A Google AI áttekintések a tekintélyes webhelyek felé mutatnak

Peter

A Search Engine Journal -hez nyújtott új adatok azt mutatják, hogy a Google webhelyek az AI áttekintéseiben rangsorolnak, időnként és iparágonként eltérőek, és magyarázatot adnak a volatilitásnak az AIO rangsorban. Az új kutatások azt mutatják, hogy mely iparágakat érintik a leginkább, és nyomot adhatnak az útról.

Az AIO jelenléte idővel és az iparra változik.

A kutatást a BrightEdge nyújtotta a szabadalmaztatott BrightEdge Generative elemző technológiájuk felhasználásával, amely nyomon követi az AI áttekintéseket, észleli a mintákat és a SEO és a marketing számára hasznos betekintést nyújt.

Az egészségügyi, oktatási és B2B technológiai témák továbbra is nagyobb jelenlétet mutatnak a Google AI áttekintésében. Az egészségügyi ellátás és az oktatás az a két iparág, ahol a Brightedge a legerősebb növekedést, valamint a helyek stabilitását mutatta.

Az Healthcare a legmagasabb AIO jelenléte 2025 február végétől 84% -on van.

Az utazási, éttermi és biztosítási ágazatok szintén felfelé mutatnak, az utazási lekérdezések figyelemre méltó tendenciát jelentenek. Az utazás 2024 májusában nulla AIO jelenléte volt, de ez most teljesen más. Az utazás ma már 20-30% -os jelenléte az AIO keresési eredményeiben.

Az étteremmel kapcsolatos témák jelenléte az AIO -ban 0 és 5%között van, ami növekvő tendenciát jelez. Eközben a biztosítási lekérdezések 2024 májusában a lekérdezések 18% -áról 2025 februárjáig a lekérdezések 47% -ára növekedtek.

A B2B technológiai lekérdezések, amelyek az AIO -t kiváltják, 57%. Az ilyen típusú lekérdezések fontosak, mivel általában a döntéshozatalban részt vevő emberek kutatásait képviselik. A vásárlási döntések eltérnek, mint a fogyasztói lekérdezések. Tehát az a tény, hogy a lekérdezések 57% -a kiváltja az AIOS -t, tükrözi a döntéshozatali folyamat összetettségét és az adott folyamathoz kapcsolódó kérdéseket.

Nézzünk szembe a tényekkel: a technológia összetett, és az azt használó emberek nem szakértőkben, mint például az „adatmodellezés”, és ez az a kérdés, amelyet a BrightEdge lát, amely tükrözi a végfelhasználót, és körbefedi, hogy mi a technológia és hogyan előnyös a felhasználók számára.

Miután a B2B technológiával együtt dolgoztak, nem szokatlan, hogy a SaaS szolgáltatók az elme zsibbadási zsargonját használják termékeik eladására, ám a döntéshozók vagy akár a technológia felhasználói nem feltétlenül értik meg az ilyen nyelvet. Ez az oka annak, hogy a Google az AI áttekintéseit mutatja be egy olyan kulcsszó -kifejezéshez, mint az asszociatív elemző motor, ahelyett, hogy valaki termékét mutatná.

A mérsékelt növekedési tendenciákkal kapcsolatos pénzügyi kérdések megkétszereződtek a 2024. májusában a lekérdezések 5% -áról 2025 februárjában a lekérdezések 10% -áról.

Itt van a BrightEdge által biztosított elvitel:

  • A B2B Tech 57%, február 25-én. A pénzügyek mérsékelten növekszenek, és a május-24-es 5% -ról 10% -ra megduplázódtak a Fed-25-ben
  • E-kereskedelem 4% (a május-24-es 23% -ról). A szórakozás 3%-ra esett vissza.
  • Az e -kereskedelem és a szórakoztató jelenlét csökken, hogy több tesztelést és igazítást javasol a hagyományos Google -kereséshez, ahol a felhasználók részt vehetnek a platformon. Az e -kereskedelem érdekében az oka lehet az olyan szolgáltatások, mint a termékrácsok, az oka. A hagyományos keresés több platformos élményt nyújt.

Ez mit jelent?

Ez a volatilitás tükrözheti a komplex felhasználói lekérdezések változó minőségét. Tekintettel arra, hogy ezek olyan összetett lekérdezések, amelyek az AIO -t váltják ki, ésszerű lehet feltételezni, hogy azok a természetben vannak. A longtail nem azt jelenti, hogy hosszú és összetett lekérdezések, rövid kérdések is lehetnek, mint például: „Mi a Docker Compose?”

A Google Trends képernyőképei azt mutatják, hogy több ember kérdezi a Docker -t, mint azt, amit a Docker komponál, vagy mi a Docker. Miért csinálják több ember ezt?

A Google Trends képernyőképe

Nyilvánvaló, hogy azért, mert az emberek a Docker -t navigációs lekérdezésként írják le. És bebizonyíthatja, hogy a Docker Compose navigációs lekérdezés, mivel a Google keresési eredményei nem mutatnak AIO -t a „Docker Compose” lekérdezéshez, de ez a másik kettő számára mutat.

A képernyőképen a Docker Compose SERP -ket mutatják

A Screenshot azt mutatja, hogy a „Mi van” lekérdezés az AIO -t kiváltja

Az AIO minták változásai: A tekintélyképesség nyeresége

Érdekes tendencia az, hogy néhány téma lekérdezése összefüggésben áll a nagy márkájú webhelyek válaszaival. Ez érdekes, mert kissé tükrözi, mi történt a Google Medic frissítésével, ahol a SEOS észrevette, hogy a nem tudományos webhelyek már nem rangsoroltak az orvosi lekérdezésekhez. Néhányan félreértették ezt, amikor a Google elárulta a nagy márkájú webhelyek elfogultságát, de nem ez történt.

A frissítésben történt esemény nem korlátozódott az egészséggel kapcsolatos témákra. Ez egy széles körben elterjedt hatás volt, amely inkább a lekérdezések egyensúlyba hozatala volt a felhasználói elvárásokra- ami azt jelenti, hogy ez a relevancia volt. A cukorbetegségről szóló lekérdezésnek a tudományos adatokat, nem pedig a gyógynövényeket kell felszámolni.

Az, ami ma történik az AIO -val, különösen az AIO -val, az hasonló dolog. A Google szigorítja azt a tartalmat, amelyet az AIO mutat a felhasználók számára orvosi és technológiai lekérdezésekhez.

Előnyben részesíti a márkákat vagy az autoritativitást? Az a nézet, amelyet a Google a márkáknak kedvelt, sekély, és hiányzik az anyag. A Google következetesen megmutatta annak a rangsorolásnak a preferenciáját, amelyet a felhasználók elvárnak, és vannak olyan szabadalmak, amelyek alátámasztják ezt a megfigyelést. Azok a SEO -k, akik elvárják, hogy rangsorolást láthassanak a keresőmotorok linkjei alapján, a keresőmotorok tartalmához optimalizáltak, és a naiv „EEAT optimalizált” tartalmat teljesen elmulasztják, hogy mi történik a mai keresőmotorokban, amelyek a tartalmat a topikitás, a felhasználói preferenciák és a felhasználói elvárások alapján rangsorolják. A tekintélyképesség megbízható jelei valószínűleg maguk a felhasználóktól származnak.

Íme, amit a Brightedge megosztott:

  • „Például az egészségügyi kategóriában, ahol a pontosság és a megbízhatóság kiemelkedő fontosságú, a Google egyre inkább csak egy maroknyi webhely keresési eredményeit mutatja be.
  • A hiteles orvosi kutatóközpontok tartalma az AI áttekintési válaszok 72% -át teszi ki, ami az összes kérdés 54% -ához képest január elején.
  • A B2B technológiai keresési lekérdezések 15-22% -a az öt legfontosabb technológiai vállalatból származik, mint például az Amazon, az IBM és a Microsoft. ”

Elfogadás:

  • Az AIO jelenléte iparonként és időnként változik
  • Növekszik az AIO láthatóság az egészségügyi, utazási, biztosítási és B2B technológia szempontjából
  • Az AIO jelenléte az e -kereskedelemben és a szórakozásban
  • Az AIO minták jelzik a hiteles források preferenciáját. Az AIO -eredmények egyre inkább hiteles helyekből származnak, különösen az egészségügyi és a B2B Tech területén.
    A B2B Tech-ben az AIO válaszok 15-22% -a az öt legfontosabb vállalatból származik. Ez a váltás tükrözheti a korábbi Google -frissítéseket, mint például a Medic Frissítés, amely úgy tűnik, hogy egyensúlyba hozza a keresési eredményeket a tekintélyképesség és a felhasználói elvárások alapján.

További információ az AI áttekintéséről a BrightEdge -nél

A szerzőről

Peter, az eOldal.hu tapasztalt SEO szakértője és tartalomgyártója. Több mint 10 éve foglalkozik keresőoptimalizálással és online marketinggel, amelyek révén számos magyar vállalkozás sikerét segítette elő. Cikkeiben részletes és naprakész információkat nyújt az olvasóknak a legfrissebb SEO trendekről és stratégiákról.