A Google a kiadói forgalmat szükséges gonosznak tekinti

Peter

A Google azt mondja, hogy értékeli az Open Web -t, és a jelenlegi Googler a közelmúltbeli New York -i Search Central magánbeszélgetésben megerősítette, hogy a cég, köztük Sundar Pichai vezérigazgató, törődik a web -ökoszisztémával. De ezt az üzenetet egy ex-googler ellentmondja, aki szerint a Google belsőleg a forgalmat a kiadóknak „szükséges gonosznak” tekinti.

A Google -keresés állandó fejlődése

Elizabeth Reid, a keresési alelnök, a Bloombergben profilozva, mint a Google Search 2021 -es kezdetén, különösen az AI áttekintéseknél. Korábban részt vett a Google Maps -ban, és az az, aki feltárta a Google alapvető aktuitási rendszereinek létezését.

A kereséssel kapcsolatos állítások megmutatják, hogyan változik, és képet ad arról, hogy a kiadóknak és a SEO -knak hogyan kell igazítaniuk perspektíváikat. A legfontosabb elvitel az, hogy a technológia lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy különböző módon kölcsönhatásba lépjenek az információkkal, és a keresésnek fejlődnie kell, hogy lépést tartson velük. Véleménye szerint az, ami történik, most egy fentről lefelé mutató megközelítés, ahol a Google változtatásokat vezet a felhasználók számára, inkább a Google reagál a felhasználókra.

Azt állították, hogy a keresési megközelítést a Google Maps tapasztalataival tájékoztatták, ahol Sergey Brin arra késztette a csapatot, hogy engedje el a térképeket, mielőtt kényelmesen felszabadították volna, megtanítva, hogy ez lehetővé tette számukra, hogy megértsék, mi a felhasználók valóban gyorsabban akarnak, mint amennyire hosszabb ideig vártak.

Bloomberg szerint:

„Reid inkább„ állandó evolúciónak ”nevezi megközelítését, mint a teljes átalakítást. A csapata továbbra is küzd a Google -keresés céljának meghatározásáért ebben az új korszakban, a 21 jelenlegi és volt kutatási vezetõvel és alkalmazottal folytatott interjúk szerint …”

AI és a hagyományos Google -keresés

A Google Search elvesztette a keresőmérnökök 20% -át, akik átmentek a generatív AI bevezetésére, így talán nem meglepő, hogy úgy gondolja, hogy a keresősáv elveszíti a hangsúlyt. A jelentés szerint:

„Reid azt jósolja, hogy a hagyományos Google keresősáv idővel kevésbé lesz kiemelkedő. A hangkérdezések továbbra is növekedni fognak, mondja, és a Google a vizuális keresés kibővített használatát tervezi.”

De azt is mondta, hogy a keresősáv nem megy el:

„A keresősáv hamarosan nem megy el hamarosan, mondja Reid, de a vállalat egy olyan jövő felé halad, amelyben a Google mindig a háttérben lebeg.” A világ csak kibővül, „mondja.” Olyan, mintha olyan könnyen megkérdezheti a Google-t, mint egy barátot, csak a barátot tudják, igaz? „

A forgalom küldése a kiadóknak szükséges gonosz

A cikk látszólag ellentmondásos kijelentéseket kínál arról, hogy a Google hogyan látja kapcsolatát a web -ökoszisztémával. Egy névtelen volt Googler -t idéznek, hogy azt állítják, hogy a „forgalom” a kiadóknak szükséges gonosz.

„A kiadói webhelyek forgalmának adása egyfajta szükséges gonosz. A legfontosabb dolog, amit megpróbálnak tenni, az, hogy az embereket a Google szolgáltatások fogyasztására késztetik” – mondja a korábbi ügyvezető. „Tehát természetes hajlam van arra, hogy az emberek maradjanak a Google oldalán, de ez csökkenti a kiadók és maga a Google között a fajta megállapodást.”

Amit a jelenlegi googlerek mondanak

A New York City Google Search Central Live rendezvényén lehetőségem volt egy privát beszélgetést folytatni egy Googlerrel a Google vezérigazgatója, Sundar Pichai képtelensége, hogy megfogalmazza, mit tesz a Google a web -ökoszisztéma támogatása érdekében. A Googler azt mondta nekem, hogy hallották, hogy Sundar Pichai kifejezetten elismeri a kiadókkal fennálló kapcsolatukat, és azt mondta, hogy ez valami, amire komolyan gondolkodik.

A Googler nyilatkozatát a cikkben visszhangzott valami, amit Liz Reid és Sundar Pichai mondtak:

„A Reid azt mondja, hogy a Google mélyen törődik a kiadókkal, és hogy az AI áttekintése egy ugráló pont a felhasználók számára, hogy további kutatásokat végezzenek a nyílt interneten. A Pichai a maga részéről hangsúlyozza, hogy„ kiváló minőségű ”forgalmat kell küldeni a webhelyekre, ahelyett, hogy a felhasználókat olyan webhelyekre kattintanák, amelyek nem relevánsak számukra.

„Az a szakaszban vagyunk, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy ezen a pillanatban javítjuk a terméket, de oly módon, hogy a forgalom elküldését az ökoszisztéma felé prioritássá tegyük – mondja és hozzáteszi:„ Ez volt a legfontosabb cél. ”

Elvitel

  • A Google átalakítja a keresést a felhasználói viselkedés, nem pedig a felülről lefelé történő mandátum alapján. De az a tény, hogy az Openai CHATGPT -je arra késztette a Google -t, hogy a válaszuk felvegye, azt mutatja, hogy a felhasználói viselkedésektől eltekintve más erők is játszanak.
  • A hagyományos keresősáv egyre kevésbé központi, helyébe a hang (valószínűleg mobil eszközök) és a vizuális keresés (szintén mobil). A Google multimodális, ami azt jelenti, hogy több érzéken belül működik, mint például audio és a vizuális. A kiadóknak valóban keményen gondolkodniuk kell arról, hogy ez hogyan befolyásolja üzleti tevékenységüket, és hogyan igazíthatják azt, hogy multimodális is legyenek, hogy a felhasználókkal együtt fejlődjenek, hogy tartalmuk már ott legyen, amikor maga a Google fejlődik, hogy ott is találkozzon velük.
  • Az AI áttekintése és esetleg az Ikrek személyes AI asszisztense jelezheti a Google felé irányuló elmozdulást, amely környezeti jelenlétként szolgál, nem pedig rendeltetési helyként.
  • A Google kapcsolata a kiadókkal soha nem volt feszültebb. A nyilvánosságra néző kijelentések és az anonim ex-googlerek közötti leválasztás jelet ad arra, hogy a Google-nak jobban ki kell állnia a kiadókkal való kapcsolatukkal. Például a Google Search Central videóinak interaktív munkamenetek voltak a kiadókkal, fokozatosan kiszáradva a szkript és a válaszok, és most teljesen eltűnt. Bár azt hiszem, amit a Googler mesélt nekem a Pichai a kiadók iránti tiszteletéről, mert ismerem őket, hogy igazak legyenek, az a megjelenés, hogy a keresési kapcsolatok csapata visszahúzódott a zárt ajtók mögött, hangosabb jelet ad.
  • A Google vezetése hangsúlyozza az elkötelezettséget, hogy „kiváló minőségű forgalmat” küldjön a webhelyekre. A SEO -k és a kiadók azonban azt állítják, hogy a forgalom alacsonyabb, és az érzés lehet, hogy a Google -nak egy kicsit több adást kell fontolnia, és sokkal kevesebbet vesz igénybe.

Kalap tipp Glenn Gabe -nak, hogy felhívja a figyelmet erre a cikkre.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.