15 meglepő Instagram-tekercs-statisztika 2024-ben

Peter

Minden hónapban 2,35 milliárd személy veszi igénybe az Instagram-tekercseket, amelyek platformot biztosítanak a felhasználók számára szórakoztató videók létrehozására és megosztására barátaikkal és követőivel. Mint ilyen, a vállalkozások és a befolyásolók kihasználják ezt a funkciót, hogy kapcsolatba lépjenek közönségükkel.

2020-ban az Instagram elindította a Reels szolgáltatást, hogy felvegye a versenyt a TikTok rövid formájú videós őrületével. Bár a TikTok videóplatformja rendelkezik a legmagasabb elköteleződési aránnyal, az Instagram-tekercseknél a legmagasabb a megtekintési arány. Az Instagram tekercsek átlagos nézési aránya 13,08%, míg a TikTok 9,06%-os.

Olvasson többet, hogy megtudja, hány Instagram-tárcsát töltöttek fel naponta, valamint a felhasználók használatára, nézettségére és demográfiai adataira vonatkozó statisztikákat.

📝 Megjegyzés
Ha általános tényeket és adatokat keres erről a közösségi média platformról, tekintse meg cikkeinket az Instagram statisztikáiról és arról, hogy hány napi Instagram-felhasználó van.

A szerkesztő választása

  • A tekercsek pótolják a felhasználók idejének 30%-a az Instagramon.
  • 2020-ban a tekercsek számoltak Az összes Instagram-videótartalom 11,4%-a.
  • A tekercs interakció szinte 67%-kal magasabb, mint a hagyományos videó posztok az Instagramon.
  • Az Instagram-felhasználók 50%-a fedezze fel a tekercseket a Felfedezés oldalt.
  • 2022-ben A sportmárkák 60%-a tárcsákat tegyen közzé az elköteleződés fokozása érdekében.
  • orsók ajánlott képarány között van 1,91:1 és 9:16.
  • A tekercsek maximális futási hossza 90 másodperc.
  • Több mint Az influencerek 80%-a használt Instagram tekercseket.

Hány Instagram tekercset töltenek fel naponta?

Az Instagram tekercsfeltöltések a felhasználó követőinek számától függően változnak. Az Instagram-felhasználók 80,37%-a kevesebb, mint 1000-10 000 követője van. Egy átlagos Instagram-felhasználó 0-10 000 követővel legalább publikál 4 tekercs havontaamely napi 7-nek felel meg.

A tekercsek hatékony használata segít megérteni az Instagram tekercshasználatát, nézettségét és demográfiai statisztikáit.

Instagram tekercshasználati statisztikák

A 24%-kal nőtt az eltöltött idő az Instagramon a tekercseknek köszönhető. Ahogy az emberek naponta több mint 2 milliárdszor osztanak meg újra egy tekercset, népszerűségük növekszik, és ez a szám a következő 6 hónapon belül megduplázódik.

Íme a legfrissebb statisztikák a tekercshasználatról és arról, hogy a felhasználók hogyan használják ezeket a funkciókat.

1. A tekercsek a felhasználók Instagramon töltött idejének több mint 30%-át teszik ki.

(Lightstalking)

A tekercsek a felhasználók Instagramon töltött idejének több mint 30%-át teszik ki

Sok felhasználónak több időre vagy odafigyelésre lehet szüksége a hosszabb videók megtekintéséhez. A tekercsek általában néhány percig tartanak, gyors és hatékony módot biztosítva a felhasználóknak az új tartalom felfedezésére.

A felhasználók idejének 30%-át töltik el a platformon, ami azt jelzi, hogy felkeltették a figyelmet, és fenntartották a felhasználók érdeklődését.

2. 2020-ban a tekercsek az összes Instagram-videótartalom 11,4%-át tették ki.

(Gitnux)

Az Instagram-tekercsek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy felkapott vagy vírusos videókat készítsenek zenén és sablonokon keresztül – ezzel a felhasználókban az összetartozás érzését keltve.

A vállalatok a tekercseket is használják új cikkek vagy termékek bemutatására, megmutatva a kreativitást a platformon.​​Ez az oka annak, hogy a tekercsek gyorsan népszerű videótípusokká válnak a platformon.

3. A tekercs interakciója csaknem 67%-kal magasabb, mint a hagyományos Instagram videoposztoknál.

(Businesswire, Dev Shed)

A tartalomfelhasználó preferenciái megváltoztak, így az Instagram algoritmusa a tekercseket helyezi előtérbe a hagyományos tartalommal szemben.

A tekercsek szélesebb közönséget érnek el az algoritmusok és a felkapott hangok segítségével, segítve a felhasználókat az átlagos Instagram-elköteleződési arányuk növelésében.

4. Az Instagram-felhasználók 50%-a a Felfedezés oldalon keresztül fedezi fel a tekercseket.

(Eclincher, Instagram)

Az Instagram-felhasználók 50%-a a Felfedezés oldalon keresztül fedezi fel a tekercseket

Az Instagram Felfedezés oldala különféle típusú tartalmakat, például fényképeket, videókat, tekercseket és történeteket állít össze. A személyre szabott algoritmusnak köszönhetően szisztematikusan rendszerezi az egyes felhasználók által látott tartalmakat.

Ezeket a tartalmakat a következők alapján választjuk ki:

  • Az általuk követett Instagram-fiókok
  • Fotók és videók, amelyek tetszettek nekik az Instagramon
  • Friss bejegyzések, amelyek rengeteg elkötelezettséget mutatnak
  • Azok az emberek, akikkel kapcsolatba léptek az Instagramon

A tekercsek nagyobb valószínűséggel jelennek meg a felhasználók Felfedező oldalán, és naponta több mint 200 millió fiók keresi fel az Instagram Explore oldalt – ez a platform felhasználói bázisának körülbelül 50%-a.

5. A tekercses videók iránti elkötelezettség 22% körüli.

(Terv, Statisztika)

Az Instagram tekercsek elköteleződési aránya 22%-kal magasabb, mint az Instagram más videobejegyzései. Ez annak köszönhető, hogy a tekercseknek több hozzáférésük van a felfedezési funkciókhoz, mint a Felfedezés oldalon összegyűjtött többi tartalomhoz.

6. 2022-ben a sportmárkák 60%-a tesz közzé orsókat az elköteleződés fokozása érdekében.

(Yahoo!Finance)

A sportmárkák 60%-a profitál abból, hogy orsókat használ márkájuk népszerűsítésére. Ez azért van

A sportligák jobb elköteleződési arányt értek el, amikor felpörögtek a bejegyzésekben.

Például a Nike legjobban teljesítő orsóját több mint 6,7 millióan nézték meg. Eközben a ligák javulást tapasztaltak a tekercseket használó közösségi platformon való elkötelezettségük terén.

Az elköteleződés javítása orsók használatakor a következők:

  • Major League Baseball (MLB) – 13%
  • National Football League (NFL) – 67%
  • Nemzeti Kosárlabda Szövetség (NBA) – 43%
  • Nemzeti Jégkorong Liga (NHL) – 51%

(Instagram)

Kövesse az irányelveket, ha el akarja kerülni az alacsony minőségű tartalom feltöltését. A rossz méretű közzététel a videó megnyúlását, torzulását vagy kínos vágását eredményezheti.

8. A tekercsek maximális futási hossza 90 másodperc.

(Hootsuite)

A tekercs hossza befolyásolhatja, hogy mekkora elköteleződést kap. Ha a tartalom túl hosszú, érdektelenné válik a felhasználók számára, ami azt eredményezi, hogy az algoritmus érdektelenként azonosítja.

A rövidebb orsók, amelyeket a felhasználók általában néznek, előnyt jelentenek. Ha az emberek megnézik a videót, az algoritmus értékesnek ismeri fel, és megjeleníti az új felhasználóknak.

Ezért kulcsfontosságú a tartalom megfelelő hosszúságának megértése.

Instagram tekercs nézettségi statisztika

Minden héten, Az Instagram aktív felhasználóinak 91%-a nézzen videókat, ami azt jelenti, hogy a videók hatékonyan elérik a felhasználókat. Ily módon a videók marketingcélú felhasználása eredményessé válik.

Mivel az Instagram-tekercsek alapvető eszközzé váltak a vállalkozások számára termékeik piacra dobásához, a nézők elkötelezettségének megértése elengedhetetlen ahhoz, hogy ismerjük, milyen típusú tartalmakkal foglalkoznak.

Ez a rész betekintést nyújt a tekercs nézőinek statisztikájába.

9. A legnézettebb Instagram Reel kampány 316 milliós megtekintéssel rendelkezik.

(Pathofex, LinkedIn)

A Samsung feltöltött egy promóciós tekercset a BTS J-Hope-jával. Ez a tekercs körülbelül 316 millió megtekintést ért el, és a történelem legnézettebb Instagram-tekercsévé vált.

A K-pop a következő nagy dolog a tartalom és a marketing területén, mivel világszerte egyre népszerűbb.

10. A legtöbb kedvelt tekercsnek 23,9 millió lájkja van.

(Pathofex)

Több sporttal kapcsolatos márka is használja az Instagram orsót, és ebben a kategóriában Lionel Messi orsója a legnépszerűbb 23,9 millió lájkkal.

Ez egy inspiráló tekercs volt, amely Messi futballpályafutását mutatja be, egy fiatal fiútól, aki imádott futballozni, a világbajnokság megnyeréséig és a futballlegendává válásig.

11. 2022-ben az Instagram Reels 20 legnépszerűbb dalából 15 indiai előadóktól származott.

(Meta)

Az Instagram Reels 20 legnépszerűbb dalából 15 indiai előadóktól származott

Több mint 120 millió Instagram-felhasználójával Indiában az ország a platform egyik legnagyobb piaca.

Az indiai Instagram-felhasználók nagy és aktív lakossága nagyban befolyásolta a tekercsdalok népszerűségét.

12. Az influencerek több mint 80%-a Instagram-tekercseket használt.

(Gitnux)

Az Instagram egyre nagyobb hangsúlyt fektet a videotartalomra, és egyre több influencer használ tekercseket a követőkkel való interakcióhoz és a tartalom hirdetéséhez. Ez azt mutatja, hogy a tekercsek milyen hatással vannak a befolyásolókra, mivel a tartalomstratégia szerves részévé válnak.

Instagram tekercs felhasználói demográfiai adatok

Amikor elindították és 50 országban elérhetővé tették, az Instagram tekercsek világszerte népszerűvé váltak. Annak ellenére, hogy új funkcióról van szó, világszerte sok felhasználó élvezte.

India a legnagyobb orsófelhasználó 229,5 millió felhasználó átlagosan napi 25 percet tölt a tekercsek nézésével.

Íme a statisztikák az Instagram Reels felhasználóinak demográfiai adatairól:

13. A legjelentősebb orsó-felhasználók aránya a 16 és 24 év közötti, valamint a 25 és 34 év közötti felhasználóké, 30%.

(Földháló)

A legjelentősebb orsó-felhasználók aránya a 16 és 24 év közötti, valamint a 25 és 34 év közötti felhasználóké, 30%

Az Instagram-tekercsek leggyakrabban a 16–34 éves felhasználók körében fordulnak elő. Az alábbiakban felsoroljuk az Instagram Reels felhasználóinak százalékos arányát korcsoportonként:

  • 16 éves kortól 24 éves korig – 30%
  • 25 éves kortól 34 éves korig – 30%
  • 35 évtől 44 éves korig – 22%
  • 45 évtől 54 éves korig – 12%
  • 55 évtől 64 éves korig – 5%

Ahogy az várható volt, az IG Reels jobban megszólítja a millenniálisokat és a Z generációt, mint az idősebb lakosságot. A fiatalabb generációk számára a tekercsek szórakoztató és lebilincselő módot kínálnak a másokkal való kapcsolatteremtésre, új tartalmak felfedezésére és kreatív kifejezésre.

14. Az Instagram Reel-hirdetések közönségének 53,9%-a férfi.

(Kereselem Sage, Brandwatch)

Összehasonlítva a nőkkel, akik a közösségi médiát használják családjukkal vagy barátaikkal való kapcsolattartásra, a férfiak információgyűjtésre és befolyásuk növelésére használják azt.

A közösségi média eszközt biztosít kutatások végzésére, releváns kapcsolatok megszerzésére és végső soron státuszuk növelésére.

A tekercshirdetések nemek szerinti bontása a reklámozott márkáktól és termékektől is függhet.

Ha egy adott márka vagy termék a férfi fogyasztókat szolgálja ki, ésszerű feltételezni, hogy a hirdetésnek több férfi nézője lesz.

15. 2022-ben az Instagram Reels már 150 országban elérhető.

(Meta, Statista)

Az Instagram tekercsek 150 országban elérhetősége jelentős vívmány a platform számára.

Bővíti a hirdetők és alkotók potenciális közönségét, és tükrözi a rövid formátumú videotartalmak növekvő népszerűségét.

Az alábbiakban 2023 januárjában a legtöbb Instagram-tekercsfelhasználóval rendelkező 12 ország látható.

Ország Instagram-felhasználók (Tekercs-felhasználók)
India 229,55 millió
Egyesült Államok 143,35 millió
Brazília 113,5 millió
Indonézia 89,15 millió
Törökország 48,65 millió
Japán 45,7 millió
Mexikó 36,7 millió
Egyesült Királyság 27,45 millió
Németország 26,2 millió
Olaszország 27,5 millió
Franciaország 23,75 millió
Argentína 23,4 millió

Az Instagram tekercsek piaca jelenleg India rendelkezik a legnagyobb piaccal, ezt követi az Egyesült Államok és Brazília.

Az ok, amiért Indiának a legtöbb felhasználója van, két tényezőnek köszönhető: az egyik a nagy népesség, a másik a TikTok 2020-ban várható betiltása.

Következtetés

A vállalkozások és az influencerek számára az Instagram tekercsek népszerű eszközzé váltak, amellyel a követőiken túl szélesebb közönséget érhetnek el. A tekercsek a felhasználók Instagramon töltött idejének jelentős részét teszik ki, mivel gyorsan és egyszerűen, időveszteség nélkül fogyaszthatnak tartalmat.

Az Instagram tekercsek marketingeszközként való hatékonysága rávilágít annak fontosságára, hogy megértsük, hogyan használják a felhasználók ezt a funkciót. Ezen betekintések és statisztikák megértése lehetővé teszi a tartalomkészítők számára, hogy hatékonyabb és vonzóbb tartalmat készítsenek.

GYIK

  1. Hogyan látod a statisztikákat az Instagram tekercseken?

    Az Instagram-tárcsák statisztikáinak megtekintéséhez nyissa meg az alkalmazást, lépjen a profiljára, koppintson a tekercsre, és nézze meg a nézettséget, a tetszésnyilvánításokat és a megjegyzéseket. A részletesebb statisztikák megtekintéséhez koppintson a három pontra, és válassza az „Insights megtekintése” lehetőséget. A statisztikák eléréséhez alkotói vagy üzleti fiókra van szükség.

  2. Hányan nézik az Instagram tekercseket?

    Az Instagram-tekercseket néző emberek száma olyan tényezők függvényében változik, mint a tekercs tartalma, a fiók követőinek száma és a fiók közönségének elkötelezettségi szintje.

  3. Melyik tekercset nézik leginkább az Instagramon?

    Az Instagramon a legtöbb megtekintéssel rendelkező Samsung tekercs a BTS J-Hope-jával. Ez a tekercs körülbelül 316 millió megtekintést ért el.

  4. Kinek van 1 milliárd megtekintése az Instagram tekercseken?

    2023 júniusában az Instagram egyetlen tekercsének sem volt 1 milliárd megtekintése.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.