A Google a SEO hatás hígításáról a horgonyszöveg túlhasználatán keresztül

Peter

A Google John Mueller válaszolt egy kérdésre a belső webhely navigációjáról, ahol egy SEO aggódott a kulcsszó -mondat rangsorának képessége miatt, ugyanazt a horgonyszöveg használatával négy weboldal -szakaszban egy egész weboldalon.

Link négy navigációs területen

A kérdést feltevő személynek volt egy olyan ügyfél, akinek négy navigációs területe volt, amelyek linkekkel rendelkeznek az egész webhelyen. Az egyik link megismétlődik a négy navigációs terület mindegyikén, pontosan ugyanazt a horgonyszöveg felhasználásával. Aggodalomra ad okot, hogy ezt a kifejezést az egész webhelyen többször használni lehet, hogy túlzottan használja.

Gyökerek arról, hogy a SEO -k miért aggódnak a horgonyszöveg túlzott felhasználása miatt

A SEO -iparban régóta aggodalomra ad okot a horgonyszöveg túlzott felhasználása. Ennek az aggodalomnak az eredeti oka, annak gyökere, az az oka, hogy a belső horgonyszöveg túlzott felhasználása úgy tekinthető, mint a keresőmotorok manipulálásának szándékának kommunikálása. Ez az aggodalom 2005 -ben merült fel, mert a Google bejelentett statisztikai elemzését alkalmazta, amely azonosíthatja a természetellenes összekapcsolási mintákat.

Az évek során ez az aggodalom a horgonyszöveg „hígításának” aggódása miatt fejlődött, amelynek nincs alapja a Google -ban, bár a Google nyilvántartásba vétele szerint tompítják a weboldali linkeket.

A Google a múltban ismertette, hogy egy oldalt elosztja olyan alkotóelemeire, mint például a fejléc szakasz (ahol a logó van), a webhely-navigáció, az oldalsávok, a fő tartalom, a tartalomon belüli navigáció, a reklám és a láblécek.

Tudjuk, hogy a Google ezt legalább 2004 óta csinálja (egy Googler megerősítette nekem egy keresési eseményen), és minden bizonnyal 2006 körül, amikor a Google tompította a külső írásbeli linkek és a belső írásbeli linkek hatását, hogy a linkek csak egy linknek számoljanak, és nem a teljes 2000-es vagy bármilyen linkek számával.

A nap folyamán az emberek egy prémiumban értékesítették a weboldali linkeket, mert azt mondták, hogy kihasználják a webhely teljes Pagerank erejét. Tehát a Google bejelentette, hogy ezeket a linkeket tompítják a belső linkekhez, és a Google elkezdett felismerni a fizetett linkeket, és megakadályozta a PageRank átutalását.

Láthattuk a webhely -linkek erejét a Google böngésző eszköztárán, amely tartalmazott egy PageRank -mérőt, tehát amikor a változás történt, meg tudtuk erősíteni ezt a hatást az eszköztárban és a rangsorban.

Ez az oka annak, hogy a Salewide linkek már nem SEO dolog. Ennek semmi köze sincs a hígításhoz.

Hozzászólási linkek és hígítás 2025

Ma találunk egy SEO -t, aki aggódik amiatt, hogy egy íróhorgonyszöveg -link „hígított”.

Tehát, ha már tudjuk, hogy a Google felismeri az oldalsávokat, a menüket és a lábléceket, és elválasztja azokat a fő tartalomtól, és tudjuk, hogy a Google nem számol egy sorpárt többszöri linket, hanem inkább úgy számolja, mintha csak egy oldalon létezik, akkor már tudjuk a válaszra adott választ, azaz nem, hogy a Google -nak nem lesz fontos, mert a Navigációs Sitewide Link.

A webvide navigációs link fontos, de nem ugyanaz, mint a tartalomon belüli kontextuális link. A kontextuális linknek van értelme, értelmes, mert mond valamit az oldalról, amelyhez kapcsolódik. Az egyik nem jobb, mint a másik, csak különféle linkek.

Ez a kérdés, amelyet a SEO feltett:


@Johnmu.com
Egy ügyfélnek 4 NAV -ja van. A főmenü, a lábléc linkek, az oldalsáv QuickLinks és a Kapcsolódó oldalak Mini-Nav a hozzászólásokban. Nem a SEO számára, de megnégyszerezték a belső linkprofilt egy kulcsoldalra egyetlen horgonyon.

Bármilyen kockázat, hogy hígítjuk azt a képességet, hogy ezt a kulcsszót „túlzottan” rangsoroljuk?

Valaki más válaszolt a kérdésre egy linkkel egy keresőmotor -folyóiratcikkhez, amely egy olyan webhelyről szól, amely linkeket tartalmaz a teljes webhely minden oldalára, ami teljesen más helyzet. Ez egy egyfajta helyszíni építészet a régi időkből, úgynevezett síkképesség -architektúrának. A SEO -k létrehozták a PageRank elterjesztése céljából a webhely minden oldalára, hogy segítsék őket rangsorolni.

A Google John Mueller egy megjegyzéssel válaszolt arra a sík webhely felépítésére és a SEO által feltett lekérdezésre adott válaszra:

„Azt hiszem, (évek óta), amely inkább egy olyan webhelyről szól, amely minden oldalról minden oldalra kapcsolódik, ahol elveszíti a kontextusát, hogy az oldalak hogyan ülnek a webhelyen. Nem hiszem, hogy ez a helyzet. Ha 4 azonos link van egy oldalon egy másik oldalra, jónak tűnik, és számomra általános, nem aggódnék.”

Sok másolat

A SEO azt válaszolta, hogy az oldalsávok mentén a duplikált tartalom HTML volt, és nem a „navigáció”, és hogy aggódtak amiatt, hogy ez sok másolatot vezetett be.

Írta:

„A 4 duplikált Navs a webhely minden oldalán, szemantikailag az oldalsó sáv és a kapcsolódó oldalak nem NAV -k, ők HTML, felsorolják a strukturált linkeket, így sok másolatú IMO”

Azt hiszem, hogy Mueller válasza továbbra is érvényes. Nem számít, ha szemantikailag oldalsó sávok és kapcsolódó oldalak. Fontos az, hogy ők nem a fő tartalom, amire a Google koncentrál.

A Google Martin Splitt négy évvel ezelőtt részletesen ismerte el ezt a középpontban.

Martin arról beszél, hogy miként azonosítják a kapcsolódó tartalmi linkeket és egyéb dolgokat, amelyek nem a fő tartalom:

„És akkor ott van ez a másik dolog, amely úgy tűnik, mint a kapcsolódó termékekhez való linkek, de ez nem igazán része a középpontnak. Ez nem igazán fő tartalom. Úgy tűnik, hogy ez további cucc.

És akkor van, mint egy csomó kazánlap vagy: „Hé, rájöttünk, hogy a menü nagyjából ugyanolyannak tűnik ezen oldalakon és listákon.”

Tehát a SEO válasza az, hogy nem számít, ha ezek a linkek oldalsávban vagy menü navigációban vannak -e vagy kapcsolódó linkek. A Google nem a fő tartalomként és a weboldal elemzésének céljából azonosítja azt. A Google nem érdekli, ha a cuccok az egész webhelyen felbukkannak, ez nem a fő tartalom.

Olvassa el az eredeti vitát a Bluesky -ról.

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.