16 fontos Disney Plus statisztika, amit tudnod kell 2024-ben

Peter

1923-as alapítása óta a Walt Disney Company milliárdok szívét hódította meg.

Legtöbben különleges emlékeink vannak kedvenc szereplőinkről, legyen szó Miki egérről vagy Buzz és Woodyról a Toy Storyból.

A Walt Disney Company hosszú élettartamának egyik fő oka az, hogy képes felismerni és elfogadni a trendeket.

Nem meglepő, hogy TV-előfizetéses szolgáltatást nyújt a Disney Pluson keresztül. De a Disney+ statisztikái tükrözik a sikert?

Nézzük meg az előfizetéses szolgáltatás mögötti statisztikákat.

Érdekes Disney+ statisztikák 2023-ban

Az alábbiakban felsoroljuk a Disney Plus leglenyűgözőbb statisztikáit és tényeit:

  • A Disney+ véget ért 164,2 millió előfizető világszerte 2023-ban, felfelé 118,1 millió 2021-ben.
  • A szolgáltatás azt várja, hogy elérje 260 millió Disney+ előfizetők 2024-ig.
  • A Disney Plus alkalmazás rendelkezik felett 22 millió letöltés.
  • Elérte a Disney+ bevételét 7,4 milliárd dollár 2022-benfelfelé 5,2 milliárd dollár 2021-ben.
  • Közvetlenül a fogyasztóknak globális bevétele kb 4,7 milliárd dollár 2022 első negyedévében.
  • A Disney Plus megvolt a piaci részesedés 15%-a a streaming szolgáltatásokban 2022-ben.
  • A Disney+ előfizetők 58%-a Indiából és az Egyesült Államokból származnak.
  • 45% az összes Disney Plus felhasználó közül 18 év alattiak.
  • A Disney Plus a családokat célozza meg, nem csak a gyerekeket.

Érdekes módon a Disney Plus csak 2019 novemberében jelent meg.

Mégis, egy neves multinacionális vállalat tagjaként felgyorsította a növekedést.

Ezenkívül azon kevés iparágak egyike, amelyek terjeszkedni tudtak a járvány során.

Tehát minden további elterelés nélkül merüljünk el a Disney+ statisztikáiban, amelyek e sikertörténet mögött állnak.

Hány előfizetője van a Disney Plus-nak?

1. A Disney Plusnak 164,2 millió előfizetője volt 2022 negyedik negyedévében, szemben a 2021 negyedik negyedévi 118,1 millióval.

2020 végén 73,7 millió előfizető volt.

Disney Plus előfizetők száma 2020 és 2022 között

Év Előfizetők száma millióban
2022 IV. negyedév 164.2
2022. harmadik negyedév 152.1
2022. második negyedév 137.7
2022. I. negyedév 129.8
2021 IV. negyedév 118.1
2021. harmadik negyedév 116
2021. második negyedév 103.6
2021. I. negyedév 94.9
2020 IV. negyedév 73.7
2020. harmadik negyedév 60.5
2020. második negyedév 33.5
2020. I. negyedév 26.5

2. A szolgáltatás várhatóan 2024-re eléri a 260 millió Disney Plus előfizetőt.

(CNBC)

A Disney+ újdonság lehet a streaming világban, de a cég lendületet épített a tartalomkészítés és a szolgáltatáscsomagok révén. Ennek eredményeként az előfizetők számának növekedésére és a közötti elérésre számít 230-260 millió Disney Plus felhasználók 2024-ig.

Disney Plus előfizetők ország szerint

3. Indiában van a legtöbb Disney+ előfizető 52 millióval, ami a világ összes előfizetőjének 32%-át jelenti.

(FlixPatrol)

Az Egyesült Államok a második helyen áll 42 millió Disney+ előfizetővel, ami a globális előfizetők 26%-a.
A harmadik helyen Brazília és az Egyesült Királyság áll 8, illetve 7,5 millió felhasználóval.

Ország Előfizetők száma
India 52 000 000
Egyesült Államok 42 000 000
Brazília 8 000 000
Egyesült Királyság 7 500 000
Indonézia 6 000 000
Mexikó 6 000 000
Németország 5 000 000
Kanada 4 400 000
Ausztrália 3 700 000
Japán 3 600 000
Franciaország 2 600 000
Argentína 2 000 000
Thaiföld 2 000 000
Spanyolország 1 700 000
Olaszország 1 500 000
Chile 1 000 000
Colombia 1 000 000
Malaysia 1 000 000
Dél-Korea 1 000 000
Svédország 1 000 000
Más 11 200 000

Általános Disney Plus tények

A Walt Disney Company nagyrészt a széles Disney-közönség-demográfia megteremtésével építette fel sikerét. Ugyanez az elv vonatkozik a Disney+-ra is.

3. A Disney film- és tévéprojektek 80%-a a Disney+-ra kerül.

(CNBC)

2021 decemberében a Disney bejelentette, hogy kb TV- és filmprojektjeinek 80%-a közvetlenül a Disney+-on sugározná, beleértve Star Wars, Marvel és National Geographic tartalom.

A Star Wars spin-off sorozatának, a Mandaloriannak sikerült számtalan előfizetőt vonzani a platformra.

4. Az erős Disney+ bevétel miatt a vállalat a világjárvány alatt is talpon maradt.

(Reuters)

A járvány súlyos megzavarta a Disney legjelentősebb bevételi forrásaitmint például a vidámparkok és üdülőhelyek. Az utazási és látványossági korlátozások lehetetlenné tették, hogy ezekre az örökölt bevételi forrásokra támaszkodjanak a járvány csúcspontján.

Mégis, az újonnan elindított Disney Plus streaming szolgáltatás bevételt generált és új felhasználókat vonzott a járvány idején.

5. Az ügyfelek élménye a Disney sikerének kulcsa, még online is.

(Adattömbök)

Mindenki tudja, hogy a Disney kiemelt figyelmet fordít a vásárlói élményre. A park látogatói az attrakciós alkalmazáson keresztül tervezhetik meg napjukat. Az üdülőhelyek és a körutazások látogatói egyedülálló és varázslatos pillanatokat élvezhetnek a legénységgel.

Ésszerű, hogy a Walt Disney Company minden Disney-ügyfelet ugyanúgy kezel, és a Disney+ előfizetőinek ugyanolyan minőségű élményt nyújtson. A vállalat valós idejű adatelemzést és AWS-megoldásokat használ az online élmény optimalizálására.

6. A Disney+ 33 milliárd dollárt tervez új tartalmakra költeni.

(Tech Crunch)

A Disney Plus 33 dollárral sokat fektet a tartalomkészítésbe, hogy szélesebb közönséget vonzzon milliárdos beruházás célja, hogy új előfizetőket vonzzon új tartalommal.

A tartalomgondozás, beszerzés és létrehozás folyamata lehetővé teszi a Disney+ számára, hogy versenyezzen az olyan streaming óriásokkal, mint az Amazon Prime Video és a Netflix.

Disney Plus bevételi statisztikák

A bevételekhez kapcsolódó Disney+ statisztikák ennek a viszonylag új streaming szolgáltatásnak a jelentős és gyors növekedését mutatják.

7. A Disney Plus bevételét 2022-ben 7,4 milliárd dollárra becsülték, ami 42%-kal haladja meg a 2021-es bevételt.

(Alkalmazások üzlete)

A cég bevétele 2021-ben elérte az 5,2 milliárd dollárt, ami 86%-os növekedés a 2020-as 2,8 milliárd dollárhoz képest.

Év Bevétel, milliárd dollárban
2020 2.8
2021 5.2
2022 7.4

8. A streaming szolgáltatás még nem jövedelmező.

(Reuters)

A gyors és folyamatos növekedés ellenére a Disney+ még nem termel nyereséget. Ahogy a cég szándékában áll tovább fektetni a tartalomalkotásba és az infrastruktúra-fejlesztésbe, az nem valószínű, hogy a Disney Plus nyereséges lesz az elkövetkező években.

Ennek ellenére a gyors ütemű növekedés megtehetné a vártnál hamarabb hozza meg a jövedelmezőséget.

9. A Disney+ felhasználónkénti átlagos bevétele elérte a havi 6,68 dollárt Kanadában és az USA-ban.

(CNBC)

Az előfizetés ára a 2021-es 5,80 dollárról Kanadában és az Egyesült Államokban emelkedett 6,68 dollár 2022-ben.

Annak ellenére, hogy a felhasználók többet költenek előfizetéseikre, továbbra is hűségesek a streaming platformhoz. Bizonyíték arra, hogy az új tartalom kifizetődik!

10. 2022 első negyedévében a Közvetlenül a fogyasztóknak globális bevétel elérte a 4,700 millió dollárt.

(Statisztika)

A Disney+ a Disney Direct-to-Consumer bevételi szegmensének legjelentősebb részét alkotja. Míg a DtC szolgáltatás a második legkisebb szegmens a Disney-bevételek lebontásában, a 2021 első negyedévi 3,5 milliárd dollárról majdnem majdnem 4,7 millió dollár 2022 első negyedévében.

Disney Plus piaci részesedés

11. A Disney+ 15%-os piaci részesedéssel rendelkezett a streaming szolgáltatások terén 2022 végén, szemben a 2020 végi 18%-kal.

(Kereselem Sage)

2020 elején a szolgáltatás 16%-os részesedéssel rendelkezett a SVOD-piacon, szemben a 2019-es 15%-kal.

Év Disney+ piaci részesedés SVOD-ban
2019. 4. negyedév 15%
2020. 1. negyedév 16%
2020. 2. negyedév 17%
2020. 3. negyedév 17%
2020. 4. negyedév 18%
2022. 4. negyedév 15%

Disney Plus Demográfia

Ki a Disney+ elsődleges célpontja? Statisztikáinak gyors áttekintése pontos képet fest a fő célközönségről.

12. Az összes Disney Plus felhasználó 45%-a 18 év alatti.

(A Dis bennfentes)

Az előfizetők 23%-a 18-34 év közötti, 32%-a pedig 35 év feletti. A Disney+ programok elsősorban a gyerekeket vonzzák. Azonban a vágy, hogy új tartalmat fejleszteni biztosítja, hogy a Disney Plus megszólítsa az idősebb közönségcsoportokat.

13. Körülbelül 10 Disney+ nézőből 7 fehér.

(A Dis bennfentes)

A Disney Plus nézőinek 69%-a fehér, 17%-a spanyol, 10%-a fekete és 2%-a ázsiai vagy más etnikumú.

14. A Disney Plus célpiaca a családok, nem a gyerekek.

(Referencia)

Nem szabad elhinned, hogy a Disney Plus csak a gyerekekre összpontosít. Éppen ellenkezőleg, inkább szereti családokhoz szólítanak fel. A családok azok A Disney legnagyobb költői és bevételi források. Nyaralási és attrakciós célpontjai generációkon átívelő tevékenységeikről híresek.

Ugyanez az elv vonatkozik a streaming portfóliójára is. A Disney+ új tartalmai között szerepelnek olyan filmek, sorozatok és dokumentumfilmek, amelyeket nem kifejezetten fiatalabb közönségcsoportoknak terveztek. Által vonzó a családi egységhez mint egész a tartalom sokszínűsége révén a Disney Plus célja, hogy minél változatosabb felhasználói csoportokat vonzzon.

Disney Plus előfizetői statisztika

A Disney+ előfizetéssel kapcsolatos tények rávilágítanak a járvány valódi hatására a szolgáltatás növekedésére.

15. A Disney Plus előfizetőinek száma 37%-kal nőtt a járvány alatt.

(Reuters)

A járvány nagyban hozzájárult a streaming szolgáltatások népszerűségének növeléséhez. A Disney+ előfizetői bázisát fejlesztette ki 37% 2021 és 2022 között.

16. 2022 első negyedévében a Disney+ előfizetőinek száma 3,5 millióval haladta meg a Netflixet.

(Tech Crunch)

Talán a legnagyobb meglepetés a streaming szektorban a növekedés üteme volt más, állítólag népszerűbb streaming platformokhoz, például a Netflixhez képest. 2022 elején a Disney+ erőfeszítései fokozták 11,8 millió előfizetővela Netflixhez képest, amely hozzátette csak 8,3 millió.

17. A teljes Disney streaming portfólió előfizetéseinek száma 235,7 millió felhasználó.

(Tech Crunch)

A Disney+ csak egy eleme a Disney streaming portfóliójának, beleértve az olyan szolgáltatásokat, mint az ESPN+ és a Hulu. Elérte a Disney streaming portfólió összes előfizetését 235,7 millió -vel 47,2 millió a Hulu, 24,3 millió az ESPN+ és 164,2 millió a Disney Plus.

Tekerje fel

Összefoglalva, a Disney+ statisztikái értékes betekintést nyújtanak teljesítményeibe. A Disney Plus sikere a levont tanulságokon alapul ügyfélélményt és a célközönség demográfiai adatait más Disney szolgáltatásból.

Bár a Disney+-nak még nem termelt nyereséget, a szolgáltatás ezt mutatja a növekedés ígéretes jelei. A népszerű streaming platformok jelentős versenytársává nőtte ki magát, és az új tartalmak fejlesztésére irányuló erőfeszítései továbbra is új családokat vonzanak.

Kétségtelen, hogy ha a Disney Plus meg tudja felelni az előfizetők elvárásainak a tartalom sokszínűsége és elérhetőségea platformon minden megtalálható, amire szüksége van uralják a piacot.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.