.
10. A Pandora részesedése a globális zenei streaming előfizetések piacán kevesebb, mint 2%.
(Szegély)
Pandora nem jellemző az előfizetők számával mérve a világ nyolc legjobb zenei streaming szolgáltatásában. Az élen a Spotify áll a torta 31%-ával, ezt követi az Apple Music 15%-kal. Az Amazon Music és a Tencent Music egyaránt 13%-ot, míg a YouTube Music 8%-ot, a NetEase pedig 6%-ot birtokol.
Pandora demográfia
Végül vessünk egy pillantást a következő Pandora Rádió célpiaci tényeire:
11. A Pandora legnagyobb felhasználói demográfiai csoportja a 25-34 év közöttiek, ez a korcsoport a felhasználói bázis 28%-át teszi ki.
(Statisztika)
A Pandora Radio demográfiai adatai azt mutatják, hogy a platform a legnépszerűbb között felnőttek. A korosztály a felhasználói bázis 28%-át teszi ki, szemben a Spotify 29%-ával.
12. A 13 és 18 év közöttiek a Pandora felhasználóinak mindössze 11%-át teszik ki.
(Business Insider)
A Spotify esetében ez az arány 21%. A Spotify a 18 és 24 év közötti korosztály körében is népszerű, felhasználói bázisának 26%-át teszi ki, míg a Pandora 19%-át.
13. A Pandora-felhasználók 59%-a nő.
(Statisztika)
Annak ellenére, hogy a nemek közötti különbség meglehetősen szűk, a Pandora még mindig platform többnyire nők használják.
Tekerje fel
A fenti Pandora rádió tények azt mutatják, hogy a platform nem éppen elhasznált erő. Azonban érzi a verseny nyomását a technológiai óriások, például a Spotify és az Apple részéről. A Pandora Radio statisztikái egyértelművé teszik, hogy a zenei streaming szolgáltatás nem olyan népszerű, mint korábban. Azonban még mindig a legjobb cégek között az Egyesült Államokban élő aktív havi felhasználók mérése szerint, még akkor is, ha az előfizetői lemaradnak.