Az 1976-ban alapított Apple mára egy jelentős globális technológiai vállalat, amelynek központja Kaliforniában található. Amikor a cég indult, csak néhány darabot adott el első számítógépes modelljéből. Évekig tartó elkötelezett innováció és kreativitás után végül a világ egyik vezető technológiai márkája lett. Mára az Apple Company termékei és üzleti szegmensei kibővültek. Közéjük tartoznak olyan népszerű eszközök, mint az iPhone, iPad, MacBook, és számos perifériatartozék.
Ez a cikk a legfontosabb Apple-statisztikákra és néhány hasznos tényre összpontosít, amelyeket érdemes tudni. Segítségükkel látni fogja, hogyan változtatta meg a vállalat a technológiai ipar és más globális piacok arculatát.
Elbűvölő Apple statisztikák
Az Apple a világ egyik legnagyobb technológiai óriása, és továbbra is magas nyereséget ér el évente. Tekintse meg ezeket a nagyszerű Apple statisztikákat, amelyek bemutatják a növekedést az évek során:
- Apple generált 394,3 milliárd dollár bevételben 2022-ben, ról 365,8 milliárd dollár 2021-ben.
- iPhone eladások elszámolni majdnem Az Apple bevételének 50%-a 2022-ben.
- Vannak több mint 1 milliárd aktív iPhone felhasználó világszerte.
- iPhone megosztás a globális okostelefon-eladásokban volt 24,1% 2022 negyedik negyedévében.
- Az Apple a világ legértékesebb márkája, 947 milliárd dollár értékben 2022-ben.
- Az Apple bővült 15000% 2001 óta.
- A társaság kb 36,5% a hordható termékek piacáról.
- Körülbelül 45% az Apple bevételéből Amerikából származik 40% egyedül az USA-ból.
- 2021 második negyedévében az iPad negyedéves eladásai eggyel nőttek 79%.
- 2022 első negyedévében az Apple MacBook egységekből származó globális bevétele ez volt 10,8 milliárd dollár.
Általános Tények az Apple cégről
Az elmúlt 46 év során az Apple számos átalakuláson ment keresztül, amelyet nagyrészt az állandó kreativitás, dinamizmus és innováció vezérel. Íme néhány Apple tény, amit érdemes tudni:
1. Az Apple 2001 óta 15000%-kal bővült.
(GIS-felhasználó)
Az Apple 1980-as tőzsdére lépése óta a részvények értéke lenyűgözően emelkedett. De ez 2001-ben történt, amikor részvényenként 1,97 dolláros piaci értékkel emelkedett.
2018-ra részvényenként 207,39 dollárra becsülték! Az Apple részvényértékének növekedése miatt ez lett az első amerikai cég, amelynek értéke meghaladja az 1 billió dollárt!
Az Apple növelte értékét a játékot megváltoztató és fejlett technológiai eszközök bevezetésével, amelyek sikeresek a helyi és globális piacokon.
A vállalat emellett jelentős összegeket fektetett be stratégiai akvizíciókba, hogy tovább növelje részvényeinek értékét.
2. Az Apple márka értéke jelenleg több mint 947 milliárd dollár.
(Statisztika)
Az Apple továbbra is a legértékesebb márka világszerte, 947 milliárd dollár értékben.
A cég 2021-ben megelőzte az Amazont, és megtartotta első helyét két év folyamatos növekedés és fejlődés után.
3. Az Apple Computer Company 1976. április bolondok napján alakult!
(Wikipédia)
Az Apple érdekességei közé tartozik, hogy a céget 1976. április 1-jén alapították. Steve Jobs, Steve Wozniak és Ronald Wayne alapította, és üzleti partnerként jegyezték be Kaliforniában.
Az első irodája Jobs szüleinek otthonában volt Los Altosban, és a munka a hálószobából indult ki, mielőtt a garázsba költözött volna.
4. Az Apple logó Sir Isaac Newtont ábrázolta az almafa alatt.
(Tükör áttekintés)
A harapásjeles alma, amelyet ma minden vásárló felismer, nem volt a cég első logója. Valójában az eredetit Ronald Wayne, a cég egyik alapítója tervezte.
A világhírű fizikus, Sir Isaac Newton koncepcióját ábrázolta, és azt, hogyan alkotta meg a gravitáció elméletét, miután egy alma a fejére esett, miközben a fája alatt ült.
5. Az Apple a 80-as években piacra dobott egy ruházati vonalat!
(Rövidben)
Az Apple 1986-ban próbálta piacra dobni ruházati vonalát, amely az Apple Collection nevet kapta, és olyan cikkeket tartalmazott, mint a ruházati cikkek, napszemüvegek, órák és még székek is.
Sajnos az Apple ruhák értékesítése nem ment túl jól, ezért a vonal később megszűnt.
6. Az Apple-nek volt saját digitális színes kamerája.
(CNet)
1994-ben az Apple piacra dobta az Apple QuickTake 100 névre keresztelt digitális színes kamerát. Ez volt az első a maga nemében, amelyet alig 1000 dollárért adtak el.
Az Apple logó ellenére azonban eredetileg a Kodak tervezte. A Fujifilm ezután megépítette a következő QuickTake 200 modellt.
7. 2021-ben a vállalat több mint 1 milliárd aktív iPhone felhasználót regisztrált.
(Statisztika)
2021-ben az Apple bejelentette, hogy világszerte több mint 1 milliárd aktív iPhone van. Ez az iPhone-felhasználók legmagasabb száma egy adott időpontban.
Apple bevételi statisztika
Az Apple éves bevételéből kiderült, hogy a vállalat a vezető globális technológiai óriás. Nézzünk meg néhány lenyűgöző nyereséget az elmúlt években:
8. Az Apple éves bevétele 394,3 milliárd dollár volt 2022-ben, ami 7,8%-kal több, mint 2021-ben.
(Statisztika)
Az Apple 365,8 milliárd dolláros bevételt ért el 2021-ben, ami 33%-os növekedés a 2020-as 274,5 milliárd dollárhoz képest.
Az Apple teljes nettó árbevétele 2004-ben 8,2 milliárd dollár volt. Az Apple éves bevétele több mint 4700%-kal nőtt 2004 és 2022 között.
Év | Bevétel, milliárd dollárban |
---|---|
2004 | 8.2 |
2005 | 13.9 |
2006 | 19.3 |
2007 | 24.6 |
2008 | 37.5 |
2009 | 42.9 |
2010 | 65.2 |
2011 | 108.2 |
2012 | 156,5 |
2013 | 170,9 |
2014 | 182,8 |
2015 | 233,7 |
2016 | 215.6 |
2017 | 229.2 |
2018 | 265,6 |
2019 | 260,2 |
2020 | 274,5 |
2021 | 365,8 |
2022 | 394,3 |
9. A vállalat a hordható termékek piacának mintegy 36,5%-át birtokolja.
(Hasonlítsa össze a tábort)
Az Apple Wearables, Home and Accessories egysége elérte az iparági piaci részesedés 35,5%-át. Az ebbe a részlegbe tartozó termékek közé tartozik az Apple TV, az AirPods, az Apple Watch, a HomePod és a Beats termékek.
Az Apple birtokolja a legnagyobb piaci részesedést az ilyen termékek piacán a világon. A részleg több nettó árbevételt ért el 2019-ben, mint az iPad, köszönhetően az Apple olyan népszerű termékeinek, mint az Apple Watch és az AirPods.
10. Körülbelül 45%-a Apple bevételek Amerikából származnak, 40%-uk egyedül az Egyesült Államokból.
(EarthWeb)
Az Apple bevételeinek nagy részét Amerikából szerezte, és 2020-ban körülbelül 124,5 milliárd dollárt keresett.
A vállalat a globális piacokon is kiválóan teljesít, Kínából több mint 40 milliárd dollárt, Japánból 21 milliárd dollárt, Európából 68 milliárd dollárt, míg az ázsiai csendes-óceáni térségből 19 milliárd dollárt keresett.
Apple értékesítési statisztikák
Az Apple eladásainak, piaci részesedésének és nyereségének évenkénti növekedését nagymértékben a technológiai eszközeinek, különösen az iPhone-sorozatának értékesítése vezérli.
Nézzünk meg néhány lenyűgöző Apple eladási adatot:
11. Az Apple bevételének 47,3%-a származott iPhone értékesítés 2022 negyedik negyedévében.
(Statisztika)
Az Apple iPhone-ok érték el a legtöbbet a vállalat összes termékcsaládja közül. Más termékek, például a hordható termékek is hozzájárultak az Apple nettó árbevételéhez.
12. 2022 első negyedévében az Apple MacBook egységekből származó globális bevétele 10,8 milliárd dollár volt.
(Statisztika)
2022 negyedik negyedévében a vállalat mintegy 11,51 milliárd dollár globális bevételt könyvelt el a MacBookokból. Ez jelentős növekedés a 2022 azonos negyedévében mért 9,18 milliárd dollárhoz képest.
13. Az iPad eladások 7,15 milliárd dolláros bevételt generáltak 2022 negyedik negyedévében.
(Statisztika)
2022 harmadik negyedévében az Apple iPad-eladásokból származó bevétele 7,22 milliárd dollár volt.
14. 2020-ban az Apple AirPods-jai a várakozások szerint a vállalat éves bevételének több mint 4,5%-át teszik ki.
(Digitális zenei hírek)
A piaci betekintések azt mutatják, hogy az Apple AirPods bevétele 12 milliárd dollár, ami a vállalat teljes értékesítésének több mint 4,5%-át teszi ki.
Az AirPod-ok rendkívül népszerűek, és magasabb bevételt hoznak az Apple-nek, mint amit a Spotify a teljes üzletéből.
Apple piaci részesedés Statisztika
Íme néhány további Apple-szám, hogy felmérje piaci hatását.
15. Az Apple megelőzte a Samsungot azáltal, hogy 70%-kal növelte okostelefon-szállítását
(Ellenpont kutatás)
Az Apple 70%-kal növelte okostelefon-szállítmányait 2021 utolsó negyedévében azáltal, hogy több mint 81 millió darabot szállított ki.
16. Az Apple 237,9 millió darabot szállított ki 2021-ben.
(Ellenpont kutatás)
A vállalat 2021-ben 237,9 millió darabot szállított ki, ezzel az egyik legnagyobb eladó egy adott évben.
A növekedés az iPhone 13 sikeres bevezetésének és az iPhone 12 lenyűgöző teljesítményének is köszönhető.
Apple vásárlói demográfia
Bár az Apple luxusmárkának számít, viszonylag drága termékeivel, egyik legnagyobb célközönsége a tinédzserek és a fiatal felnőttek. Nézzünk gyorsan néhány érdekes demográfiai Apple-statisztikát:
17. Az iPhone felhasználók körülbelül 51%-a nő.
(Statisztika)
2019-ben az Apple demográfiai statisztikái azt mutatták, hogy a felhasználók 51%-a nő volt. Ez volt az egyetlen olyan eladó a vizsgálatban, amelynél ennyi nő válaszolt.
18. A 16 és 24 év közöttiek a legnagyobb korcsoport, akik iOS okostelefonokat használnak.
(Statisztika)
A Mobile Ecosystem Forum által végzett tanulmány kimutatta, hogy 2019-ben az iPhone-felhasználók 44%-a 16 és 24 év közötti volt. A többi válaszadó körülbelül 30%-a Android-felhasználó volt.
19. Az amerikai iPhone-felhasználók 35%-a vásárolt Apple Watch-ot is.
(Techradar)
Az okosórák demográfiai adatai és az Apple órák eladási statisztikái egy 2020-as tanulmányból azt mutatták, hogy az Egyesült Államok az Apple Watch legnagyobb piaca.
A tanulmány egy Apple óra eladási adatot is feltárt, amely azt jelzi, hogy az iPhone-felhasználók 35%-ának volt olyan Apple Watch is, amelyet aktívan használt.
20. Az Apple-nek több mint 80 000 alkalmazottja van.
(Alma)
Az Apple körülbelül 80 000 alkalmazottat foglalkoztat, és több mint 2 millió munkahelyet teremtett az Egyesült Államokban.
Tekerje fel
A fenti statisztikák azt mutatják, hogy a vállalat hogyan nőtt és fejlődött az elmúlt 40 évben. Azt is erősen alátámasztják, hogy az Apple az elkövetkező években továbbra is vezetni fogja a technológiai ipart.
GYIK
-
Mi az Apple legnépszerűbb terméke?
A legnépszerűbb Apple termékek tetején az iPhone található. Az Apple 2020-as éves bevétele azt mutatja, hogy a vállalat állítólag körülbelül 1,5 milliárd darabot adott el világszerte az okostelefonból.
-
Melyik az Apple legsikeresebb iPhone-ja?
Annak ellenére, hogy 2014 szeptemberében jelent meg, az Apple eladási számai azt mutatják, hogy az iPhone 6 továbbra is a legtöbb eladott Apple-termék listájának élén marad. A cég eddig 222,4 millió darabot adott el a modellből.
-
Hányan használnak Apple termékeket?
2019-ben az Apple eladási adatai azt mutatták, hogy világszerte körülbelül 1 milliárd ember használt akkoriban több mint 1,4 különböző típusú Apple terméket.
-
Mi az Apple legnagyobb piaca?
Az amerikai kontinens továbbra is a legnagyobb piaca, 2022 első negyedévében 51,5 milliárd dollár nettó árbevételt ért el. Az Apple különböző statisztikái azt mutatják, hogy a vállalat globálisan jól teljesít. Például Kína és Európa is jelentős piacot jelent a technológiai óriás számára.