A BrightEdge vállalati keresőoptimalizálási platform aktívan figyeli a kulcsszavas keresési eredmények millióit, valós idejű trendeket észlelve a Google mesterséges intelligencia áttekintésében és az organikus keresésben, amely a folyamatban lévő 2024. novemberi Core algoritmus frissítéshez kapcsolódik. Az adatok hat előzetes megfigyelést sugallnak a Google algoritmusának irányáról és arról, hogy mit kell tudniuk a kiadóknak és a keresőoptimalizálóknak.
Az AI-áttekintések egy keresési funkció, így a Google alapvető rangsorolási algoritmusának minden változása tükröződni fog az AIO-ban, különösen azért, mert az AIO és az organikus keresési eredmények többféleképpen átfedik egymást.
1. Átfedés az organikus és az AIO hivatkozások között
Az egyik érdekesebb trend, amely ebben a hónapban folytatódik, az AIO-ban hivatkozott webhelyek és az organikus keresési eredmények közötti átfedés. Ez az elmozdulás, amelyet először szeptemberben vettek észre, nagyon észrevehető volt, különösen az első tíz organikus keresési eredmény között. A magas besorolású organikus tartalom nagy eséllyel idézetté válik az AIO-ban. Ez a tendencia arra utal, hogy a Google egyre inkább összehangolja az AIO hivatkozásokat az organikus keresési algoritmussal.
Csak találgatni lehet, hogy a Google hogyan hangolja össze az organikus SERP-ket az AIO-val, mert a Google nem kommentálta ezt a tendenciát. Lehetséges, hogy az AIO az organikus keresési eredményekre alapozza magát, amelyek maguk is egyre pontosabban igazodnak a keresési lekérdezések aktualitásához.
A Google információszerzési szabadalma egy olyan módszert ír le a webhelyek rangsorolására, amely szorosan összekapcsolja a Google organikus keresési rangsorát egy AI-alapú keresőfelülettel. Ezek a BrightEdge által észlelt trendek igazodnak az AI-keresés és az organikusan rangsorolt válaszok közötti szimmetriához.
2. Különböző rangsorolású vásárlási lekérdezések
Az organikus és az AIO SERP-k közötti átfedés tendenciája nem jelenik meg a vásárlással kapcsolatos lekérdezésekben.
Ez a tendencia azonban nem érvényes a vásárlási kérdésekre. Az organikus vásárlási SERP-k és az AIO-eredmények egyre inkább szétválaszthatók, és különböző irányokba irányulnak. A BrightEdge úgy értelmezte az adatokat, hogy az AIO további támogató eredményei miatt az organikus és az AIO vásárlási lekérdezések egyre inkább nem egyeznek.
A Google algoritmus frissítése csak két hét múlva fejeződik be. A BrightEdge Generative Parser technológiája azonban megmutatja, hogy a keresési eredmények milyen trendeket mutatnak, ami utal arra, hogy mi történik a keresési eredmények felszíne alatt.
3. Lefelé mutató trendek az átfedésben
A BrightEdge megosztotta, hogy az organikus és az AIO között a rangsor átfedése kezdetben enyhe volatilitásnövekedést (+2,3%) tapasztalt, ami november 8-ig vezetett, de ezt követően a következő két napon csökkenő tendenciát mutatott (-3,7%), és a csökkenő tendencia a frissítéssel folytatódott. bejelentették.
4. Megnövekedett volatilitás átfedésben
A frissítés megjelenése után az organikus keresési eredmények és az AIO közötti volatilitás komolyan megugrott. A BrightEdge úgy értelmezi a változtatásokat, hogy az újraelosztási mintára utal. Véleményem szerint ez mind az AIO, mind az organikus rangsor változásait tükrözheti, amelyeknek valamikor stabilizálódniuk kell. A legalacsonyabb helyezési szinteken (21-30. pozíciók) bekövetkezett változások mértéke magas volatilitást jelez.
A SERP-k jelenlegi trendje a frissítés bejelentése óta:
- Top 10 pozíció: +10,6%-os volatilitásnövekedés
- 11-20. pozíció: -5,9%-os volatilitás csökkenés
- 21-30. pozíció: +23,3%-os volatilitásnövekedés
5. Iparspecifikus változások
Hangsúlyozni kell, hogy a BrightEdge generatív elemzője valós idejű változásokat jelent a keresési eredmények milliói között, amelyek a keresési eredményeken belüli változások mértékét jelzik. A BrightEdge ezután konkrét iparágakat vizsgál, és jelenleg jelentős változásokat tapasztal az e-kereskedelmi lekérdezésekben, és jelentős változásokat az oktatással kapcsolatos lekérdezésekben.
Íme a változások iparágonként:
- Az e-kereskedelem -22,1%-os eltolódást mutat a legnépszerűbb idézetek között
- Az oktatás mérsékelt -7,3%-os kiigazítással
- Az egészségügy stabilitását -1,5%-os eltolással
- B2B Tech felvétel -0,4% változás
6. A tartalom idézésének mintái
A volatilitási minták korai kísérleti jelzést adnak arról, hogy a Google milyen lekérdezéseket részesít előnyben ebben a frissítésben. Ezek ismét valós idejű eredmények, amelyek a frissítés új részeinek megjelenésével változhatnak.
A BrightEdge insights a volatilitási rátákból:
- „Erősebb stabilitást biztosító oktatási tartalom
- Termékközpontú tartalom, amely nagyobb volatilitást mutat
- Kutatás-orientált webhelyek, amelyek ellenálló képességet mutatnak
- Úgy tűnik, az iparági szakértelem előtérbe kerül”
Elvihető a valós idejű volatilitásból
A BrightEdge megadta a Search Engine Journal értelmezését arról, hogy a valós idejű adatok mit sugallhatnak a jövőbeni AIO hivatkozásokhoz:
- „A tartalomkészítés során a valódi felhasználói értéket részesítse előnyben a kulcsszóoptimalizálással szemben
- Ne hagyja figyelmen kívül annak a tartalomnak a fontosságát, amely esetleg nem szerepel az 1. oldalon a célkulcsszavak szempontjából
- Gondosan figyelje az AIO-idézeteket, mivel az adatok azt sugallják, hogy előfordulhatnak bizonyos ingadozások.
Ok az optimizmusra?
Ez a frissítés sok negatív érzelmet tartalmaz, ami könnyen érthető, mivel 2024 sok kiadó számára rossz év volt. Például az X-en (korábban Twitteren) általános panasz az, hogy a Google túl sok Reddit-tartalmat jelenít meg.
A Google mesterséges intelligenciájának áttekintését a kiadók semmilyen szinten vagy iparágban nem fogadták örömmel, mert brutális látni, hogy a Google mesterséges intelligenciája átfogalmazza az Ön tartalmát, majd hozzáadják egy összefoglalóhoz, amely tartalmazza a versenytársaktól származó átfogalmazott tartalmat, csak egy apró, nehezen látható hivatkozással az idézethez. .
Frank Pine-t, a Media News Group és a Tribune Publishing (68 újságból álló hálózat) ügyvezető szerkesztőjét a New York Times az év elején idézte, aki megjegyezte, hogy a Google mesterséges intelligencia áttekintése „kannibalizálja” a tartalmat, és kárt okoz a kiadóknak.
A The Times ezt idézte:
„Lehetséges, hogy megfojtja a tartalom eredeti alkotóit” – mondta Mr. Pine. A funkció, az AI Overviews egy újabb lépésnek tűnt afelé, hogy a generatív mesterséges intelligencia felváltsa „az általuk kannibalizált kiadványokat…”
Jelenleg senkinek sem tesz jót, ha ott ül és morog. Tartsa szemmel a keresési eredményeket, hogy figyelemmel kísérhesse a frissítés megjelenésekor bekövetkező változásokat, és kövesse az adatokat.
További információ a 2024. novemberi Google Core Algorithm-frissítésről, és itt tudhat meg többet az AI áttekintéseiről.