4 egyszerű lépés, hogy megtudja, hogyan befolyásolja a Google AIO a keresőoptimalizálást

Peter

Az SE Ranking szponzorálta ezt a bejegyzést. A cikkben kifejtett vélemények a szponzor sajátjai.

Kíváncsi vagy, hogy az AI hogyan befolyásolja a forgalmát?

Szeretné megtanulni, hogyan juthat el az AI áttekintésébe a SERP-k tetején?

Hiányoznak azok a napok, amikor a SERP legjobb eredményeként jelenhetett meg?

Újra átélheti a SEO dicsőséges napjait, ha megtanulja, hogyan hangolt webhelye a mesterséges intelligenciára.

Mi az AIO a SEO-ban?

Az AI-áttekintések vagy az AIO-k a Google egyik legújabb keresési funkciója, amely a SERP-ket tiszteli.

Az AI áttekintések mesterséges intelligencia által generált válaszokat és témaösszefoglalókat kínálnak a felhasználóknak, és ezek egyre nagyobb lendületet kapnak. A Google kísérletként indította el 2023 májusában, és azóta megváltoztatta a hagyományos keresést, hogy elindítsa a SEO új korszakát.

Most a SEO középpontjában a webhelyek AI áttekintésekhez való optimalizálása áll.

Az SE Ranking tanulmányai szerint ez a jellemző gyakran megfigyelhető hosszabb, főleg információs lekérdezések. Ezek a lekérdezések fülkékben gyakori mint a kapcsolatok, étel és ital, üzlet stb. Míg az AI áttekintések kezdetben csak az Egyesült Államokban voltak elérhetők, mostanában már megjelentek hat országra bővültahol immár a legfelső pozíciókat foglalhatják el a keresési eredmények között.

Kétségtelen, hogy ez csak a kezdete az AI Overviews térnyerésének. Ahhoz, hogy a keresőoptimalizálás terén élen járjon, már most kezdje el nyomon követni az AIO-k hatását webhelyeire. Nézzük meg, hogyan lehet ezt gyorsan és egyszerűen megtenni!

1. lépés: derítse ki, mely célkulcsszavak váltják ki az AIO-kat

Kezdje azzal, hogy megtudja, mely kulcsszavai váltanak ki AIO-kat, és melyekre optimalizálhatja a tartalmat.

Ez segít nagyobb forgalmat vonzani az új keresés révén.

Ennek manuális végrehajtása sokáig tarthat, különösen akkor, ha egy nagy projektje több ezer kulcsszót tartalmaz.

A folyamat automatizálásához használja a Az SE Ranking versenyképes kutatási eszköze. Ez az eszköz 22 millió AIO-t kiváltó kulcsszót tartalmaz az Egyesült Államokban és 2,2 milliót az Egyesült Királyság régiójában.

  1. Menj a Organikus forgalomkutatás szakasz.
  2. Kulcsszavak szűrése a szerint AI áttekintések funkciót, amint az az alábbi képernyőképen látható.
  3. A táblázat most csak azokat a kulcsszavakat jeleníti meg, amelyek AIO-kat indítanak el.
  4. A teljes lista exportálása.

Pro tippje:

Fedezze fel az AIO-kat kiváltó összes kulcsszó szándékát, keresési mennyiségét, pozícióját és nehézségét. Ez segít az AIO-k tartalomoptimalizálásának előtérbe helyezésében. Például, ha egy kulcsszó valószínűleg nagyon csekély forgalmat hoz, ne összpontosítson túl sokat a körülötte lévő tartalom figyelésére és optimalizálására.

2. lépés: Adjon hozzá kulcsszavakat egy AI-követőhöz, hogy figyelje őket

A következő lépés az AIO-kban való jelenlét ellenőrzésének egyszerűsítése. Minden kulcsszó kézi nyomon követése nehéz és időigényes, ezért elengedhetetlen egy automatizált eszköz.

Javasoljuk a praktikus használatát AI Tracker mert lehetővé teszi akár 1500 kulcsszó hozzáadását és figyelését.

Az AI Tracker minden felhasználó számára elérhető a Az SE Ranking 14 napos próbaverziója. Használja ezt az eszközt és teljes SEO csomagunkat, hogy felülmúlja a versenytársakat és növelje a forgalmat.

A kezdéshez:

  1. Hozzon létre egy projektet SE Rankingban.
  2. Adja hozzá az előző lépés során exportált összes kulcsszót.
  3. Menjen az AI Tracker eszközhöz.
  4. Kattintson Válasszon kulcsszavakat.
  5. Válassza ki azokat, amelyeket követni szeretne az AI áttekintéseihez.

Miután hozzáadta a kulcsszavakat, az eszköz naponta ellenőrzi a pozíciójukat az AIO-kban. Ez megkönnyíti az AI-eredmények változásainak és az Ön jelenlétének nyomon követését.

3. lépés: Ellenőrizze webhelye láthatóságát az AIO-kon

Természetesen sok SEO-szakértőt leginkább az foglalkoztat, hogy webhelyük szerepel-e az AI áttekintések forráslistáján.

Fontolja meg a AI áttekintése jelenlét grafikon be SE Ranking AI Tracker hogy tisztán megértse a helyzetet, és lássa, mennyire látható webhelye az AIO-kban. Ez az eszköz megmutatja, hogy a hozzáadott kulcsszavak közül hány váltott ki AIO-t, és hány AIO szerepel a webhelyén a Google erőforráslistáján.

Tekintse meg az alábbi táblázatot, hogy megtudja, mely kulcsszavak váltottak ki AIO-t, és melyek nem. Ha az ikonon egy szürke áthúzás van, akkor az adott kulcsszóhoz nincsenek AIO-k. Ha az ikon szürke, akkor vannak AIO-k, de a webhely nem szerepel benne. Ha az ikon lila, akkor webhelye szerepel az AIO-kban.

Mit jelentenek ezek a számok? Ha 100 AIO van, de webhelye csak 10-ben jelenik meg, akkor valószínűleg forgalmat veszít. Amikor az AIO-k megjelennek a keresési eredmények között, a felhasználók gyakran nem görgetik át őket, hogy megtalálják a webhelyet. Ez még akkor is érvényes, ha a szokásos eredményekben az első helyen áll. A SE Ranking legújabb kutatása megerősíti ezt, és kijelenti, hogy a kiemelt kivonatok az AI áttekintések mellett jelennek meg 45,39% a legtöbb esetben, míg a hirdetések az AI áttekintésekkel együtt megdöbbentőek 87% az idő.

Ezek az adatok segítenek azonosítani, mely kulcsszavakra kell összpontosítani. Ezután nyomon követheti az új AIO-stratégia teljesítményét az idő múlásával. Ha lépéseket tesz a mesterséges intelligencia-részletek elérése érdekében, minden grafikon emelkedő görbét mutat.

De ne feledd: Az AI áttekintések folyamatosan változnak. Előfordulhat, hogy az AIO-k egy napon megjelennek egy lekérdezésnél, majd a következő napon eltűnnek. Még az is előfordulhat, hogy webhelyét egy mesterséges intelligencia-részletben látja a tetején, de a következő napon teljesen eltűnik. Ráadásul a Google folyamatosan változtatja mesterséges intelligencia-részleteinek megjelenését.

Amikor először megjelent, a részlet így nézett ki:

Most így néz ki:

Jelenleg kevesebb a link, a Google jobbra tolja őket, hogy kisebb jelentőséget tulajdonítson nekik. Ez biztosítja, hogy ne vonják el a felhasználók figyelmét a mesterséges intelligencia által generált fő információkról. Fontos, hogy figyelje az AIO-kat, ha egyéb változások történnének. Meg kell értenie, mire számíthat, és hogy továbbra is látható lesz-e az AIO-kban, még akkor is, ha szerepel benne.

Ezekben az esetekben az eszköz minden általa feltérképezett SERP gyorsítótárban tárolt másolatait tárolja. Ez lehetővé teszi, hogy megnézze, hogyan változott az AIO-k megjelenése az idők során. Könnyedén ellenőrizheti, hogy webhelye linkjei jól láthatóan megjelennek-e az AIO-kban, vagy elrejtve egy gomb mögé.

4. lépés: Ismerje meg, mely webhelyeket választotta az Öné helyett AIO-forrásként

Egy másik fontos lépés az AIO-kban megjelenő webhelyek figyelése, ahol a webhelye hiányzik. Miért hasznos ez? Segít azonosítani a tartalom hiányosságait, és lehetővé teszi annak optimalizálását. Ez növeli annak esélyét, hogy bekerüljön az AIO-kba.

Használhatja a Organic-AI átfedés grafikonon ellenőrizheti, hogy a top 20-ból hány webhely szerepel jelenleg az AIO-ban kulcsszavaihoz.

Használja a AI SERP versenytársak szakaszban ezen adatok teljes körű elemzéséhez. Megmutatja:

  • Mely webhelyek szerepelnek az AI-részletben
  • Hogyan néz ki az adott kulcsszó 20 legjobb eredménye

Ha észreveszi, hogy a mesterséges intelligencia-részlet sok webhelyet tartalmaz a legjobb 20-on kívül, összpontosítson arra, hogy ezek a webhelyek mit csinálnak, hogy a Google hivatkozzon rájuk. Ezzel szemben, ha a Google a 20 legjobb webhelyet részesíti előnyben bizonyos kulcsszavakra, folytassa webhelye optimalizálását. Előfordulhat, hogy végül eléri a csúcsot, és nagymértékben növeli az esélyét, hogy megjelenjen az AIO-kban.

Az AIO-k is eltűnhetnek, így a legjobb helyezések megszerzése mindig nyerő stratégia.

Kövesse nyomon a mesterséges intelligencia áttekintését az SE-rangsor segítségével

Az egész digitális világ a mesterséges intelligencia által vezérelt keresés új korszakába lép. Amit most látunk, az csak a kezdet. Míg a jövő rejtély, és több változást is rejt magában, egy dolog biztos: a mesterséges intelligencia itt van, hogy maradjon, és alkalmazkodnunk kell ahhoz, hogy dolgozzunk vele.

Az AIO-k felügyelete ennek az új stratégiának elengedhetetlen része. Ennek a folyamatnak a helyes beállítása kétségtelenül eredményeket hoz.

Megpróbál Az SE Ranking AI Tracker 14 napig ingyenes próba-előfizetéssel hogy a szükséges lendületet adja SEO stratégiájának!

Ezt a cikket az SE Ranking szponzorálta, és az itt bemutatott nézetek a szponzor álláspontját képviselik.

Készen áll a webhely optimalizálására? Iratkozzon fel a SE Ranking szolgáltatásra, és szerezze meg a nagyszerű felhasználói élmény biztosításához szükséges adatokat.


A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.