A Google John Mueller válaszolt egy kérdésre a belső webhely navigációjáról, ahol egy SEO aggódott a kulcsszó -mondat rangsorának képessége miatt, ugyanazt a horgonyszöveg használatával négy weboldal -szakaszban egy egész weboldalon.
Link négy navigációs területen
A kérdést feltevő személynek volt egy olyan ügyfél, akinek négy navigációs területe volt, amelyek linkekkel rendelkeznek az egész webhelyen. Az egyik link megismétlődik a négy navigációs terület mindegyikén, pontosan ugyanazt a horgonyszöveg felhasználásával. Aggodalomra ad okot, hogy ezt a kifejezést az egész webhelyen többször használni lehet, hogy túlzottan használja.
Gyökerek arról, hogy a SEO -k miért aggódnak a horgonyszöveg túlzott felhasználása miatt
A SEO -iparban régóta aggodalomra ad okot a horgonyszöveg túlzott felhasználása. Ennek az aggodalomnak az eredeti oka, annak gyökere, az az oka, hogy a belső horgonyszöveg túlzott felhasználása úgy tekinthető, mint a keresőmotorok manipulálásának szándékának kommunikálása. Ez az aggodalom 2005 -ben merült fel, mert a Google bejelentett statisztikai elemzését alkalmazta, amely azonosíthatja a természetellenes összekapcsolási mintákat.
Az évek során ez az aggodalom a horgonyszöveg „hígításának” aggódása miatt fejlődött, amelynek nincs alapja a Google -ban, bár a Google nyilvántartásba vétele szerint tompítják a weboldali linkeket.
A Google a múltban ismertette, hogy egy oldalt elosztja olyan alkotóelemeire, mint például a fejléc szakasz (ahol a logó van), a webhely-navigáció, az oldalsávok, a fő tartalom, a tartalomon belüli navigáció, a reklám és a láblécek.
Tudjuk, hogy a Google ezt legalább 2004 óta csinálja (egy Googler megerősítette nekem egy keresési eseményen), és minden bizonnyal 2006 körül, amikor a Google tompította a külső írásbeli linkek és a belső írásbeli linkek hatását, hogy a linkek csak egy linknek számoljanak, és nem a teljes 2000-es vagy bármilyen linkek számával.
A nap folyamán az emberek egy prémiumban értékesítették a weboldali linkeket, mert azt mondták, hogy kihasználják a webhely teljes Pagerank erejét. Tehát a Google bejelentette, hogy ezeket a linkeket tompítják a belső linkekhez, és a Google elkezdett felismerni a fizetett linkeket, és megakadályozta a PageRank átutalását.
Láthattuk a webhely -linkek erejét a Google böngésző eszköztárán, amely tartalmazott egy PageRank -mérőt, tehát amikor a változás történt, meg tudtuk erősíteni ezt a hatást az eszköztárban és a rangsorban.
Ez az oka annak, hogy a Salewide linkek már nem SEO dolog. Ennek semmi köze sincs a hígításhoz.
Hozzászólási linkek és hígítás 2025
Ma találunk egy SEO -t, aki aggódik amiatt, hogy egy íróhorgonyszöveg -link „hígított”.
Tehát, ha már tudjuk, hogy a Google felismeri az oldalsávokat, a menüket és a lábléceket, és elválasztja azokat a fő tartalomtól, és tudjuk, hogy a Google nem számol egy sorpárt többszöri linket, hanem inkább úgy számolja, mintha csak egy oldalon létezik, akkor már tudjuk a válaszra adott választ, azaz nem, hogy a Google -nak nem lesz fontos, mert a Navigációs Sitewide Link.
A webvide navigációs link fontos, de nem ugyanaz, mint a tartalomon belüli kontextuális link. A kontextuális linknek van értelme, értelmes, mert mond valamit az oldalról, amelyhez kapcsolódik. Az egyik nem jobb, mint a másik, csak különféle linkek.
Ez a kérdés, amelyet a SEO feltett:
Hé
@Johnmu.com
Egy ügyfélnek 4 NAV -ja van. A főmenü, a lábléc linkek, az oldalsáv QuickLinks és a Kapcsolódó oldalak Mini-Nav a hozzászólásokban. Nem a SEO számára, de megnégyszerezték a belső linkprofilt egy kulcsoldalra egyetlen horgonyon.Bármilyen kockázat, hogy hígítjuk azt a képességet, hogy ezt a kulcsszót „túlzottan” rangsoroljuk?
Valaki más válaszolt a kérdésre egy linkkel egy keresőmotor -folyóiratcikkhez, amely egy olyan webhelyről szól, amely linkeket tartalmaz a teljes webhely minden oldalára, ami teljesen más helyzet. Ez egy egyfajta helyszíni építészet a régi időkből, úgynevezett síkképesség -architektúrának. A SEO -k létrehozták a PageRank elterjesztése céljából a webhely minden oldalára, hogy segítsék őket rangsorolni.
A Google John Mueller egy megjegyzéssel válaszolt arra a sík webhely felépítésére és a SEO által feltett lekérdezésre adott válaszra:
„Azt hiszem, (évek óta), amely inkább egy olyan webhelyről szól, amely minden oldalról minden oldalra kapcsolódik, ahol elveszíti a kontextusát, hogy az oldalak hogyan ülnek a webhelyen. Nem hiszem, hogy ez a helyzet. Ha 4 azonos link van egy oldalon egy másik oldalra, jónak tűnik, és számomra általános, nem aggódnék.”
Sok másolat
A SEO azt válaszolta, hogy az oldalsávok mentén a duplikált tartalom HTML volt, és nem a „navigáció”, és hogy aggódtak amiatt, hogy ez sok másolatot vezetett be.
Írta:
„A 4 duplikált Navs a webhely minden oldalán, szemantikailag az oldalsó sáv és a kapcsolódó oldalak nem NAV -k, ők HTML, felsorolják a strukturált linkeket, így sok másolatú IMO”
Azt hiszem, hogy Mueller válasza továbbra is érvényes. Nem számít, ha szemantikailag oldalsó sávok és kapcsolódó oldalak. Fontos az, hogy ők nem a fő tartalom, amire a Google koncentrál.
A Google Martin Splitt négy évvel ezelőtt részletesen ismerte el ezt a középpontban.
Martin arról beszél, hogy miként azonosítják a kapcsolódó tartalmi linkeket és egyéb dolgokat, amelyek nem a fő tartalom:
„És akkor ott van ez a másik dolog, amely úgy tűnik, mint a kapcsolódó termékekhez való linkek, de ez nem igazán része a középpontnak. Ez nem igazán fő tartalom. Úgy tűnik, hogy ez további cucc.
És akkor van, mint egy csomó kazánlap vagy: „Hé, rájöttünk, hogy a menü nagyjából ugyanolyannak tűnik ezen oldalakon és listákon.”
Tehát a SEO válasza az, hogy nem számít, ha ezek a linkek oldalsávban vagy menü navigációban vannak -e vagy kapcsolódó linkek. A Google nem a fő tartalomként és a weboldal elemzésének céljából azonosítja azt. A Google nem érdekli, ha a cuccok az egész webhelyen felbukkannak, ez nem a fő tartalom.
Olvassa el az eredeti vitát a Bluesky -ról.