A Google azt mondja, hogy értékeli az Open Web -t, és a jelenlegi Googler a közelmúltbeli New York -i Search Central magánbeszélgetésben megerősítette, hogy a cég, köztük Sundar Pichai vezérigazgató, törődik a web -ökoszisztémával. De ezt az üzenetet egy ex-googler ellentmondja, aki szerint a Google belsőleg a forgalmat a kiadóknak „szükséges gonosznak” tekinti.
A Google -keresés állandó fejlődése
Elizabeth Reid, a keresési alelnök, a Bloombergben profilozva, mint a Google Search 2021 -es kezdetén, különösen az AI áttekintéseknél. Korábban részt vett a Google Maps -ban, és az az, aki feltárta a Google alapvető aktuitási rendszereinek létezését.
A kereséssel kapcsolatos állítások megmutatják, hogyan változik, és képet ad arról, hogy a kiadóknak és a SEO -knak hogyan kell igazítaniuk perspektíváikat. A legfontosabb elvitel az, hogy a technológia lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy különböző módon kölcsönhatásba lépjenek az információkkal, és a keresésnek fejlődnie kell, hogy lépést tartson velük. Véleménye szerint az, ami történik, most egy fentről lefelé mutató megközelítés, ahol a Google változtatásokat vezet a felhasználók számára, inkább a Google reagál a felhasználókra.
Azt állították, hogy a keresési megközelítést a Google Maps tapasztalataival tájékoztatták, ahol Sergey Brin arra késztette a csapatot, hogy engedje el a térképeket, mielőtt kényelmesen felszabadították volna, megtanítva, hogy ez lehetővé tette számukra, hogy megértsék, mi a felhasználók valóban gyorsabban akarnak, mint amennyire hosszabb ideig vártak.
Bloomberg szerint:
„Reid inkább„ állandó evolúciónak ”nevezi megközelítését, mint a teljes átalakítást. A csapata továbbra is küzd a Google -keresés céljának meghatározásáért ebben az új korszakban, a 21 jelenlegi és volt kutatási vezetõvel és alkalmazottal folytatott interjúk szerint …”
AI és a hagyományos Google -keresés
A Google Search elvesztette a keresőmérnökök 20% -át, akik átmentek a generatív AI bevezetésére, így talán nem meglepő, hogy úgy gondolja, hogy a keresősáv elveszíti a hangsúlyt. A jelentés szerint:
„Reid azt jósolja, hogy a hagyományos Google keresősáv idővel kevésbé lesz kiemelkedő. A hangkérdezések továbbra is növekedni fognak, mondja, és a Google a vizuális keresés kibővített használatát tervezi.”
De azt is mondta, hogy a keresősáv nem megy el:
„A keresősáv hamarosan nem megy el hamarosan, mondja Reid, de a vállalat egy olyan jövő felé halad, amelyben a Google mindig a háttérben lebeg.” A világ csak kibővül, „mondja.” Olyan, mintha olyan könnyen megkérdezheti a Google-t, mint egy barátot, csak a barátot tudják, igaz? „
A forgalom küldése a kiadóknak szükséges gonosz
A cikk látszólag ellentmondásos kijelentéseket kínál arról, hogy a Google hogyan látja kapcsolatát a web -ökoszisztémával. Egy névtelen volt Googler -t idéznek, hogy azt állítják, hogy a „forgalom” a kiadóknak szükséges gonosz.
„A kiadói webhelyek forgalmának adása egyfajta szükséges gonosz. A legfontosabb dolog, amit megpróbálnak tenni, az, hogy az embereket a Google szolgáltatások fogyasztására késztetik” – mondja a korábbi ügyvezető. „Tehát természetes hajlam van arra, hogy az emberek maradjanak a Google oldalán, de ez csökkenti a kiadók és maga a Google között a fajta megállapodást.”
Amit a jelenlegi googlerek mondanak
A New York City Google Search Central Live rendezvényén lehetőségem volt egy privát beszélgetést folytatni egy Googlerrel a Google vezérigazgatója, Sundar Pichai képtelensége, hogy megfogalmazza, mit tesz a Google a web -ökoszisztéma támogatása érdekében. A Googler azt mondta nekem, hogy hallották, hogy Sundar Pichai kifejezetten elismeri a kiadókkal fennálló kapcsolatukat, és azt mondta, hogy ez valami, amire komolyan gondolkodik.
A Googler nyilatkozatát a cikkben visszhangzott valami, amit Liz Reid és Sundar Pichai mondtak:
„A Reid azt mondja, hogy a Google mélyen törődik a kiadókkal, és hogy az AI áttekintése egy ugráló pont a felhasználók számára, hogy további kutatásokat végezzenek a nyílt interneten. A Pichai a maga részéről hangsúlyozza, hogy„ kiváló minőségű ”forgalmat kell küldeni a webhelyekre, ahelyett, hogy a felhasználókat olyan webhelyekre kattintanák, amelyek nem relevánsak számukra.
„Az a szakaszban vagyunk, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy ezen a pillanatban javítjuk a terméket, de oly módon, hogy a forgalom elküldését az ökoszisztéma felé prioritássá tegyük – mondja és hozzáteszi:„ Ez volt a legfontosabb cél. ”
Elvitel
- A Google átalakítja a keresést a felhasználói viselkedés, nem pedig a felülről lefelé történő mandátum alapján. De az a tény, hogy az Openai CHATGPT -je arra késztette a Google -t, hogy a válaszuk felvegye, azt mutatja, hogy a felhasználói viselkedésektől eltekintve más erők is játszanak.
- A hagyományos keresősáv egyre kevésbé központi, helyébe a hang (valószínűleg mobil eszközök) és a vizuális keresés (szintén mobil). A Google multimodális, ami azt jelenti, hogy több érzéken belül működik, mint például audio és a vizuális. A kiadóknak valóban keményen gondolkodniuk kell arról, hogy ez hogyan befolyásolja üzleti tevékenységüket, és hogyan igazíthatják azt, hogy multimodális is legyenek, hogy a felhasználókkal együtt fejlődjenek, hogy tartalmuk már ott legyen, amikor maga a Google fejlődik, hogy ott is találkozzon velük.
- Az AI áttekintése és esetleg az Ikrek személyes AI asszisztense jelezheti a Google felé irányuló elmozdulást, amely környezeti jelenlétként szolgál, nem pedig rendeltetési helyként.
- A Google kapcsolata a kiadókkal soha nem volt feszültebb. A nyilvánosságra néző kijelentések és az anonim ex-googlerek közötti leválasztás jelet ad arra, hogy a Google-nak jobban ki kell állnia a kiadókkal való kapcsolatukkal. Például a Google Search Central videóinak interaktív munkamenetek voltak a kiadókkal, fokozatosan kiszáradva a szkript és a válaszok, és most teljesen eltűnt. Bár azt hiszem, amit a Googler mesélt nekem a Pichai a kiadók iránti tiszteletéről, mert ismerem őket, hogy igazak legyenek, az a megjelenés, hogy a keresési kapcsolatok csapata visszahúzódott a zárt ajtók mögött, hangosabb jelet ad.
- A Google vezetése hangsúlyozza az elkötelezettséget, hogy „kiváló minőségű forgalmat” küldjön a webhelyekre. A SEO -k és a kiadók azonban azt állítják, hogy a forgalom alacsonyabb, és az érzés lehet, hogy a Google -nak egy kicsit több adást kell fontolnia, és sokkal kevesebbet vesz igénybe.
Kalap tipp Glenn Gabe -nak, hogy felhívja a figyelmet erre a cikkre.