13 Érdemes tudni az HBO statisztikáit 2024-re

Peter

Joggal mondhatjuk, hogy az HBO sikere nem egyik napról a másikra következett be. Az 1972-ben indult HBO a WarnerMedia Studios & Networks jóvoltából az egyik legjobban megalapozott amerikai fizetős televíziós hálózat. Az Egyesült Államok egyik legrégebbi fizetős televíziós hálózata hozzájárult az HBO bevételeinek növekedéséhez és hírnevéhez. Ezenkívül az Egyesült Államok spanyolul beszélői élvezhetik az HBO Latino-t (spanyolul), így a TV-hálózat az egyik legsokoldalúbb az Egyesült Államokban.

Hogyan tudott tehát a prémium televíziós hálózat a verseny ellenére folyamatosan növekedni, és a WarnerMedia egyik legjövedelmezőbb eszközévé válni? Tekintse át a következő HBO-statisztikát az elérési és bevételi modell megértéséhez.

Érdekes HBO statisztika

Az HBO-felhasználók 1972 novembere óta hangolnak a Home Box Office-ra (HBO). Így majdnem fél évszázad alatt a tévéhálózat megtanulta, hogyan kell ragyogni.

  • Az Egyesült Államokban a szolgáltatás büszkélkedhet 48,6 millió HBO előfizetők.
  • Az HBO és az HBO Max egyesül 76.8 millió felhasználó globálisan.
  • Elérte az HBO-előfizetésből származó bevételt 7,7 milliárd 2021-ben, feljebb 6,09 milliárd 2020-ban.
  • Az HBO Max-nak van egy 14%-os piaci részesedéssel a SVOD szolgáltatásokban.
  • Az HBO 150 országban érhető el.
  • Az HBO 17 egymást követő évben kapott Primetime Emmy-jelölést – többet, mint bármely más hálózat.
  • az előfizetők 20%-a egy adott műsornak szentelték az HBO-n.

A fizetős TV-hálózatnak fejlődnie kellett, és új közönségcsoportokat kellett elérnie, hogy az évek során az HBO-előfizetések száma növekedjen. Tekintse meg a következő statisztikákat, hogy megtudja, mennyire maradt releváns az HBO.

Hány előfizetője van az HBO-nak?

1. 2022 első negyedévében 48,6 millió HBO és HBO Max előfizető volt az Egyesült Államokban.

(Statisztika)

Az előfizetők száma 2021 negyedik negyedévében 46,8 millió volt, szemben az előző évi 41,5 millióval.

Hány előfizetője van az HBO-nak
Év HBO és HBO Max előfizetők száma millióban
2019. negyedik negyedév 34.6
2020. második negyedév 36.3
2020. harmadik negyedév 38.1
2020. negyedik negyedév 41.5
2021. I. negyedév 44.2
2021. második negyedév 47
2021. 3. negyedév 45.2
2021. negyedik negyedév 46.8
2022. I. negyedév 48.6

Általános HBO statisztika

Nem minden fizetős TV-hálózatnak sikerült sikeres jelenlétet létrehoznia. Jegyezze meg a következő 14 legjelentősebb HBO-statisztikát, amelyek kiemelik az elérést.

Az HBO nem csak egy prémium kábelhálózat. A felhasználók az HBO Now szolgáltatásra is előfizethetnek az OTT (over-the-top) videószolgáltatásokért. Az HBO Max (korábban HBO Now) – elsősorban a Netflix és a Hulu versenytársaként – külön szolgáltatásként érkezik egyedi programkészlettel, köztük a Trónok harcával.

2. Az HBO-előfizetők száma 150 országra terjed ki.

(DMR)

Az egyik legjelentősebb HBO-statisztika tartalmazza a hálózat által lefedett földrajzi tartományt. Az előfizetők követhetik kedvenc programjukat 150 ország. Az HBO Max előfizetői nagyobb valószínűséggel nyúlnak a platformhoz, hogy utolérjék az új külföldi programokat.

3. Az HBO 17 egymást követő évben kapott Primetime Emmy-jelölést.

(DMR)

A minőség az HBO sikerének középpontjában áll. 2017-ben a hálózat 111 HBO Primetime Emmy-jelölést számlált. 2019-ben az HBO csaknem 140 Primetime Emmy-jelölést kapott – ez bizonyítja a tartalmak minőségét, ami folyamatosan leköti a felhasználókat.

HBO bevételi statisztika

Nem marad meg közel 50 évig prémium TV-hálózatként az üzletben anélkül, hogy ismerne néhány trükköt a bevételnövekedés előmozdítására.

4. Az HBO előfizetésekből származó bevétele 2021-ben elérte a 7,7 milliárd dollárt.

(Statista)

Az HBO különféle módokon keres pénzt, többek között előfizetési lehetőségek, tartalomengedélyezés más hálózatokhoz, áruk értékesítése és reklámozás. 2021-ben azonban csak az előfizetések 7,7 milliárd dollár bevételt jelentettek. Azok a nézők, akik felfedezték a Trónok harcát, például előfizetéssel, másik hálózaton néztek vagy árut vásároltak volna.

5. 2016-ban a Time Warner bevételének 20%-a származott az HBO-tól.

(DRM)

A Warner Bros. Entertainment Inc. mellett az HBO a WarnerMedia egyik legsikeresebb eszköze, a Warner teljes bevételének 1/5-éhez járul hozzá– figyelemre méltó egy 50 éves fizetős TV-hálózat szempontjából.

6. Az HBO 2 milliárd dollár működési bevételt termel.

(Wikipédia)

Az összes lényeges kiadás után az HBO működési bevétele kb 2 milliárd dollár.

7. A belföldi bevétel HBO és HBO Max előfizetőnként 11,15 USD.

(Határidő)

Az előfizetők a tartalom minősége miatt szívesen maradnak a hálózatnál. Az Egyesült Államokban az egy előfizetőre jutó átlagos bevétel 11,15 dollár. Ha figyelembe vesszük a több mint 45 millió előfizetőt, könnyű megérteni a hálózat hatását.

HBO Demográfia

Az HBO demográfiai adatai azt a digitális lépést tükrözik, amely az új előfizetőket vonzóvá teszi.

8. Az amerikai idősek több mint 20%-a soha nem hallott az újabb HBO-előfizetésekről.

(Digitális körben)

Az HBO statisztikái azt mutatják, hogy a 65 év feletti amerikai előfizetők soha nem hallottak a digitális előfizetésekről, az HBO Go-ról vagy az HBO Max-ról (HBO Now). Az HBO-nak elő kell segítenie a szolgáltatások sokszínűségét, és segítenie kell az időseket abban, hogy áttérjenek újabb platformjaikra, hogy fenntartsák elkötelezettségüket és növekedésüket a népesség öregedésével.

9. Az HBO Max legvalószínűbb előfizetője a Millenáris.

(Digitális körben)

Az HBO nem vonzza meg a fiatal nézőket annak ellenére, hogy az alkalmazások letöltésével és streamelésével fiatal közönséget céloz meg. Valószínűleg az árral van a probléma, mivel csak a Millennial-ok – akik járatosak a technológiában és extra jövedelemmel rendelkeznek – állítják, hogy valószínűleg vásárolnának HBO Max előfizetést, és 8%-uk állítja, hogy nagyon valószínűleg előfizetést vásárol. Boomok – és majdnem A Z generáció 30%-a– nem valószínű, hogy előfizetést vásárolnak.

10. Az új HBO-előfizető valószínűleg letöltötte az HBO alkalmazást.

(Digitális körben)

Majdnem 87 000 új felhasználó az HBO Max letöltése okostelefonjaikra és átlagosan 16 000 HBO Now alkalmazásletöltések száma napontakétségtelen, hogy 2022-ben sok HBO-felhasználó fog tévét nézni a telefonján. (Az HBO új közönségcsoportokat szólít meg ingyenes alkalmazáspróbák révén.)

HBO előfizetők

Az HBO-előfizetők sokszínű és eklektikus közönséget alkotnak.

11. Az HBO-előfizetések világszerte 142 millió felhasználót tesznek ki.

(Statista)

Az HBO elindította spanyol nyelvű szolgáltatását az Egyesült Államok és Dél-Amerika latin közösségének megszólítására. Az HBO több mint 140 millió globális felhasználóköztük több mint 45 millió az Egyesült Államokban. A felhasználóknak természetesen eltérő tartalmi elvárásai és igényei lesznek.

Az új és vonzó tartalmakra irányuló befektetések és erőfeszítések – mint például a Game of Thrones, amelyben elsősorban brit szereplők szerepelnek – szintén széles közönséget céloznak meg.

12. Az előfizetők 20%-a kapcsolódik egy adott programhoz.

(Digitális körben)

Sajnos az egyedi tartalom létrehozásának és népszerűsítésének egyik fő hátránya, hogy az előfizetők kiválasztják a hálózati szolgáltatásukat egy bizonyos típusú tartalom eléréséhez. Hozzávetőlegesen minden ötödik felhasználó mondják, hogy leállítanák az előfizetésüket, ha egy adott program véget ér.

13. Az HBO-fogyasztók 2,58 dollárt hajlandóak fizetni az HBO-hozzáférésért.

(Digitális körben)

Az új felhasználók digitális elérése kétélű fegyver. Míg az HBO láthatóbbá válhat a távoli közönségcsoportok számára, az okostelefon-alkalmazások gazdasága is hatással lehet rá. A nézők nem hajlandók tipikus előfizetési költségeket fizetni azért, hogy tartalmaikat a telefonjukon nézhessék.

Tekerje fel

Az HBO statisztikái egy előrelátó hálózatot tükröznek, amely folyamatosan feszegeti a tartalom- és médiainfrastruktúra határait. Nem csoda, hogy az HBO továbbra is az egyik legrégebbi fizetős televíziós hálózat a piac megértésének és a folyamatos tartalomfejlesztésnek köszönhetően. A digitális technológiára való támaszkodás azonban megosztottságot teremt a nézők generációi között a technológiai hozzáférés és a bevételek elérhetősége tekintetében.

Sok okostelefon-felhasználó nem hajlandó fizetni azért, hogy kedvenc műsorait online nézhesse, míg a többletbevétellel rendelkezők közül sokan nincsenek tisztában a digitális szolgáltatásokkal. Csak várhatunk az HBO következő lépésére, amely jobban megtetszik a Z generációnak és a Boomersnek.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.