Az SE Ranking szponzorálta ezt a bejegyzést. A cikkben kifejtett vélemények a szponzor sajátjai.
Kíváncsi vagy, hogy az AI hogyan befolyásolja a forgalmát?
Szeretné megtanulni, hogyan juthat el az AI áttekintésébe a SERP-k tetején?
Hiányoznak azok a napok, amikor a SERP legjobb eredményeként jelenhetett meg?
Újra átélheti a SEO dicsőséges napjait, ha megtanulja, hogyan hangolt webhelye a mesterséges intelligenciára.
Mi az AIO a SEO-ban?
Az AI-áttekintések vagy az AIO-k a Google egyik legújabb keresési funkciója, amely a SERP-ket tiszteli.
Az AI áttekintések mesterséges intelligencia által generált válaszokat és témaösszefoglalókat kínálnak a felhasználóknak, és ezek egyre nagyobb lendületet kapnak. A Google kísérletként indította el 2023 májusában, és azóta megváltoztatta a hagyományos keresést, hogy elindítsa a SEO új korszakát.
Most a SEO középpontjában a webhelyek AI áttekintésekhez való optimalizálása áll.
Az SE Ranking tanulmányai szerint ez a jellemző gyakran megfigyelhető hosszabb, főleg információs lekérdezések. Ezek a lekérdezések fülkékben gyakori mint a kapcsolatok, étel és ital, üzlet stb. Míg az AI áttekintések kezdetben csak az Egyesült Államokban voltak elérhetők, mostanában már megjelentek hat országra bővültahol immár a legfelső pozíciókat foglalhatják el a keresési eredmények között.
Kétségtelen, hogy ez csak a kezdete az AI Overviews térnyerésének. Ahhoz, hogy a keresőoptimalizálás terén élen járjon, már most kezdje el nyomon követni az AIO-k hatását webhelyeire. Nézzük meg, hogyan lehet ezt gyorsan és egyszerűen megtenni!
1. lépés: derítse ki, mely célkulcsszavak váltják ki az AIO-kat
Kezdje azzal, hogy megtudja, mely kulcsszavai váltanak ki AIO-kat, és melyekre optimalizálhatja a tartalmat.
Ez segít nagyobb forgalmat vonzani az új keresés révén.
Ennek manuális végrehajtása sokáig tarthat, különösen akkor, ha egy nagy projektje több ezer kulcsszót tartalmaz.
A folyamat automatizálásához használja a Az SE Ranking versenyképes kutatási eszköze. Ez az eszköz 22 millió AIO-t kiváltó kulcsszót tartalmaz az Egyesült Államokban és 2,2 milliót az Egyesült Királyság régiójában.
- Menj a Organikus forgalomkutatás szakasz.
- Kulcsszavak szűrése a szerint AI áttekintések funkciót, amint az az alábbi képernyőképen látható.
- A táblázat most csak azokat a kulcsszavakat jeleníti meg, amelyek AIO-kat indítanak el.
- A teljes lista exportálása.
Pro tippje:
Fedezze fel az AIO-kat kiváltó összes kulcsszó szándékát, keresési mennyiségét, pozícióját és nehézségét. Ez segít az AIO-k tartalomoptimalizálásának előtérbe helyezésében. Például, ha egy kulcsszó valószínűleg nagyon csekély forgalmat hoz, ne összpontosítson túl sokat a körülötte lévő tartalom figyelésére és optimalizálására.
2. lépés: Adjon hozzá kulcsszavakat egy AI-követőhöz, hogy figyelje őket
A következő lépés az AIO-kban való jelenlét ellenőrzésének egyszerűsítése. Minden kulcsszó kézi nyomon követése nehéz és időigényes, ezért elengedhetetlen egy automatizált eszköz.
Javasoljuk a praktikus használatát AI Tracker mert lehetővé teszi akár 1500 kulcsszó hozzáadását és figyelését.
Az AI Tracker minden felhasználó számára elérhető a Az SE Ranking 14 napos próbaverziója. Használja ezt az eszközt és teljes SEO csomagunkat, hogy felülmúlja a versenytársakat és növelje a forgalmat.
A kezdéshez:
- Hozzon létre egy projektet SE Rankingban.
- Adja hozzá az előző lépés során exportált összes kulcsszót.
- Menjen az AI Tracker eszközhöz.
- Kattintson Válasszon kulcsszavakat.
- Válassza ki azokat, amelyeket követni szeretne az AI áttekintéseihez.
Miután hozzáadta a kulcsszavakat, az eszköz naponta ellenőrzi a pozíciójukat az AIO-kban. Ez megkönnyíti az AI-eredmények változásainak és az Ön jelenlétének nyomon követését.
3. lépés: Ellenőrizze webhelye láthatóságát az AIO-kon
Természetesen sok SEO-szakértőt leginkább az foglalkoztat, hogy webhelyük szerepel-e az AI áttekintések forráslistáján.
Fontolja meg a AI áttekintése jelenlét grafikon be SE Ranking AI Tracker hogy tisztán megértse a helyzetet, és lássa, mennyire látható webhelye az AIO-kban. Ez az eszköz megmutatja, hogy a hozzáadott kulcsszavak közül hány váltott ki AIO-t, és hány AIO szerepel a webhelyén a Google erőforráslistáján.
Tekintse meg az alábbi táblázatot, hogy megtudja, mely kulcsszavak váltottak ki AIO-t, és melyek nem. Ha az ikonon egy szürke áthúzás van, akkor az adott kulcsszóhoz nincsenek AIO-k. Ha az ikon szürke, akkor vannak AIO-k, de a webhely nem szerepel benne. Ha az ikon lila, akkor webhelye szerepel az AIO-kban.
Mit jelentenek ezek a számok? Ha 100 AIO van, de webhelye csak 10-ben jelenik meg, akkor valószínűleg forgalmat veszít. Amikor az AIO-k megjelennek a keresési eredmények között, a felhasználók gyakran nem görgetik át őket, hogy megtalálják a webhelyet. Ez még akkor is érvényes, ha a szokásos eredményekben az első helyen áll. A SE Ranking legújabb kutatása megerősíti ezt, és kijelenti, hogy a kiemelt kivonatok az AI áttekintések mellett jelennek meg 45,39% a legtöbb esetben, míg a hirdetések az AI áttekintésekkel együtt megdöbbentőek 87% az idő.
Ezek az adatok segítenek azonosítani, mely kulcsszavakra kell összpontosítani. Ezután nyomon követheti az új AIO-stratégia teljesítményét az idő múlásával. Ha lépéseket tesz a mesterséges intelligencia-részletek elérése érdekében, minden grafikon emelkedő görbét mutat.
De ne feledd: Az AI áttekintések folyamatosan változnak. Előfordulhat, hogy az AIO-k egy napon megjelennek egy lekérdezésnél, majd a következő napon eltűnnek. Még az is előfordulhat, hogy webhelyét egy mesterséges intelligencia-részletben látja a tetején, de a következő napon teljesen eltűnik. Ráadásul a Google folyamatosan változtatja mesterséges intelligencia-részleteinek megjelenését.
Amikor először megjelent, a részlet így nézett ki:
Most így néz ki:
Jelenleg kevesebb a link, a Google jobbra tolja őket, hogy kisebb jelentőséget tulajdonítson nekik. Ez biztosítja, hogy ne vonják el a felhasználók figyelmét a mesterséges intelligencia által generált fő információkról. Fontos, hogy figyelje az AIO-kat, ha egyéb változások történnének. Meg kell értenie, mire számíthat, és hogy továbbra is látható lesz-e az AIO-kban, még akkor is, ha szerepel benne.
Ezekben az esetekben az eszköz minden általa feltérképezett SERP gyorsítótárban tárolt másolatait tárolja. Ez lehetővé teszi, hogy megnézze, hogyan változott az AIO-k megjelenése az idők során. Könnyedén ellenőrizheti, hogy webhelye linkjei jól láthatóan megjelennek-e az AIO-kban, vagy elrejtve egy gomb mögé.
4. lépés: Ismerje meg, mely webhelyeket választotta az Öné helyett AIO-forrásként
Egy másik fontos lépés az AIO-kban megjelenő webhelyek figyelése, ahol a webhelye hiányzik. Miért hasznos ez? Segít azonosítani a tartalom hiányosságait, és lehetővé teszi annak optimalizálását. Ez növeli annak esélyét, hogy bekerüljön az AIO-kba.
Használhatja a Organic-AI átfedés grafikonon ellenőrizheti, hogy a top 20-ból hány webhely szerepel jelenleg az AIO-ban kulcsszavaihoz.
Használja a AI SERP versenytársak szakaszban ezen adatok teljes körű elemzéséhez. Megmutatja:
- Mely webhelyek szerepelnek az AI-részletben
- Hogyan néz ki az adott kulcsszó 20 legjobb eredménye
Ha észreveszi, hogy a mesterséges intelligencia-részlet sok webhelyet tartalmaz a legjobb 20-on kívül, összpontosítson arra, hogy ezek a webhelyek mit csinálnak, hogy a Google hivatkozzon rájuk. Ezzel szemben, ha a Google a 20 legjobb webhelyet részesíti előnyben bizonyos kulcsszavakra, folytassa webhelye optimalizálását. Előfordulhat, hogy végül eléri a csúcsot, és nagymértékben növeli az esélyét, hogy megjelenjen az AIO-kban.
Az AIO-k is eltűnhetnek, így a legjobb helyezések megszerzése mindig nyerő stratégia.
Kövesse nyomon a mesterséges intelligencia áttekintését az SE-rangsor segítségével
Az egész digitális világ a mesterséges intelligencia által vezérelt keresés új korszakába lép. Amit most látunk, az csak a kezdet. Míg a jövő rejtély, és több változást is rejt magában, egy dolog biztos: a mesterséges intelligencia itt van, hogy maradjon, és alkalmazkodnunk kell ahhoz, hogy dolgozzunk vele.
Az AIO-k felügyelete ennek az új stratégiának elengedhetetlen része. Ennek a folyamatnak a helyes beállítása kétségtelenül eredményeket hoz.
Megpróbál Az SE Ranking AI Tracker 14 napig ingyenes próba-előfizetéssel hogy a szükséges lendületet adja SEO stratégiájának!
Ezt a cikket az SE Ranking szponzorálta, és az itt bemutatott nézetek a szponzor álláspontját képviselik.
Készen áll a webhely optimalizálására? Iratkozzon fel a SE Ranking szolgáltatásra, és szerezze meg a nagyszerű felhasználói élmény biztosításához szükséges adatokat.