Az internetes adatvédelem olyan technológiák, fogalmak és protokollok általános kifejezése, amelyek az egyes felhasználóknak vagy más entitásoknak nagyobb adatvédelmet biztosítanak az internet használata során.
Az Egyesült Államoknak 2022-ben több mint 307,34 millió internet-felhasználója van, ezzel a világ egyik legjelentősebb piaca. Ezen internetfelhasználók 90%-a úgy gondolja, hogy online magánéletük elengedhetetlen. Sőt, az amerikai internetezők 80%-a aggódik a privát adatokat gyűjtő cégek miatt.
Sajnos az adatjogokkal és az internetvédelemmel kapcsolatos tudatosság hiánya még mindig nagy probléma sok amerikai számára. Nézzük a legfrissebb statisztikákat!
A szerkesztő választása
- Csak Az amerikaiak 3%-a érti online adatvédelmi törvények.
- 72%-uk úgy gondolja, hogy a vállalkozások követik az emberek tevékenységeinek nagy részét online, amikor mobiltelefonjukat használják.
- 56% gondolja úgy, hogy a kormány figyelemmel kíséri egyes tevékenységeiketpéldául, hogy kivel beszélnek vagy hol vannak.
- 79%-a aggódik arról, hogyan a vállalkozások használják adataikatmíg 64%-uk aggódik amiatt, hogy a kormány hogyan használja fel.
- Az amerikai internethasználók 72%-a hisz a személyazonosság-lopásban és a csalásban jelentősek nyugtalanító kérdéseket.
- a felhasználók 86%-a többet akarnak tenni érte megvédik online digitális magánéletüket.
- A felnőttek 70%-a állítja hogy a személyes adatok biztonsága rosszabb mint korábban.
- Az amerikai internethasználók 67%-a elismeri tudatlanság az ország magánéletéről és adatvédelmi törvények.
Adatvédelmi statisztika
10-ből 6 amerikai úgy gondolja, hogy csak a kormányzattal vagy az internetezőktől adatokat gyűjtő cégekkel élhetjük mindennapjainkat. Ezenkívül az amerikaiak 80%-a aggódik amiatt, hogy a vállalatok és a kormány hogyan használja fel ezeket az adatokat.
Sajnos az amerikai internethasználók 67%-a nincs tisztában az adatvédelmi és adatvédelmi törvényekkel. A probléma megoldása érdekében 5 amerikaiból 4 támogatja az internetes adatvédelmet védő irányelveket.
Ettől függetlenül továbbra is bővelkednek az adatszivárgások és egyéb online veszélyek. Vessen egy pillantást néhány értékes statisztikai adatra az adatvédelemről!
1. Minden 4 internetfelhasználóból 1-et felkérnek az adatvédelmi szabályzat aláírására.
(Pew Research)
Az egyesült államokbeli internetfelhasználók 97%-a úgy nyilatkozott, hogy elfogadta egy vállalat adatvédelmi szabályzatának feltételeit. Ennek ellenére viszonylag kevesen vallották be, hogy rendszeresen olvassák ezeket a politikai jelentéseket.
56%-uk elismeri, hogy nem érti az „adatvédelmi szabályzat” kifejezést, és úgy gondolta, hogy ez azt jelenti, hogy a vállalatok engedély nélkül nem osztják meg adataikat harmadik felekkel.
2. Az amerikaiak 79%-a aggódik amiatt, hogy a cégek megsértik online magánéletüket.
(DataProt)
A felnőttek 79%-a aggódik amiatt, hogy a cégek hogyan használják fel a tőlük gyűjtött adatokat. Eközben 64%-uk aggódik amiatt, hogy a kormány hogyan fogja felhasználni személyes adatait.
Ezek többsége a reklámozáshoz vagy marketinghez használt alkalmazásokból és platformokból származó adatgyűjtésből származik.
3. Az Egyesült Államokban az internethasználók 81%-a úgy érzi, nincs befolyása a vállalatok által gyűjtött adatokra.
(Határidős)
Az iOS-alkalmazások a privát felhasználói adatok 72,6%-át követik nyomon, míg a webhelyek 45%-a használ valamilyen cookie-követési beállítást. 2021 februárjában az összes webhely körülbelül 37%-a használ nem biztonságos cookie-kat.
A webhelyek cookie-kat használnak, hogy felidézzék az Ön korábbi látogatásait, és tetszés szerint optimalizálják a felhasználói élményt. Példák a cookie-k használatára:
- Felhasználónevek és jelszavak, illetve az űrlapokon szereplő nevek automatikus kitöltése
- Az online bevásárlókosarak frissítése
- Nyelvi beállítások megadása
- Célzott hirdetések létrehozása
4. Annak ellenére, hogy naponta átlagosan 3 órát töltenek az eszközeiken, az amerikaiak 64%-a soha nem próbálta ellenőrizni, hogy adatszivárgás áldozata-e.
(Varonis)
Egy 1000 felnőtt bevonásával készült felmérés kimutatta, hogy 64%-uk soha nem kísérelte meg ellenőrizni, hogy adatai nem kerültek-e veszélybe adatvédelmi incidens következtében. Közülük 56%-uk nem tudja, milyen lépéseket tegyen, ha érintett.
🎉 Érdekes tény Akár 70 napig is eltarthat az adatszivárgás utáni helyreállítás, ami pusztító hatású lehet az egyének és a vállalkozások számára. |
Közösségi média adatvédelmi statisztikák
Az emberek átlagosan napi 2 óra 24 percig használják a közösségi médiát. Bár a legtöbb közösségi média ingyenes, költséggel jár.
A közösségi média webhelyek adatainkat arra használják, hogy segítsék a hirdetőket hirdetéseik hatékonyságának mérésében és az emberek platformjaikon való viselkedésének megértésében. Sajnos a közösségimédia-profilokból származó adatok adatvédelmi problémákat okoznak a felhasználók számára, még akkor is, ha a közösségimédia-profiljaik privátak.
Ráadásul még a közösségi média óriásai, például a Facebook és a Twitter is részesültek méltányos részükről az adatszivárgásokból, amelyek veszélybe sodorták felhasználóik magánéletét és online biztonságát.
Vessünk egy pillantást a közösségi média felhasználóinak internetes adatvédelmébe.
5. Az Egyesült Államokban online randevúzók 57%-a aggódik az adatgyűjtés miatt.
(Global Dating Insights)
Több mint 1500 társkereső webhely és alkalmazás található a piacon. Míg az amerikai felnőttek körülbelül 30%-a vallja be, hogy használ társkereső alkalmazást vagy webhelyet, körülbelül 57%-uk számol be arról, hogy aggódik amiatt, hogy mennyi adatot gyűjtenek róluk.
👍 Hasznos cikk Az adatszivárgástól a kúszásig az online társkeresés ijesztő lehet, mivel izgalmas. Merüljön el társkereső oldalunk néhány cikkében, hogy többet megtudjon! |
6. 2021-ben 95 000 csalás történt a közösségi médiában, ami körülbelül 770 millió dolláros veszteséget eredményezett.
(FTC)
Ezek a veszteségek 2021-ben a csalási bejelentések nagyjából 25%-át teszik ki. Ez tizennyolcszoros növekedést jelent a 2017-ben bejelentett veszteségekhez képest.
Sajnos minden korcsoportban magasabbak az arányok. A 18-39 évesek azonban különösen sebezhetőek, és kétszer nagyobb eséllyel veszítenek pénzt a közösségi médiás csalások során.
Az online csalásoknak számos formája van, de a csalók leggyakrabban használt módjai annak, hogy a közösségi médiából keressenek pénzt:
- Befektetési csalások
- Romantikus csalások
- Vásárlási csalások
7. Egy személyt vagy entitást 39 másodpercenként feltörnek.
A kibertámadások sem diszkriminálnak. Magánszemélyeket és vállalkozásokat egyaránt támadhatnak. 39 másodpercenként egy másik személyt vagy céget feltörnek az interneten, ami érzékeny adatok, például orvosi feljegyzések és egyéb információk ellopását okozza.
Ezenkívül rendszerbénulást, áramkimaradást, telefon- és számítógéphálózatokat, vagy akár országos adatszivárgást is eredményezhet.
8. A felnőtt internethasználók körülbelül 25%-a elismeri, hogy bizalmas személyes adatokat tesz közzé olyan népszerű közösségi oldalakon, mint a Facebook és az Instagram.
(Privát internet hozzáférés)
Annak ellenére, hogy hangsúlyosabbak a közösségi médiában, a tinédzserek és a fiatal felnőttek kevésbé óvatosak személyes adataik közösségi médiában való közzétételével, mint a felnőtt internethasználók.
Érzékeny adat lehet bármi, amely olyan személyes azonosításra alkalmas információt tartalmaz, amely egy személy azonosítására vagy nyomon követésére használható. Ezek a következők lehetnek:
- Címek
- Társadalombiztosítási számok
- Kormányzati igazolványok
- Pénzügyi és orvosi információk
- Bűnügyi nyilvántartás
👍 Hasznos cikk Az információ hatalom, és vannak módok arra, hogy eltávolítsunk bizonyos információkat a platformokról. Azonban gyakorlatilag lehetetlen minden adatot törölni az internetről. Tartsa biztonságban adatait, és olvassa el néhány útmutatónkat. |
Fogyasztói adatok védelme
Az internet tele van közösségi média felhasználókkal és online fogyasztókkal. Sajnos a legtöbben nincsenek tisztában azzal, hogy adataikat megosztják online tranzakciók során. Szerencsére számos mozgalom van a jobb globális adatvédelmi és biztonsági erőfeszítések érdekében.
Ismerje meg a fogyasztói adatok adatvédelmi statisztikáit és azt, hogy ezek hogyan érintik az internetezőket.
9. Az amerikai felnőttek körülbelül 52%-a elismeri, hogy a tőlük gyűjtött személyes adatok mennyisége miatt nem hajlandó egy terméket vagy szolgáltatást használni.
(Pew Research)
10 amerikaiból 5 döntött úgy, hogy nem használ egy terméket vagy szolgáltatást adatvédelmi aggályai miatt. A fogyasztók 76%-a ugyanakkor inkább elkerüli, hogy olyan cégtől vásároljon, amelyre nem bízta meg adatait.
Míg a fogyasztók 37%-a elismeri, hogy magánéletének jobb védelme érdekében céget vagy szolgáltatót vált, ez 3%-os növekedést jelent a két évvel ezelőttihez képest.
10. Az internetezők 63%-a úgy gondolja, hogy a legtöbb vállalat nem átlátható az adatainak felhasználásával kapcsolatban.
(Határidős)
A vállalkozások akár 4%-os bevételnövekedést is elérhetnek, ami több milliárd dollárt jelent a multinacionális cégek számára. Adatvédelmi aggályok miatt az ügyfelek 48%-a abbahagyta a vásárlást valamelyik cégnél.
Az internetezők 60%-a azt mondja, hogy hajlandó lenne többet költeni egy olyan cégnél, amely felelősségteljesen kezelné adatait.
11. Az amerikaiak 75%-a úgy gondolja, hogy több szabályozásra lenne szükség, hogy megvédjék magánéletüket azoktól a cégektől, amelyek beleegyezés nélkül gyűjtenek fogyasztói adatokat.
(Pew Research)
Mivel az adatvédelem kérdése egyre inkább aggodalomra ad okot az amerikaiak körében, 5 amerikai szavazóból 4 támogatja az amerikai adatvédelmi és adatvédelmi törvény elfogadását.
Rendelkezései között szerepel többek között, hogy megtiltja az adatok harmadik félnek történő értékesítését a felhasználó hozzájárulása nélkül, és előírja a cégeknek, hogy minimalizálják az általuk gyűjtött felhasználói adatok típusát.
👍 Hasznos cikk A feltörések 80%-a jelszóproblémákkal jár. Hasznos útmutatóink követésével óvja magát a hackerektől: |
Következtetés
Az internet folyamatosan növekvő veszélyei közepette az online adatvédelem továbbra is az egyik legégetőbb probléma, amelyet az embereknek tudniuk kell. Sajnos annak ellenére, hogy rengeteg információ áll rendelkezésre az adatok biztonságának megőrzéséről, sokan még mindig nincsenek tisztában azzal, hogyan használják fel adataikat az interneten.
Szerencsére több mozgalom célja, hogy felhívja a figyelmet és az elszámoltathatóságot a felhasználói adatok kompromittálásában érintettek körében. Remélhetőleg tanult egy-két dolgot ebből a cikkből, hogy többet tudjon meg, és biztonságosabb legyen az interneten.
GYIK
-
Mennyire fontos az adatvédelem az interneten?
Az internetes adatvédelem kulcsfontosságú, mert ez biztosítja az adatok és a személyazonosság ellenőrzését. Ezen ellenőrzések nélkül a kiberbűnözők felhasználhatják az Ön adatait érdeklődésük előmozdítására, például személyazonosság-lopásra vagy adathalászatra.
-
Az emberek hány százaléka fér hozzá az internethez?
2022-ben világszerte körülbelül 4,95 millió aktív internet-felhasználó volt, ami a világ népességének körülbelül 65,6%-a.
-
Melyek a legnagyobb adatvédelmi fenyegetések az interneten?
Adatszivárgás, eszközkövetés, vírusok és zsarolóprogramok.